PDA

Volledige versie bekijken : Ps3 gekocht

sincere
14 februari 2008, 05:10
Wou hier toch even wat kwijt over de verschillen tussen de ps3 en de xbox 360 nu ik ze aan den lijve heb ondervonden. Dit zijn gewoon mijn meningen en zijn zeker niet bedoelt om een flame te starten. Gewoon wat info om over na te denken.

Heb al van bij de launch een xbox 360 console en ben hier zeer tevreden over. Aangesloten op mijn hdtv met component geeft het zalig beeld. Ik was niet echt van plan om al zo snel een ps3 te kopen maar door een promotie in de carrefour veranderde ik van gedacht. Een 40gig Ps3 met 2 topgames (assassin's creed en call of duty 4) en een extra controller voor 499€. Een zeer goede deal vind ik dus ben ik hem maar gaan halen.

Bij de installatie van de ps3 kwam ik al onmiddellijk verschillende dingen te weten die ik ervoor niet wist. De ps3 is standaard uitgerust met een draadloos internet adapter en hij heeft standaard controllers waar je geen batterijen moet insteken maar gewoon moet opladen via een usb kabeltje.

Deze items heb ik allemaal nog eens apart moeten bijkopen voor mijn xbox 360 wat ook weer wat eurotjes gekost heeft. Ik durf zelfs zeggen voor deze twee items heb ik zeker over de 100€ betaald. Maarja, wel geen rumble op de ps3 controller maar ik heb dit tot nu toe nog niet echt gemist tijdens het gamen.

Bij de beeldkwaliteit is er geen wereld van verschil tussen beide consoles. Al heb ik soms de indruk dat de ps3 me iets scherper beeld geeft maar dit kan liggen aan het feit dat de ps3 hdmi is aangesloten en de xbox 360 component. Al bij al is het niet echt zichtbaar tenzij je echt gaat beginnen letten op alles en als je dat doet kun je toch niet echt gamen dus wat is het nut...

Wat ik nu wel vind dat beter is aan de ps3 tov de xbox 360. Het feit dat alles mooi in het nederlands staat bij de menu's. Het feit dat je ook als je zin hebt op internet kan surfen en het feit dat in het algemeen de ps3 een betere media functie heeft wanneer het op films, muziek, foto's en uitzicht in het algemeen aankomt. Zo ook wanneer je een demo of game selecteert in het menu krijg je de achtergrond van de game met muziek en een klein kadertje met een filmpje van de game op je scherm. Zeer mooi gedaan en geeft het geheel toch een beetje meer stijl.

Al bij al, als het op gamen aankomt zijn beide consoles even sterk in mijn ogen. Wou dit even kwijt omdat ik altijd een grote voorstander was van de xbox 360 en eigenlijk was dit onterecht. De ps3 is zeker even goed om te gamen.

Karre
14 februari 2008, 07:37
Je vergeet wel te zeggen dat dat USB-kabeltje enorm klein is :s Op zich niets mis mee want dan steek je controller in als je gedaan hebt met spelen maar wacht eens tot later wanneer uw controller uitvalt als je aan het gamen bent :p.

kyle stich
14 februari 2008, 08:32
:wtf:
Ik heb het zelfs niet helemaal gelezen...wat een gedacht om zo iets hier optestarten!?

Als je die meningen hier opstart weet je dat er geflamed zal worden he...

Start deze thread dan op in het PS3 forum aub...

En nu komen al die PS fanboys hier weeral toe, van "zie je wel, bla bla bla"

Ik zou em graag dicht zien deze thread voor dat het weer maar is een PS3 vs X360 word

Lemme
14 februari 2008, 09:10
We houden hem nog even open want als iedereen hier met een onderbouwde mening kan posten (zoals nu gebeurd, laat het ons hopen dat het zo blijft) dan zie ik niet in waarom deze gesloten zou moeten worden. Vanaf dat er ononderbouwde meningen gegeven worden of er geflamed begint te worden, gaat deze uiteraard onherroepelijk dicht.

koji
14 februari 2008, 09:11
bwa, daar moet toch niet persé geflame op komen?

of is dat wat wishful thinking van mijnentwege dat zo een soort posts geen rabid fanbois gaan aantrekken...

niemand wordt verplicht om de fanboi uit te hangen hé, dat is volledig vrije keuze :ironic:

as far as I'm concerned zijn het allemaal plezante masjienkes...

sincere
14 februari 2008, 09:29
:wtf:
Ik heb het zelfs niet helemaal gelezen...wat een gedacht om zo iets hier optestarten!?

Als je die meningen hier opstart weet je dat er geflamed zal worden he...

Start deze thread dan op in het PS3 forum aub...

En nu komen al die PS fanboys hier weeral toe, van "zie je wel, bla bla bla"

Ik zou em graag dicht zien deze thread voor dat het weer maar is een PS3 vs X360 word

Maar ik heb ook nergens in mijn post echt de fanboy uitgehangen he. Je had het misschien wel beter helemaal gelezen dan had je dat geweten. Ik wou gewoon even mijn persoonlijke mening geven over beide toestellen nu ik ze toch allebei in mijn bezit heb. En als je het gelezen zou hebben zou je weten dat ik ze allebei super vind en er niet veel verschil tussen beide is.

Wg_Flow
14 februari 2008, 09:53
Hij heeft een objectieve mening van beide consoles gegeven, heeft de gelijkenissen en verschilletjes uitgelegd en heeft zich neutraal gehouden.

So chill the fuck out will you?

megamold
14 februari 2008, 10:06
de controller die ik heb gekregen van de helpdesk is plat na 2 uurkes :(
en ik kan geen batpack vervangen = screwed
dus ni echt een voordeel imho

ma de 360 word ook scherper als ge hem aansluit via hdmi
de online van de 360 vind ik toch nog altijd beter, maar ze komer er nog wel.

rumble mis ik toch wel en wireless gebruik ik ni dus nutteloze toevoeging imho
en ik heb liever al mijn electronica ( pc,consoles,... ) in het engels dus da nederlands boeit mij ni :)

de ps3 is idd een zeer goede en degelijke console met heel veel mogelijkheden,en een mooi uitzicht aan games, maar de 360 blijft toch mijn favoriet :)

sidenote: sony helpdesk blows

koji
14 februari 2008, 10:10
Zo ook wanneer je een demo of game selecteert in het menu krijg je de achtergrond van de game met muziek en een klein kadertje met een filmpje van de game op je scherm. Zeer mooi gedaan en geeft het geheel toch een beetje meer stijl.

dat was dus bij mij een van de duidelijkste "verschillen" tussen de twee, het verschil in stijl, de PS3 heeft meer zo iets elegant, sober, terwijl de xbox 360 een meer in your face "attitude" heeft, moest ik wel even aan wennen (het verschil tussen een Amerikaans stuk hard/software en een Japans zeker...)

