PDA

Volledige versie bekijken : [TK] Lacie EDMini 250Gb netwerkschijf

{FgnZ} DeBroin
2 juni 2008, 09:38
Hey,

wegens niet gebruik verkoop ik mijn EDMini netwerkschijf van 250Gig van het merk Lacie.
Er is ook een usb poort op die schijf, waar je nog een schijf kan op inpluggen, die ook op het netwerk te vinden is dan. Je kan ook gewoon de ganse netwerkschijf via usb aansluiten.
De usb poort op de schijf kan echter ook gebruikt worden om een printer op aan te sluiten en deze zo op je netwerk te hangen.

Vree handig ding, alleen gebruik ik het totaal niet, omdat er 1 pc bij ons is verkocht, waardoor ik geen nood meer heb aan een netwerkje.
De schijf is ongeveer een jaartje oud.

Gelieve te bieden exclusief.
Verzending is mogelijk, op risico van koper natuurlijk. Afhalen is ook een optie, evenals levering, maar dan komt er natuurlijk wel ietsje bij, afhangende van de afstand...

Happy bidding!

{FgnZ} DeBroin
2 juni 2008, 14:25
Bump1... Da gaat hier snel naar beneden zeg :-)

jastas
2 juni 2008, 15:09
Hoeveel wil je er minimum voor? Zin om te ruilen tegen een Lacie USB externe HD van 250Gb? Dus gewoon USB?

Rijder17ra
2 juni 2008, 23:33
hier ook interesse. Minimum en meeneemprijs AUB?

brechtvm
2 juni 2008, 23:50
40e eerstdaags opgehaald

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 07:24
Sorry dat ik gisteren niet meer antwoordde, ben niet meer online geraakt.
Minimumprijs? Geen idee van eigenlijk, ik ga de boden wat afwachten...
Ruilen tegen andere disk zie ik niet direct zitten, heb een usb disk en niet direct behoefte aan een nieuwe :-)
@Brechtvm: ik had er graag wel iets maar van gezien dan 40... Ze heeft er 200 gekost :-)

Grtz

Desert
3 juni 2008, 07:55
kan daar een andere hd in ? dus bv eentje van 500 ofzo?

Amadeke
3 juni 2008, 09:10
Nog garantie?
Check met HDTune?

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 15:18
kan daar een andere hd in ? dus bv eentje van 500 ofzo?

Euhm, geen idee. Ik denk niet dat er vijzen zijn om zomaar open te gooien, maar als je wat handig bent is alles mogelijk volgens mij :-)
Let wel, der staat standaard software op om ftp server enzo op te draaien ook, dus ik weet niet of je dat zomaar gemakkelijk overgezet krijgt...

@Amadeke: Het is de standaardgarantie van elektronica (is dat 2jaar dacht ik? Ben wel niet zeker). Factuur heb ik helaas niet meer. Heb de slechte gewoonte van alles weg te gooien van dozen en dergelijke en daar zit meestal ook de rekening of factuur bij :-(
Komt echter van bij MediaMarkt, dus die zouden toch op serienummer ook moeten weten of het van bij hen komt? Zoniet kan je ook altijd rechtstreeks bij de leverancier gaan normaalgezien...

Check met HDTune? Please explain :s

brechtvm
3 juni 2008, 15:32
indien geen factuur hou ik het bij 45e.
Garantie = EU-richtlijn. Dus factuur vanuit EU is handig.
Verder is dit een 'simpele' nas in tegenstelling tot de synology die hier ook verkocht wordt, en een halve pc is.. (en die voor +-100e de deur uitgaat, en terecht...)

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 15:43
indien geen factuur hou ik het bij 45e.
Garantie = EU-richtlijn. Dus factuur vanuit EU is handig.

Ik ga voor de zekerheid nog eens zoeken vanavond naar die factuur, maar kvrees voor de zaak.
Kzou er in ieder geval toch meer voor willen dan 45, anders kan ik ze beter zelf bijhouden vrees ik :-)

I'll keep you informed...

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 15:45
Verder is dit een 'simpele' nas in tegenstelling tot de synology die hier ook verkocht wordt, en een halve pc is.. (en die voor +-100e de deur uitgaat, en terecht...)

