PDA

Volledige versie bekijken : Hamachi probleem ivm met dynamisch IP

Tempest
28 april 2008, 21:26
Ik probeerde met een vriend te connecten. Dat lukt allemaal goed en wel, maar hij kan mij niet pingen. En ik kan mezelf ook niet pingen, dan krijg ik altijd iets van "request timed out".

Dit komt wsl doordat ik achter een router met firewall zit met een dynamisch ip.

Mijn router model is:

Belkin F5F7321-4P

Hoe kan ik dit verhelpen. Als ik zo naar sommige sites zit te surfen zoals die portforward.com leggen ze het allemaal goed uit, maar dat is allemaal voor statische IP's bedoeld.

TiZon
28 april 2008, 21:28
dat je niet kan pingen via hamachi komt door je frewall, en niet door je dynamisch IP, ik heb dat ook ;)

Ik zie er alleen het nut niet van in :p

Werkt er iets niet ofzo?

Tempest
28 april 2008, 21:33
Ja cracked Warcarft 3 :p

Mja door die dynamische shit zal ik wsl geen game kunnen createn he, maar 1 joinen zou dus normaal wel moeten. mzzz.

TiZon
28 april 2008, 21:36
het zit egenlijk zo bij hamachi :)

Ge hebt u variabel IP van u ISP, dat vangt hamachi op en koppelt hij aan u Hamachi-IP, (dat bovenaan in hamachi staat) en waar ge ook naar moet connecten.

Het probleem dat ge bij hamachi wel eens kunt hebben is dat hij naar je Prim Nic gaat kijken en dus gaat broadcasten op u echte lan (tussen u en u router dus) waar uwe maat aan de andere kant van ahamchi dus neit aan kan :)

Best dat eens nakijken dus, of als ge een game create, dat het op u hamachi IP is :)

Tempest
28 april 2008, 21:38
How man, ik ben maar ne leek, ik snap daar niet veel van zenne :D.

Ik heb net firewall effe uitgezet en hij kan me nog steeds niet pingen. Nog altijd timed out.

TiZon
28 april 2008, 21:40
Maak een game, en kijk op welk IP de game aangemaakt wordt :)

Daan gaat ge naar www.watismijnip.be
Als daar hetzelfde staat, is het niet goed
Dan gaat ge naar start > uitvoeren > cmd /k ipconfig > OK
Als daat hetzelfde IP staat, zijt ge ook niet goed bezig :p

Lees deze ook eens door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1254005 ;)

Tempest
28 april 2008, 21:43
En hoe kan ik zien op welke IP da game wordt aangemaakt?