na een tijdje wennen kon ik die 360 "look" wel appreciëren nochtans, heeft wel een weekske of twee geduurd... 'k von da allemaal veels te druk int begin :D

en ja de controller hé, ik ben ondertussen wel een fan geworden van de 360 controller... 'k zou graag eentje hebben met die lay-out voor op men PS3... nuja, ge kunt ni alles hebben hé :D

megamold
14 februari 2008, 10:13
en ja de controller hé, ik ben ondertussen wel een fan geworden van de 360 controller... 'k zou graag eentje hebben met die lay-out voor op men PS3... nuja, ge kunt ni alles hebben hé :D

ja same here, ze hebben mij geschapen met nogal uit de kluiten gewassen handen.
dus de ps3 controller is iets te klein om mij een krampvrije game ervaring te bezorgen

enja de 360 thumbsticks staan beter

vriendin daarentege met haar kleine handjes heeft liever de ps3 controller

( kzou hier nu een totaal foute conclussie uit kunnen trekken maar ik ga men mond houde om geflame te voorkomen :D )

rikush
14 februari 2008, 10:15
Ik kom hier normaal nooit op deze sectie van het forum omdat ik zelf een ps3-eigenaar ben,maar ik zou de laatste zijn om te zeggen dat de xbox360een slechte console is.

Bij de aankoop van een next genconsole heb ik heeeeeel lang getwijfeld tussen de 2, en is mijn uiteindelijke keuze gevallen op de PS3 omdat ik altijd playstation 1 en 2-eigenaar ben geweest en playstation dus vertrouwd voro me was qua controller en dergelijke.

Denk trouwens dat microsoft er een goede zaak mee gedan heeft om de nieuwe consoles te voorzien van HDMI (voor de mensen die dat belangrijk vinden)

Voila, het mag nu eens gezegd dat niet alle PS3-eigenaars fanboys zijn en niks goed over de xbox kunnen zeggen. :)

*einde van monoloog*

:)

spikie
14 februari 2008, 10:33
ik heb nu ook al enkele weken een xbox360, ben altijd ps fanboy geweest, hier is mijn mening over de verschillen:

- playstation controller is IMO, en ik benadruk IMO, beter, ligt mij beter in de hand, thumbsticks staan beter, rumble heb ik nog ni echt gemist ma kga mij toch een dual shock 3 halen omdat ik nog geen extra controller heb

- de strategie van MS stoort mij beetje, goedkopere console, ma als ge battery pack wilt moet ge die kope, als ik hdmi en optical samen wou gebruike moest ik ik plattere kabel kopen omdat de bijgeleverde de hdmi poort blokkeert (heb ik me beetje tweaken nu wel kunnen oplossen, ma ni iedereen kan/wil dit doen)

- menu structuur vind ik xbox360 beetje chaotisch, de xmb van de ps3 is logisch, makkelijk, overzichtelijk en vooral simpel gehouden.

- online zijn beide consoles aan elkaar gewaagd, ieder met zijn voor -en, nadelen
grootste voordeel van psn is dat het gratis is, oké xbox silver is ook gratis maar toch enorm beperkt tov psn en xbox gold

- qua games zit het op beide platformen zeker goed, met nog vele toppers in het vooruitzicht. (moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik multi-platform games steeds op ps3 koop)

- gfx momenteel nog geen grote verschillen maar ik denk da we van de xbox ni veel meer gaan zien dan wat we nu hebbe, gfx zijn knap op beide ma ps3 gaat de xbox overstijge eens de developers de 100% ps3 power kunne gebruike

- support weet ik niets van, ik heb (gelukkig) nog met geen enkele console problemen gehad.

- batterijduur van de controller zit goed, ik kan weken doen zonder op te laden, is mijn sixaxis leeg steek ik de kabel in en speel verder, het kleine bijgeleverde kabeltje gebruik ik ni, da zijn kabels da bij bijna elke mp3 speler, fototoestel, camera, etc. zitten, dus ik verdrink er bijna in, bij de xbox nog geen lege batterijen gehad, ik heb ook geen rechargeble pack gekocht, had nog oplaadbare batterijen en die gaan er in als deze leeg zijn

conclusie: de xbox is ni zo slecht als ik dacht, ik ben tevreden me mijn aankoop, minder tevreden over de strategie van MS, altijd maar hameren op het feit da de xbox goedkoper is ma als ge alles koopt om gelijkaardig te zijn aan de ps3 komt ge zelfs duurder uit
mijn favo console is en blijft de ps3 ma de xbox krijgt een waardig plaatske naast zijn zijde op mijn kast :)

megamold
14 februari 2008, 10:44
bwa als ik moet kieze dan heb ik liever een controller waar ik een battery pack voor moet kopen, mijn ps3 controller is versleten ( zo gekregen van de helpdesk ) en nu kank 50€ gaan neertellen voor een nieuwe controller terwijl ik anders gewoon een batpack+recharge cable had kunne kopen voor 20€
mja kga wachte op de dual shock en dan gewoon die halen.

en online niet free, da klopt idd , mja 60€ per jaar, da wil zeggen 5€ per maand en da vind ik persoonlijk weinig geld voor een goeie service

RaZoR be
14 februari 2008, 10:55
ik heb ook een PS3 & 360

- controller: Ik heb altijd al een Dual Shock controller gehad, en vind deze nog altijd het fijnste om mee te werken. Maar de 360 one heeft zo een golvend design waardoor hij ook echt goed in de hand ligt. Vind het ook wel wat makkelijk om zoals de 360 Dpad & left thumb te verwisselen. Batterijduur valt bij beiden goed mee vind ik. 360 heb ik gewoon oplaadbare batterijen voor

- Qua bouw van de console zou ik zeggen ps3. ps3 is wat stiller (de mijne toch :p) dan men 360 (zeker qua Drive). en idd het feit dat je ingebouwde draadloos & battery packs hebt is zeker een pluspunt.
Ik heb ooit es 1 van men 360 controllers laten vallen, en nu is het batterij kapje bijna kapot. (zit los).

- games: Ik koop op beide meestal de exclusives, en zo wordt er afgewisseld tussen de 2 platformen :). Multi games, zal ik gewoon moeten kijken welk ik op het 9lives forum / kapaza vind :p. (ik koop bijna enkel maar 2de hands games). Ik heb niet echt een voorkeur qua games die Multi zijn. tenzij echt iets mis is met 1 van de 2 versies ;)

- Menu: PS3 zeker en vast. meer stijlvoller, en ook wat duidelijker. 360 vind ik ook wel goed, maar ietskes te druk op 1 geperst allemaal.

- Online zijn ze beiden wel erg goed vind ik. beide hebben een aantal nadelen. Live is betalend :(. en ps3 is jammer dat er geen HS bij geleverd is in de doos. Nu hebben veel mensen geen headset of duwen ze geen voice comms in de online modus, terwijl dit bij de 360 wel meestal is.

