PDA

Volledige versie bekijken : controller reinigen - in de microgolf?

valdemaniak
11 juli 2008, 08:44
klein vraagje: mijn controller en muis zijn eingelijk nog nooit gereinigd en ze zijn nu toch wel vettig... merk het zo gauw ik ze vastpak

had even gegoogled om de beste manier te vinden om te poetsen, en kwam op logische zaken zoals vochtige poetsdoekjes etc., maar ook op onderstaande:

15 seconden in de magnetron, brand hij al het stof en vet er vanaf. Doe ik ook altijd, werkt perfect. De controller is gemaakt van een speciale soort stof die hier tegen bestand is. Staat ook in je handleiding, blz 15 of 16 als ik het me goed herinner.

Ja, klopt, dit doe ik ook altijd. Werkt perfect
Wel batterijen eruit halen

is dit een grap? hoe poetsen jullie die?

koji
11 juli 2008, 09:23
eum

wtf

ik denk ni da da goed gaat zijn valdemaniak, die printjes en bedrading enzo gaat gestoofd zijn denk ik

alhoewel da 15 seconden ni echt lang is... ik vind der in alle geval ook ni direct iets over terug op "het internet"

jerommeke90
11 juli 2008, 09:25
gebruik gewoon wat cif ofzo en een ruw sponske en die controller blinkt terug gelijk nieuw en al het vet is eraf

valdemaniak
11 juli 2008, 09:47
hehe, ben idd ni van plan het direct zo te proberen koji... vond t iig wel grappig om te lezen. Die gasten zeggen zelfs da da in de handleiding staat (die heb ik dus niet meer)

soit,mijn plan is alcohol 98% op een watje, zou goed gaan en daar doet ge al niks mis mee... was wel benieuwd naar de reacties :-)

hatetn
11 juli 2008, 10:50
enige pagina's die over de controllers gaan zijn 10-11(int engels toch) en daar staat niets in van hoe je ze moet reinigen ze

maar een klein kind weet dat je dat niet moet doen.
als was de controller(het plastiek) ertegen bestand dan nog zou het metaal van binnenin serieus voor probs zorgen

Mike Ty$on
11 juli 2008, 11:35
Elektrische apparatuur in de microgolf. Klinkt SAFE

idd :lol:

ik zou het nooit doen, liever ne vettige dan ne kapotte :p

valdemaniak
11 juli 2008, 11:40
tkwam van ne hollandse site btw, zegt genoeg zeker??
:p

tha_rippa1be
11 juli 2008, 11:44
hehe, ben idd ni van plan het direct zo te proberen koji... vond t iig wel grappig om te lezen. Die gasten zeggen zelfs da da in de handleiding staat (die heb ik dus niet meer)

soit,mijn plan is alcohol 98% op een watje, zou goed gaan en daar doet ge al niks mis mee... was wel benieuwd naar de reacties :-)
Ik weet nu niet of alcohol het zelfde doet als dissolvant, maar ik heb dat laatste gebruikt..

Niet doen tenzij ge uwe controller ne matte witte schijn wilt geven :P
(was op een xbox controller, niet 360, dus op da zwart ziede da wel lekker)

_ns_
11 juli 2008, 11:45
Ik zet de mijnen altijd op een zacht vuurtje en laat 'm langzaam garen :).

valdemaniak
11 juli 2008, 11:47
Ik weet nu niet of alcohol het zelfde doet als dissolvant, maar ik heb dat laatste gebruikt..

Niet doen tenzij ge uwe controller ne matte witte schijn wilt geven :P
(was op een xbox controller, niet 360, dus op da zwart ziede da wel lekker)

ha merci, bij mij is het ne elite controller... soit ik zou het sowieso eerst met mijn pcmuis proberen om die dingen te vermijden

& lol @ nsboy - ik ga frituren met mijne tweede en mijn bevindingen op da hollands forum posten :niceone:

Darius Craven
11 juli 2008, 12:56
Hmm, ik heb mn controller of muis nog nooit moeten kuisen? Wat vangen jullie toch aan met die dingen :D

En in de microgolf? Je kan hem beter een paar dagen in de diepvries leggen, dan kan je de vettigheid er af schrapen :D

koji
11 juli 2008, 13:05
ik probeer altijd preventief te werk te gaan, ik ga meestal men handen wassen vooraleer ik een van men controllers vastpak

hoe ouder ik word hoe meer OCD da wordt nochtans :crazy:

echt wel ne stevigen tik aant worden, ik kan echt ni tegen vetpollen aan men keyboard/kaskes

Karre
11 juli 2008, 13:40
Hmm, ik heb mn controller of muis nog nooit moeten kuisen? Wat vangen jullie toch aan met die dingen :D

Als je ondertussen chips aan het eten ben kan uw controller wel wat vettig worden. Maar goed, ik ben slimmer geworden en ik pak dan meestal een handdoek mee om altijd snel mijn handen toch maar eens af te kuisen.

valdemaniak
11 juli 2008, 14:37
voor alle duidelijkheid: ik was altijd mijn handen voor ik die dingen vastpak, en als er maten komen worden die verplicht hetzelfde te doen. Chips eten tijdens het gamen is gewoon verboden hier!

Maar met dat warme weer (van een tijdje terug natuurlijk) krijg je toch zweetpollen, en als zich dat ophoopt met een beetje stof enzo... Afin na een tijdje krijg je dat een beetje, die vuile controller...

I~MushrooM
11 juli 2008, 15:22
Jullie hebben vast zon microwave van den aldi zonder steriliseer/clean functie

kiewitcity
11 juli 2008, 18:54
hahah probeer eens ... laat vooral u batterij erop zitten .... denk da uwe microgolf door de keuken vliegt .....

Darius Craven
11 juli 2008, 21:43
Jullie hebben vast zon microwave van den aldi zonder steriliseer/clean functie

Denk dat daar de regels nog altijd gelden van geen electronica in de microgolf te steken :)

En hier is ook de regel niets eten terwijl je aan de controller komt! En tja, zomer is idd een zweterig probleem... Chillstream! :niceone: