PDA

Volledige versie bekijken : De Vlaamse Vampier

abronsius
17 februari 2009, 18:55
In Nederland loopt er een programma waar een Belg voor heel wat controverse zorgt. De naam van de man: Vincent Neel. Naam van het programma: De Nieuwe Uri Geller. Zender: SBS6.

De man is een illusionist die in zijn acts op een Gothic manier weet over te brengen. Zo lijken zijn acts op een zwarte mis, de man gebruikt bloedzuigers (echte of niet, wie zal het zeggen? het blijft een illusionist) en nepbloed. Zie: YouTube - De Nieuwe Uri Geller - Act Vincent (http://www.youtube.com/watch?v=sRC7YyP6uK0&feature=related)

De neen knikkende man is Uri Geller himself.

Langs de ene kant zijn Nederlanders vrij openminded, maar hier bewijzen toch het tegendeel. Want gisteren kreeg bijna elke mailbox in Nederland een oproepingsbrief tot massaal bidden tijdens de volgende uitzending om Vincent uit het programma te stemmen. Wat tot grote ergernis van Geller tot op heden nog niet gebeurt is. De mail werd uiteraard verstuurd door fanatieke christenen die vermoeden dat de man banden met de duivel heeft. Zie: De Standaard Online - Vlaamse vampier zet Nederland op stelten (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GE026HMAB) waar een link naar de gebedsbrief staat.

Persoonlijk vind ik het vrij lachwekkend dat de ex-luv zangeres Patty geen naald in een pop wenst te steken op de Nederlandse tv terwijl ze wel haar smoelwerk liet verbouwen voor de camera.
Nog lachwekkender is het feit dat de Nederlanders vinden dat de act van vlaamse illusionist niet door de beugel kan terwijl ze tv-programma's maken waar ouders hun baby kunnen verhuren aan tieners in een programma 'Baby te huur' of zoiets.

Vrijdag is het de volgende aflevering .............

Lifen
17 februari 2009, 18:58
Allez, die act is nu toch keigeestig.

denkimi
17 februari 2009, 19:01
hij wordt er alleen maar populairder door.

ng
17 februari 2009, 19:06
Fanatieke gelovigen doen het weer. "hij doet aan zwarte magie", sommige mensen zijn toch echt wel te stom om dood te doen.

Brecht
17 februari 2009, 19:06
massaal bidden tijdens de volgende uitzending

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
:')

_DKsissor_
17 februari 2009, 19:13
kvind het ook wel een coole act :)

warthie
17 februari 2009, 19:16
Ik heb er gisteren wat over gezien op youtube, echt wel lachen. Uri Geller kon er iets minder mee lachen :D
Op youtube stond er ook een filmke waarbij die vent in kwestie geïnterviewd werd samen met zijn gezin en hij kwam mij sympathiek en gewoon over. Ne gek is het imo niet, gewoon ne performer hé...

Tha_nOn
17 februari 2009, 19:19
lol, vind de act op zich niet echt fantastisch goed, wel leuk dat hij zo wat speelt met voodoo (ge gelooft er niet in maar ge zijt toch benieuwd ^^)

beetje belachelijke reacties langs alle kanten, al vind ik het zeker ook niet goed genoeg als act op zichzelf

|) ][ |V| ][
17 februari 2009, 19:30
Ik zou er gewoon op stemmen vanwege alle commotie er rond :p

Dennoman
17 februari 2009, 19:30
Fokking bijbelgordelextremisten, 't zal weer wat zijn.

ugh
17 februari 2009, 19:40
Het grappige is dat de TV zender zelfs voor sensatie en schokeffect wouden zorgen (gemaskerde kandidaat)
Maar deze zat aanvankelijk in dezelfde groep als Vincent. Dus toen bleek dat Vincent veel populairder werd werd hij van groep gewisseld zodat hij hun gemaskerde kandidaat niet zou elimineren.

Voor de rest is het belachelijk dat hij zo'n kritiek krijgt.

Heb ook gehoord dat het programma zelf enorm amateuristisch is. (zijn koffers die verdwijnen paar uur voor de act, lichten die ontbreken etc).
En de interactie tussen Vincent en de BNers of Uri Geller zijn niet gespeeld of afgesproken.

Voor de rest is het gewoon een leuke act. Ik persoonlijk ben meer voor de goochel/mentalisme/illusionisme-shows met wat humor.