Conclusie: Ik gebruik ps3 & 360 ongeveer eveveel om te games (ligt eraan welke games er uit zijn). Maar toch omwille van het totaal pakket zou ik voor de ps3 kiezen, als ik een keuze zou moeten maken, al is het denk ik maar om het feit dak altijd ps heb gehad, en de exclusifs reeksen wel ken.

megamold
14 februari 2008, 10:59
multiplat games koop ik altijd voor de 360 ( w00t bijna 16000 gamerpunte :D )

spikie
14 februari 2008, 11:02
nog een groot verschil: de stroomblok

da ding bleef maar kome als ik die uit de doos haalde :oink:

ps3 is gewoon pc stroomkabel, veel handiger

en idd ook het geluid, xbox maakt evenveel lawaai als mijne pc, en daar zitte aardig wa fans in

RaZoR be
14 februari 2008, 11:03
bij mij ligt et eraan:
heeft de game MP? (ik heb geen Live)
Zijn er gebreken aan 1 versie (framedrops & dergelijke ofzo)
welke zijn aangeboden 2de hands ;)

Stroomblokj heb ik eigenlijk geen probs mee, ligt achter den TV, dus zie die nie :).

Enigste wak echt stom vind, is da ge vaak gfeen xmb ingame hebt

megamold
14 februari 2008, 11:21
Enigste wak echt stom vind, is da ge vaak gfeen xmb ingame hebt

dat en het ontbreken van een standaard headset

Darius Craven
14 februari 2008, 11:37
Ik ben altijd radicaal tegen de X360 geweest, en "pro Sony".
Ik had recent eigenlijk voor 70 € een oude Xbox met een 20-tal goede games gekocht om het toch eens een kans te geven. En ik vond het best goed om mee te gamen. Ook de controller viel goed mee.

Toen begon ik te twijfelen of ik nu een PS3 ( heb al een PS2 met een 200-tal games ) of een X360 zou gaan kopen. En ik heb me laten leiden door 2 zaken:

1. Het game-aanbod op dit moment
2. De prijs

Nu nummer 1. was hands down de X360 voor mij. Mass Effect, Blue Dragon, Eternal Sonata, ... en al de titels die er nog staan aan te komen. Nummer 2. was snel beslist toen ik voor 250 € een zo goed als nieuwe X360 met 2 wireless controllers en een 10-tal games kon kopen.

Dus heb ik me de 360 in huis gehaald, aangesloten op mijn PC scherm, en ben ik daar mee beginnen te gamen. En ik vind hem geweldig, gebruik hem meer dan mn PC van 2000 € die ik een jaar geleden heb gekocht :)
Maar ook dat ligt aan de games.

Voor PS3 zijn er op dit moment bitterweinig exclusives die me aanspreken. En het zal volgens mij pas rond de release van FFXIII zijn dat ik me er één zal aanschaffen. Het online, multimedia gedeelte kijk ik niet naar. Console dient om in mn eentje op te gamen. PC dient voor mij voor het Online gamen, muziek, video, ...

Dus 2 super consoles... De enige die het niet doet voor me is de Wii. Ik heb alle consoles van Nintendo in huis gehad, maar om één of andere reden laat de Wii me compleet koud. Heb ongeveer hetzelfde met de DS ( hoewel ik er wel één in huis heb, maar die is meer in gebruik door mijn vriendin ).

Ik vraag me wel af of de PS3 ook aan te sluiten is op een PC scherm?

spikie
14 februari 2008, 11:39
Ik vraag me wel af of de PS3 ook aan te sluiten is op een PC scherm?

ja, ik gebruik een hdmi -> dvi kabel

Darius Craven
14 februari 2008, 11:47
ja, ik gebruik een hdmi -> dvi kabel

Thanks, dan haal ik me later dit jaar een PS3 in huis :)

RaZoR be
14 februari 2008, 11:47
mja, Bitter weinig exclusifs is nu ook veel gezegd, nie zo veel, maar wel allemaal toppers ;)
exclusifs die bestmoeite waard zijn:
Motorstorm, Resistance, Uncharted, Heavenly Sword, R&C:TOD, Eye of Judgement, Warhawk, Folkore,...

je hebt wel gelijk, het games aanbod qua Exclusives is nog altijd beter op de 360 maar het begint stillekes aan gelijk te trekken vind ik zelf

Decay
14 februari 2008, 12:12
Bij mij waren de games de doorslag, en een klein beetje de prijs. Kben maar een arm studentje en ik kan ze dus onmogelijk alletwee kopen. Moest ik het geld hebben zou ik me zeker en vast een ps3 aanschaffen.

fixer187
14 februari 2008, 12:33

Er zijn al zo'n mods van de ps3 controller waar de analoge sticks zijn vervangen met die van de xbox360, Ik dacht zelfs dat er waren waar de Dpad en linkerstick van plaats waren veranderd. Dit laatste ben ik niet 100% zeker...

highsk8
14 februari 2008, 12:57
Voor mij is het gelukkig simpel, een ps3.
Het subtiele verschil in games is helemaal op mijn lijf geschreven.
De exclusives op 360 zijn niet echt mijn ding, daarentegen die op de ps3 veel meer.
Maar ik begrijp wel de moeilijkheden en frustraties dat de keuzes met zich dragen.
Binnen een jaar zal het waarschijnlijk al een stuk gemakkelijker gaan, met een grotere hoeveelheid exclusives en de games meer de limiet uit de consoles halen.
En met de limiet uit consoles halen bedoel ik niet "100% resource usage" want das gemakkelijk, gewoon u maps en engine ni optimisen ^^ (heb gemapped voor hl2 met 512mB ram en geforce4 mx 440 kaartje dus weet er wel wat van ^^)
Maar ik kan me inbeelden dat ps3 hogere toppen zou kunnen berijken door de multicore processor, maar misschien gaan de ontwikkelaars er niet genoeg tijd in steken en door het programmeergemak van de 360 uiteindelijk daar verder geraken...

Time will tell.

megamold
14 februari 2008, 12:59
Maar ik kan me inbeelden dat ps3 hogere toppen zou kunnen berijken door de multicore processor, maar misschien gaan de ontwikkelaars er niet genoeg tijd in steken en door het programmeergemak van de 360 uiteindelijk daar verder geraken...

Time will tell.

dit was vooral een probleem in het begin van het leven van de ps3,
daar beginnen ze wat vanaf te stappen ondertussen ( burnout paradise bv )

Cycloon
14 februari 2008, 13:08
Je vergeet wel te zeggen dat dat USB-kabeltje enorm klein is :s Op zich niets mis mee want dan steek je controller in als je gedaan hebt met spelen maar wacht eens tot later wanneer uw controller uitvalt als je aan het gamen bent :p.

