PDA

Volledige versie bekijken : Belgische stadionprojecten

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

massief
19 september 2008, 19:36
'Het stadion zal klaar zijn in 2005. Pardon, in 2006. Pardon, in...'

Een nieuw voetbalstadion bouwen is een werk van lange adem. Zeker in België, waar de administratieve molen nog net iets trager maalt dan elders. AA Gent kondigde in mei 2002 de bouw van zijn nieuwe stadion aan (tegen 2005!) maar moest uiteindelijk nog zes jaar wachten op een definitieve datum. De supporters van Club, Anderlecht, GBA of Antwerp zijn bij deze gewaarschuwd: niks wijst erop dat het in Brugge, Brussel of Antwerpen anders zal zijn. (nvh)

Sportwereld 28 mei 2002

'Tegen 2005 spelen de Buffalo's in een nieuw multifunctioneel stadion. Begin 2004 starten de werkzaamheden op de site van de huidige Groothandelsmarkt.'

Sportwereld - 13 mei 2003

'AA Gent zal in 2006 zijn intrek nemen in het gloednieuwe Arteveldestadion. De plannen daarvoor werden gisteren ontvouwd.'

Sportwereld 31 december 2003

'Het nieuwe Arteveldestadion zal ondanks hindernissen toch klaar zijn tegen het najaar van 2006.'

Sportwereld 22 februari 2005

'Uiterlijk in 2007 zullen de Buffalo's in hun nieuwe voetbaltempel spelen.'

Sportwereld - 4 juni 2006

'De nieuwe voetbaltempel van AA Gent moet begin 2008 klaar zijn.'

Sportwereld - 22 juli 2006

'Het Arteveldestadion loopt vertraging op. Het wordt augustus 2008, laat voorzitter Ivan De Witte weten.'

Sportwereld - 27 juni 2007

'Het nieuwe stadion van AA Gent zal ten vroegste zijn deuren openen tijdens de winterstop 2008-2009.'

Sportwereld 28 juli 2007

'Voorzitter De Witte van AA Gent wil in 2009 verhuizen naar het nieuwe stadion.'

Sportwereld - 30 oktober 2007

'AA Gent verhuist in juli 2009. Begin maart 2008 wordt de eerste steen gelegd.'

Sportwereld - 5 april 2008

'Tegen het najaar van 2009 zal AA Gent in het nieuwe stadion kunnen voetballen.'

Sportwereld - 26 juni 2008

'De Buffalo's spelen in juli 2010 in hun Arteveldestadion.'

sportwereld.be

"Iedereen maakt ruzie, maar wij bouwen"

do 18/09/08 - In Brugge en Antwerpen lijkt het nog een verre droom, maar in Gent is de bouw van het nieuwe stadion gestart.
Donderdag legde burgemeester Daniël Termont de symbolische eerste steen van het gloednieuwe Artevelde-stadion.
(Belga)

De nieuwe thuishaven van AA Gent wordt gebouwd op het vroegere terrein van de Groothandelsmarkt, vlak bij de E17, de R4 en het Universitair Ziekenhuis.

Het Artevelde-stadion moet plaats bieden aan 20.000 mensen. Naast eet- en drinkgelegenheden is er ook ruimte voor winkels, 20 skyboxen en 1.200 business seats.

Kostprijs van het hele plaatje: 76 miljoen euro. In juni 2010 moet alles afgewerkt zijn.

"Groot feest in 2010"

De burgemeester van Gent, Daniël Termont, was in zijn nopjes met de start van de bouwwerken.
"In Brugge maken ze ruzie over de plaats van het stadion, in Anderlecht weten ze nog niet hoe ze het gaan doen en in Antwerpen zijn ze zopas nog eens om de tafel gaan zitten."

"Die steden komen heel veel in het nieuws, Gent minder. Maar intussen leggen wij lekker de eerste steen van ons nieuwe stadion."

"In juni 2010 organiseren we dan een heel groot feest om de opening te vieren", zei Termont, net voor hij de steen legde.

Vlak bij het Artevelde-stadion komt ook een parkeerterrein met 1.500 tot 2.000 plaatsen.
Dat wordt nog eens aangevuld met 4.000 extra parkeerplaatsen op een aantal randparkings. Daar zullen supporters pendelbussen kunnen nemen.

sporza.be

Bouw Arteveldestadion na acht jaar eindelijk gestart

Op de voormalige Groothandelsmarktsite in Gent is vandaag de eerste steen gelegd van het nieuwe Arteveldestadion. Indien alles volgens plan verloopt, kan KAA Gent vanaf juli 2010 het nieuwe stadion in gebruik nemen.

Bijna acht jaar zijn verstreken tussen de start van het project tot de start van de bouw van het nieuwe stadion. In die tussentijd is de club geëvolueerd van een budget van 6 miljoen euro en een eisbare schuld van 25 miljoen naar een budget van 11 miljoen en een schuld van 2,2 miljoen euro. Het Arteveldestadion zal volgens Jeroen Piquer, ceo van de cvba Artevelde-Stadion, het eerste in België zijn dat aan alle nieuwe Europese en Belgische normen voldoet.

20 hectare
De volledige site heeft een oppervlakte van zo'n 20 hectare. Naast het stadion zelf is er plaats voor een zakenhotel, kleinhandel en recreatie. Volgens burgemeester Daniël Termont hoort een nieuwe dancing nog steeds tot de mogelijkheden. Hij schat dat het hele complex voor enkele duizenden extra jobs zal zorgen. Termont benadrukte wel dat er goede afspraken zijn gemaakt met het Universitair Ziekenhuis en andere omwonenden, opdat zij zo weinig mogelijk geluids- en andere hinder zullen ondervinden.

76 miljoen euro
Voor het project is zo'n 76 miljoen euro voorzien. Volgens Piqueur zal, onder andere vanwege de daling van de grondstoffenprijzen, zeker binnen de grenzen van dit budget worden gebleven. KAA Gent zelf heeft 1,5 miljoen euro in het nieuwe stadion geïnvesteerd en draagt jaarlijks nog eens 800.000 euro bij aan het aflossen van de lening die de stad Gent hiervoor aanging.

Deftig dossier
Ivan De Witte, voorzitter van KAA Gent en de Profliga, rekent ook op een deel van de 50 miljoen euro die de Vlaamse overheid ter beschikking stelt voor de bouw of renovatie van voetbalstadions. "Momenteel hebben enkel Zulte-Waregem, Club Brugge en KAA Gent een deftig dossier. Wij zijn bovendien waarschijnlijk de enige club die aan alle voorwaarden zal voldoen die minister Bert Anciaux aan dit budget verbond."

"Succes voor Club"
De Witte haalde in zijn speech ook even de problematiek aan rond het Brugse stadion. "Ik wens ook Club Brugge succes met zijn nieuwe stadion, en ik zal als voorzitter van de Profliga alles doen om te zorgen dat er een komt." De Witte vervolgde dat "alle eerste klasse-clubs binnen een achttal jaar een nieuw stadion nodig zullen hebben, want enkel dat kan ons voetbal omhoog halen." (belga/adv)

18/09/08 14u01 demorgen.be

Eindelijk begonnen dus, nu de financiering nog rond krijgen :p

EternalSilence
19 september 2008, 19:47
heb het gezien op tv, die voorstelling, ziet er wel een mooi verzorgd stadion uit.
Maar toch .. zoals ze toonden op tv ligt het echt heel dicht bij het UZ gent .. een ziekenhuis .. :wtf:
als daar s'avonds laat heuze matchen worden gespeed, zal dit 100% voor een serieuze verkeerschaos zorgen + en enorme lawaaihinder die doorduurt tot in de vroege uurtjes :x
Hoe gaan ze dit oplossen voor die patienten?

en .'artevelde' .. toen ik dat hoorde moest ik meteen aan de artevelde hogeschool denken, waarom noemen ze dit groot stadion naar een hogeschool/geleerde?

massief
19 september 2008, 19:51
:rofl: hogeschool/geleerde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Van_Artevelde

en ivm het UZ, daarmee is alles geregeld, na vele jaren onderhandelen :p (ze hadden tijd genoeg)

Jurgenv1
19 september 2008, 20:43
heb het gezien op tv, die voorstelling, ziet er wel een mooi verzorgd stadion uit.
Maar toch .. zoals ze toonden op tv ligt het echt heel dicht bij het UZ gent .. een ziekenhuis .. :wtf:
als daar s'avonds laat heuze matchen worden gespeed, zal dit 100% voor een serieuze verkeerschaos zorgen + en enorme lawaaihinder die doorduurt tot in de vroege uurtjes :x

en .'artevelde' .. toen ik dat hoorde moest ik meteen aan de artevelde hogeschool denken, waarom noemen ze dit groot stadion naar een hogeschool/geleerde?
Artevelde is een historische persoon uit het Gentse, net zoals Jan Breydel uit Brugge. :)

fraaanche
19 september 2008, 20:49
Valt nog mee, het Antwerps stadsbestuur heeft na 20 jaar nog altijd geen geschikte locatie gevonden voor een Antwerps megastadion :)

Cerv.Be
19 september 2008, 22:01
Met het UZ is niets geregeld, ze hebben moeten plooien door het stadsbestuur ja :/

Stadion van Gent wordt zonder meer het mooiste in België, maar kvind 20.000 plaatsen (zelfs voor Gent) bijzonder weinig als ge een nieuw stadion zet

-Steve-
19 september 2008, 22:05
Jup, daardoor lijkt het ook of ze niet veel ambitie hebben, terwijl ze juist heel veel ambitie hebben.

