PDA

Volledige versie bekijken : TK: Stille & Knappe HTPC

Carthago
7 juni 2008, 16:07
Hello!

For Sale: een knappe en echt stille HTPC!

Componenten:
- Antec Fusion Silver V2 EC 430W (incl. originele stille Antec voeding)
- AsRock P4I65G mATX mobo met onboard IR connector
- Scythe Nina Mini CPU Cooler
- Hauppage PVR 250 MCE Dual Tuner met MCE remote
- MSI NX7600GS 512MB VIVO passive cooling
- Lite On DVD +/- RW
- Windows Vista Home Premium 32bit SP1 English
- Samsung Spinpoint 250GB IDE
- Logitech Deluxe Multimedia Keyboard
- Logitech Cordless Optical Mouse MX700
- Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB
- Corsair 2x 512MB PC3700 RAM
- Logitech Speakers X230 met subwoofer

VGA kaart en CPU zijn passief gekoeld. Samsung Spinpoint is stille HD en is opgehangen in de case met rubberen dempertjes, dus ook geen last van trillingen en geluid van daar. De case heeft twee uitlaat 120mm fans die op low staan en geen geluid maken. Temperaturen case 33 en cpu 40 bij deze stand. De bijgeleverde fan van de Scythe Ninja Mini gebruik ik niet. In deze review http://www.silentpcreview.com/article754-page5.html is de opstelling weergegeven zoals ik die heb: Antec Fusion en Scythe Ninja Mini zonder fan.

Case heeft knap en strak uiterlijk, past perfect tussen je versterker en andere electronics, heeft leuke volume knop en VFD ingebouwd. DVD niet zichtbaar, stealth via deurtje in case silver kleur.
Antec Fusion wordt in vele reviews als de ultieme HTPC behuizing beschouwd!

Case, mobo, VGA, DVDR/W en Vista zijn slechts enkele maanden oud plus factuur. De PVR250 van Hauppauge heb ik ook nog een factuur van maar is al iets ouders.

Alle kabeltjes, boekjes, ... zitten er nog bij. De originele doos van de Antec case heb ik ook nog.

Dit is een startklare HTPC, knap en stil, Vista met Windows MediaCenter en een MediaCenter remote zitten er bij.

Prijs voor het geheel is 500 EURO.
Ik verkoop niets apart, dit is een mooi geheel en wil het ook zo verkopen.

Enkel afhalen/brengen is mogelijk; ofwel regio Antwerpen ofwel regio Kempen (Beerse of Geel).

cheers!

duploxxx
7 juni 2008, 18:17
psstt daar koop je een nieuwe veel betere voor

Carthago
7 juni 2008, 18:47
heb op tones bovenstaande samengesteld met zoveel mogelijk identieke onderdelen en ik kom op 800 EUR uit...

bij deze dus de vraag aan jou, duploxxx, om voor minder dan 500 EURO een nieuwe samen te stellen, met minstens evenwaardige specs voor oudere onderdelen en ook Scythe Cooler en Antec Fusion case, stiller heb je bijna niet... Vergeet Vista Home Premium ook niet, daar alleen ben je 100 EUR mee kwijt, dus je hebt nog 400 EUR over voor de hardware... en de case alleen al is 160 EUR, heb je nog 240 EUR voor de rest... maar ik wijk af.. bezorg me ajb een voorbeeld van een nieuwe betere voor dat geld... dan kan ik mijn vraagprijs aanpassen

bedankt voor de melding en ik kijk uit naar je antwoord

duploxxx
7 juni 2008, 20:03
tja om te beginnen al ,tis niet omdat je zo een fusion koopt dat er daardoor geen deftige prijs kwaliteits kasten zijn... om te beginnen Antec NSK2480. Dan nog niet te spreken over de zwaar verouderde cpu + chipset in uw systeem.

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=104275

je hebt maar 1 fan aan te zetten en de cpu kan je evengoed passief koelen

voor de rest 270eur, met een dx10 mobo, full hdmi en video acceleration door chipset, pak minder verbruik en krachtiger.
http://www.tones.be/pdf/offerte/43c01495984f45343bd3d13600f255b6.pdf

en inderdaad ja een beetje duurder in totaal maar dan ook een pak interessanter, uw case + vista maakt config rest erin is oude rommel.

Carthago
7 juni 2008, 20:13
tja.. de fusion ziet er anders uit, grote volume knop en vfd... heeft jouw voorstel niet... die TV kaart die je selecteert is geen dual... dus je kan dan alleen maar OF kijken OF opnemen... zo kan je blijven doorgaan he... natuurlijk is het dan goedkoper als je opties eruit cut...

anyway, dit is ook geen superkrachtige office of game pc he, die 3GHz cpu en andere onderdelen zijn meer dan voldoende als HTPC, maar goed ga er mee stoppen ondertussen is de hele topic gebradeerd met crap

Carthago
9 juni 2008, 23:51
and up.. wat er ook moge over gezegd worden... het blijft en knap, stil en functionele mediacenter...

who's interested? then we can discuss price