Kan je dit iets verduidelijken wat je hiermee exact bedoeld? Bedoel je dat de Synology terecht voor 100€ de deur uitgaat? Of vat ik het verkeerd op?

In ieder geval, de beschrijving in mijn beginpost is correct. Maar heb ook nooit beweerd dat dit iets meer kan dan een andere netwerkschijf he? Heb enkel beschreven wat het kan... :-)

Grtz

brechtvm
3 juni 2008, 15:56
Kan je dit iets verduidelijken wat je hiermee exact bedoeld? Bedoel je dat de Synology terecht voor 100€ de deur uitgaat? Of vat ik het verkeerd op?

Grtz

er werd hier nog een NAS verkocht (van het merk synology), dat was meer dan enkel een 'ftp'.. die kon automatisch torrents downloaden, idem voor nieuwsgroepen, printserver geimplementeerd, webserver, ...
kortom : zo'n dingen zijn meer waar dan een 'basic nas' (hier gaat het louter om een ftp)

btw: ik beweer nergens dat u het tegendeel beweerde :) Integendeel.

kdenk dat je dan ook beter een minimumprijs en meeneemprijs opgeeft...

// UPDATE \\
Ter info :

Het is dan ook een eenvoudige netwerkschijf met een onvervangbare harde schijf van 250 GB. Hier is dus geen gegevensredundantie mogelijk. Daar staat natuurlijk een veel lagere prijs tegenover.
bron (http://www.zdnet.be/reviews.cfm?id=65483&mxp=200)

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 18:13
er werd hier nog een NAS verkocht (van het merk synology), dat was meer dan enkel een 'ftp'.. die kon automatisch torrents downloaden, idem voor nieuwsgroepen, printserver geimplementeerd, webserver, ...
kortom : zo'n dingen zijn meer waar dan een 'basic nas' (hier gaat het louter om een ftp)

btw: ik beweer nergens dat u het tegendeel beweerde :) Integendeel.

kdenk dat je dan ook beter een minimumprijs en meeneemprijs opgeeft...

// UPDATE \\
Ter info :

bron (http://www.zdnet.be/reviews.cfm?id=65483&mxp=200)

Aha, thx voor de info :-)
Sorry indien ik iets misbegrepen had trouwens in je vorige post ;-)

Ik dacht aan volgende prijzen:
Minimum: 55€
Meeneem: 65€

Grtz

brechtvm
3 juni 2008, 18:17
Aha, thx voor de info :-)
Sorry indien ik iets misbegrepen had trouwens in je vorige post ;-)

Ik dacht aan volgende prijzen:
Minimum: 55€
Meeneem: 65€

Grtz

kom je soms in gent/zottegem/erpe mere/wetteren ?
of als je een stukje wilt tegemoed komen :
(ik kom vanuit zottegem)
65€
(graag ook HDtune Scan van de hdd...(foutscan op slechte sectoren))

{FgnZ} DeBroin
3 juni 2008, 18:43
kom je soms in gent/zottegem/erpe mere/wetteren ?
of als je een stukje wilt tegemoed komen :
(ik kom vanuit zottegem)
65€
(graag ook HDtune Scan van de hdd...(foutscan op slechte sectoren))

Jeps, Erpe-Mere of Wetteren is nu zover niet voor mij om te rijden, geen probleem :-)

Meeneem dus geboden. Ik stel voor dat we verder afhandelen via PM?
Zal je dan ook resultaten van HDTune doorgeven.
Kga die vanavond thuis eens proberen draaien zie...

Grtz

brechtvm
3 juni 2008, 19:26
Jeps, Erpe-Mere of Wetteren is nu zover niet voor mij om te rijden, geen probleem :-)

Meeneem dus geboden. Ik stel voor dat we verder afhandelen via PM?
Zal je dan ook resultaten van HDTune doorgeven.
Kga die vanavond thuis eens proberen draaien zie...

Grtz

owkay

{FgnZ} DeBroin
4 juni 2008, 07:45
owkay

Je pm box is vol :-)