PDA

Volledige versie bekijken : Volledige PC: Medion P4 2,66Ghz,512mb

[OcMw]Psycho
9 oktober 2008, 09:56
Heb hier een medion staan waar ik vanaf wil. Hij is wel enkele jaren oud, maar kan nog zeker dienst doen. Zeker nog goed voor desktop apps of mss als kleine server?

specs:
Intel Pentium 4 2,66 Ghz
1 latje Ram, 512mb (400Mhz) - G.E.I.L.
Geforce 4 TI4200
hd 40Gb(seagate)
tv-tuner(weet ni welk type(philips chip))
card-reader
cd-rw
dvd-rom
+muis & klavier

Min prijs: 80 eur
Meenmee: 120eur

Kan niet verzonden worden! dus ophalen of als je niet te ver weg woont van turnhout, zou ik hem kunnen brengen.

Hooky
9 oktober 2008, 22:34
Heb je eventueel een foto ? OS aanwezig? Bod ,onder voorbehoud, van 80€.

Lambikske
9 oktober 2008, 22:49
Bod €90 en kan zelf komen afhalen.

[OcMw]Psycho
9 oktober 2008, 23:35
90 eur staat genoteerd! er is een licencie van de windows xp Home (OEM).
De originele harde schijf was gecrasht en daarop stond de windows installatie, ik heb een windows xp home editie(ander schijfje(kopie van)) nu weet ik natuurlijk niet of dit dan volledig legaal is en of het werkt, want momenteel wordt deze computer niet gebruikt.

Foto's daar kan ik voor zorgen, maar zit ben tijdens de week niet altijd thuis(zit op kot) en foto's zijn dus ten vroegste voor vrijdag avond.

nog een kleine edit: De originele drivers, stonden niet op die schijf en heb ik dus nog apart op de originele cd van medion.

vanic
10 oktober 2008, 07:37
bij deze pc's (MD 8000) ... werd een cd meegeleverd met de drivers( application en support cd).... als ook een cd met Windows...

het is ook enkel voor de licentie dat je "betaalt"... dus je mag eventueel een
andere cd nemen ( het moet enkel maar de OEM versie zijn)

Lambikske
10 oktober 2008, 08:29
Hmm, ik krijg hier een mailke van forum zelf dat er nieuwe reactie was.

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
sorry, maar helaas is de pc verkocht, heb een bod van 140 eur gekregen van een kennis.
deze thread mag afgesloten worden!

Ik zie dit bericht niet staan.
Is deze nu verkocht of nie ?

[OcMw]Psycho
10 oktober 2008, 10:43
bij deze pc's (MD 8000) ... werd een cd meegeleverd met de drivers( application en support cd).... als ook een cd met Windows...

het is ook enkel voor de licentie dat je "betaalt"... dus je mag eventueel een
andere cd nemen ( het moet enkel maar de OEM versie zijn)

Er zit een recovery CD van Windows bij normaal gezien. MAAR nadat de HD was gecrasht, werkte die niet meer. Waarom? op die harde schijf was een recovery partitie voorzien en hierop stond een image of iets dergelijks van windows XP Home, anders had deze CD ook een andere hd de windows install kunnen starten.

Hmm, ik krijg hier een mailke van forum zelf dat er nieuwe reactie was.

sorry, maar helaas is de pc verkocht, heb een bod van 140 eur gekregen van een kennis.
deze thread mag afgesloten worden!

Ik zie dit bericht niet staan.
Is deze nu verkocht of nie ?

Ik heb een bod gekregen van een kennis van mij, maar op 1 voorwaarde en dat was als de grafische kaart 128mb ram aan bood zou hebben, gisteren avond laat liep ik al iets te hard van stapel hierover en had ik dat bericht gepost.
IDD het is een bod van 140 eur op voorwaarde dat de kaart 128mb draagt.
Ik ga dit dus natuurlijk direct checken deze avond, en ik laat hier zo snel mogelijk iets weten! sorry voor deze verwarring en het ongemak

vanic
10 oktober 2008, 14:11
Psycho;10683656']Er zit een recovery CD van Windows bij normaal gezien. MAAR nadat de HD was gecrasht, werkte die niet meer. Waarom? op die harde schijf was een recovery partitie voorzien en hierop stond een image of iets dergelijks van windows XP Home, anders had deze CD ook een andere hd de windows install kunnen starten.

k

om de recovery te starten... moet je de support en application cd nemen ( zie jou handleiding ;)) ... zo wordt je computer terug geplaatst naar de fabriekstoestand ( dus zoals je hem kocht)

er was wel een cd bijgeleverd van Windows( die alleen mag meegeleverd worden met een nieuwe Medion pc :D deze zit bij aankoop zelfs in zo'n folie ... met een oem handleiding van Microsoft ... 2 blaadjes ) ... om een "clean install" te doen

het is dus deze computer
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=22748

zoals je kan zien... is de graka met 128 MB geheugen

[OcMw]Psycho
10 oktober 2008, 14:17
Tog snap ik niet hoe dit kan,ik was er zelf bij toen de originele eigenaar met de cd die bijgeleverd was, windows probeerde te installeren, hij ging op zoek naar een verborgen partitie. en er starte geen windows installatie

johan_tre
10 oktober 2008, 15:36
Interesse hier;

* Welk type geheugen moet daarin? (512 is me te weinig, dus moet ik bijkopen)
* Hoeveel kan er maximaal in?
* Dat moederbord; Welk type? Heb je je bios pass?

Thx

[OcMw]Psycho
10 oktober 2008, 16:22
ik zal deze avond het weten te zeggen, of hij punt 1 nog te koop is, en punt 2 dan wat voor geheugen en hoeveel....
Er is ,zoals hier enkele post hierboven al gezegd is, een bod gekomen van 140 eur, dus als die grafische kaart idd 128mb ram bevat, dan zal die aan die kennis van mij verkocht worden!

vanic
10 oktober 2008, 18:32
Psycho;10684205']Tog snap ik niet hoe dit kan,ik was er zelf bij toen de originele eigenaar met de cd die bijgeleverd was, windows probeerde te installeren, hij ging op zoek naar een verborgen partitie. en er starte geen windows installatie

zoals al gezegd... er zijn dus 2 cd's meegeleverd... de support en application cd( om je recovery vanaf de retten partitie te starten en zo de image terug te plaatsen met alle software en drivers enz... ) ... waar de drivers ook op staan en "tools" ... deze werkt inderdaad niet als je een nieuwe HD insteekt...

en een cd van Microsoft met de OEM van XP home op... om een clean install te doen... dan moet je zelf alles opnieuw installeren

vanic
10 oktober 2008, 18:32
Interesse hier;

* Welk type geheugen moet daarin? (512 is me te weinig, dus moet ik bijkopen)
* Hoeveel kan er maximaal in?
* Dat moederbord; Welk type? Heb je je bios pass?

Thx

mobo manual
http://www.elhvb.com/mboards/OEM/medion/manuals/MD5000_MS6701.zip

[OcMw]Psycho
10 oktober 2008, 21:05
Het bod van 140 eur is dus geldig, want de grafische kaart had 128mb ram , dus bij deze stopt deze thread!

MOD? Deze mag afgesloten worden!