PDA

Volledige versie bekijken : Vraag ivm geluid bij VGA-kabel

Boltèr
21 februari 2008, 14:45
Ik heb vandaag een vga-kabel gekocht en hem aangesloten op m'n lcd-pc-scherm, het probleem is nu dat ik geen zuiver geluid krijg uit de boxen van de stereoketen (wel al wat oud ) waaraan ik de overige 2 kabeltjes (die aan de vga-kabel hangen) bevestig. Dat komt waarschijnlijk omdat het geluidsvolume van het xboxsysteem te hoog staat, dit heb ik namelijk ook met mijn pc gehad, maar dan hoefde ik enkel het volume op 0 te zetten en daarna kwam het geluid er perfect door. Als ik tijdens een spel het volume in het audiomenu tot op één streepje laat staan en mijn boxen wat luider zet komt het er wel beter door maar nog steeds ver van ideaal. De vraag is nu of er hier een oplossing voor is. Maar eigenlijk zou ik beter toch een woofer of zo kopen, wat meteen mijn tweede vraag is. Welk soort box kan ik het best kopen om de twee kabeltjes op aan te sluiten? Ik heb ook geen zin om telkens kabeltjes te verwisselen als ik van pc naar xbox360 overschakel.

hier zie je om welke kabel van de xbox 360 het gaat
http://www.xbox.com/nl-BE/hardware/x/xbox360vgahdcable/

kyle stich
21 februari 2008, 15:42
Hm...oude stereo keten...veel te luid en distorted signaal door de boxen...ge zit toch niet op een PHONO ingang uw xbox aantesluiten!?

Als bovenstaande van toepassing kan je er niets aan doen vrees ik buiten nieuwe boxen te kopen.

Indien je zeker bent dat het GEEN platen splerer ingang is...heb je hetzelfe probleem als je er een andere audio src op aansluit? een MP3 speler of zo iets?
Gebruik ke verleng kabels van de twee RCA tulpen, bezie dan ook eens of deze niet versleten zijn.
Indien je ingang nog werkt, maar je stereo gewoon het signaal te zwaar vindt...kan je het volgens mij oplossen met een crappy mengpanneel tussen te hangen(lost ook je kabel hersteek probleem op)...hierdoor kan je het inkomend signaal voor je stereo intoom houden...MAAR, nu komt volgende, IS DUUR, dus:

Koop je idd beter eenkeer nieuwe boxen...
Hangt ervan af of je gewoon stereo wil of je wil 5.1 boxen...en moet het goed spelen of kan je het niet schelen, als je maar beter geluid hebt?

fixer187
21 februari 2008, 17:05
je moet eens zien ofdat in de instellingen op je dashboard het geluid wel op stereo staat en niet op Dolby...

Boltèr
21 februari 2008, 19:50
Hé bedankt kyle stich, ik heb inderdaad mijn xbox op PHONO aangesloten.. Ik heb hier dus duidelijk geen verstand van;) Nu weet ik teminste dat ik best wel nieuwe boxen koop. Het moet goed spelen, en het mag zelf wat kosten, aangezien 'k lang gespaard heb voor een tv, maar dan beslist heb om toch maar op m'n pcscherm te gamen, 't is misschien niet in HD maar toch vet genoeg voor mij..

kyle stich
21 februari 2008, 20:14
En het zal ook iets moeten kosten vrees ik...
De xbox kan je enkel en alleen 5.1 digital laten uitpompen als je em met een glasvezel kabel aansluit.
DUS, moet je boxen kopen met een ingebouwde decoder en met glasvezel ingang...Hou hier dus rekening mee.

Creative en Logitec hebben een ruim assortiment (bestaan al verschilllende threads over btw).
Ik kan Creative aanraden...Ik heb wel de Cambrige versie van creative boxen in combinatie met een digital DTS decoder(extern dus).
Speelt heeeeel mooi en ondersteund alles, externe decoder heeft vele ingangen en kan dus dienen voor zowel de xbox, de digicoder, de radie enz...