PDA

Volledige versie bekijken : X360 op WiFi

GeoBem007
21 februari 2008, 21:49
Hi,

Zijn er andere manier dan met die WiFi-adapter van Microsoft? Met name, vooral, goedkopere? :p

NeoCracer
21 februari 2008, 21:54
Ik denk dat een ethernet naar wifi ding ging?
maar ik ben totaal niet zeker of zoiets echt bestaat (ik heb het van horen zeggen)

Voor de rest zijn er geen Wifi adapters compatibel met Xbox...

Calle30
22 februari 2008, 13:31
Kvind het vooral spijtig dat de xbox geen Wireless-N standaard aankan :(

GeoBem007
22 februari 2008, 16:21
Outdated hardware hé, N is veel recenter dan de X360.

kyle stich
22 februari 2008, 16:31
En waarom de F* moet gij een N router kunnen gebruiken!?
300mbs willen, terwijl je bij de .be providers maar 10mbs krijgt!?(binnenkort blijkbaar 12)

Heeft alleen maar nut voor data transfer bij interne netwerken, en zeeeeker niet voor internet toepassingen.

anthony8400
25 februari 2008, 12:03
Het heeft ook een beter bereik, veeel beter :-)

Ik heb wel nog een vraagje.
Ik had vroeger mijn router boven met telenet dus heb ik mijn wifi voor de 360 verkocht, maar nu we overgestapt zijn naar Scarlet en bijgevolg den router beneden staat heb ik geen mogelijkheid meer om online te gaan met mijn 360, en ik zie het niet zitten om weer zo'n wifi te kopen, veel te duur voor wat het is (en ook voor de frequentie van gebruik, want game amper online met de 360).

Kan ik anders geen internetshare doen via mijne pc? Ofwel via mijn ps3 naar de 360?

kyle stich
26 februari 2008, 09:20
Bereik is zeeer relatief...Ik wil wel is zien wat ge nog gaat hebben van de 300Mbs als ge bij u geburen zit of onder een laagje beton, loopt helemaal in dezelfde lijn als de G...Hoe verder hoe minder bereik/singnaal. De N is ontworpen voor bedrijven, die via hun intranet bestanden uitwissellen laten sneller te gaan.

Natuurlijk kan je delen met je PC...
Internetconectie op delen zetten, straight netwerk kabel van je netwerkkaart naar je xbox.

Via je PS3 zou ik niet gaan, veel kans dat der enen, laat ons hopen de PS, selfdistruct doet :lol::lol::lol:

Calle30
26 februari 2008, 11:28
Bereik is zeeer relatief...Ik wil wel is zien wat ge nog gaat hebben van de 300Mbs als ge bij u geburen zit of onder een laagje beton, loopt helemaal in dezelfde lijn als de G...Hoe verder hoe minder bereik/singnaal. De N is ontworpen voor bedrijven, die via hun intranet bestanden uitwissellen laten sneller te gaan.

Natuurlijk kan je delen met je PC...
Internetconectie op delen zetten, straight netwerk kabel van je netwerkkaart naar je xbox.

Via je PS3 zou ik niet gaan, veel kans dat der enen, laat ons hopen de PS, selfdistruct doet :lol::lol::lol:

Aan het bereik is niks relatief. Met een N router heb ik op dezelfde plaats een veel beter signaal dat met een andere router. Dus voor mij is het simpel.

kyle stich
26 februari 2008, 12:05
Ja, gaat beter bereik geven...Maar nog is, hoe meer bochten en door vanalles dat het signaal moet gaan hoe, slechter...was het slechter met een G dan zal het ook slechter zijn met een N.
+Nog eens rekenig houden dat vanaf je 10Mbs hebt ge al aan het max zit van u internet provider!

Dus is het, zoals bij veeeeel dingen, om streken te kunnen verkopen en te zeggen dat het snelheden haalt tot 300Mbs en dat ge er het 3 dubbel hebt aangegeven....Waaaaaaauw, schouderklopke!!!

!Versta me niet verkeerd, ik ben pro nieuwe technologien, De N is zelfs uitgevonden op men werk...MAAR IN BELGIE, met die toffe providers die we hebben, heeft het geen klo***n nut en gaan we er weer maar gewoon geld in steken als het de nieuwe std-tech word om niet te gebruiken(tenzij ge met interne netwerken werkt en dan nog 45Mps kan gerust die netwerken aan).

anthony8400
26 februari 2008, 14:15
Is het niet 54 Mbps?
Ik heb alleszins ook beter ontvangst met mijne mac met die N-router.
Ik had voordien een linksys wrt-54g maar had problemen met vistalaptop, en we waren genoodzaakt van een nieuwe te kopen, dus hebben we maar zo ene gekocht, zodat we ook bestanden kunnen delen via het netwerk.

