PDA

Volledige versie bekijken : Telefoonnr. forwarden naar VOIP telefoon/account

Nightfall
19 januari 2009, 11:48
Geen flauw idee waar ik dit het best kon vragen.. Doe het dus maar hier. Mocht dit toch in een verkeerd forum staan mag een modje het verplaatsen.

Momenteel zit ik dus aangesloten bij het rampzalige telefoongebeuren bij dommel. Heb een homeconnect pakket en moet het er helaas nog een jaar mee doen.

Telefonie is er een ramp, veel mensen kan ik niet bereiken (vaste nrs + gsm), verschrikkelijke kwaliteit van de lijn, telefoonlijn is down voor uren/dagen, geen voicemail, enz ...

Om toch maar te overleven met dit contract dacht ik deze problemen te omzeilen door een extra VOIP account te gebruiken om wel te kunnen bellen naar iedereen, goede lijn te hebben en extra's als voicemail. Uiteraard kan ik hier mee werken via mn pc, maar mn moedertjelief wil een werkende telefoon hebben en ons huidige nummer daarvoor gebruiken.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat mijn huidige dommel telefoonnummer (ex. belgacom nr) op een of andere manier zijn in- en uitgaande gesprekken kan doorsturen naar een VOIP account of nummer. Dus dat ik eventueel bel met het tarief van de VOIP provider. Het maakt me niet uit hoe en hoeveel het kost, zolang ik maar met mijn huidige vaste telefoonnummer kan bellen en gebeld worden.

En neen, dommel lost de problemen niet op. fora's staan vol met dezelfde klachten sinds ze begonnen met telefonie, buiten loze beloftes heeft dommel niets gemaakt.

Exit
19 januari 2009, 11:59
hier mss eens informeren?
VoIP Unlimited (http://www.voipunlimited.be/overigeservice.php)

Nightfall
19 januari 2009, 16:07
zo ver ik weet zullen zij het telefoonnummer verhuizen naar hun eigen bedrijf, wat dus in mijn geval niet mogelijk is. contract met dommel ligt vast voor een jaar en het telefoonnummer zullen ze niet eerder vrijgeven.

asterisk software heb ik even naar gekeken, maar een server draaien bij ons thuis voor telefoon lijkt me net iets teveel van het goede.

ben al lang aan't googlen maar denk dat het gewoonweg niet mogelijk is wat ik wil..? als er echt niets is, ga ik proberen toch mijn telefoonnummer te verhuizen (afkopen) maar dommel kan zoiets weigeren.. bah