PDA

Volledige versie bekijken : Poll: Kaspersky of nod32? (of andere)

benwake
17 juni 2008, 14:51
Hallo,

Deze poll zal niet echt gelovenswaardig zijn, maar het is eerder voor mezelf. Uit de reviews blijkt dat zowel kaspersky als nod32 goed zijn. Nu wil ik gewoon weten wie wat gebruikt.

Moest er uberhaupt iemand zijn die zegt van DIE is véél beter mag hij dat ook posten en "andere" aanvinken.

Thanks (en sorry als de thread mss niet zo nuttig is :/)

Xinu
17 juni 2008, 14:54
Ik gebruik bitDefender is wel betaalend maar doet zijn werk prima ;)

d4_ev1l
17 juni 2008, 14:57
ik gebruik avira PE, en kzen daar heel content over. Vooral omdat deze weinig cpu en ram time gebruikt.

Zelete
17 juni 2008, 14:57
Ik gebruik hier op 3 PC's Avast en 1 PC AVG :)

Adrei
17 juni 2008, 15:05
Ik gebruik gewoon NOD32 omdat ik gehoord heb op andere forums dat deze de beste is voor Vista. Op stage hadden wij ook een virusscanner voor XP OS en dat was Normal Virus Scanner (wel betalend of met een klanten key)

Vista > NOD32
XP > Norman Virus Scanner of andere zeker? (Zit daar niet meer op)

benwake
17 juni 2008, 15:09
Ale, dat zijn dan al een paar reacties :)

Moest er iemand nog linkskes hebben van USER reviews, mag die het altijd hier posten. Reviews genoeg, maar nooit van gewone dagelijkse users. Die van websites zijn te betwisten.

TiZon
17 juni 2008, 15:38
AVG :)

*Mercenary*
17 juni 2008, 15:51
Na een test van 15 antivirus progs in PCM van juni ben ik eens overgestapt op Avira (had daarvoor enkele jaren AVG, goed prog, weinig of geen CPU gebruik maar toch 2x op onverklaarbare reden plots infecties op m'n PC)

[EZ]
17 juni 2008, 16:15
AVG, buiten da hij die MSN worm heeft doorgelaten, ben'k er content van

benwake
17 juni 2008, 16:17
Na een test van 15 antivirus progs in PCM van juni ben ik eens overgestapt op Avira (had daarvoor enkele jaren AVG, goed prog, weinig of geen CPU gebruik maar toch 2x op onverklaarbare reden plots infecties op m'n PC)

kheb avira nu ook al een tijdje

Feignasse
17 juni 2008, 16:24
Avira Personal Edition. Verbruikt weinig resources, en heeft hoge detectierates.
Kijk maar op http://www.av-comparatives.org/seiten/comparatives.html
En ja ik weet dat ze daar de Premiumversie testen, maar wat virusdetectie betreft, is er weinig verschil met de gratis versie.

Voor gewone eindgebruikers zijn betalende oplossingen imo overbodig geworden.

benwake
17 juni 2008, 17:13
Avira Personal Edition. Verbruikt weinig resources, en heeft hoge detectierates.
Kijk maar op http://www.av-comparatives.org/seiten/comparatives.html
En ja ik weet dat ze daar de Premiumversie testen, maar wat virusdetectie betreft, is er weinig verschil met de gratis versie.

Voor gewone eindgebruikers zijn betalende oplossingen imo overbodig geworden.

nod32 scoort daar idd minder dan avira...
Kzal ff op zoek gaan naar de verschillen tussen de gratis en de premium versie

Feignasse
17 juni 2008, 17:33
http://www.free-av.com/en/products/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Enige extra's die me enigszins nuttig lijken:
Protection against spyware
Special protection against email viruses (POP 3 and SMTP)

Al vind ik real-time protection tegen spyware overbodig, je kan net zo goed af en toe eens scannen met Ad-Aware en/of SpyBot S&D. En e-mailvirussen kan je ook makkelijk vermijden door webmail te gebruiken of je e-mailclient deftig te configureren. En natuurlijk door zelf wat gezond verstand aan de dag te leggen :p

Hdr
17 juni 2008, 17:36
nod32, volgens vele magazine's is dit de beste betalende anti-virus, kasperspy zou op de 2de plaats komen.

nod32 gebruikt wel alsek mij niet vergis veel minder geheugen (heb ze alle 2 gehad) en nod32 is ook veel handiger in gebruik tegenover kasperspy

BrollyTL
17 juni 2008, 18:13
Vroeger kaspersky en nu nod32
pc start sneller op met nod32, maar van virussen toch zo goed als nooit last dus blijf wel bij nod :)

benwake
17 juni 2008, 21:18
http://www.free-av.com/en/products/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Enige extra's die me enigszins nuttig lijken:
Protection against spyware
Special protection against email viruses (POP 3 and SMTP)

Al vind ik real-time protection tegen spyware overbodig, je kan net zo goed af en toe eens scannen met Ad-Aware en/of SpyBot S&D. En e-mailvirussen kan je ook makkelijk vermijden door webmail te gebruiken of je e-mailclient deftig te configureren. En natuurlijk door zelf wat gezond verstand aan de dag te leggen :p

dat gezond verstand is véél efficienter dan om het even welke antivirus !

Jeroen_HD
17 juni 2008, 21:37
Ik was AVG gebruiker maar wegens problemen met die updates ben ik overgestapt naar Avira

Devastate
17 juni 2008, 21:57
avira hier :)
heel content van.

(hoewel de updater soms wel lang blijft connecten - maar de laatste tijd geen last meer van ... (fix?))

benwake
17 juni 2008, 22:56
kvoel dat ik mijn avira nog ga houden
Is het de moeite om over te schakelen naar de premium security?
Want eigenlijk heb ik al comodo als firewall, dus wordt het mss beetje overkill

*Mercenary*
17 juni 2008, 23:35
http://www.free-av.com/en/download/download_servers.php

als ge hier de Premium versie van Avira download, gaat da werken? Of zulde ne serial ofzo nodig hebben?

Feignasse
18 juni 2008, 00:05
Daar krijg je prolly gewoon een trial / demo.
Maar de gratis versie is ook wel goed hoor ;)

freefoo
19 juni 2008, 10:58
Lange tijd NOD32 gebruikt totdat hij begin deze week problemen gaf bij het booten van Vista. Telkens blijft Vista hangen bij een cold boot en het laden van NOD32. Na het verwijderen van NOD32 start Vista verder op. Oorzaak, geen idee...?
Nu staat er Kaspersky op en heb tot nu toe geen problemen met Vista.

RpR
19 juni 2008, 11:36
NOD32 en nog steeds content van.
Gebruiken het ook op het werk.

Karre
19 juni 2008, 12:30
Panda, maar als dit verlopen is schakelen we over naar Kaspersky :).

benwake
19 juni 2008, 12:55
Panda, maar als dit verlopen is schakelen we over naar Kaspersky :).

"schakelen we" => een bedrijf? Waarom verkies je Kaspersky boven alle andere?