Maar idem, uwen snelheid zal niet veranderen, ook al heb je minder goed ontvangst.

Ahja, kzal zeker eens internetshare doen zodat me 360 dan ook internet heeft :-) (het is wel met een mac va mij)

Twilkie
26 februari 2008, 14:57
Kyle je ziet één ding over het hoofd. Als je een 54mbps router hebt staan trekt je je lijn vol als je een copy doet tussen twee pc's. En je zal enorme lag hebben op je XBOX.
Als ik dus van mijn wired desktop zou downloaden haal ik mijn (toch snelle) 100mbit connectie en blijft er nog meer dan genoeg bandbreedte over voor mijn xbox.

Spijtig is natuurlijk dat je niet kan connecteren met een G apparaat zonder dat je N apparaten er op in boeten. Ik heb dus een N router voor mijn wired desktops en laptop en een G router voor GSM, PSP, NDS. Tenslotte via een hub de PS3 en 360 rechtstreeks op 't net. Lang leve 4 ip's zou ik zeggen.

kyle stich
26 februari 2008, 17:47
Kyle je ziet één ding over het hoofd. Als je een 54mbps router hebt staan trekt je je lijn vol als je een copy doet tussen twee pc's. En je zal enorme lag hebben op je XBOX.
.

Overal staat bij, tenzij voor interne netwerken die hier nut aan hebben.

Voor Jan Modaal, die mischien 2 IP's gebruikt (zoals ik ), Is een G meer dan voldoende...Ik vrees echter voor als de N de std word, dat we gewoon meer gaan moeten betalen voor iets wat 9 personen op 10 hier niet benutten.
Ik kom ruimschoots toe met met G op 54Mbs...en als het enkel is voor te xboxen en tegelijk op het net te zitten met een laptop, kom je er mee toe + je zit niet altijd bestanden over te sleuren normaal he ;)
Er zijn veel mensen die altijd gewoon het laatste willen en het nooit zullen gebruiken...en der kan ik iets van krijgen :)

Calle30
27 februari 2008, 10:08
Tja, mijn vriendin werkt van thuis, VPN etc , dus die extra bandbreedte kan ik echt wel gebruiken. Ik voel het op een G netwerk regelmatig dat m'n snelheid niet optimaal is.

kyle stich
27 februari 2008, 11:13
En aangezien je negen kansen op tien telenet hebt, dan heeft u vriendin met haar virtueel netwerk max 10Mbs...Dat ligt niet aan je router maar aan telenet als je bandbreete verliest(tenzij je elk in een ander kant van het huis zit).

Ik heb hier 2 laptops op de G + de Wii, en de xbox en een hdd zijn via een kabel aangesloten op de router.
Ik voel er de ballekes van, en der staat altijd wel een PC aan als ik aan het xbox ben.

GeoBem007
4 maart 2008, 20:00
dus, een kabeltje trekken van mijne xbox naar mijn pc en mijn connectie op delen zetten, zou genoeg moeten zijn?

Liever dat, dan 50+ pleurokes betalen voor zo'n netwerkadapterding..

Jeroen_HD
4 maart 2008, 22:04
me 50 komt ge er ni :p

die van MS kost 80 dacht ik. Zwaren afzet :p

|Kiara|
4 maart 2008, 22:29
Heeft Xbox 360 geen WiFi?? :wtf:

Ik ga donderdag normaal een kopen, maar dit is toch echt wel :eek:

kyle stich
5 maart 2008, 10:19
dus, een kabeltje trekken van mijne xbox naar mijn pc en mijn connectie op delen zetten, zou genoeg moeten zijn?

Liever dat, dan 50+ pleurokes betalen voor zo'n netwerkadapterding..

Zie dat het een straight netwerk kabel is, of je zit hier snel terug ,"hoe komt het dat het niet werkt?" ;)

Heeft Xbox 360 geen WiFi?? :wtf:

Ik ga donderdag normaal een kopen, maar dit is toch echt wel :eek:

Neen niet ingebouwd, wel apart te kopen...Hoe kunnen ze anders het goedkoper krijgen, dan er dingen uit te laten.