Je kan de controller ook opladen via je PC/Laptop, als mijn batterij leeg is steek ik die gewoon in mijn laptop (die zet ik waar ik wil) en dan is de lengte van die kabel helemaal geen probleem :) Je kan natuurlijk ook een standaard verlengkabeltje kopen (wat zijn standaarden toch fijn en goedkoop :))

stvw
14 februari 2008, 15:37
Heb enkel de Xbox360 maar speel vaak op ps3 en dit is mijn ervaring met de beide:

- PS3 controller is minder dan die vd 360 : geen rumble, kortere batterijduur en ligt gewoon slechter in mijn grote handen.
- PS3 oogt mooier
- PS3 heeft meer functies uit de doos: Blueray, wifi, ... (die ik niet gebruik dusja :))
- 360 multiplayer is betalend en daardoor heb ik het niet.
- 360 is zo luid (grootste nadeel vind ik)
- 360 exclusives spreken me meer aan (mass effect en consoorten) dan die van ps3
- PS3 wint onderling bij dezelfde games qua kwaliteit maar verliest qua prijs

Allemaal zeer subjectief natuurlijk.

spikie
14 februari 2008, 15:42

das ook maar hoe ge het bekijkt he, ik gebruik mijn ps3 om blu-rays te kijken, als ik hd-dvd wil bekijken op xbox zit ik al aan de prijs van de ps3

dus als ge alle functies gelijkaardig wilt op beide consoles komt ge duurder uit me nen xbox

Darius Craven
14 februari 2008, 15:50
mja, Bitter weinig exclusifs is nu ook veel gezegd, nie zo veel, maar wel allemaal toppers ;)
exclusifs die bestmoeite waard zijn:
Motorstorm, Resistance, Uncharted, Heavenly Sword, R&C:TOD, Eye of Judgement, Warhawk, Folkore,...

je hebt wel gelijk, het games aanbod qua Exclusives is nog altijd beter op de 360 maar het begint stillekes aan gelijk te trekken vind ik zelf

Ik zal het anders stellen: Ik hou van RPG's, hack 'n slash, ... en daar schiet het qua exclusives zwaar tekort op PS3. En de games die jij opnoemt zou ik misschien Uncharted, Heavenly Sword of Folklore van spelen, maar geen console voor kopen :)

megamold
14 februari 2008, 15:52
ja ma der is niemand die u verplicht alle functies te nemen he, ge hebt ze ook ni nodig om te kunnen gamen.

wireless suckt voor te gamen dus da moetk al ni
blu ray? hddvd? not interested
en als ge rumble wilt gaat ge nog is een controller moeten gaan bijkopen

de ps3 verplicht u dit er allemaal bij te nemen, en waar ik mij aan stoor is dat ze alles erbij smijten maar het enige wat er echt standaard bij zou moeten zitten, da ontwikkelen ze zelfs niet first party ( de headset dus )

ToNiC
14 februari 2008, 16:25
Wat mij betreft vind ik het online gedeelte op xbox toch wel voorlopig nog altijd stukken beter dan PS3 omwille van alle mogelijkheden qua friend invites en dergelijke..

Exclusieve games dat is momenteel nog beter op 360 naar mijn smaak maar denk ook wel dat de PS3 hier zal bijbenen en inhalen.

Controller vd 360 vind ik beter om dat hij wat groter is en de triggers lijken me ook wat secuurder.

Hardware vd ps3 is wel beter,geeft minder problemen (Hoewel ik met mijn 360 er ook weinig heb)

Ps3 is wel completer maar op 1 gebied faalt het jammerlijk en dat is voice chat, niet standaard meegeleverd en ook niet altijd even gebruiksvriendelijk met bluetooth. (Headset op motorstorm is een echte ramp wat mij betreft) Op xbox wordt er ook meer gechat maar ja spijtig genoeg ook meer gezongen en gekrijst..

Xbox live arcade is wat mij betreft ook beter dan PSN: de arcade games krijgen op live bijna allemaal deftige multiplayer en soms zelf co-op functies en dit is op PSN toch wat minder..

InStInCt900
14 februari 2008, 16:31
Viva la 360!

rikush
14 februari 2008, 16:37
j
wireless suckt voor te gamen dus da moetk al ni

is dat zo?

ik game al een hele tijd wireless,en nog nooit problemen gehad.

RaZoR be
14 februari 2008, 17:31
ik heb ook lang draadloos gehad met ps3, maar nu draad, en ik merk 0% verschil. als je zelfs en connectie van 70% heb, haal je nog altijd de snelheid van je internet verbinding ;)

en ja, Voice chat vind ik ook niet echt geweldig op ps3. bluetooth die zen kuren heeft enz.
ze hadden beter een standaard headset gemaakt.

Over de rumbleloze controller, waarschijnlijk achter een half jaarke zal de ps3 standaard een Dual Shock 3 hebben ofzo. In japan ging toch de eerste bundel uitkomen zo...

fixer187
14 februari 2008, 17:46

.

qua multiplatform games komt imo toch wel de xbox360 beter uit de bus...ook doormede de achievements, framerate en textures.

_ns_
14 februari 2008, 17:52
De achievements alleen al :bow:, zonder dit zou ik veel minder op men 360 zitten :p.

koji
14 februari 2008, 17:55
qua multiplatform games komt imo toch wel de xbox360 beter uit de bus...ook doormede de achievements, framerate en textures.

ingebakken AA in de 360 zen GPU is ook wel ni slecht

een van de redenen dat sommige multiplatform titels der "beter" uit zien op 360 (devs MOETEN dan ook 2xAA voorzien in elke 360 titel)

The logic and embedded DRAM on the daughter die is what allows the Xbox 360 GPU to essentially offer "free" anti-aliasing, which Microsoft enforces through requiring developers to support a minimum of 2X AA in all Xbox 360 titles. Although we were originally told back at E3 that all Xbox 360 titles would support 4X AA, it seems that the statement has since been revised to 2X or 4X AA. We're not certain why the change was made, as 2X and 4X are both effectively "free" on the GPU, but there may be something we're missing.

megamold
14 februari 2008, 18:22
is dat zo?

ik game al een hele tijd wireless,en nog nooit problemen gehad.

mijn router staat in de keuken en moet 3 verdiepen omhoog
kameraad van mij moet 1 verdiep omhoog

ons voor ons alletwee is wireless waardeloos

als u router in dezelfde kamer staat is het een andere zaak natuurlijk, maar zelfs dan zou ik nog liever een draad hebben

KenSpectre
14 februari 2008, 18:58
mijn router staat in de keuken en moet 3 verdiepen omhoog
kameraad van mij moet 1 verdiep omhoog

ons voor ons alletwee is wireless waardeloos

als u router in dezelfde kamer staat is het een andere zaak natuurlijk, maar zelfs dan zou ik nog liever een draad hebben

Mijn router staat 1 verdieping lager en dan nog eens aan de andere kant van het huis. Werkt hier perfect hoor. Mss ook eens probere wa ik deed: blik halfdoor doen en dan op uw antenna zette en richt op uw kamer. Booste toch wel wat mn wireless (zag ik op mn lappi, staat in dezelfde kamer :) )

RaZoR be
14 februari 2008, 20:43

framerate komt ook vooral denk ik dat meestal 360 the leading platform is. en ps3 port loopt nie zo vlekkeloos. dat is jammer. Zker bij AC ofzo. daar ist wel erg soms