YaMo
17 februari 2009, 19:56
Allemaal bidden, mensen!

cram
17 februari 2009, 19:59
Grenswetenschap.nl - [ Vincent, de Uri Geller-vampier ] (http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2636)
Grenswetenschap.nl - [ Victorie voor Vlaamse Vampier Vincent! (update) ] (http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2706)

Zalige commentaar

Tha_nOn
17 februari 2009, 20:07
trouwens wat een trut is die patty, ze wilt niet meewerken aan een act me een poppeke en naalden (waarbij enkel vincent zelf zogezegd pijn van ondervindt)

maar ze wil dan wel meewerken aan de act van 'the mask' waarbij hij tafels kapot slaat waar iemand kan inzitten (die heeft daar trouwens superveel schrik bij :sop:)

da tweede lijkt mij veel akeliger om te doen, er moet maar eens iets misgelopen zijn bij de voorbereiding

YouTube - De Nieuwe Uri Geller: Act The Mask (http://www.youtube.com/watch?v=W-wfqnTtvZc&feature=channel)
'ik heb er maar twee opgeschreven!' ze is bijna aant wenen :sop:

kristofke_1
17 februari 2009, 20:37
Man man man, wat een entertainment!! Waarom zenden ze dit niet bij ons uit ipv die rommel als het 6de zintuig :rofl:

Die Uri is oftewel een spelletje aan het spelen, oftewel geloofd hij zijn eigen onzin zo hard dat het zielig wordt.
Vincent de vampier amuseert zich kostelijk, en kan hem alleen maar toejuichen. Betere PR kan die man zich niet wensen.
Mogen wij eigenlijk ook stemmen? Of is het holland only?

Grimmy
18 februari 2009, 00:18
:wtf:

En ik maar denken da vlaamse programmas sucken ><.

abronsius
18 februari 2009, 09:44
Ik heb er gisteren wat over gezien op youtube, echt wel lachen. Uri Geller kon er iets minder mee lachen :D
Op youtube stond er ook een filmke waarbij die vent in kwestie geïnterviewd werd samen met zijn gezin en hij kwam mij sympathiek en gewoon over. Ne gek is het imo niet, gewoon ne performer hé...

Dat is een gewoone illusionist/goochelaar die op kinderfeestjes met kaarten, moussen bolletjes, koordjes en bekertjes goochelt. Het 'satanic/vampire' gedoe is gewoon een andere act. Niets mis mee, veel beter dan een overactende Copperfield waarbij elke show op een 80's videoclip lijkt.

Of is het holland only?

Ja, het verbaast me van de weed-blowing Hollanders. Hun programma 'Baby te Huur' vind ik dus echt niet kunnen. Maar iemand speelt op het podium een vampiertje en daar wordt dat plots erger dan de economische crisis. Raaar volk. Behalve de jongens van Jiskefet dan, die zijn normaal.

Dennoman
18 februari 2009, 10:05
Mjah, ge moet die protestanten uit de bijbelgordel (Staphorst, Putten, ...) nu ook niet als norm voor het hele Nederlandse volk gaan zien hé. Er zijn daar politieke partijen die zich volledig focussen rond het geloof in God en dat soort zotte toeren.

abronsius
18 februari 2009, 12:03
Mjah, ge moet die protestanten uit de bijbelgordel (Staphorst, Putten, ...) nu ook niet als norm voor het hele Nederlandse volk gaan zien hé. Er zijn daar politieke partijen die zich volledig focussen rond het geloof in God en dat soort zotte toeren.

Klopt.:niceone:

Als buitenstaander vormt men vaak een algemeen beeld. Dat beeld was tot nu dat de noorderburen meer openminded dan ons waren.

Dennoman
18 februari 2009, 13:55
En nu is dat plotseling dat het allemaal kortzichtige bijbelfanatiekelingen zijn, wat natuurlijk zever is. Nederlanders lachen eens goed met die debiel van een Geller, maar daarom komt hij ook op televisie. Wij zouden nogal hypocriet zijn als wij zeiden dat wij naar De Pfaffs of De Planckaerts kijken omdat we die mensen zo interessant vinden. Hell no, marginalen uitlachen ja. Daar dienen ze voor.

Natuurlijk zijn er zotten, gelijk die wijven die naar Astro Contact bellen, maar guess what? Die hebben wij ook. Het is heel gemakkelijk om een heel volk af te rekenen op de onderlaag ervan.