PDA

Volledige versie bekijken : Windows Vista 64 Premium OEM

Killertweety
23 januari 2009, 16:31
Hallo

Eerst even in 't kort (edit: dit blijkt relatief te zijn) de situatie schetsen ... .

Vorige jaar - begin april moet dat geweest zijn - heb ik een nieuw systeem gekocht met daarbij een Vista Home Premium 64 bit OEM versie. Het systeem had echter te lijden onder bluescreens, vastlopers in games, etc. Na het systeem verschillende keren te hebben laten 'herstellen' in de winkel waar ik het gekocht had, waren er nog altijd problemen. Moederbord vervangen (3 x), harde schijf vervangen, grafische kaart vervangen (3x), voeding vervangen, RAM vervangen, ... (telkens het besturingssysteem geherinstalleerd natuurlijk ... ).
Dit systeem was duidelijk "behekst" :sad: dus vonden de verkoper en ik dat het het beste was om een cash-back te regelen ... (midden mei was dit - mooi gebaar trouwens van de winkel (btw dit was Tones in Mechelen :niceone: ! ).
Ik heb dus mijn geld teruggekregen maar die Vista Home Premium 64 bit OEM heb ik gehouden, geen probleem dacht ik, die gebruik ik over een jaartje nog wel eens. Gedegouteerd door al die problemen heb ik m'n ouwe knar (zie sig) terug van onder het stof gehaald en die doet het tot de dag van vandaag nog altijd super :woohoo: .

Nu, een 9-tal maanden later, ben ik van plan om in de lente een nieuw systeem te kopen (fingers crossed), dat kan trouwens eerder zomer - herfst worden aangezien we net een lek in ons dak hebben ontdekt en als het herstellen evenveel (of meer :( ) kost dan een nieuwe PC moet ik van mijn madam wachten :cry: .
Ik lees her en der echter dat een OEM versie alleen werkt op de 'oorspronkelijke hardware' waarop het geïnstalleerd geweest is (of zoiets). Ik ben zo snugger geweest om meestal (denk een keer of 4 - 5) Vista op elk 'nieuw' systeem (wanneer een stuk hardware vervangen werd) te 'activeren' (op den duur dacht ik dat de crashes te maken hadden met het niet activeren van Vista :crazy: ).

Nu is mijn vraag, ga ik deze Vista nog geïnstalleerd én geactiveerd krijgen op een PC die ik over enkele weken (maanden) koop? Of moet ik contact opnemen met MS om dit uit te leggen en zoja, gaan ze moeilijk doen :s

Bedankt voor de antwoorden!

Zelete
24 januari 2009, 08:31
Even bellen naar Microsoft en omschrijf uw probleem zoals hier :)

TiZon
24 januari 2009, 12:58
Als je DVD van vista en licentie code hebt, dan is dat normaal geen probleem.