Booka Shade
19 september 2008, 22:06
Voor een nieuw stadion is 20 000 idd wel weinig, mja ze moeten de plaatsen wel volzet krijgen.
Met het oog op het WK ooit is naar Belgie/Nederland te halen zou het stadion wel een grotere capaciteit mogen hebben dan 20 000

Piejie
19 september 2008, 22:42

Noemen naar een hogeschool :rofl:

BleKKie
20 september 2008, 12:07
Kan da spel nog uitgebreid worden massief ? want 20 000 is toch wel crap :s

Jurgenv1
20 september 2008, 12:18
Kan da spel nog uitgebreid worden massief ? want 20 000 is toch wel crap :s

Je mag zeggen wat je wilt, maar das al ruim voldoende voor Gent. :)

Lots02
20 september 2008, 12:18
Dat zal wel in de planning zitten om een extra ring te kunnen bouwen achteraf. Eerst klein beginnen en als het nodig is, kunnen ze achteraf nog altijd uitbreiden zonder te hoeven verhuizen! Eerst zorgen dat dit stadion er effectief staat :)

massief
20 september 2008, 12:19
ge spreekt mij zo aan alsof ik den architect ben :D
maar ja, het is perfect uitbreidbaar
en 20k is op dit moment inderdaad voldoende

Lots02
20 september 2008, 12:20
Trouwens, de Guldensporenslag is gewonnen met "amper" 9000 man... Dan is 20 000 man genoeg om je ploeg naar de overwinning te schreeuwen hé ;)

twoen
20 september 2008, 12:22
voor gent is 20000 voor uefacup poules genoeg imo (en veel meer zit er denk ik toch niet in)

het is ook mogelijk om het "hogeschool"-stadion tijdelijk uit te breiden voor een EK of WK

Lots02
20 september 2008, 12:26
Voor alle studenten van de Artevelde Hogeschool dan... Die krijgen gratis tickets :D

-Phoen!x-
20 september 2008, 16:52

het ligt in de buurt van het UZ, maar scheelt toch nog een stuk, er liggen oa nog paar fabrieken tussen & een rivier dus ik denk niet dat ze ook maar iets gaan horen.
En het ligt vlak bij de ring dus verkeerhinder zal wel meevallen voor het UZ.

+ geluidshinder tot de vroege uurtjes .... ? (vroege lees ik 3-4-5 uur) Meestal is het al doodstil rond een stadion tegen 12-1u

Piejie
20 september 2008, 19:45
Idd, onze vriend Doom Dragon heeft blijkbaar niet echt een goed beeld omtrent de gebeurtenissen rondom een voetbalstadion.

Hij denkt blijkbaar dat men er rond 2, 3, 4 uur nog aan het dansen en het springen is.

Jurgenv1
20 september 2008, 19:47
Idd, onze vriend Doom Dragon heeft blijkbaar niet echt een goed beeld omtrent de gebeurtenissen rondom een voetbalstadion.

Hij denkt blijkbaar dat men er rond 2, 3, 4 uur nog aan het dansen en het springen is.

Jep, precies zo'n witte pionner, van een muis een olifant maken en leugens om het toch maar negatief af te schilderen. :)

Darkness
20 september 2008, 19:57
laat die jong toch met rust
hoe moet ge dat weten als ge nooit naar een match zijt geweest? voor hetzelfde geld blijft iedereen urenlang plakken in de dichtsbijzijnde cafés ofzo.

Piejie
20 september 2008, 19:59
laat die jong toch met rust
hoe moet ge dat weten als ge nooit naar een match zijt geweest?
Er dan geen uitspraken over doen zeker? :wtf:

Lijkt me toch de meest logische oplossing.

Brick Top
20 september 2008, 20:03
Man, zijn posts zijn vaak een beetje impulsief maar zit nu toch is niet op die zijn kap. Wijs hem gewoon op onjuistheden en hou het daar bij, die bedoelt dat toch helemaal niet slecht ofzo?

PME_Legend
20 september 2008, 20:10
soep eet je met een lepel pieje.

Cuth
21 september 2008, 00:17
Man, zijn posts zijn vaak een beetje impulsief maar zit nu toch is niet op die zijn kap. Wijs hem gewoon op onjuistheden en hou het daar bij, die bedoelt dat toch helemaal niet slecht ofzo?

dat doen ze toch?

Booka Shade
22 september 2008, 19:45
Gent gaat die 20 000 man nooit volkrijgen^^

Mark my words!!!

Mr. Jack!
22 september 2008, 19:59
Valt nog mee, het Antwerps stadsbestuur heeft na 20 jaar nog altijd geen geschikte locatie gevonden voor een Antwerps megastadion :)

Die zaak ligt dan ook wel net iets complexer dan het stadionnetje van Gent he. ;)
De voorgeschiedenis en de haat kennende van Beerschot en Antwerp is het niet zo evident om een stadion neer te planten. Die van Beerschot willen niet te dicht bij het oude stadion van Antwerp zitten en vice versa bij wijze van spreken.

massief
22 september 2008, 20:56

Mark my words!!!als ge mij nen fluostift geeft zal ik ze marken
gent kan volgens mij nu al voor bepaalde toppers (tegen fcb bvb) 20k tickets verkopen

Booka Shade
22 september 2008, 21:43
als ge mij nen fluostift geeft zal ik ze marken
gent kan volgens mij nu al voor bepaalde toppers (tegen fcb bvb) 20k tickets verkopen

Rofl :)

Piejie
22 september 2008, 23:21
Wat is er zo grappig?

BleKKie
23 september 2008, 08:31
als ge mij nen fluostift geeft zal ik ze marken

:lol:

:unsure:

-Phoen!x-
23 september 2008, 09:00
Rofl :)

man die van standard zijn al even erg als die genk mannen, 1 jaar kampioen & onmiddelijk zo arrogant :)

(ze spelen goed ja, maar eerst toch eens bevestigen)

Starrk
23 september 2008, 09:53
Waarom? Het oude ligt quasi in mijn achtertuin :sad:

Booka Shade
23 september 2008, 18:18
man die van standard zijn al even erg als die genk mannen, 1 jaar kampioen & onmiddelijk zo arrogant :)

(ze spelen goed ja, maar eerst toch eens bevestigen)

Ik arrogant:puke: ik noem het eerder realistisch :/

massief
23 september 2008, 19:39
dan heb je duidelijk een gebrek aan kennis van zaken (in dit geval dus van KAA Gent)

Cerv.Be
23 september 2008, 20:27

Mark my words!!!

Gent kan volgens mij in toppers makkelijk 20k halen

SIO
23 september 2008, 20:34
mja een nieuw stadion zal het bezoekersaantal er alleszinds niet laten op dalen, en aangezien ik aan UZ residentieer ga zie ik mezelf er ook wel vertoeven later, in de neutrale zone weliswaar :p

Jurgenv1
23 september 2008, 20:37
Gent kan volgens mij in toppers makkelijk 20k halen

Dat kan Cercle ook als het tegen Club is, dat zijn zo van die piekmomenten. Zal perfect op maat zijn voor Gent. 9000 abo's met een gemiddelde van 11.000 toeschouwers en dan een vol huis tegen fcb.

Starrk
23 september 2008, 20:53
Gent kan zeker tegen een nabije topper, zoals FCB, 20k supporters in huis halen.

massief
23 september 2008, 21:55
Dat kan Cercle ook als het tegen Club is, dat zijn zo van die piekmomenten. Zal perfect op maat zijn voor Gent. 9000 abo's met een gemiddelde van 11.000 toeschouwers en dan een vol huis tegen fcb.meer, we hebben nu al 9000 abo's
tegen kvm waren het al 10 a 11k supporters, met dank aan die kakkers (kwestie van het bezoekersvak wat op te vullen)

Booka Shade
23 september 2008, 22:07
meer, we hebben nu al 9000 abo's
tegen kvm waren het al 10 a 11k supporters, met dank aan die kakkers (kwestie van het bezoekersvak wat op te vullen)

Jah tegen toppers kan iedere ploeg 20k halen. Als ze dan bv. tegen een ploeg als KVM speelt en ge hebt 10 a 11k supp', dan zit ge daar me een half vol stadion ^^

massief
23 september 2008, 22:15
we hebben er nu al 10 a 11k
ooit gehoord van groei?

Booka Shade
23 september 2008, 22:18
we hebben er nu al 10 a 11k
ooit gehoord van groei?

Zoals de resultaten nu zijn heb ik idd nog nooit gehoord van groei!

Jurgenv1
24 september 2008, 19:04
Zoals de resultaten nu zijn heb ik idd nog nooit gehoord van groei!
², Gent zal beter aan klantenbinding moeten doen, kan door resultaten te halen en een eigen imago te creëeren. (Je mag zeggen wat je wilt, meeste voorzitters dromen ervan om de middelen van 'die boeren' uit w-vl te hebben. :) )

buffer
24 september 2008, 20:51
Het nieuwe stadion zou sowieso al meer volk moeten lokken dan nu het geval is,dat wil zeggen dat je dan sowieso meer dan 12000 man hebt.In de toppers moet het lukken om de kaap van 20000 te behalen.

Vergeet niet dat standard een stadion heeft van 30000 man en toen ze ook niet in die top 4 meedraaiden er ook slechts 11000 man gemiddeld kwam kijken en zie nu eens hoe het tij kan keren?
Dat kan met gent ook wel.
Alles op zijnen tijd,zoiets doe je niet in één twee drie.

Booka Shade
24 september 2008, 20:54
Het nieuwe stadion zou sowieso al meer volk moeten lokken dan nu het geval is,dat wil zeggen dat je dan sowieso meer dan 12000 man hebt.In de toppers moet het lukken om de kaap van 20000 te behalen.

Vergeet niet dat standard een stadion heeft van 30000 man en toen ze ook niet in die top 4 meedraaiden er ook slechts 11000 man gemiddeld kwam kijken en zie nu eens hoe het tij kan keren?
Dat kan met gent ook wel.
Alles op zijnen tijd,zoiets doe je niet in één twee drie.