Maar met Burnout Paradise (ps3 lead) als aanleiding kan dit wel eens veranderen

hummel
14 februari 2008, 21:06
ik heb ook beide consoles en ik vind ze toch allebei evengoed
online spelen doe ik alleen op de ps3 omdat dit gratis is :)
de controllers, tja da hangt veel af van het spel vind ik
x360 controller ligt iets beter in de hand
ps3 controller is ook zeer goed alleen hadden ze die klote trekkers beter kunnen maken, als een spel vereist dat ge die knoppen moet inhouden, dan schuift uwe vinger eraf na nen tijd

qua menu is ps3 wel beetje beter vind ik, simpeler gehouden. Vind het ook wel tof dat de achtergrond van kleur verandert, zodat ge nie altijd met hetzelfde zit

Het grootste voordeel van ps3 is toch de bluray voor mij, dit heeft me toch weer eraan gezet om meer films te kopen, films zien nu weer heel anders uit vind ik, en de surround is ook 10 keer beter
kheb nu de spiderman box gekregen en omg wat een effecten met die sandman, love bluray ;)

megamold
14 februari 2008, 22:10
Mijn router staat 1 verdieping lager en dan nog eens aan de andere kant van het huis. Werkt hier perfect hoor. Mss ook eens probere wa ik deed: blik halfdoor doen en dan op uw antenna zette en richt op uw kamer. Booste toch wel wat mn wireless (zag ik op mn lappi, staat in dezelfde kamer :) )

waarom zou ik een blik rond men antenne doen als da ding int midde van de keuke staat, en deruit ziet gelijk iets wat ge op een rommelmarkt koopt? ofwel werkt da gelijk et is en anders ist prul imho :p

en zelf als ik op draadloos zit ( zeer zelden met men laptop ) dan heb ik constant schommelingen in mijn verbindingssterkte.

geef mij maar lekker wired, die 1 extra kabel zal het maken om mee in te werken met de rest.

KenSpectre
14 februari 2008, 22:16
waarom zou ik een blik rond men antenne doen als da ding int midde van de keuke staat, en deruit ziet gelijk iets wat ge op een rommelmarkt koopt? ofwel werkt da gelijk et is en anders ist prul imho :p

en zelf als ik op draadloos zit ( zeer zelden met men laptop ) dan heb ik constant schommelingen in mijn verbindingssterkte.

geef mij maar lekker wired, die 1 extra kabel zal het maken om mee in te werken met de rest.

Omda ge dan een eigen SCHOTELantenna maakt, de straling die tegen het blik gaan worden gebundeld en daardoor word de straling naar 1 kant versterkt.

Nie creatief genoeg? niemand merkt bij mij dat er een blik opstaat... ( toch nie bij mn ouwe, die hebk gemold en heb nieuwe moete make ma te lui om die te "versiere" )

megamold
14 februari 2008, 22:27
ik weet wel waarom dat da beter werkt, ma da boeit mij ni, als ik nieuwe banden ga hale blaas ik er de lucht ook niet zelf in. :)

en ge gaat mij ni overtuigd krijgen, ik vind het enkel goed als de router in dezelfde ruimte staat als het toestel. en als ik later de kans heb is de kans groot dat ik dit ook ga doen, maar in alle situatie's waar ik draadloos heb geprobeerd was het waardeloos.
btw: als ik op het terras zit ( ong 15 a 20 meter van de router, met enkel 1 glazen raam in de weg heb ik ook last van schommelingen en een slechte snelheid.

en tis niet alsof ik mij bezig hou met mijn ps3 en 360 de hele tijd verhuizen dus die kabel ligt daar goed.

KenSpectre
14 februari 2008, 23:27
was maar een voorstel hoor :)

ik ben gwn gepassioneerd alsk discussieer :p

megamold
14 februari 2008, 23:29
was maar een voorstel hoor :)

ik ben gwn gepassioneerd alsk discussieer :p

same here :D

fixer187
14 februari 2008, 23:50
en de surround is ook 10 keer beter

...euhm:wtf:

sincere
15 februari 2008, 00:01
Kmoet ook wel zeggen na een tijdje call of duty 4 op de ps3 gespeeld te hebben dat de controller van de xbox 360 een tikkeltje gemakkelijker speelt. Maarja ik ben dan ook de controller van de xbox 360 al een jaar of twee gewend, misschien daarmee.

Over het draadloos internet, kheb hier ook draadloos internet en dat staat op de benedenverdieping. Ik zit op de 2de verdieping en heb geen last van slechte verbinding ofzo. Beide xbox 360 en ps3 hebben even goede verbinding met hun wireless connection.

Enja, het multiplatform games probleem is nu bij mij ook aangebroken. Ben nu al aan het denken voor welk platform ik de games ga kopen. Tis nie gemakkelijk maar ik neig echt naar de ps3 en ik zal hier even de reden verklappen. De xbox 360 die ik nu heb is mijn 2de. De eerste kreeg plots de befaamde red ring of dead. Nu een half jaarke later begint mijn xbox 360 weer rare kuren te krijgen. Heb nochtans niet echt zot gedaan met het machien, gewoon op regelmatige basis guitar hero 3 zitten spelen. Hij maakt een zeer raar geluid als ik een cd uitwerp en soms ook bij het laden, alsof de dvd ergens iets raakt aan de binnenkant.

Anyways, ik bereid me weer voor een herstelling en ik hoop dat ik nog garantie ga hebben. Daarom dus ga ik mij de multiplatform games voor de ps3 aanschaffen. Mocht ik niet het probleem hebben met mijn xbox 360 ging ik waarschijnlijk voor de xbox 360 bij het kopen van multiplatform games. Gewoon omdat deze volgens mij iets goedkoper zijn dan de ps3 games en natuurlijk de besturing mij iets beter ligt op de xbox 360.

megamold
15 februari 2008, 00:12
mss heeft wifi iets tege mij :D

bij mij is mijn ps3 sneller kapot gegaan als men 360 en ik heb veel minder op de ps3 gespeeld

koji
15 februari 2008, 08:59
ik heb men oog laten vallen op deze controller;

http://www.nyko.com/nyko/products/?i=119 (voor PS3)

http://gear.ign.com/articles/852/852422p1.html

http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/852/852422/nyko-zero-ps3-controller-20080214031358275-000.jpg

ziet der wel ni slecht uit :love:

Yasutoko
15 februari 2008, 10:52
Ik heb nu beide consoles.

Ik moet zeggen, voor mij doet de PS3 het toch stukken beter als m'n Xbox360.
Ik denk immers dat m'n drive kuren gaat hebben.
Als ik de drive sluit zonder disc maakt die een verschrikkelijk klikkend geluid snel achter mekaar, wat me dik irriteert.
Maarjah, dat ff ter zijde.

Nu, de controller ligt wel beter in de hand van de 360 voor shooters dan op de PS3, dat geef ik wel toe, en ik moet zeggen dat ik toch wel liever een shooter op de 360 speel dan op de PS3.
Dat ingebouwde wifi vind'k voor mij een dikke must, sinds alles hier bij ons draadloos gaat, onze 2 laptops, en nu ook de PS3.
De ingebouwde BD is ook een must voor mij geweest, sinds ik toch wel graag naar een BD kijk dan'n gewone DVD.

