PDA

Volledige versie bekijken : Externe harde schijf slaapstand?

m1dnight
2 oktober 2008, 08:10
Oi,

Ik heb een externe hdd van Western Digital (Elements), van 500 gb. Deze schijf heeft het lastige probleempje van in slaapstand ofzoiets te gaan wanneer deze een tijdje niet in gebruik is, maar de startup van de schijf duurt altijd een 3 4 seconden, en in die 4 seconden freezed mijn laptop helemaal, en dit is best irritant.

Bij sommige hdd's (externe) wordt er een manager programma bijgeleverd waar je de slaapstand kan uitschakelen maar bij de mijne dus niet. Is er ergens een optie of een reg key die dit kan uitschakelen?

Bedankt!

Exit
2 oktober 2008, 09:48
gewoon windows energie beheer ... en daar aanduiden dat de hdd's niet in slaap gaan.
als ook app beheer en dan de hdd (of ext hdd) nemen en daar aanduiden dat dit toestel NIET mag uitgeschakeld worden voor enegie te besparen.

een hdd heet zelf GEEN optie om in slaap te gaan, enkel de controller en windows doen dit.

Avilis
2 oktober 2008, 12:11
inderdaad..en als dat niet werkt USB apparaten ook niet in slaapstand laten gaan...aangezien de hd op usb hangt.

ShPonGle
2 oktober 2008, 12:17
inderdaad..en als dat niet werkt USB apparaten ook niet in slaapstand laten gaan...aangezien de hd op usb hangt.
hoe stel je dat in?

Avilis
2 oktober 2008, 12:26
configuratiescherm => energie opties => geavanceerd

RaPmAn
2 oktober 2008, 18:28
configuratiescherm => energie opties => geavanceerd

Ik vind dat in Winxp pro nergens terug... of staat dat daar op een andere plaats?