Daar ben ik akkoord mee, maar ik zie het 'standard-effect' toch niet bij Gent komen ^^
Daar hebben ze nie gng middelen voor jammer genoeg :/

massief
24 september 2008, 22:11
jammer genoeg :D
die middelen komen pas met het stadion ;) en vooral door het stadion

SIO
24 september 2008, 22:41
dan komen er Gent-fans die hun account herontdekken na 4jaar enzo :unsure:

-Phoen!x-
24 september 2008, 23:20
Daar ben ik akkoord mee, maar ik zie het 'standard-effect' toch niet bij Gent komen ^^
Daar hebben ze nie gng middelen voor jammer genoeg :/

Gent moet ook niet plotseling voor 20k man spelen elk weekend, maar ze willen wel meer met top meedraaien. Veel mensen in Gent zijn voor het moment ook geen supporter voor AA Gent, en met hun huidig kutstadion (& spel vaak laatste jaren) is dat wel begrijpelijk.
Ik denk dat met het nieuwe stadion & een ploeg dat jaarlijks top5 speelt dat ze toch makkelijk paar duizend extra halen. Iemand zei 11k nu, zal toch 'makkelijk' 14-15 worden & vol tegen (sub)toppers, is toch weer groei.

Een nieuw stadium trekt buiten nieuwe supporters ook nieuwe sponsors aan, ook niet onbelangrijk.

BleKKie
25 september 2008, 08:24

:rofl:

-Phoen!x-
25 september 2008, 11:28

Nah gewoon gentenaars dat dat bruggevlagske veranderen naar gent :d

buffer
25 september 2008, 14:22
Idd,er zijn door vroeger en nog door de jaren heen enorm veel gent supporters naar brugge overgelopen,men spreekt naar schatting al van meer dan 4000 mensen.Niet niets zou ik zo zeggen.

Booka Shade
25 september 2008, 17:19
Nah gewoon gentenaars dat dat bruggevlagske veranderen naar gent :d

Rofl ge snapt het mopke nie ^^
Hij heeft het op mij, hij denkt dak successo-fan ben :)

/care.

Jurgenv1
25 september 2008, 18:14
Idd,er zijn door vroeger en nog door de jaren heen enorm veel gent supporters naar brugge overgelopen,men spreekt naar schatting al van meer dan 4000 mensen.Niet niets zou ik zo zeggen.
dus ze hopen die terug te halen...? :) Dan zal er nog veel moeten gebeuren. En als ze toch overlopen dan mogen ze hebben, eenmaal blauw-zwart is altijd blauw-zwart. :)

Cuth
25 september 2008, 18:21
Rofl ge snapt het mopke nie ^^
Hij heeft het op mij, hij denkt dak successo-fan ben :)

/care.

jij snapt het ook niet :>

Booka Shade
25 september 2008, 18:22
En als ze toch overlopen dan mogen ze hebben, eenmaal blauw-zwart is altijd blauw-zwart. :)

Mooi gezegd :) Als je eens voor een ploeg bent, supporter je er je hele leven voor en niet overstappen want dat is zo lame als iets^^
Zoiets noem ik geen echte supp'

JanVH
25 september 2008, 18:25
dus ze hopen die terug te halen...? :) Dan zal er nog veel moeten gebeuren. En als ze toch overlopen dan mogen ze hebben, eenmaal blauw-zwart is altijd blauw-zwart. :)

Natuurlijk hopen ze niet dat die terug komen...
Er is genoeg potentieel voetbalsupporter in Gent, die men door een nieuw stadion en mooi voetbal, probeert aan te trekken als supporter van Gent.
En wees maar gerust, het nieuwe stadion zal zeker zijn effect hebben, die 20 000 plaatsen zullen na verloop van tijd wel allemaal bezet raken.

Wij hoeven die boeren overlopers niet terug, dat ze hun stad maar in de steek laten. Wij zien die ook als eens een boer, altijd een boer.

Jurgenv1
25 september 2008, 18:29
Dan nog, als wij een nieuw stadion 'planten' (om maar in de termenvan boeren te blijven :p ) dan halen we half Gent ofzo lol. Ze worden niet voor niets een west-vlaamse stad genoemd. :p

massief
25 september 2008, 18:34
Bella moet nog gemolken worden jurhen.

:tongue:

Jurgenv1
25 september 2008, 18:39
Bella moet nog gemolken worden jurhen.

:tongue:
Pff, ik kan nu niet meer naar Gent komen ze. :D

Cerv.Be
25 september 2008, 18:41
Natuurlijk hopen ze niet dat die terug komen...
Er is genoeg potentieel voetbalsupporter in Gent, die men door een nieuw stadion en mooi voetbal, probeert aan te trekken als supporter van Gent.
En wees maar gerust, het nieuwe stadion zal zeker zijn effect hebben, die 20 000 plaatsen zullen na verloop van tijd wel allemaal bezet raken.

Wij hoeven die boeren overlopers niet terug, dat ze hun stad maar in de steek laten. Wij zien die ook als eens een boer, altijd een boer.

Eens een Buffalo, altijd een Buffalo ...

En alsof gij weet welke mensen die terugkomen of ze ooit voor FCB geweest zijn :rofl: Of ge ze nu wilt of niet, ze zitten dan toch in uw stadion

DeadBull
25 september 2008, 19:21
Is er ergens een webstekje waar je de constructie kan volgen dag tot dag ?

-Draco-
25 september 2008, 20:04
Heeft gent nu maar 11k man in het stadion?
Lijkt me toch wel weinig voor zo'n gruuute club.

:D

Jurgenv1
25 september 2008, 20:06
Is er ergens een webstekje waar je de constructie kan volgen dag tot dag ?

http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

waffel
25 september 2008, 20:16

so that's why they're building a football-stadium!!

BleKKie
26 september 2008, 08:40

:rofl: die blijft zo goed eh, hoe langer ge naartoe kijkt, hoe grappiger het word :D

massief
26 september 2008, 12:51
Is er ergens een webstekje waar je de constructie kan volgen dag tot dag ?quote van iemand van het KAA Gent webteam

We zijn bezig met dit te organiseren, nog ff geduld.
komt er dus aan :niceone:

lord pipo
26 september 2008, 14:02
Wat gebeurt er dan eigenlijk met het oude stadion van Gent?

massief
26 september 2008, 15:09
woonwijk (die grond is van stad gent, en het ligt nu al in een wijk)

massief
2 april 2009, 12:52
even een thread opgraven
02/04/2009 SportWereld (http://www.sportwereld.be)

Bankgarantie Gentse Arteveldestadion in orde

Als het wat meezit, start AA Gent de competitie 2010-2011 toch in het nieuwe Arteveldestadion. Zoniet zeker vanaf 2011-2012. Dat verzekert Paul Gheysens, gedelegeerd bestuurder van projectontwikkelaar Ghelamco. 'Als we het technisch dossier tegen eind april rond krijgen, dan wordt het stadion toch nog in 2010 opgeleverd.'
De bankgarantie was nochtans het struikelblok voor de start van de werkzaamheden. 'Die garantie voor de bank hebben we opgelost, ja, dat is in orde', aldus Gheysens. 'De financiële kant is rond. Nu doen we de technische kant. Toen we in dit project stapten, was dat niet optimaal. Niet alleen was er een efficiënter en voordeliger plan mogelijk, ook op de andere sites stonden gebouwen op de verkeerde plaats.'

Nu de privé-investeerders eruit zijn, garandeert bouwonderneming Besix dat het stadion gebruiksklaar kan zijn in twaalf tot dertien maanden, maar wat met de wegwerkzaamheden in de buurt? 'Het project R4 Zuid start pas in 2011, maar er werd aan de bouwheer gegarandeerd dat er tegen juli 2010 lichten zullen komen aan de Heimansbrug, aan de op- en afritten van de E17 dus, en dat er kleine aanpassingswerken zullen worden uitgevoerd aan de R4', klinkt het bij de dienst Wegen en Verkeer in Gent. 'Als het stadion er tegen die tijd ook staat, zal men er mogen in spelen. Dat staat vast.' (RL)

*klein vreugdedansje*

rizla +
2 april 2009, 15:28
Gent showt nieuw Arteveldestadion | Fotospecial | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal (http://www.voetbalbelgie.be/nl/article_fotospecial.php?id=10046)

Maidrion
2 april 2009, 16:02
Doet wat denken aan dat van AZ. Wel leuk.

Piejie
2 april 2009, 17:27
Zeer mooi van buiten gezien.

JanVH
3 april 2009, 13:25
Luc Van den Bossche in Het Laatste Nieuws: «AA Gent speelt in 2010 zeker niet in zijn nieuw stadion. 2011 is veel realistischer en eigenlijk ook de kritische datum. Er ligt nog altijd één bank dwars. Over geld wordt nu scherper gediscussieerd dan twee jaar geleden. Tegen eind april zou er toch meer duidelijkheid moeten zijn.»

Buh, alweer uitstellen..

massief
3 april 2009, 13:39
Origineel :cool:

Jurgenv1
3 april 2009, 21:06
even een thread opgraven
02/04/2009 SportWereld (http://www.sportwereld.be)

Bankgarantie Gentse Arteveldestadion in orde

Als het wat meezit, start AA Gent de competitie 2010-2011 toch in het nieuwe Arteveldestadion. Zoniet zeker vanaf 2011-2012. Dat verzekert Paul Gheysens, gedelegeerd bestuurder van projectontwikkelaar Ghelamco. 'Als we het technisch dossier tegen eind april rond krijgen, dan wordt het stadion toch nog in 2010 opgeleverd.'
De bankgarantie was nochtans het struikelblok voor de start van de werkzaamheden. 'Die garantie voor de bank hebben we opgelost, ja, dat is in orde', aldus Gheysens. 'De financiële kant is rond. Nu doen we de technische kant. Toen we in dit project stapten, was dat niet optimaal. Niet alleen was er een efficiënter en voordeliger plan mogelijk, ook op de andere sites stonden gebouwen op de verkeerde plaats.'