Wat ik wel leuk vind, is de achievements op de 360, maar of dat voor mij een must was ? Neen, niet echt, het is gewoon iets dat je het klein stukje extra's geeft, meer niet.
Dus voor mij mocht't dr uit gelaten zijn.

Nu, de HDD , vind'k beter in de PS3, die zie je niet steken aan de buitenkant, en vind'k daarom wel pakken beter, sinds ik graag wel wat stroomlijning wil.

Het geluid is ook minder op de PS3, wat me ook leuker ligt, want aangezien ik het geluid hier niet al te hard mag zetten, is dat toch wel ook een grotere must voor mij geweest.

Grafisch zijn de consoles aan mekaar gewaagd, maar weer, vind'k de PS3 toch voortrekker.
Desondanks er wel een paar schone games zijn op de 360!

De CU support van microsoft aan de andere hand is wel veeel beter dan sony, en daar lieg'k niet om, als ex sony medewerker weet'k het wel !

Maar, ach, beide consoles hebben hun voor en nadelen, zijn 2 goede consoles, spijtig dat'r zo'n flamer fanboys zijn die't soms moeten verbrotten van de PS & 360 kant

RaZoR be
15 februari 2008, 11:00
da klikkend geluid van de drive van de 360 heb ik ook, zelfs met een nieuwe drive. Men oude maakte krassen, opgestuurd & teruggekregen met nieuwe drive. nooit meer op gespeeld tot 2 weken terug ik halo3 kocht. maar onmiddelijk bij de eerste keer maakte die alweer gekke geluiden, wel geen krassen... toch maar iet geks die drive van de 360 ^^

Wg_Flow
15 februari 2008, 11:04
Reden dat ik geen ps3 koop is vanwege de belachelijk slechte controller, telkens ik met zo'n ding speel verkrampen mijn handen na tien minuten, en zeker bij shooters, zo'n onhandige brol :/

RaZoR be
15 februari 2008, 11:07
zo slecht is em nu ook weer niet, aangezien die controller als 3 generaties lang meegaat, en toch wordt beshouwd als 1 van de succesvolste controller ;)

megamold
15 februari 2008, 11:11
tis toch maar een krampachtig ding zuh ;)

10 minuten is nu wel wat overdreven , maar ik moet toch wel regelmatig eve pauzeren om mijn handen te relaxen, met de 360 controller kan ik blijve gamen , de hele nacht als het moet :D

koji
15 februari 2008, 11:13
=Jackass;9746420']Reden dat ik geen ps3 koop is vanwege de belachelijk slechte controller, telkens ik met zo'n ding speel verkrampen mijn handen na tien minuten, en zeker bij shooters, zo'n onhandige brol :/

check een paar posts boven u

http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=9746233&postcount=52

Wg_Flow
15 februari 2008, 12:13
check een paar posts boven u

http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=9746233&postcount=52

Is nog altijd geen 360 controller, heb al veel consoles gehad (ps1 ook dus ik ken de controller) en ik moet zeggen dat ik sinds ik de 360 controller ervaarde echt wel geen andere wil...

Yasutoko
15 februari 2008, 12:39
da klikkend geluid van de drive van de 360 heb ik ook, zelfs met een nieuwe drive. Men oude maakte krassen, opgestuurd & teruggekregen met nieuwe drive. nooit meer op gespeeld tot 2 weken terug ik halo3 kocht. maar onmiddelijk bij de eerste keer maakte die alweer gekke geluiden, wel geen krassen... toch maar iet geks die drive van de 360 ^^

Inderdaad, tis idd een raar ding :p.
Maar het rare is, m'n eerste 360 dat'k had, had dit niet.
Wat'k wel wat meer irriterend vind.

Maarja, het werkt, en em staat toch wel meestal aan met'n disc in, dus zou nogal raar zijn moest'k hem aanzetten zonder disc in en hem zo houden.
Zou gewoon te irriterend alleen zijn :p.

koji
15 februari 2008, 13:14
=Jackass;9746595']Is nog altijd geen 360 controller, heb al veel consoles gehad (ps1 ook dus ik ken de controller) en ik moet zeggen dat ik sinds ik de 360 controller ervaarde echt wel geen andere wil...

mja kweget, ik wil da eigenlijk ook :(

en der nu ene gaan modden zie ik ni direct zitten

megamold
15 februari 2008, 13:17
vanuit een niet zo technisch standpunt kan het toch niet zo moeilijk zijn om een 360 controller op een ps3 te late werken. mja tis allemaal veel te ingewikkeld :D

ik wil een 360 controller met een switch op zoda ik op ps3 en 360 kan spele dermee

hummel
15 februari 2008, 15:00
de xbox360 controller werkt niet via bluetooth dus het zal niet makkelijk zijn om die werkend te krijgen op de ps3, waar de controllers wel met bluetooth werken

ik vind wel dat ze met de ps4 ne nieuwe controller mogen maken zodat het ook eens ne keer nieuw aanvoelt :)

koji
15 februari 2008, 15:06
ze hadden misschien toch beter den boomerang (http://obviousdiversion.com/images/ps3-boomerang.jpg) genomen, moja daar heeft de community in den tijd zo gedegouteerd op gereageerd...

animated gifken (http://playstation3.files.wordpress.com/2005/11/boomerangdebunked.gif)

Wg_Flow
15 februari 2008, 15:29
^ewel voila dat gifke legt exact uit wat ik bedoel, u handen moet je zo onnatuurlijk houden op de huidige controller dat ik bij shooters al binnen het kwartier last ondervind

megamold
15 februari 2008, 15:31
mss met wat aanpassingen dat em wel werkt op bleutooth eh :)

enja die boomerang is toch maar een raar uitziend ding imho
maar tzou wel comfortabeler zijn
ze zoude beter hun linkse stick en hun d-pad verwissele :p

Wg_Flow
15 februari 2008, 15:33
Mss alsek ooit is het geld heb en een kapotte xbox360 controller...

Nu houd ik m'n gerief liefst in ere, al is mijn 16e !! xbox console net met ups meegenomen, heb de mense bij microsoft mijn console is laten horen en vervolgens die van m'n broer en kreeg prompt labels opgestuurd.

Fucko's, en da's dan een van de nieuwste hé met serienummer dat met 9 begint ...

megamold
15 februari 2008, 15:44
=Jackass;9747152']Mss alsek ooit is het geld heb en een kapotte xbox360 controller...

Nu houd ik m'n gerief liefst in ere, al is mijn 16e !! xbox console net met ups meegenomen, heb de mense bij microsoft mijn console is laten horen en vervolgens die van m'n broer en kreeg prompt labels opgestuurd.

Fucko's, en da's dan een van de nieuwste hé met serienummer dat met 9 begint ...

