PDA

Volledige versie bekijken : dvb-t ontvanger software

tomyke
15 januari 2009, 21:25
Hallo,

Ik heb met mijn MEDION laptop een dvb-t ontvanger meegeleverd. Werkt perfect in VISTA met windows media center. Probleem is echter dat ik een grondige hekel heb aan VISTA. XP installeren heeft me veel moeite gekost: slipstreamen installatie cd, zoeken drivers,..........

Nu werken al mijn drivers (ook voor de tv-kaart), maar ik kan nog geen tv kijken.

Dus mijn vraag:

Kent iemand een goed programma om dvb-t te bekijken? Veel eisen heb ik niet, windows media center was goed genoeg, maar dit kan je blijkbaar niet apart in XP installeren.

Mvg,
T.

Exit
15 januari 2009, 21:51
er is een xp mce versie te krijgen waar media center inzit hoor.

progje moet niet speciaal dvb-t aankunnen maar moet gewoon de driver van de tv kaart aansprken.

dscaler
k!tv
....

MrZodiac
15 januari 2009, 22:48
christv -> goed om enkel TV te kijken, gratis Lite versie verkrijgbaar
Media portal -> Media center alternatief, gratis, niet altijd makkelijk te installeren, maar bij nieuwe systemen zou dat vlot moeten gaan.

Boxee (momenteel enkel Beta fase en MAC/Linux, Windows versie is nog in ontwikkeling, de beta ziet er al veelbelovend uit, zeker uitkijken naar deze als hij Publiek gaat)

XBMC (Werk ik ook aan mee, maar deze kan alles behalve TV, dus deze kan je er niet voor gebruiken, maar wel een mooi werkende Media Center alternatief en werkt zeer vlot)

tomyke
15 januari 2009, 23:44
-- er is een xp mce versie te krijgen waar media center inzit hoor.

Inderdaad, maar die versie kan ik niet gratis legaal verkrijgen, dus zou het zonde zijn om mijn legale XP pro door zoiets te moeten vervangen en ervoor te betalen

-- christv -> goed om enkel TV te kijken, gratis Lite versie verkrijgbaar

Deze heb ik geprobeerd, maar hij herkent mijn kaartje niet

-- Media portal -> Media center alternatief, gratis, niet altijd makkelijk te installeren, maar bij nieuwe systemen zou dat vlot moeten gaan.
Deze had ik al eens geprobeerd, maar deze crasht bij mij

Iemand nog suggesties?
Het kaartje is een:
SAA7160, ExpressCard DVB-T Capture Device

T.

tomyke
18 januari 2009, 18:45
of kent iemand een manier om toch media center te installeren in een gewone XP?

TiZon
18 januari 2009, 19:49
Eens proberen met WinTV?