Nu de privé-investeerders eruit zijn, garandeert bouwonderneming Besix dat het stadion gebruiksklaar kan zijn in twaalf tot dertien maanden, maar wat met de wegwerkzaamheden in de buurt? 'Het project R4 Zuid start pas in 2011, maar er werd aan de bouwheer gegarandeerd dat er tegen juli 2010 lichten zullen komen aan de Heimansbrug, aan de op- en afritten van de E17 dus, en dat er kleine aanpassingswerken zullen worden uitgevoerd aan de R4', klinkt het bij de dienst Wegen en Verkeer in Gent. 'Als het stadion er tegen die tijd ook staat, zal men er mogen in spelen. Dat staat vast.' (RL)

*klein vreugdedansje*
Nu wordt het weer tegengesproken:

'Gent zeker niet in 2010 in Arteveldestadion'Het Arteveldestadion blijft het zorgenkind van AA Gent. De werken schieten maar niet op en het ziet ernaar uit dat de Buffalo’s niet voor 2011 hun intrek in de nieuwe voetbaltempel zullen kunnen nemen.

AA Gent rekende erop om bij aanvang van het seizoen 2010-2011 in het Arteveldestadion te kunnen spelen. Enkele weken geleden bleken echter de bankgaranties voor het commerciële gedeelte niet in orde te zijn, waardoor die timing dus krap wordt.

Luc Van den Bossche, voorzitter van bouwheer CVBA Arteveldestadion, beweert dat Gent het nu wel helemaal mag vergeten om medio 2010 de nieuwe voetbalarena te betreden. “AA Gent speelt in 2010 zeker niet in zijn nieuwe stadion”, aldus de politicus in HLN.

“2011 is veel realistischer en eigenlijk ook de kritische datum. Er ligt nog altijd één bank dwars. Over geld wordt nu scherper gediscussieerd dan twee jaar geleden. Tegen eind april zou er toch meer duidelijkheid moeten zijn”, besluit Van den Bossche.

massief
15 januari 2010, 00:41
Er is zowaar beweging op de werf :').

http://www.bieb.be/indianssite/temp/03.png
Is dat hier dat dat stadion moet komen?

Romelus
15 januari 2010, 00:44
De 2e steen al gelegd?

massief
15 januari 2010, 00:44
Die kerel is aant zoeken, beetje geduld.

Romelus
15 januari 2010, 00:46
Boeren aan het ploegen in Gent, zo hoort het.

JanVH
15 januari 2010, 09:34
AA Gent begint met bouw van Arteveldestadion (bis)

Het was lang wachten, maar gisteren werd er effectief begonnen met de funderingswerken. fvv

In Gent is gisteren de bouw van het Arteveldestadion van start gegaan. Voor de tweede keer, want in september 2008 al werd officieel de eerste steen gelegd. Het bleef bij die eerste steen, tot gisteren was het terrein waar het stadion moet komen een desolate vlakte.
Begin 2012 kan AA Gent zijn eerste wedstrijd spelen in het nieuwe Arteveldestadion. Dat beweert Paul Gheysens, gedelegeerd bestuurder van projectontwikkelaar Ghelamco. Gisteren begon de bouwfirma met de funderingswerken voor de nieuwe voetbaltempel. 'En nu gaan we door tot het einde. Binnen anderhalve maand is de fundering af. Daarna beginnen we in de hoogte te bouwen. Tegen eind 2011 zal het stadion er staan', zegt Paul Gheysens.

Dan zal AA Gent over een hypermoderne voetbaltempel beschikken met plaats voor 21.000 toeschouwers. Toch kunnen de supporters nog niet helemaal gerust zijn. De voltooiing van het Arteveldestadion is al meerdere keren beloofd. Volgens de oorspronkelijke plannen moest het zelfs al in 2005 af zijn.

Ook nu kan er nog een kink in de kabel komen, want er is nog altijd geen definitief financieel akkoord tussen de privé-investeerders en de stad Gent. De projectontwikkelaars - naast Ghelamco ook Optima Financial Planners - willen dat de stad Gent met extra geld over de brug komt, maar die is daar niet zomaar toe bereid. De verschillende partijen hopen in de komende weken tot een overeenkomst te komen.

Bron: sportwereld

Allé, hopelijk komt die financiering dan rap in orde..

BleKKie
15 januari 2010, 09:45
Ik dacht dat dat er al half stond :p

Eagle`
15 januari 2010, 13:37
met een bekke chance staat den boel in chartreuse rapper recht :p

massief
15 januari 2010, 15:09
:offtopic:

Jurgenv1
15 januari 2010, 17:04
AA Gent begint met bouw van Arteveldestadion (bis)

Het was lang wachten, maar gisteren werd er effectief begonnen met de funderingswerken. fvv

In Gent is gisteren de bouw van het Arteveldestadion van start gegaan. Voor de tweede keer, want in september 2008 al werd officieel de eerste steen gelegd. Het bleef bij die eerste steen, tot gisteren was het terrein waar het stadion moet komen een desolate vlakte.
Begin 2012 kan AA Gent zijn eerste wedstrijd spelen in het nieuwe Arteveldestadion. Dat beweert Paul Gheysens, gedelegeerd bestuurder van projectontwikkelaar Ghelamco. Gisteren begon de bouwfirma met de funderingswerken voor de nieuwe voetbaltempel. 'En nu gaan we door tot het einde. Binnen anderhalve maand is de fundering af. Daarna beginnen we in de hoogte te bouwen. Tegen eind 2011 zal het stadion er staan', zegt Paul Gheysens.

Dan zal AA Gent over een hypermoderne voetbaltempel beschikken met plaats voor 21.000 toeschouwers. Toch kunnen de supporters nog niet helemaal gerust zijn. De voltooiing van het Arteveldestadion is al meerdere keren beloofd. Volgens de oorspronkelijke plannen moest het zelfs al in 2005 af zijn.

Ook nu kan er nog een kink in de kabel komen, want er is nog altijd geen definitief financieel akkoord tussen de privé-investeerders en de stad Gent. De projectontwikkelaars - naast Ghelamco ook Optima Financial Planners - willen dat de stad Gent met extra geld over de brug komt, maar die is daar niet zomaar toe bereid. De verschillende partijen hopen in de komende weken tot een overeenkomst te komen.

Bron: sportwereld

Allé, hopelijk komt die financiering dan rap in orde..

De schijn hoog houden omdat hun bouwvergunning niet kwijt te spelen dacht ik ongeveer te hebben gelezen? Ik dacht ook eerlijk gezegd dat er al heel ver gevorderd waren.

massief
15 januari 2010, 17:16
De schijn hoog houden omdat hun bouwvergunning niet kwijt te spelen dacht ik ongeveer te hebben gelezen? Ik dacht ook eerlijk gezegd dat er al heel ver gevorderd waren.

Er al dus nog niet ver gevorderden zijn.
Zitten palen 400 enkel in de grond of 800.

massief
15 januari 2010, 21:47
De mannen die ons stadion er aan het doordrukken zijn staan op de broekskes van KVK :p.

massief
10 juni 2010, 15:13
This Thread is more than 146 days old. It is very likely that it does not need any further discussion and thus bumping it serves no purpose.
If you still feel it is necessary to make a new reply, you can still do so though.

vandaag zou de finaciering eindelijk rond zijn :p

MrBrightside
10 juni 2010, 15:25
This Thread is more than 146 days old. It is very likely that it does not need any further discussion and thus bumping it serves no purpose.
If you still feel it is necessary to make a new reply, you can still do so though.

Dus ze gaan eindelijk verder geraken dat de eerste steen die er al 4 jaar ligt? ;)

massief
10 juni 2010, 16:40
Inderdaad MrBrightside, een stadion bouwen is inderdaad verder geraken dan een eerste steen ;).
Gent-voorzitter: "In 2012 voetballen in nieuw stadion" (http://sporza.be/cm/1.797496?view=popupPlayer)

Baats
10 juni 2010, 16:44
Tegen dat het er staat is het al weer hopeloos verouderd zeker?

massief
10 juni 2010, 16:55
Animotions - Arteveldestadion (http://www.ams.be/arteveldestadion/fotos.html)

Craft
10 juni 2010, 17:19
i like!

JanVH
21 december 2010, 09:26

Op voorstel van het college van burgemeester en schepenen heeft de gemeenteraad zopas het volgende beslist:

De Gemeenteraad

Artikel 1:
Neemt akte van de af te sluiten kaderovereenkomst tussen BUFFALO NV, INTERNATIONAL REAL ESTATE CONSTRUCTION NV, KAA GENT VZW en HORECA FOOT BVBA en ARTEVELDE-STADION CVBA met betrekking tot het Arteveldeproject.

Artikel 2:
Keurt goed een financiering aan het AG SOB onder de vorm van een renteloze lening voor eenbedrag van 12.300.000 euro ter realisatie van het Arteveldestadion ter vervanging van de
geannuleerde kredieten van 12.300.000 euro die werden vastgelegd naar aanleiding van de
besluitvorming in 2005 en 2007.

Artikel 3:
Keurt goed een bijkomende financiering aan het AG SOB onder vorm van een renteloze lening voor een bedrag van 10.000.000 euro ter realisatie van het Arteveldestadion.

Artikel 4:
Kent aan AG SOB een werkingssubsidie toe van 84.979 euro over 2010, 130.525 euro over 2011, 94.325 euro over 2012 en 54.325 euro over 2013 ter dekking van de werkingskosten die AG SOBen NV Buffalo gemaakt hebben in dit dossier onder de volgende voorwaarden:
- AG SOB zal de nodige bewijsstukken voorleggen;
- AG SOB zal de correctheid van deze kosten attesteren.

Artikel 5:
Keurt goed om bij budgetopmaak 2011 de volgende kredieten te voorzien:
BU - 2011/7640000/843-53: 22.300.000 euro.

De bespreking verliep als volgt:

Filip Watteeuw: Groen! zal het punt goedkeuren. Er zijn wel nog enkele zaken uit te klaren rond het stadion die Groen! kritisch zal blijven opvolgen.

Er zijn geen verdere tussenkomsten.