16? :wtf:

da gaat er toch wel dik over imho
daar zou ik toch rap een mouw aan passen en met wat subtiele dreigementen er wat extra uithalen.

xDilatedx
15 februari 2008, 15:47
dude die gast die heeft al zenne xbox volledig terugbetaald gekregen en hij blijft gewoon melken. Vindt het serieus derover merja, da moogde dan ni zeggen.

megamold
15 februari 2008, 15:51
hoe moet ik weten da hij em al terugbetaald heeft gekregen , ik ben ni helderziend eh :p

en waarom mag hij niet melken als zijn 360 kapot is? ook al heeft hij hem terugbetaald gekregen. als em al door zoveel consoles is gegaan dan vind ik da ni meer als juist.
en als het dan nog ni werkt, dan mag hem toch nog altijd zagen da het ni werkt.

als ge voor uwe verjaardag een console krijgt die ni werkt gaat ge toch ook klagen of niet soms, ookal heeft het je niks gekost.

ik heb ook een gratis game gekregen voor men ps3 die kapot was, wil dit zeggen dat ik als hij opnieuw kapot gaat niet meer ga klagen?
ik dacht het niet :p

Scifo
15 februari 2008, 16:03
ivm die controllerdiscussie. Ik heb nog nooit een 360 controller (http://www.gamegear.be/images/xbox_wireless_controller.jpg) in men handen gehad, maar ik geloof jullie dat fps games een stuk makkelijker spelen dan de ps3 controller. btw de linkerbovenstick is om te aimen zeker? (puur gokje :p)

Maar bij race games ben ik van overtuigd dat de 2 sticks naast elkaar perfect liggen op de ps controller :D
Ik vraag me af hoe jullie sturen en gas geven bij forza?

Maar ik heb wel geen PS3 gekocht om fps games te spelen, dus RFOM 2 en hoe noemt de shooter op de PS3 die zal moeten concurreren met HALO 3? (ben de naam al vergeten, zo hard boeit het me een fps op PS3 :D)

Ik ben btw een die hard FPS PC gamer :evil:

megamold
15 februari 2008, 16:07
ivm die controllerdiscussie. Ik heb nog nooit een 360 controller (http://www.gamegear.be/images/xbox_wireless_controller.jpg) in men handen gehad, maar ik geloof jullie dat fps games een stuk makkelijker spelen dan de ps3 controller. btw de linkerbovenstick is om te aimen zeker? (puur gokje :p)

Maar bij race games ben ik van overtuigd dat de 2 sticks naast elkaar perfect liggen :D
Ik vraag me af hoe jullie sturen en gas geven bij forza?

Maar ik heb wel geen PS3 gekocht om fps games te spelen, dus RFOM 2 en hoe noemt de shooter op de PS3 die zal moeten concurreren met HALO 3? (ben de naam al vergeten, zo hard boeit het me een fps op PS3 :D)

Ik ben btw een die hard FPS PC gamer :evil:

linkse stick is om te bewegen en rechtse stick om te aimen ( net zoals op een ps 3 )

sturen bij forza? met de linkse stick, werkt heel vlot, imho ook beter als de ps3 layout , omdat je duim recht staat is het makkelijker om met je duim kleine bewegingen te maken , wat moeilijker is als je je duim schuin moet bewegen omdat je stick op een onnatuurlijke plaats staat .

gas geven? met de rechter trigger ( de 360 controller heeft een zeer degelijke trigger, die rond gevormd is zodat je vinger er nooit afglijd , zoals bij de ps3 wel redelijk snel het geval is )

en de fps die concureert met halo zal killzone 2 zijn :)

ik ben btw ook een hardcore pc fps gamer geweest ( 3 a 4 jaar lang counterstrike+ nog ontelbare andere shooters ) en de meeste zeggen dat aimen met een controller niks waard is en geen skill voor nodig is. vind ik totaal bullshit.
het is anders, maar het vergt ook skill en precisie.
trouwens, op een pc fps heb je vaak dat aimen een totale "twitchfest" word en dit vind ik niet echt zo fun om te spelen. ook het met een controller spelen was ik snel gewoon, na een week was ik aan het knalle zoals ik ervoor met een muis ook deed :D

koji
15 februari 2008, 16:14
die linker stick is idd acurater door die op de plek van dat D pad te zetten

ook een reden voor de 360 aankoop voor mij was het feit dat de meeste "PC games" ook een 360 versie krijgen, en die PC gamers maar vloeken ocherme...

megamold
15 februari 2008, 16:18
en der komt ook nog een 3rd party dingetje uit , je klikt het op je linker stick en links en rechts van het dopje kome afgeronde lippe die recht omhoog gaan ( dit verhoogt dus de lengte van stick in principe ) wat zorgt voor nog veel meer precisie en vlot sturen bij het bochten nemen.

ik zou de nieuwspost kunnen opzoeken maar daar ga ik mij nu niet mee bezig houde :)

Scifo
15 februari 2008, 16:33
...
ik ben btw ook een hardcore pc fps gamer geweest ( 3 a 4 jaar lang counterstrike+ nog ontelbare andere shooters ) en de meeste zeggen dat aimen met een controller niks waard is en geen skill voor nodig is. vind ik totaal bullshit.
het is anders, maar het vergt ook skill en precisie.
trouwens, op een pc fps heb je vaak dat aimen een totale "twitchfest" word en dit vind ik niet echt zo fun om te spelen. ook het met een controller spelen was ik snel gewoon, na een week was ik aan het knalle zoals ik ervoor met een muis ook deed :D

Het is anders, trager/slomer ja inderdaad :p

En ik geloof echt niet dat je hetzelfde niveau haalt, da kan gewoon niet :x

Een x360 zal ik 90% zeker niet meer kopen maar als de nieuwe (XBOX 720?) aangekondigd word over 4 jaar dan haal ik me er toch ook 1. Ik wil weten hoe dat allemaal zit met die "Live en Achievements" toestanden :D
En ja microsoft heeft zich nu wel serieus in de consolemarkt gevestigd met hun 360...

xDilatedx
15 februari 2008, 17:07
Yeps, en verdiend.

megamold
15 februari 2008, 17:34
het is perfect mogelijk hetzelfde niveau te halen, maar op een andere manier.

laat het zo zeggen: als ge slecht bent op een pc, ga je ook slecht zijn op een console.
als je goed bent op een pc ga je ook goed zijn op een console.

je blijft ong in dezelfde "skill" categorie ( met ja scores en dergelijke )

kiewitcity
15 februari 2008, 18:58
het is perfect mogelijk hetzelfde niveau te halen, maar op een andere manier.

laat het zo zeggen: als ge slecht bent op een pc, ga je ook slecht zijn op een console.
als je goed bent op een pc ga je ook goed zijn op een console.

je blijft ong in dezelfde "skill" categorie ( met ja scores en dergelijke )

dat noem ik nu is de dikste onzin als ge slecht zijt op pc dan zijt ge ook slecht op console ........

