PDA

Volledige versie bekijken : Video over HDMI, maar wat met optical audio dan?

Zenon
7 mei 2008, 21:00
Beste mede 360-eigenaars,

ik heb het kwaliteitsverschil op mijn televisie tussen HDMI en component eens bekeken en je ziet toch wel da de kleuren voller zijn bij HDMI etc...om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu dus volgend probleem voor:

Wanneer je de 360 via component aansluit kan je dus audio digitaal naar buiten stuwen dmv de optical out, echter, wanneer je HDMI aansluit kan dit niet meer?
Bestaat hier een oplossing voor? Of ben je gewoon verplicht om via component aan te sluiten als je geluid digitaal naar buiten wil krijgen? (optisch dus)

Indien dat laatste het geval is, ferme :( for me.

Mvg

phixiuZ
7 mei 2008, 21:10
Het plastiek omhulsel van rond de component kabel doen en dan kan je met gemak beide aansluiten. Het enige probleem is dan dat hij twee video-signalen zal krijgen, dus zal je in de component kabel een bepaalden draad moeten doorknippen, ik dacht dat het een zwarte was google eens. Ik heb het gedaan met een goedkope 360 VGA kabel van 10-15€ van de FRS.

Ofwel als je het bovenstaande echt niet kan of wil doen koop je een HDMI AV Pack, maar dan betaal je je wel goed blauw, zoiets kost 50€ en is totaal z'n geld niet waard. Microsoft heeft opzettelijk die Component kabel verdikt opdat ze je nog meer geld kunnen afnemen ;).

Kristof
7 mei 2008, 21:12
Indien ge Xbox360 elite hebt zit dat stuk erbij

Zenon
7 mei 2008, 21:13
Ok merci, wel klote da M$ ons zoiets moet lappen, want blijkbaar verkopen zij natuurlijk weer iets waarmee je da probleem niet hebt.... afzetten noem ik dat!

Zenon
7 mei 2008, 22:33
Ik heb dat truukje dus proberen toepassen, maar no luck helaas. :(
Mijn HDMI kabel zelf is ook nie van de dunste dus ik heb nieveel keus dan hun eigen "oplossing" aan te schaffen zeker?
Damn you M$ :p

phixiuZ
8 mei 2008, 19:43
Hmm met nen normalen HDMI kabel en het losmaken van dat omhulsel van die component kabel aan het uiteinde moet dat toch lukken. Wat voor een HDMI kabel moet dat dan niet zijn? :p

Zenon
12 mei 2008, 22:33
énen die "redelijk" breed is zeker? :p
Zal der sffs keer fotoke van pakken als ge der zo benieuwd naar zijt!

Zenon
12 mei 2008, 23:26
Het probleem is dus niet zozeer die dikte van die kabel zelf, maar dat "uitsteeksel".
Is geen foto van mijn kabel, maar dan kan je beter een idee vormen:
http://users.telenet.be/xzenonx/hdmi.jpg
Dat omcirkelde deel is dus te dik. :)

FORZA M
12 mei 2008, 23:29
Kijk eerst eens of je tv geen sound-passthrough heeft. Op mijn Cheap ass LCD tv van in de lidl zit een functie zodat ik het geluid dat over HDMI meegestuurd wordt kan laten doorsturen naar een optical of coaxial out op de tv, en van daar een kabeltje trekken naar m'n decoder.
(Spijtig genoeg zit ik nog wel opgescheept met een pré-HDMI 360, en vertikken ze het bij Microsoft om me een HDMI model te geven.)

Zenon
12 mei 2008, 23:32
En ik zit met een Samsung plasma zonder passthrough optie. :(

FORZA M
12 mei 2008, 23:33
Het probleem is dus niet zozeer die dikte van die kabel zelf, maar dat "uitsteeksel".
Is geen foto van mijn kabel, maar dan kan je beter een idee vormen:
http://users.telenet.be/xzenonx/hdmi.jpg
Dat omcirkelde deel is dus te dik. :)

Dat uitsteeksel kan je voorzichtig verdunnen. Die dingen dienen om de aansluitingen te beschermen als er aan kabels getrokken wordt, en om te voor komen dat je de kabel niet direct na de connector in een hoek van 180° trekt. Als je dat dus voorzichtig wat dunner maakt (Wel ver genoeg van de eigenlijke kabeldikte afblijven) zou de kabel nog moeten werken, en zal het misschien passen.
(Dit is uit eigen ervaring, dus als je een dure kabel hebt zou ik het niet proberen. Bij mijn kabels is het steeds zogeweest, maar dat is geen waterdichte garantie dat het bij u ook zo is.)

Zenon
12 mei 2008, 23:34
Mja ok zal der es naar zien, maar ik vrees der voor... 't is toch een serieus stuk dan vermoed ik.