PDA

Volledige versie bekijken : IBM Lenovo T61 kopen in USA. hulp?

Adrian
17 februari 2008, 14:00
Hallo,

Ik zou graag een Lenovo T61 kopen in Amerika. Ik kan deze bestellen op de site van Lenovo. Maar deze kan enkel geleverd worden op een Amerikaans adres.

Heeft er iemand een contactpersoon in Amerika waar deze kan geleverd worden en terug verzonden worden naar Belgie?

Wat gaat mij dit kosten aan importtaxen en BTW en verzendkosten?

Volgens mij:
- 21% BTW
- 10% importtaxen
- +/- 100 EUR verzendkosten

Met vriendelijke groeten,
Adrian

Yank
17 februari 2008, 14:26
ik heb mijn thinkpad x61 gehaald bij http://www.euclidcomputers.com/
kosten:
- kosten laptop (vrij logisch) in $
+ +-90$ verzending
dat bedrag schrijf je over (of credit card of wat dan ook), dollar staat nog altijd vrij laag. 'k schat dat je 1.45-1.46 $ per euro krijgt bij de bank
en daarop +-21%BTW (en een paar euro voor FedEx omdat zij dat voorschieten)
niets van importkosten of wat dan ook, 't staat zo op de site van de douane, wel goed verstopt, maar 't staat er zo. 't is dus geen kwestie van geluk ofzo.

khad m'n laptop 8-9dagen (echte dagen, geen werkdagen). m'n geld is via overschrijving langer onderweg geweest dan m'n laptop
pakket is ook zeer goed te traceren online via fedex.

kies wel een model met internationale garantie zodat je hem niet naar de andere kant van de wereld moet zenden als er iets aan is. type garantie en lengte kunt je controleren op de site van ibm/lenovo.

er zijn nog amerikaanse winkels die verzenden naar belgie, maar op tweakers.net had deze een vrij goede reputatie en hadden er al redelijk wat mensen besteld. en de prijzen zijn er mooi.
'k heb wel een van de goedkopere modellen gekocht (qua cpu, ram en hd dan) en kheb zelf wat ram bijgestoken en kga ooit nog eens de hd vervangen, want die upgrades zijn vrij duur bij lenovo/euclid

Adrian
17 februari 2008, 15:00
Bedankt voor de informatie!

Ik had liever op de website van Lenovo zelf besteld aangezien de prijs daar lager ligt. Ik heb daar trouwens nog een coupon code voor 20% korting!

ThinkPad T61 15 Widescreen - 1 Yr Depot Warranty
Intel® Core™ 2 Duo processor T7700 (2.4GHz 800MHz 4MBL2)
Genuine Windows Vista Home Basic
15.4 WSXGA+ TFT
NVIDIA Quadro NVS 140M (128MB)
2 GB PC2-5300 DDR2 SDRAM 667MHz SODIMM Memory (2 DIMM)
UltraNav (TrackPoint and TouchPad)
100GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim
ThinkPad 11a/b/g Wi-Fi wireless LAN Mini-PCIe US/EMEA/LA/ANZ
6 cell Li-Ion Battery
6459: Express - 1 Yr Depot Warranty

Prijs = 1,184.00 dollar icl. 20% korting en verzendkosten binnen USA

Is dus heel goekoop in mijn ogen...

Alleen de coupon is maar geldig tot morgen :cry:

Yank
18 februari 2008, 02:17
mooie deal idd, maar bvb: http://www.euclidcomputers.com/frameset.cgi?finditem+laptop+Lenovo+646001U+yes+0+ New+0
200mhz minder op de cpu en maar 1gb ram, maar dan steek je voor 50 euro er gewoon 2gb bij hier in belgie

en je hebt meteen toch 3 jaar internationale garantie

en kzie juist dat er ook geen dvd brander in zit, enkel een dvd/cd-rw combo. zelf zou ik daar niet achter kijken (ik heb zelf geen optische drive in mn laptop), maar kan wel ambetant zijn voor jou mss

maar voor een t61 zou je mss hier of daar wel nog een mooie deal kunnen vinden, kijk ook zeker eens op tweakers moest je daar nog niet gepasseerd zijn. op GoT staat ook een hele thread over de thinkpads.

Adrian
18 februari 2008, 22:44
Merci voor de informatie, khad de thread op het GoT forum nog niet bekeken. Ik ga nog een beetje uitkijken hoe ik hem ga aankopen...

ptah
19 februari 2008, 22:05
En hoe is het afgelopen?

SpYdR0
20 februari 2008, 19:31
Zit ge dan ook niet met een US qwerty ipv een belgian azerty? Tenzij dat geen kwaad kan natuurlijk. Tis maar dat stukken van lenovo nu niet bepaald goedkoop zijn! Ik had eens gekeken om een dvd-cdrw combo te vervangen door een dvd-rw combo drive in een T60 ..; man man 229€ rekenen die voor dat stuk! En het moet een van Lenovo zijn, want een NEC van pakweg 50€ die past er niet in (een millimeter of 2 is die te dik)

Yank
20 februari 2008, 20:22
das idd us qwerty, maar sinds ik m'n laptop heb, ben ik ook overgeschakeld naar qwerty en 'k typ er eigenlijk liever in.
en kdenk da ge die keyboards ook kunt vervangen, dus ge zou altijd hier in belgie/frankrijk een azerty kunnen zoeken.

sommige upgrades zijn idd wel duur, maarja, veel bedrijven betalen het en 't wijn vooral zij die thinkpads kopen.
kvind ze nog altijd hun geld waard. tijdje geleden en T61p met 1920x1200, dat was een mooi dingetje :D. inkijkhoek van scherm viel wel behoorlijk tegen. 't wordt tijd dat ze weer met flexview schermen komen.

Adrian
21 februari 2008, 20:22
idd khad al een nieuwe azerty gevonden op ebay voor 30EUR... upgrades en laptops van lenovo zijn duur. Daarom dat ik hem in de States ga kopen.

Maar ik ben er van overtuigd dat Lenovo wel kwaliteit en service bied. Dit is volgens mij de voornamelijkste reden waarom bedrijven veel met IBM werken.

Ik ben ebay.com aan het afzoeken voor een mooie deal.

ptah
22 februari 2008, 15:50
idd khad al een nieuwe azerty gevonden op ebay voor 30EUR... upgrades en laptops van lenovo zijn duur. Daarom dat ik hem in de States ga kopen.

Maar ik ben er van overtuigd dat Lenovo wel kwaliteit en service bied. Dit is volgens mij de voornamelijkste reden waarom bedrijven veel met IBM werken.

Ik ben ebay.com aan het afzoeken voor een mooie deal.

Dus gehebt uw coupon ni gebruikt?

Jammer

Adrian
22 februari 2008, 21:01
nope ni gebruikt