PDA

Volledige versie bekijken : excel vraag

fast_bunny
4 september 2008, 17:30
ik heb dus een excel worksheet . ik zou door middel van een microformule een aantal kolomen willen laten verdwijnen.

die worksheet bestaat uit vele namen met individuele gegevens. als ik dus op een naam druk zou ik een print willen met alleen de gegevens van die naam , doordat alle andere kolomen op dat moment verborgen zijn ( door die formule dus ) en niet een print van heel die worksheet met alle namen en alle gegevens. alleen ken ik die formule niet. weet ieman hoe dit moet ?

TiZon
4 september 2008, 18:11
Waarom Selecteer je gewoon niet de kolommen waar die gegevens in staan en dan:
Bestand > Afdrukken > Kader 'Afdrukken' > Selectie > OK ?

fast_bunny
4 september 2008, 18:39
set print area ? , gaat die dan ook de kolomen afdruken die " freeze " staan ? ( links op die worksheet staan " skills " gedefinieerd , iedereen moet zijn persoonlijke score op die skills kunnen afdrukken , zonder de score van de andere mensen te zien

TiZon
4 september 2008, 19:47
je wil dus eigenlijk maar 1 bepaalde rij laten zien en printen?

fast_bunny
4 september 2008, 20:09
het is misschien moeilijk uit te leggen , ik ben daar alle dagen mee bezig he. ik wil bv door op een naam te klikken column A ( met de skills ) en column C ( met de score drukken ) . druk ik op een andere naam wil ik enkel column A en column D drukken . door op een andere naam te drukken , column A en E , al de andere columns zijn door op deze naam te drukken " verborgen " ( hide ). ik kan dat allemaal manueel doen maar dat vraagt teveel tijd

GregoryCo
4 september 2008, 20:27
kun je dat niet doen adhv macro's? je neemt 1 macro op, dus 1 keer hetgeen je wil doen manueel adhv relatieve verwijzingen

fast_bunny
4 september 2008, 20:38
we komen dichter , maar ik ken daar niet alles van , waar vindt ik diene macro , wat is de omschrijving ervan , eens ik weet welke , zal het wel lukken maar welke ?

GregoryCo
4 september 2008, 21:24
Welke versie van Excel gebruik je? Indien 2007; klik op de office-knop > opties voor excel > bij populair: tabblad ontwikkelaars op het lint weergeven. en dan kan je bij ontwikkelaars macro's instellen enz

fast_bunny
4 september 2008, 21:42
thanks voor de hulp , ben er ondertussen al een tijdje mee bezig ( versie 2007 ) , in visual basic , das wat te moeilijk , ik probeer " record macro " onder de knie te krijgen

GregoryCo
4 september 2008, 22:30
Een simpel voorbeeld van een macro is; je hebt uw werkblad en in cel A1 staat bv het woordje "Hallo". Nu wil je dat dit woordje onderlijnd is en cursief staat. Wat je nu moet doen om een macro in te stellen is naar Ontwikkelaars gaan en klikken op 'macro opnemen', je geeft die een naam en klikt op OK. Dan zet je manueel het woordje "Hallo" cursief en onderlijnd. Vervolgens klik je op 'Opname stoppen'. Nu heb je een macro ingesteld. Om die te kunnen gebruiken dien je simpelweg te klikken op Macro's en dan kies je uw macro en klik je op Uitvoeren (terwijl de zone geselecteerd is). Je kan ook sneltoetsen maken, maar let daarmee op, want zo kan je andere snelkoppelingen overschrijden zodat als je ctrl+c neemt als sneltoets, dat je dan niet meer kan kopiƫren met die sneltoets.

Of wist je dit allemaal al? :p

TiZon
5 september 2008, 00:06
Kan je nergens een voorbeeldje uploaden?

Dan werk ik het morgen eens voor je uit ;)