PDA

Volledige versie bekijken : UltraVNC - Kan niet inloggen op PC thuis...

WarBlade
26 juni 2008, 13:58
Hoi,

Ik heb deze morgen mijn PC thuis opgezet met een UltraVNC server, maar kan nu vanop m'n werk niet inloggen op mijn PC thuis... Ik heb het IP-adres, maar het wil gewoon niet werken... :(

Inloggen op andere PC's hier in het netwerk lukt zonder problemen... Ik denk dat ik een poort ofzo achter het IP-adres van thuis moet invullen, maar deze weet ik niet goed... :unsure:

K'heb Telenet trouwens thuis, misschien dat dat helpt? Was die poort niet 8080 ofzo?

Alvast bedankt!

maxdevis
26 juni 2008, 15:26
idd, waarschijnlijk heb je de poort niet geforward in je router.

persoonlijk gebruik ik logmein.com
zeer handig.

TiZon
26 juni 2008, 15:50
Je moet kijken welke poort je VNC staat. die moet je dan doorlaten in firewall/router.

Hier ook logmein ;)

MrZodiac
26 juni 2008, 16:06
persoonlijk gebruik ik logmein.com
zeer handig.

Idem, tot nu toe heeft dat bij mij altijd goed gewerkt, zelfs achter firewalls!

ik gebruik niets anders meer en het is gratis voor remote desktop only. (andere zijn betalende opties)

Telenet heeft een heel deel poorten dichtstaan, dus je moet ook de poorten op je router/firewall correct instellen zoals maxdevis al zei.

WarBlade
26 juni 2008, 21:54
Hmm, die logmein.com werkt idd goed! Maar... is het veilig? En hebben de mensen achter die website ook niet contact met je PC wanneer zij dat willen als je het gebruikt?

Zelete
28 juni 2008, 21:31
Ik heb hier trouwens nog een ontdekking gedaan, CrossLoop, ook een remote viewer programmatje waar je zelfs geen poorten ofzo moet voor openen in je firewall/router.

TiZon
29 juni 2008, 17:13
Hmm, die logmein.com werkt idd goed! Maar... is het veilig? En hebben de mensen achter die website ook niet contact met je PC wanneer zij dat willen als je het gebruikt?
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar... 100% veilig

en als je dan nog niet wilt dat het blijft aanstaan, kan je de services en exe's nog altijd uit en aan zetten via een Batch-bestand.