Het agendapunt wordt unaniem goedgekeurd!

Morgen volgt in het stadhuis de plechtige ondertekening van de stukken en wordt meer informatie gegeven over de planning van de werken tijdens een persconferentie.

Vandaag is ze echt rond :p

BleKKie
21 december 2010, 09:27
Tijd voor de 2e steen :)

BleKKie
21 december 2010, 09:51
Ze krijgen nu maar amper het stadion vol (van 12000 man?)(n/o), dan moet je geen stadion van 30k man zetten hé.

Booka Shade
21 december 2010, 09:55
Omdat er niet meer volk gaat kijken zeker..

JanVH
21 december 2010, 09:55
12.919 ;-)

Maar idd, liever 21 000 man dan zo'n scenario bij Charleroi waar het stadion nooit meer dan 1/3 gevuld zit... Als Gent terug expansiemogelijkheden heeft bij de supporters, is het mogelijk een extra ring te plaatsen, om de capaciteit op te trekken.
Maar laat ons eerst 21 000 man afwachten. En afwachten of deze keer een definitief akkoord kan gesloten worden tussen alle partijen. :-)

JanVH
21 december 2010, 11:44
Vanop het Gent forum:

- werken hervatten half februari
- in mei begint bovengrondsebouw
- betonstructuur klaar in augustus
- ruwbouw beton, staal, dak klaar eind 2011
- dan half jaar voor afwerking

http://img9.imageshack.us/img9/2246/art01m.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/3106/art02.jpg

:applause:

massief
21 december 2010, 14:08
Ze krijgen nu maar amper het stadion vol (van 12000 man?)(n/o), dan moet je geen stadion van 30k man zetten hé.
amper vol?

BleKKie
21 december 2010, 14:10
amper vol?

Ik bedoel amper volledig vol, als in uitverkocht? Het is toch nog niet veel uitverkocht geweest? Was het niet ergens begin het seizoen dat het de eerste keer uitverkocht was in jaren fzo? (Ik kan mis zijn, maar het is toch zoiets hé?)

massief
21 december 2010, 14:13
Het is bij elke topper bijna uitverkocht afaik en dat is al een jaar of 3 zo. Zelfs tegen de middenmoot is het uitverkocht, zie 26/12/2010.

BleKKie
21 december 2010, 14:16
Het is bij elke topper bijna uitverkocht afaik en dat is al een jaar of 3 zo. Zelfs tegen de middenmoot is het uitverkocht, zie 26/12/2010.

Flauw :sad:

Ik dacht dat toch ergens gehoord te hebben mor allé, ik dacht zelfs dat het tegen Anderlecht was dit seizoen maar kom.

Baats
21 december 2010, 14:42
Tegen Charleroi zat het zelfs aardig vol :x

stormtrooper
21 december 2010, 16:08
Tegen Charleroi zat het zelfs aardig vol :x

Inderdaad. Was toch ook verbaasd dat er zoveel volk kwam opdagen voor een matchke tegen de rode lantaarn.

De parking afgeraken was ook een helse klus.:doh:

Trebby
21 december 2010, 20:27
ik moet zeggen, van wat ik er al van gezien heb op de tekeningen,.. ziet het er heeeeeel mooi uit

massief
26 augustus 2011, 13:34
This Thread is more than 248 days old. It is very likely that it does not need any further discussion and thus bumping it serves no purpose.
http://img69.imageshack.us/img69/5272/p1030683u.jpgfoto: buffelke
Zowaar, activiteit!

J.Brown
26 augustus 2011, 13:34

da ziet er goed uit

stormtrooper
26 augustus 2011, 14:17
Prepare :cool:

ElbowDrop
26 augustus 2011, 14:18
We hebben zelfs ne betonwagen in de clubkleuren.

Scr1fle
26 augustus 2011, 14:19
Al veel progressie gemaakt , zo te zien! :D

Magikdekay
26 augustus 2011, 14:21
Al veel progressie gemaakt , zo te zien! :D

Tga even snel als hun sportieve ambities blijkbaar!! :D:D ( maar ze hebben ne betonwagen in hun clubkleuren é !! ;) )

Angelox3
26 augustus 2011, 14:38
Tzal voor met de kleinkinderen te gaan kijken zijn ;)

Vedeco
26 augustus 2011, 14:39
Ja we kunnen niet blijven wachten op de rest hé :p

stormtrooper
26 augustus 2011, 14:44
Tga even snel als hun sportieve ambities blijkbaar!! :D:D ( maar ze hebben ne betonwagen in hun clubkleuren é !! ;) )

Beter traag vooruitgaan dan stagneren.

Magikdekay
26 augustus 2011, 14:52
Beter traag vooruitgaan dan stagneren.

Kwis't da die ging komen!!

Ik denk wel dat het bij jullie wel iets sneller nodig is, de infrastructuur is toch iets ofwa verouderd é makker. Dan druk ik me nog zacht uit.

En jullie spelen niet met 2 club's in één stadion...

stormtrooper
26 augustus 2011, 14:53
Kwis't da die ging komen!!

Ik denk wel dat het bij jullie wel iets sneller nodig is, de infrastructuur is toch iets ofwa verouderd é makker. Dan druk ik me nog zacht uit.

En jullie spelen niet met 2 club's in één stadion...

Nee hoor, ge hebt wel gelijk over den Ot. Die is inderdaad verouderd. Hopelijk zijn ons wachtlijsten voor abonnementen dan ook eens opgelost.

Anoniem04
26 augustus 2011, 14:55
Schandalig dat dat weer zo lang moet duren. :sop:

stormtrooper
26 augustus 2011, 14:56
Inderdaad. Lang bezig geweest met de financiering en nu met dat spel rond Besix en Ghelamco.

Vedeco
26 augustus 2011, 14:58

Nee hoor, ge hebt wel gelijk over den Ot. Die is inderdaad verouderd. Hopelijk zijn ons wachtlijsten voor abonnementen dan ook eens opgelost.

Ik ga het toch missen :(

En als dat laatste niet opgelost raakt :crazy:

BleKKie
26 augustus 2011, 18:08
Die eerste steenlegging was gewoon wat steengruis storten op die vlakte daar fwa? :unsure:

Weebl
Die eerste steenlegging was gewoon wat steengruis storten op die vlakte daar fwa? :unsure:

Ze hebben die terug weggehaald, hij lag toch verkeerd.. :unsure:

stormtrooper
Nee, die steen zit daar ergens onder :unsure:

JanVH
26 augustus 2011, 18:09
This Thread is more than 248 days old. It is very likely that it does not need any further discussion and thus bumping it serves no purpose.
http://img69.imageshack.us/img69/5272/p1030683u.jpgfoto: buffelke
Zowaar, activiteit!
Dat is dus niet de Artevelde-site he :p
Is van de overkant waar ze dienen Brico aan't zetten zijn

TheRedDevils
26 augustus 2011, 18:18

Scr1fle
26 augustus 2011, 18:19
Ooh, you just spoiled it. :(

Anoniem04
26 augustus 2011, 18:25

sharpshot
26 augustus 2011, 18:37
Dus hebben ze toch geen camion in hun club kleuren? :(

BleKKie
27 augustus 2011, 12:42

massief
27 augustus 2011, 12:55
Dat is dus niet de Artevelde-site he :p
Is van de overkant waar ze dienen Brico aan't zetten zijn
Sssst, ik was dat aant verzwijgen!
Maar nu dagget toch verkloot hebt :p :
http://img831.imageshack.us/img831/7756/p1030687p.jpg

camino
27 augustus 2011, 23:34
Ik vind er maar weinig lachwekkends aan, men zegde in 2000 het was het nieuwe stadion er al zou staan, nadien kregen we altijd oppeptalk te krijgen dat het stadion er het jaar nadien zou staan, tjaar nadien weer van datte en nadien were enz....dit jaar hebben ze dat terug gedaan heb ik horen zeggen op de gentse feesten en blijkbaar zijn ze er nog altijd nie mee begonnen.

Weebl
27 augustus 2011, 23:42
Ik vind er maar weinig lachwekkends aan, men zegde in 2000 het was het nieuwe stadion er al zou staan, nadien kregen we altijd oppeptalk te krijgen dat het stadion er het jaar nadien zou staan, tjaar nadien weer van datte en nadien were enz....dit jaar hebben ze dat terug gedaan heb ik horen zeggen op de gentse feesten en blijkbaar zijn ze er nog altijd nie mee begonnen.

No offence, maar herlees die post nekeer..

camino
28 augustus 2011, 00:12
No offence, maar herlees die post nekeer..

Ik heb die heel goed gelezen, da zijn foto's van den nieuwen brico.
Zouden beter die kranen en dergelijke meteen gebruiken om aan ons stadion te beginnen, moest er al van 2000 staan,zucht.

Ik snap da in feite niet, arsenal doet er 2tal jaar over meende ik en dat stadion staat er, in belgie doen wij er nu dus al 11 jaar over en tstaat er nog altijd niet. Begrijpt ge nu mijn frustratie? :-).

massief
28 augustus 2011, 10:06
de eerste richtdatum was 2003 ze maar bon dat maakt het niet zoveel minder erg ik trek het mij al niet meer aan we zitten goed in den Ot en zullen wel beter zitten daar maar er zit geen haast achter

:>

BleKKie
28 augustus 2011, 10:22
Wat maakt het uit, ze zijn er tenminste aan bezig, bij zowat elke andere ploeg is het nog niet eens zeker of het er komt of als de locatie oké is.

marcel
28 augustus 2011, 10:47
och ja, da brugske da ze in antwerpen zouden bouwen, zou nu onderhand aan zijn eerste onderhoud moeten zijn.

om maar te zeggen: er is veel gekloot nodig in Belgie om eens een deftig gebouw neer te zetten, blijkbaar. ik denk dat dàt vooral het probleem is dat zowat alle teams die willen bouwen, hebben

The Black Mamba
28 augustus 2011, 12:56
Bij Anderlecht is er ook heel veel miserie voor een simpele uitbreiding. Zo gaat dat nu eenmaal in België.

sharpshot
28 augustus 2011, 13:24
jullie hebben het geluk dat jullie stad nog meewerkt, in brugge is het wat anders...
Daar is alles rond qua financiën maar werkt de stad, cercle en een paar hippies tegen.

camino
28 augustus 2011, 13:46
de eerste richtdatum was 2003 ze maar bon dat maakt het niet zoveel minder erg ik trek het mij al niet meer aan we zitten goed in den Ot en zullen wel beter zitten daar maar er zit geen haast achter

:>

Toch wel, groter stadion= meer inkomsten. Eindelijk mss eens meedoen voor de titel. = betere speler kunnen binnen halen en geen sukkels zoals de smet waar ze 1.2m euro aan verspild hebben.

