PDA

Volledige versie bekijken : NAS Synology 107+

pina
3 juni 2008, 21:33
Een splinternieuwe Synology, ik heb in RMA ipv een herstelde, een volledig nieuw, ongebruik toestel in de plaats gekregen. Gezien ik nog data op mijn HD had staan, heb ik die 1x gebruikt om die data veilig te stellen op een andere HD. Alles zit nog in de doos en natuurlijk in perfecte staat.

Voor de niet-kenners onder ons: een NAS is een netwerkschijf waarmee je het voordeel hebt dat je elke computer die aan het netwerk is verbonden, de schijf kan benaderen zoals elke andere externe schijf. Je kan priviliges instellen, je kan de NAS downloads voor je doen terwijl je PC af staat 's nachts, de NAS kan je gebruiken als FTP, webserver en als webhost om je foto's en/of website op te hosten etc etc... Een zeer compleet product met andere woorden. Ik verkoop ze omdat ik een NAS ga kopen met meerdere schijven voor een RAID-configuratie

http://synology.nl/products/ds-107+/

Ik heb het toestel gekocht voor 270 euro. Meeneemprijs is 240 euro excl.
Minimumprijs is 200 euro.

Afhalen kan in Aalst of Erembodegem. Gent en Brussel ook mogelijk maar dan ben je afhankelijk van mij wanneer ik net in gent en/of brussel ben. Ben wel heel regelmatig in gent :)

brechtvm
3 juni 2008, 21:41
Minimumprijs ?

pina
3 juni 2008, 21:48
minimumprijs toch wel 210 euro

white_steam
3 juni 2008, 22:35
pixmania & komplett.be beiden 221€ ,

ik heb mogelijks interesse maar niet aan die prijs

pina
3 juni 2008, 23:24
hmm, op andere sites v fabrikanten zie ik wel een hogere prijs staan, die lijken dan wel uitzonderlijk goedkoop... nu ja, ik wil er wel zeker 200 euro voor krijgen, gezien het een splinternieuw toestel is en slechts 1x gebruikt en heb er ook vrij veel voor betaald :(

minimumprijs dus 200 euro

pcfre@k
4 juni 2008, 00:01
als ik het goed begrijp is diet een vree duur oplossing om ne server te hebben draaien en zit er zelfs nog geen hd in?
wel leuk hebbeding maar denk dat ge voor 200 euro wel ne pc kunt late draaien als server?
tis maar nen offtopic effe half zo?

pina
4 juni 2008, 20:07
up :)

Whiteadder
6 juni 2008, 00:58
Hoeveel garantie rest er nog op die NAS? Welke versie is het juist, de 64 of 128Mb Ram versie?

pina
6 juni 2008, 10:15
fabrieksgarantie is nog een jaar, of is het 2 jaar, weet het alleszins niet meer, maar alleszins nog de volledige garantie waar je normaal recht op hebt (die NAS komt nog maar net uit de fabriek)

het is de + versie, de duurste 107, dus die met 128MB RAM

Whiteadder
6 juni 2008, 15:20
De 107+ heeft niet noodzakelijk 128Mb Ram aan boord. De 107+ bestaat ook in een 64Mb uitvoering, vandaar mijn vraag.
Verschil in Ram heeft onder andere invloed op het aantal IP-cam die men kan gebruiken.
Ivm met de garantie: een toestel uit RMA krijgt resterende garantie van het geretourneerde apparaat dacht ik. Ofwel nog een minimum garantietijd bepaald door de fabrikant als het toestel bijna uit garantie was.
Kan je beide dingen eens nakijken aub?

pina
6 juni 2008, 17:59
edit: ga het voor de zekerheid nog eens navragen!

pina
7 juni 2008, 01:02
Mijn synology heeft, zoals ik dacht, wel degelijk 128MB RAM, heb het in de admin console nagekeken. Over de garantie: de winkel geeft een garantie van 12 maanden, waarvan nog 10 maanden over. De RMA duurde ontzettend lang. Gezien ik een nieuw toestel in RMA heb gekregen, geldt de fabrieksgarantie nog eens 12 maanden. Dat heeft microforce mij zelf verteld. Het toestel komt nog maar net uit de fabriek. Factuur e.d. kan ik meeleveren. Dus uiteindelijk heb je sowieso nog een jaar. Reken daarnaast nog dat de EU je een standaardgarantie biedt van 2 jaar.

brechtvm
7 juni 2008, 09:42
...Dat laatste is voor zover ik weet op basis van factuur-datum, en die zal dus van voor de RMA dateren.

Vochtig
7 juni 2008, 09:48
Hoeveel hdd's geraken daarin ?
SATA 2 Drives ?
Grtz

pina
7 juni 2008, 11:08
@brechtvm: ik heb het alleszins nagevraagd en de verkoper zei mij dat de fabrieksgarantie geldig was

@vochtig: 1

brechtvm
7 juni 2008, 11:14
fabrieksgarantie is idd op basis van s/n
ik sprak op 'die 2 jaar' die u aanhaald.Deze dient -voor zover ik weet- versterkt te worden door de verkoper, op basis van de factuurdatum/verkoopdatum.

Ga er dus van uit dat je 'zeker' 1 jaar hebt.
Dat lijkt me het meest fair voor alle partijen :-)

pina
7 juni 2008, 12:12
ah ja idd, ik ga er idd mijn hoofd niet voor neerleggen want niet iedereen respecteert dat. Maar die 2 jaar garantie telt idd in principe vanaf de aankoopdatum.

pina
10 juni 2008, 20:25
minimumprijs verlaagd naar 160 euro! Meeneemprijs 175 euro!

lulstaart
30 juli 2008, 17:16
is da spel nu al verkocht?

Whiteadder
2 augustus 2008, 12:57
Ja, is reeds een heel tijd geleden verkocht aan mij.