PDA

Volledige versie bekijken : vastlopen tijdens gamen

bierlippe
28 april 2008, 19:34
Hallo

Wie kan me vertellen wat ik moet doen?
Tijdens het spelen van Assassin's creed, World of warcraft en mss nog wel een paar andere games loopt m'n pc steeds vast.
Dit gebeurt steeds na ongeveer een half uur tot een uur gamen.

Dit is mijn configuratie
besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Processor AMD Phenom 9600 quad core
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. P1.00, 16/11/2007
SMBIOS-versie 2.4
Videokaart Nvidea XFX 8600 GT GForce

wiseguy4
28 april 2008, 20:18
Hitteprobleem wss!

TiZon
28 april 2008, 20:46
Slimme pé gij, als ge zo kunt zeggen dat dat van warmte is :crazy:

Kijk eerst en vooral eens naar je logboeken in windows (Start > Uitvoeren > eventvwr.exe > OK

Daar ga je alle logboeken af rond de tijd van de fout en ijk er dan eens nar, meestal zal het wel een critical zijn (rood kruisje)...

Dan nog niets, probeer een bluescreen te triggeren, met daarop alle informatie over de fout, bluescreens moet je aanzetten via Rechtsklik Deze Computer > Eigenschappen > Geavanveerd > opties voor opstarten en herstarten > UITVINKEN automatisch opnieuw opstarten bij fouten > OK > OK

Als je daar niets uit kan halen, kan je eens je RAM testen met MEMtest, nog steeds niets? > HDTune testen

^^VooDoo^^
28 april 2008, 22:35
Welke ethernet kaart gebruikt ge?

bierlippe
29 april 2008, 22:11
m'n ethernet kaart is NVIDIA nForce networking controller en heb ook nog een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

stewie4ever
29 april 2008, 22:54
Als hij vast loop en dus niet reboot of bsod geeft zou ik ook aan een warmte probleem denken.

bierlippe
30 april 2008, 00:24
Het heeft niks met warmte te maken heb reeds laten testen met warmte meting en de max.temp van m'n cpu was 65° celsius op het moment dat hij vastliep(freezen)

En ik heb vernomen van de winkelier dat een AMD Phenom proccessor gemakkelijk 70° kan halen.

Van het ogenblik dat m'n cpu te warm krijgt geeft hij een signaal en slaat m'n pc automatisch af.

Dus ik dacht eerder dat er software matig iets moet zijn

SpeedFreak.be
30 april 2008, 01:44
Het heeft niks met warmte te maken heb reeds laten testen met warmte meting en de max.temp van m'n cpu was 65° celsius op het moment dat hij vastliep(freezen)

En ik heb vernomen van de winkelier dat een AMD Phenom proccessor gemakkelijk 70° kan halen.

Van het ogenblik dat m'n cpu te warm krijgt geeft hij een signaal en slaat m'n pc automatisch af.

Dus ik dacht eerder dat er software matig iets moet zijn

Het hoeft dan ook niet de cpu te zijn die warm loopt kan ook de graka zelf zijn. Ik heb het met mijn vorige systeem ook gehad de cpu had een goede temp maar de temp van de graka was veel te hoog dus liep hij vast.

En als ik dit zo lees na een half uur doet het mij sterk denken aan een warmte probleem van je graka.

bierlippe
30 april 2008, 17:43
Het hoeft dan ook niet de cpu te zijn die warm loopt kan ook de graka zelf zijn. Ik heb het met mijn vorige systeem ook gehad de cpu had een goede temp maar de temp van de graka was veel te hoog dus liep hij vast.

En als ik dit zo lees na een half uur doet het mij sterk denken aan een warmte probleem van je graka.

bestaat er dan iets om de temp van de grafische kaart te meten (software matig)?
Ik heb ook eens gekeken naar m'n drivers via DriverAgent op http://driveragent.com/
en die meld dat 5drivers out of date zijn maar ik heb overal de laatste nieuwe drivers voor staan.

pulpman
15 mei 2008, 19:09
Hoe fixed ge dan en warmte probleem?

Zelete
16 mei 2008, 00:00
Zoveel manieren.

- uw systeem regelmatig uitstoffen
- zorgen voor frissere temperaturen in huis (verduisteren, airco, whatever)
- extra systeemkoelers plaatsen
- zorgen voor een goede airflow in uw case (intake vooraan, outtake achteraan, etc)

Als je nog verder wilt gaan (alleen gevorderden):

- coolpasta vervangen op uw grafische kaart
- eventueel heel de cooler vervangen door een high end cooler

maxdevis
16 mei 2008, 11:27
of de deur van je pc openzetten kan ook al helpen
:p