ShadesOfJae
28 augustus 2011, 14:17
Toch wel, groter stadion= meer inkomsten.

Bwa, dat valt af te wachten. In 't begin zullen er misschien wat meer mensen komen zien omdat het nieuw is, maar erna? De supportersaantallen van Gent zijn toch niet iets om mee te stoefen voor een 'topclub'. Hoeveel keer op een seizoen is het Ottenstadion uitverkocht? Of bedoel je meer inkomsten op een andere manier? Ik heb er geen idee van wat ze met het Arteveldestadion van plan zijn. Winkels of 't één of 't ander inbouwen, ... 't Kan allemaal natuurlijk.

massief
28 augustus 2011, 14:31
Zelfs gisteren tegen Lierse meer dan 10 000 man, Lierse heeft hun vak niet kunnen vullen en een aantal plaatsen op T1 worden sowieso niet verkocht schijnt (waar ge te veel blinde vlekken hebt op het veld).

Kelderke
28 augustus 2011, 14:52
Is da linkt of rechts als ge van 't UZ komt?

stormtrooper
28 augustus 2011, 14:53
Zelfs gisteren tegen Lierse meer dan 10 000 man, Lierse heeft hun vak niet kunnen vullen en een aantal plaatsen op T1 worden sowieso niet verkocht schijnt (waar ge te veel blinde vlekken hebt op het veld).

Inderdaad, er was 10.372 man in het stadion. Het is gewoon dringend tijd voor een verhuis, alleen al op vlak van mobiliteit is het daar veel te krap geworden.

ShadesOfJae
28 augustus 2011, 15:00

Wow, 10000 man! Straffen toebak voor een club die Europees voetbal ambieert. Bij Lierse was vorig jaar het toeschouwersgemiddelde 9703. En dat voor een club die bijna een heel seizoen op een degradatieplaats stond, bar slecht voetbal op de mat bracht en in de omgeving ook nog Beerschot, KV Mechelen, Westerlo en Antwerp als concurrentie heeft. Zoals ik al zei, 10000 man is niets iets om mee te stoeffen voor ploeg als Gent.

stormtrooper
28 augustus 2011, 15:15
Wow, 10000 man! Straffen toebak voor een club die Europees voetbal ambieert. Bij Lierse was vorig jaar het toeschouwersgemiddelde 9703. En dat voor een club die bijna een heel seizoen op een degradatieplaats stond, bar slecht voetbal op de mat bracht en in de omgeving ook nog Beerschot, KV Mechelen, Westerlo en Antwerp als concurrentie heeft. Zoals ik al zei, 10000 man is niets iets om mee te stoeffen voor ploeg als Gent.

Alsof het allemaal zo simpel is als het vergelijken van supportersaantallen. Uw vergelijking is trouwens ronduit idioot want den Ot kan ongeveer 13.000 man aan. Wat had ge verwacht, dat het vol zat voor een match tegen een ploeg die laten we eerlijk wezen, op niet veel trekt?

Ffs, als we als supporter zelfs niet blij mogen zijn dat we voor zo'n match nog een deftig aantal toeschouwers hebben.

massief
28 augustus 2011, 15:17
Zeg mauser, het punt van een nieuw stadion is net dat er meer volk kan komen hé. Nu zijn bijna altijd (zelfs tegen fucking lierse :') ) alle beschikbare plaatsen voor AA Gent supporters uitverkocht.

ShadesOfJae
28 augustus 2011, 15:21
Maar dat is nu net wat ik in twijfel trek. :p Gaat er meer volk komen?

massief
28 augustus 2011, 15:23
Nee ik denk dat het gemiddelde supportersaantal gaat zakken naar 9703.

ShadesOfJae
28 augustus 2011, 15:48
Dan zijde vet met uw stadion van 20000 man.

massief
28 augustus 2011, 15:51
Dat is voor als Eupen op bezoek komt.

ShadesOfJae
28 augustus 2011, 15:57
Anticiperen op promotie van Eupen. Of degradatie van Gent. Slim gezien!

massief
28 augustus 2011, 16:00
Dat heb je hé, een club met een deftig beleid ziet wel eens iets slim.

GaMe®
28 augustus 2011, 17:39
Hehe, wat een zageventen. Wat maakt dat nu uit of dat stadion 'te groot' zal zijn. Niemand kan in de toekomst kijken he. Als alle Gent-plaatsen nu telkens uitverkocht zijn is het toch logisch dat ze uitbreiden. Daarnaast kan het stadion in de toekomst ook nog gebruikt worden voor eventuele internationale topwedstrijden (zoals Italië vs Ireland paar weken geleden op Sclessin) of zal er in de toekomst mss eens een U21 of vrouwen wereldbeker toernooi in België doorgaan als er een aantal mooie stadions staan.

stormtrooper
2 september 2011, 11:03
Leuk filmpje :Artevelde Stadion on Vimeo (http://vimeo.com/23998581)

massief
6 september 2011, 20:41
update vanwege BIEB:
http://www.bieb.be/indianssite/1/3stadion/006.jpg
http://www.bieb.be/indianssite/1/3stadion/005.jpg
vanop straat:
http://www.bieb.be/indianssite/1/3stadion/000.jpg

Vedeco
20 oktober 2011, 09:40
Rechter legt Arteveldestadion geen strobreed in de... (Gent) - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=RF3HA5LO)

Beetje bij beetje gaan we er geraken!

Scr1fle
20 oktober 2011, 16:56
En Club hier maar wachten. :(

Beetje jaloers hier. :sad:

JanVH
20 oktober 2011, 17:28
Ondertussen al wat opgeschoten..
http://www.info-stades.fr/wp-content/uploads/2010/09/losc1.jpg

Vedeco
20 oktober 2011, 17:35
Den Ot is dead! Long live den Art!

ElbowDrop
20 oktober 2011, 21:41
Kzij wel nekeer benieuwd wat het nieuw stadium ga betekenen voor de toegangsprijzen. Want als die blijven stijgen...

Jepjep
20 oktober 2011, 22:05
Ondertussen al wat opgeschoten..
http://www.info-stades.fr/wp-content/uploads/2010/09/losc1.jpg

In de titel staat er losc, en lille is ook een nieuw stadion aan het bouwen..

Wacht eens even, die foto is van het toekomstige stadion van lille !

J.Brown
20 oktober 2011, 22:17
In de titel staat er losc, en lille is ook een nieuw stadion aan het bouwen..

Wacht eens even, die foto is van het toekomstige stadion van lille !

goeien bal!

Jepjep
20 oktober 2011, 23:20
goeien bal!

i know, ik dank god elke dag voor die epic sherlock skills die ik heb.

Vedeco
21 oktober 2011, 10:56
Love Our Super Club

Vedeco
21 oktober 2011, 12:37
Besix start nieuwe procedure over Arteveldestadion (Gent) - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=HK3HCANI_1)

Allez Rouler!

JanVH
16 november 2011, 09:49
Werken aan het Arteveldestadion liggen ‘zo goed als stil'

GENT - Op de bouwplek van het Arteveldestadion aan de Ottergemsesteenweg werden de kranen weggehaald. De werken liggen er zo goed als stil. Opnieuw woedden er discussies over de financiering van het stadion.

Op Twitter deed gisteren een bericht de ronde dat de kranen op de bouwplek van het Arteveldestadion werden weggehaald en dat de werken er stil liggen. ‘We hebben de werken op een laag pitje gezet', bevestigt Stijn De Preter, woordvoerder van Ghelamco Groep. Hij voegt er nog aan toe ‘dat er niet veel meer gebeurt'.

Het is de zoveelste episode in de saga of de soap van het voetbalstadion. De voorbije zomer vochten Ghelamco en Besix nog een bitse strijd voor de rechter uit over wie het stadion mocht bouwen. Er werd gegoocheld met zware schadeclaims. Dat conflict is nog niet opgelost, maar intussen zijn de werken al begonnen. Vorige week werden zelfs de eerste evacuatietrappen geplaatst en werd nog trots gemeld dat werf goed opschoot.

Kink

Het kenmerkt het verhaal van het Arteveldestadion. Als alles goed lijkt te lopen, komt er een kink in de kabel. Wat er dit keer aan de hand is, is onduidelijk. Alle partijen houden de kiezen op elkaar. Er zijn onderhandelingen bezig tussen diverse partijen, luidt het. Eind vorig jaar werd een financieringsovereenkomst bereikt. De Ghelamco-groep werd de voornaamste aandeelhouder van de cvba Arteveldestadion. Optima Financial Planners trok zich terug uit het project.

‘We blijven bezig met alle mogelijke voorbereidingen en studies voor toekomstige activiteiten', zegt De Preter. Dat de kranen zijn weggehaald heeft niets te maken met de lopende discussies.

Christophe Peeters (Open VLD), schepen van Financiën en Sport, wil geen commentaar geven. ‘We zijn in bespreking met Ghelamco', klinkt het afgemeten. Volgens de planning zou het stadion volgende zomer klaar moeten zijn.

