PDA

Volledige versie bekijken : [TK] Servermateriaal! (met oa diskkabinet, switch...)

Ironpole
6 oktober 2008, 19:54
Ik verkoop een groot deel van mijn servermateriaal. Alles werkt naar behoren en heeft enkel wat normale gebruikssporen. Enkel met de Proliant DL360 Server is iets mis, namelijk geen beeld bij het opstarten. Vandaar de lage prijs hiervoor. Vanzelfsprekend is de garantie op alle onderdelen verlopen. Aankoopfacturen zijn er niet bij. Verzending is niet mogelijk, enkel afhaling in Kalmthout of ik kan het met de auto brengen als het niet te ver is. Kalmthout ligt in het noorden van de provincie Antwerpen. Ik geef voor elk object een vrijblijvend startbod mee. De servers worden geformatteerd voor verkoop en hebben dus geen besturingssysteem. Momenteel draaien ze probleemloos Windows.

1. Compaq Proliant 2500R Server

2 x Pentium Pro 200Mhz
786Mb RAM
Compaq Smart Array 3200 SCSI Controller + Onboard SCSI Controller (RAID 0,1,4,5.)
5 x 4.3Gb SCSI Schijven
100Mbit LAN
Volledig modulair, met thumbscrews

Foto’s (http://users.pandora.be/Frykt/verkoop/PL2500R/)
De Proliant 2500R is wat ouder dan de anderen, maar werkt nog zeer vlot (o.a. met Windows XP). De SCSI-controller is zeer deftig en komt uit een andere (recentere) server. De 5 SCSI schijven worden aangesloten op het interne kanaal van de controller. Voor het externe kanaal zijn 2 aansluitingen voorzien. Het moederbord heeft ook een eigen onboard SCSI-controller (en VGA). Een reserve Pentium Pro CPU krijg je er bij. Ook al is de hardware niet van de nieuwste, het blijft een plezant toestel.
Startbod: 30 €, Meeneemprijs: 40 €

2. Compaq Proliant 1600R Server + Disk Cabinet

Pentium II 450Mhz (2 Sockets, 1 CPU geinstalleerd)
524Mb RAM
Compaq Smart-2/P SCSI Controller + Onboard SCSI Controller (RAID 0,1,4,5)
5 x 4,3Gb SCSI Schijven
Disk Cabinet: 14 Drive Bays, bezet met 1 x 18,2Gb en 10 x 9,1Gb SCSI
100Mbit LAN
Volledig modulair, met thumbscrews

Foto’s (http://users.pandora.be/Frykt/verkoop/PL1600R/)
Deze server lijkt uiterlijk op de Proliant 2500R, maar is recenter en er zit een Disk Cabinet bij. Dit cabinet is volledig vol en wordt aangesloten op beide SCSI Controllers met 2 kabels (die krijg je uiteraard mee). Momenteel draait hij Windows 2003 Server en gebruik ik hem voor backups. Met RAID5 zijn deze backups steeds veilig.
Startbod: 60 €, Meeneemprijs: 75 €

3. Compaq Proliant DL360 Server

Pentium III 800Mhz (2 Sockets 370, 1 CPU geinstalleerd)
SDRAM, geen geheugen geinstalleerd
2 x 9,1Gb Ultra 3 SCSI 10000rpm
SCSI Controller met 2 kanalen
2 x 100Mbit LAN
Ati Rage onboard VGA

Foto’s (http://users.pandora.be/Frykt/verkoop/PLDL360/)
Deze werd bij een bedrijf teveel aangekocht en heeft enkele jaren ongebruikt in de kast gelegen. Wanneer ik een scherm aansluit en de server op zet, draait hij (harde schijven spinnen, ...), maar er verschijnt niets op het scherm. Ik heb geen idee waar het probleem zit en ik heb geen zin om het uit te zoeken. De harde schijven zullen het niet zijn want deze werken ook in een andere pc. Als je hem aan de praat krijgt heb je dus een goedkope server. ;)
Startbod: 10 €, Meeneemprijs: 15 €

4. 3Com Superstack II 3300 switch

Model 3C16981
12-port
10/100Mbits
Fiber Module 3C16970

Foto’s (http://users.pandora.be/Frykt/verkoop/3comsuperstack/)
Dit is een switch van wat steviger kaliber. 3Com is een goed en gekend merk van netwerkapparatuur. De switch is manageable. Ik weet niet hoe het moet, maar er staat veel informatie en software op de 3Com website. Achteraan is een Fiber Module ingebouwd om de switch met fiber te verbinden met andere netwerkapparatuur.
Startbod: 30 €, Meeneemprijs: 40 €

5. Doosjes Modulaire kabels
Ik verkoop 3 doosjes met modulaire kabels. Deze komen van 3 Ultra X-Connect voedingen die defect zijn geraakt. De kabels heb ik dus op overschot. Deze zijn enkel voor modulaire voedingen, het zijn dus geen verlengkabels. Hieronder heb ik een tabelletje gemaakt met wat er in 1 doosje zit. De kolom onder 'In de voeding' is dus de stekker die in je voeding hoort en die is vrouwelijk, uitgezonderd de SATA kabel, deze vormt gewoon 1 male molex om in 2 SATA's. Onder de kolom 'Uitgang' is dus hetgeen je in je hardschijven, cd-drives of moederbord plugt, deze zijn ook vrouwelijk. De kabels/plugs zijn érg stevig en zijn blauw UV-reactief. De eerste kabel (4-pin 12V) is er zo eentje dat je op de moederbord plugt, 2x2 van vorm dus. Enkel volledige doosjes te koop. Verzending per post.

In de voeding - Uitgang - Lengte
-----------------------------------------------
4-pin 12V - 4-pin 12V - 45 cm
6-pin Xeon - 6-pin Xeon - 45 cm
Molex - Molex - 45 cm
Molex - Molex - 55 cm
Molex - 2x Molex + 1x Floppy - 45 cm
Molex - 2x Molex - 45 cm
Molex - 2x Molex - 45 cm
Molex - 2x SATA - 15 cm
-----------------------------------------------
Foto's (http://users.pandora.be/Frykt/verkoop/Kabels/)
Startprijs: 5 € excl. (per doosje), Meneemprijs: 15 € excl. (per doosje)

Ironpole
7 oktober 2008, 18:45
Up 1.

st3eZz
7 oktober 2008, 21:16
10€
Alsde ne keer in Gent passeerd. :D

Ironpole
8 oktober 2008, 20:51
10€
Alsde ne keer in Gent passeerd. :D

Dat gebeurt wel eens, maar dat is zelden. Weet ge wat ik misschien kan doen, is u mailen als ik toevallig naar Gent moet. Goed idee?

st3eZz
8 oktober 2008, 21:34
deal.

Ironpole
10 oktober 2008, 20:39
Up 2.

DreamWearl
10 oktober 2008, 22:42
Compaq Proliant 1600R Server + Disk Cabinet

welke voeding (hoeveel watt) zit daarin?
kwestie van beetje stroomverbruik te weten als dat 24/24 werkt...

Ironpole
10 oktober 2008, 23:43
Compaq Proliant 1600R Server + Disk Cabinet

welke voeding (hoeveel watt) zit daarin?
kwestie van beetje stroomverbruik te weten als dat 24/24 werkt...

PC: 325 Watt en Disk Cabinet: 350 Watt
Volgens etiket beiden 6 A.

Ironpole
11 oktober 2008, 19:29
Up 3.
Tof materiaal om mee te spelen ook! :)