Sportwereld

:sad:

Vedeco
16 november 2011, 12:58
Haha, en wij wouden het WK 2022 binnenhalen :lol:

waffel
16 november 2011, 14:20
Alles zou plotseling magisch vooruitgegaan zijn, moesten we 2018 binnengehaald hebben.

sharpshot
16 november 2011, 14:54
De ene mag het bouwen maar heeft het geld niet
de andere heeft het geld maar mag het niet bouwen

Fusieke?

stormtrooper
16 november 2011, 14:56
De ene mag het bouwen maar heeft het geld niet
de andere heeft het geld maar mag het niet bouwen

Fusieke?

Stel u voor :rofl:

Ofwel Brugge satellietclub van Gent :unsure:

sharpshot
16 november 2011, 15:02
ei ei de grootste/rijkste/mooiste club moet de baas zijn é.

AA Club GentBrugge, precies iets voor alcoholiekers, waarmee ik wil zeggen => Sollied als trainer!

JanVH
16 november 2011, 16:55
Als er een fusie komt dan koop ik me wel een abonnement op Racing Gent-Zeehaven!

BleKKie
16 november 2011, 17:11
Haha, en wij wouden het WK 2022 binnenhalen :lol:

Alles zou plotseling magisch vooruitgegaan zijn, moesten we 2018 binnengehaald hebben.

Of het zou hetzelfde zijn als nu, en we worden voor gans de wereld belachelijk gemaakt. Ik ben precies al blij dat we het wk niet binnen gehaald hebben.

stormtrooper
13 januari 2012, 18:02
http://www.bieb.be/indianssite/temp/art2012.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/118/img0705lx.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/9343/img0708w.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/3581/huidigesituatie.jpg

ElbowDrop
13 januari 2012, 18:04
Werken Arteveldestadion 13/01/2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=33KXnYoplLA)
Filmke is trouwens niet van mij.

Vedeco
13 januari 2012, 18:11
Nog nooit zo enthousiast geweest bij het zien van de bouw van enkele trappen.

Vedeco
27 januari 2012, 12:48
KAA Gent vanaf juli 2013 in Arteveldestadion (http://www.kaagent.be/actueel/1/26-01-2012/kaa-gent-vanaf-juli-2013-in-arteveldestadionKAAGent Officiële website)

Dit zal het wel worden denk ik. Alleszins beter dan in de winterstop verhuizen.

sharpshot
27 januari 2012, 13:30
Die linkt werkt hier niet.

stormtrooper
27 januari 2012, 13:47
KAAGent Officiële website (http://www.kaagent.be/actueel/1/26-01-2012/kaa-gent-vanaf-juli-2013-in-arteveldestadion)

sharpshot
27 januari 2012, 13:51
Die wel

Trebby
27 januari 2012, 14:02
Dus bijna 10 jaar heeft het geduurd om dat stadion er te krijgen.. Toch wel lachwekkend. En dan heb ik het over de administratie in België en al de vergunningen, niet AA Gent zelf natuurlijk.

stormtrooper
24 februari 2012, 21:12
Kwestie van eens nen update te posten:

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/02/22/artevelde3.jpg.h600.jpg

Rubmifer
24 februari 2012, 21:42
Toch jaloers op het feit dat jullie met een nieuw stadion bezig zijn en wij in dat gammel Jan Breydel moeten blijven shotten. :(

somfortiwan
25 februari 2012, 13:58
Toch jaloers op het feit dat jullie met een nieuw stadion bezig zijn en wij in dat gammel Jan Breydel moeten blijven shotten. :(

We hebben wel bijna een nieuwe grasmat! :unsure:

Vedeco
12 maart 2012, 16:00
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/428159_400933296586799_126231514056980_1639773_213 3790422_n.jpg

BleKKie
12 maart 2012, 17:26
Is terecht wel iets om fier op te zijn natuurlijk.

camino
12 maart 2012, 19:41
Tbegint nu echt wel vorm te krijgen, onvoorstelbaar voor een club als gent die eerst zeer zeer lang in de schulden heeft gezeten en dan toch in staat is om een nieuw stadion te krijgen/te zetten en dit nog voor de andere grote clubs :-).

Vedeco
12 maart 2012, 19:46
En hopelijk opent onze situatie de ogen van de beleidsmakers. 13 jaar voor een stadion van 20000 man te bouwen :rofl:

stormtrooper
1 april 2012, 16:48
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/562279_3775806233014_1212576738_3881605_332475120_ n.jpg

Vedeco
1 april 2012, 16:51
Zware jongens.

Ik zou echt niet weten waar ik zou moeten gaan plassen.

exo
1 april 2012, 17:25
Worden ook als ware helden onthaald op BZF!

Slayer_Kev666
1 april 2012, 17:54
Laten we nu met zijn alleen op het nieuwe stadion van club gaan pissen...Oei :D

Trebby
1 april 2012, 17:57
Is da geen Gent sjaaltje rond diene linkse zijne kop? :p

BleKKie
1 april 2012, 19:16
Khad het ook al gezien op BZF, echt zo belachelijk hé, ook keistoer enal :ironic:

Vedeco
4 april 2012, 11:18
FOTO. Volg de bouw van het Arteveldestadion (Gent) - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120111_092&pid=1601516)

Schummi88
4 april 2012, 11:25
Khad het ook al gezien op BZF, echt zo belachelijk hé, ook keistoer enal :ironic:

Inderdaad, als Club Brugge supporter schaam ik me voor mijn mede-supporters. We moeten het juist toejuichen dat er een nieuw stadion komt. Hopelijk schiet de rest ook eens in gang en werken de overheden mee.

Gavin
4 april 2012, 12:42
FOTO. Volg de bouw van het Arteveldestadion (Gent) - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120111_092&pid=1601516)
Eén tribune al afgewerkt, blijft het een klein stadion dan?

Vedeco
4 april 2012, 12:44
20 000 man is geen groot stadion hé :)

Zie het zoals in Roda JC, die schommelen rond dezelfde capaciteit.

http://christiaanpelgrim.nl/vox/binnenland/rodastadion.jpg

Klopgeest
4 april 2012, 12:45
Roda JC is trouwens een heerlijk stadion!

stormtrooper
4 april 2012, 18:07
Eén tribune al afgewerkt, blijft het een klein stadion dan?

Als ik mij niet vergis, is er een mogelijkheid tot het bouwen van een extra ring. De funderingen zijn erop voorzien.

fcberke
4 april 2012, 18:51
ottenstadion :Capaciteit 12.919

en da nieuw ding : 20000

das toch echt de moeite niet

J.Brown
4 april 2012, 18:53
Nog niet in het ottenstadion geweest zeker?

Mijn tuinhuis ziet er nog beter uit

Vedeco
4 april 2012, 19:18
Berke gaat ook keer iets zeggen :p

Keer naar uw tuinhuis gaan zie zie Brownie :cool:

Cpt. Kablammo
4 april 2012, 19:34
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/428159_400933296586799_126231514056980_1639773_213 3790422_n.jpg

"Poolshoogte"

Hij zal er idd veel Polen tegenkomen wss.

Dus 20000 is de maximum capaciteit van het nieuwe stadion? Wat wordt dat dan als ze een derde ring er op zetten?

Heeft Gent eigenlijk vaak een vol huis?

sharpshot
4 april 2012, 19:58
Ze halen niet veel 12 000 man in het jaar.

Alter E
4 april 2012, 20:07

Dan nog, eens het nieuw stadion er is komen er daar zeker X-aantal (3 à 4000?) supporters bij.

Kijk maar eens naar de truc van Zulte-Waregem. Tribuneke achter de goal en direct een gemiddelde van 1500 man meer. Flauwe vergelijking wel, maar toch.

Vedeco
4 april 2012, 20:08

Door het wegblijven van de bezoekers niet idd.
De thuisvakken zaten toch steeds goed vol dit jaar.

En die uitbreiding, ik weet het niet goed. Hadden we het WK gehaald dan kon er een ring bij voor 44 000 te halen. Maar ik denk niet dat ze zo veel hebben ingecalculeerd zonder WK.

stormtrooper
4 april 2012, 20:09

Hebt ge ook iets op het gebied van cijfers of schud ge het zowat uit uw mouw?

Op het gebied van supportersaantallen, mobiliteit en infrastructuur is het hoog tijd dat Gent een nieuw stadion heeft. In Oost-Vlaanderen is het potentieel qua supportersaantallen nog zeer groot.

Het zal trouwens (voor zover ik weet) één van de eerste stadions in Europa zijn dat deftig toegankelijk is voor gehandicapten. Is dacht ik een soort van speciale tribune voor ontworpen.

sharpshot
4 april 2012, 20:19
Af en toe als er match is kijk ik wel eens naar toeschouwers aantallen ja, en das meestal niet vol nee.

Vincort
4 april 2012, 20:21
Als een stad als Gent nog geen 20k kan gebruiken (terwijl men bij Brugge over 40k spreekt), dan weet ik het ook niet meer. Liever iets teveel dan iets te weinig!

Kijk er al naar uit!

Vedeco
4 april 2012, 20:23
Gemiddeld bezoekersaantal (bron: site JPL)
1. Standard 26 649
2. Club Brugge 24 309
3. Anderlecht 22 188
4. Genk 22 019
5. Gent 10 966

Dus we mogen wel eens beginnen aansluiten zeker?
En btw, waarom zouden ze in Brugge beginnen met eens stadion? Het zit niet eens altijd vol! :unsure:

sharpshot
4 april 2012, 20:25
die 20k gaat nog niet volzitten natuurlijk, das een werk van jaren. In de eerste jaren gaan ze blij mogen zijn met 14 tot 15k. Of ze moesten zot doen en prijzen pakken, dan gaat het altijd sneller (al is de vraag of je dan dat soort supporters wil).

Stadion van 25 000 man zou nu nog niet goed zijn daarom, zou veel te leeg zijn. 20k is momenteel een goed streefdoel voor Gent, of ze dat halen zal afhangen van hun prestaties en uitstraling.

edit: allez we draaien woorden weer om, oké dan. Ik wou antwoorden op iemand zijn vraag maar het moet weer een spelletje heen en weer geschop worden.

Vincort
4 april 2012, 20:29
En btw, waarom zouden ze in Brugge beginnen met eens stadion? Het zit niet eens altijd vol! :unsure:

Ben je dat gedrocht al eens binnen geweest? :D Een mooi stadium trekt meer mensen en meer inkomsten...

Vedeco
4 april 2012, 20:30
Vraag dat maar aan Markus Henriksen.

TeeJay
4 april 2012, 20:34
Af en toe als er match is kijk ik wel eens naar toeschouwers aantallen ja, en das meestal niet vol nee.

... omdat het bezoekersvak van 2000 plaatsen bijna leeg blijft. Daarnaast worden er ook plaatsen niet verkocht wegens beperkt zicht en schieten alleen de dure plaatsen over, waardoor veel potentiële supporters (die geen zin hebben om 30+ euro te betalen) gewoon niet naar het stadion kunnen komen.
Hoog tijd dus dat dat nieuwe stadion er staat, ook op vlak van sponsors ed.

NemesisBE
4 april 2012, 21:30
Vraag dat maar aan Markus Henriksen.

Twas dieje vuile Pool fyi :unsure:

Cpt. Kablammo
4 april 2012, 21:38
Dan nog, eens het nieuw stadion er is komen er daar zeker X-aantal (3 à 4000?) supporters bij.

Kijk maar eens naar de truc van Zulte-Waregem. Tribuneke achter de goal en direct een gemiddelde van 1500 man meer. Flauwe vergelijking wel, maar toch.

Ge wint niet plots 3000-4000 man door een neiuw stadion te zetten alleen he. :p

Wat wel goed is, das dat de ticketprijzen van Gent nu drastisch gaan dalen! Meer supporters voor een Belgische ploeg, betere aansluiting bij de top 4, een mooi stadion (hopelijk) en eentje dat makkelijk kan klaargestoomd worden voor grotere wedstrijden! En hopelijk een aanzet om meer van deze stadionvoorstellen goed te keuren.

puni
4 april 2012, 22:17
"Poolshoogte"

Hij zal er idd veel Polen tegenkomen wss.

Poolshoogte nemen is toch gewoon correct? :unsure:

Cpt. Kablammo
4 april 2012, 23:09
Wij zeggen hier altijd polshoogte. :unsure:

Blijkbaar is polshoogte de 'minder correcte vorm'. :p

Klopgeest
4 april 2012, 23:33
Het concept van businesseats zoals dat in België naar voren kwam tegen begin 2000 is nu inderdaad wel uitgewerkt. Waar men vroeger enkel wat wou eten voor de wedstrijd en warm achter het raam de wedstrijd wou volgen eisen de ondernemers, zakenlui, ... nu om beroep te kunnen doen op netwerkavonden, lounges, skyboxen, vergaderzalen, ... Je moet als club een totaalplaatje kunnen afleveren naar de consument (beroepsmensen) toe, wanneer alles geregeld is zullen ze rapper geneigd zijn om te sponsoren/investeren.

Een simpel voorbeeld: Sponsor X zal liever 10 plaatsen willen per wedstrijd (om er 5 aan klanten/zakenrelaties door te spelen) voor een heel seizoen dan bijvoorbeeld 5 plaatsen en optioneel per wedstrijd per persoon te kunnen bijrekenen, dit is teveel geregel en daarvoor deinst men dus terug.

Totaalplaatjes verkopen = kassakassa, zowel logistiek gezien als bron van inkomsten.

Vedeco
5 april 2012, 08:38
Twas dieje vuile Pool fyi :unsure:

Just, den Boris (of iets in die aard :p)

Maar in elk geval, niemand hoeft te twijfelen aan de noodzaak van een nieuw stadion in Gent. Wees anders vrij om eens een match te komen zien volgend jaar in ons afscheidsjaar in den Ot.

Anoniem04
5 april 2012, 09:51
Poolshoogte nemen is toch gewoon correct? :unsure:

Wij zeggen hier altijd polshoogte. :unsure:

Blijkbaar is polshoogte de 'minder correcte vorm'. :p

Mindblown.

J.Brown
5 april 2012, 14:42
Berke gaat ook keer iets zeggen :p

Keer naar uw tuinhuis gaan zie zie Brownie :cool:

Kheb mijn oud bollekesgeweer terug gevonden, dus pas maar op! :cool:

ot; begint er goed uit te zien, dat de rest moge volgen..

Benieuwd wnr de Roland eens in gang gaat schieten, ik vind hem verdacht kalm de laatste maanden

edraket
5 april 2012, 15:47
3D animatie stadion De Graafschap (http://www.i2.nl/projecten/3d-animatie-stadion-de-graafschap)

Tractor ftw.

stormtrooper
20 april 2012, 21:42
De onderhandelingen met een sponsor omtrent een naam voor het stadion zouden begonnen zijn. Te verwachten maar toch wel jammer.

Vedeco
21 april 2012, 08:25
Allemaal te zien wie die sponsor is :p

De Volksdepositokas Arena :D

stormtrooper
19 juni 2012, 16:11
Efkes den topic heropvissen

http://www.bieb.be/art/20120619_fly/005.jpg

ElbowDrop
19 juni 2012, 16:14
De afstand tussen het veld en de tribune lijkt wel nog groot.

Vedeco
19 juni 2012, 16:18
Meer ruimte voor onze titelviering.

Jepjep
19 juni 2012, 16:31
Misschien spelen jullie tegen dan in een nieuw stadion.

J.Brown
19 juni 2012, 16:33
Meer ruimte voor onze titelviering.

dacuba
19 juni 2012, 16:53
De afstand tussen het veld en de tribune lijkt wel nog groot.

Is voor een atletiekpiste. Memorial De Witte :D

sharpshot
19 juni 2012, 17:00
Ze gaan minivoetbal erop spelen!

Vedeco
12 juli 2012, 14:48
www.jupilerproleague.be: Gent verkoopt stadionnaam (http://sport.be.msn.com/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=594921&utm_source=jupilerproleague.be&utm_campaign=sportbe_rss&utm_medium=rss)

Het is officieel, de naam wordt verkocht.

Pita Asra Arena.

Jepjep
12 juli 2012, 14:50
Lol, via die link hierop gekomen. www.jupilerproleague.be: Leekens: 'Zou Anderlecht en Standard hebben afgewezen' (http://sport.be.msn.com/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=594898)

oh lawd

Drew
12 juli 2012, 14:51
Sidmar Stadium :unsure:

edit: SidmArena, duuuuuh

Vedeco
12 juli 2012, 15:10
Het is te hopen dat ze toch niet enkel naar het geld kijken en toch ook een beetje naar hoe de naam zal klinken...

Veedeekaarena :unsure:

fearofthedark
12 juli 2012, 15:20
Het is te hopen dat ze toch niet enkel naar het geld kijken en toch ook een beetje naar hoe de naam zal klinken...

Veedeekaarena :unsure:

visionair!!! dit wordt het dus, mark my words

stormtrooper
12 juli 2012, 19:39
www.jupilerproleague.be: Gent verkoopt stadionnaam (http://sport.be.msn.com/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=594921&utm_source=jupilerproleague.be&utm_campaign=sportbe_rss&utm_medium=rss)

Het is officieel, de naam wordt verkocht.

Pita Asra Arena.

De frituur Julien-Arena :love:

Vedeco
12 juli 2012, 19:42
Dit gaat nu wel ferm offtopic maar Julien zijn frieten en snacks zijn dikken bucht en veel te duur. Enkel met een stuk in uw kl. kunt ge daar van ''genieten''.

stormtrooper
12 juli 2012, 19:50
Dit gaat nu wel ferm offtopic maar Julien zijn frieten en snacks zijn dikken bucht en veel te duur. Enkel met een stuk in uw kl. kunt ge daar van ''genieten''.

Ach, doe genoeg amerikaanse op uw eten en alles smaakt :unsure:

Toch wel benieuwd wat de naam gaat worden. Hopelijk iets wijs. Wie weet koopt Belgacom de naam wel? :p

Vedeco
12 juli 2012, 19:51
Arteveldestadion had nochtans iets :(

Misschien een combinatie? Vb Belgacom-Arteveldestadion

stormtrooper
12 juli 2012, 19:54
Arteveldestadion had nochtans iets :(

Misschien een combinatie? Vb Belgacom-Arteveldestadion

't zou mij verbazen moest VDK de rechten kopen. Die zullen wel een flinke duit kosten en VDK is altijd al een voorzichtige sponsor geweest.

Vedeco
12 juli 2012, 19:56
Ja maar het zou wel een ferme stap zijn voor een nog grotere naambekendheid. Veel mensen kennen de sponsors van de ploegen maar nog meer mensen kennen de stadionnamen natuurlijk.

sharpshot
12 juli 2012, 20:34
Club heeft nog wat geld op overschot :unsure:

BleKKie
12 juli 2012, 20:52
Bartje zal dien boel wel opkopen --> uplace-stadion

Vedeco
24 september 2012, 20:19
Voor de fans van het betere beton- en bouwwerk.

http://www.kaagent.be/uploads/cp/fotospecials/large/120920stadion04.jpg?rand=421214306

BleKKie
24 september 2012, 20:22
Dat schiet toch ook niet supersnel op, of zijn dat mijn gedachten?
Tegen wanneer moet dat in gebruik zijn? Begin volgend seizoen was dat zeker?

stormtrooper
24 september 2012, 20:28
http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/09/12/GeFV37111.jpg.h600.jpg

Dees is een iets betere foto, daar lijkt het idd precies alsof er niets gebeurd is :p

Vedeco
25 september 2012, 15:44
http://www.kaagent.be/uploads/cp/fotospecials/large/120924nieuwstadion06.jpg?rand=286786305

|nfected
25 september 2012, 15:59
Kunnen we dat hier ook nt afsluiten en zeggen see you in 2016? :):)