ik heb vroeger ne tijd wolfenstein gespeeld op pc ja met muis en klavier en daar was ik een dikke middelmaat ...; dan moet ik zeggen da ik op cod 4 op 360 toch wel meestal in de top drie eindig met free for all.... speelt veel makkelijker als op pc ma ja das ieder zen eigen mening... geef mij ma ne console dat pc gamen is niks voor mij..... veel te veel knopkes om op te duwen...

och ja het ging over 360 versus ps3 alle voor ne keer geen mening..... enkel da die controllers stukken slechter zijn as de 360 ....

megamold
15 februari 2008, 21:12
sorry ma op free for all in de top 3 staan is alles behalve moeilijk eh :p

mja sommige mense gaan idd beter zijn op het een als op het ander, maar voor mij is het zo.
maar iemand die 5 minute die controller vastheeft en dan klaagt da em niks raakt en da conspme bijgevolg sucken is een zeveraar :p

sypro9000
15 februari 2008, 21:58
Ik heb sinds kort ook een console, en die mening heb ik puur opgebouwd uit wat nog moet komen. Home en een heel pak exclusives waar ik altijd al fan ben geweest komen eraan, dus de keuze was snel gemaakt. Ook de meeste 360 games komen uiteindelijk toch op de pc, en we weten allemaal wat dat wil betekennen.

Tis maar een secondary bakske want ik spendeer toch mijn meeste tijd aan een mmo'ke als er nog ne keer een deftige uitkomt :unsure:.

Darius Craven
15 februari 2008, 22:05
Ik dacht eerst ook "Ach, die Console games komen wel naar PC".
Maar uiteindelijk krijg ik bij die games zo'n "Bah, weer een slechte port" gevoel bij een toch wel goed spel. Dan speel ik het liever op mn 360 :)

Yasutoko
15 februari 2008, 22:26
=Jackass;9747152']Mss alsek ooit is het geld heb en een kapotte xbox360 controller...

Gebruikt gij uw console als trampoline ofzo? :wtf:

Newboy
16 februari 2008, 00:25
Ik heb ook beide consoles en PS3 zal altijd mijn main platform blijven en wel om volgende redenen:

- PS3 is (veel) stiller
- gratis online
- regiovrije games dus goedkoper (10-15€ en Eye of Judgement zelfs 40€). Heb 8 PS3 games en 6 daarvan komen vanuit de VS of Canada.
- Ben ook een moviefanaat en Blu-ray is winning dus die HD-DVD add-on die ik heb gekocht was pure geldverspilling in combinatie met een veel te luidruchtige console
- Heb ook een goeie PC dus ik verwijt MS nog altijd die exclusives die ze niet echt hebben. Ik voel mij nu genaaid omdat Mass Effect de belangrijkste reden was voor mij om een 360 te kopen. En nu komt die op PC uit. En PC versie is zowieso superieur met al die mods en dergelijke. Maar ja, nu is er toch nog Lost Odyssey.

Vooral die eerste 3 punten zijn superbelangrijk voor mij.

Het is waar dat het menu van de PS3 veel overzichtelijker is dan die van 360 en je hebt de mogelijkheid om verschillende achtergronden of themes toe te voegen. PS3 is in mijn ogen ook meer een mediacentergericht dan de 360.

Over de controllers kan ik niet veel zeggen omdat ik nog niet veel met de 360 heb gespeeld. Beiden hebben voor- en nadelen. Batterijen voor 360 en gewoon USB opladen voor PS3. Rumble voor 360 en sixaxis motion voor PS3 die in sommige games als Ratchet wel leuk gebruikt. Rumble komt in de toekomst ook voor PS3.

Online kan ik niet vergelijken omdat ik geen Gold heb voor 360 en ik dat ook niet van plan ben om daarvoor te betalen.

megamold
16 februari 2008, 01:17
uhm een 360 heeft ook achtergronden en themes

en ik kan mijn 360 rechtsreeks linken met men pc om zo alle media ( movies, music,... ) die ik heb af te spelen op mijn tv
ook kan ik mijn externe hdd aansluiten en zo alle media spelen.
ik kan ingame mijn eigen muziek luisteren

dus de 360 is zeker even mediagericht als de ps3

en ik had toch liever rumble gehad als die sixaxis
nu moet ik nog een extra aankoop doen om iets te krijgen wat eigelijk standaard zou moeten zijn

en de online van de 360 is wel degelijk beter, ookal kost het geld

sincere
16 februari 2008, 04:26
Yep akkoord, je betaald voor live bij xbox 360 dus verwacht je ook wel dat het online gedeelte daar beter zal zijn dan bij een gratis online dienst.

Maar ik begin mij de laatste tijd toch wel te storen aan het volgende.

Het lijkt in mijn ogen alsof microsoft een onafgewerkt product op de markt heeft gebracht. De eerste xbox 360 consoles die op de markt kwamen. Eerst waren er problemen met de dvd drives van deze toestellen. Goedkope, lawaaierige drives die snel stuk gingen. Dus een tijdje later kwamen er xbox 360 consoles met andere dvd drives in de winkel. Welke deze waren wist je niet want je moest daarvoor de drive zelf bekijken als hij openstaat. Zelfs al ging je 360 naar de reparatie dienst voor het probleem met de dvd drive nog kreeg je een 360 terug met hetzelfde type van drive...

Toen kwam er het probleem dat de chip te warm werd en hierdoor veel toestellen de rode lichtjes gaven. Dus resultaat was een betere chip in het toestel. Nu is er zelfs een xbox 360 elite waar standaard een grotere harde schijf, betere chip en betere dvd drive inzit. Ook is er bij deze een hdmi aansluiting die er in de vorige niet ingebouwd zat.

Allemaal goed en wel maar ik heb mijn xbox 360 al van de launch en zit dus met een console die kwalitatief slechtere onderdelen heeft. Ik zou nu willen dat ik mijn 360 kon inleveren tegen een elite versie. Ik zal niet zeggen dat er met de elite niets kan gebeuren maar de kans is toch een stuk kleiner dan met de eerste generatie xbox 360 consoles. Anyways, voel mij zo een beetje in het zak gezet door microsoft. Maja, tis nie den eerste keer he lol.

R3v3n4nt
16 februari 2008, 12:48
Wat is dit hier? een topicje opgestart door PS fanboys, die niet konden wachten op de PS3 en daarom maar een 360 kochten...het zal dit wel zijn...wat ik hier lees komt niet overeen met met mijn mening, ik heb sinds de launch de PS3...en de 360 had ik al lang daarvoor...trouwens ondertussen heb ik een elite...multiplatform games vergelijk ik, en op de console waar het beter op is daar koop ik het voor, en tot hiertoe is dat de 360, die oogt veel mooier, kleurijker en helderder van games, in sommige games zitten zelfs meer details in de 360 versies(bvb Colin McRae Dirt). Ik heb op die ogenblik 5 exclusives op de PS3, en ik moet zeggen dit zijn stuk voor stuk goede games...maar daar blijft het dan bij...voor de rest van de tijd staat da ding hier stof te trekken. Inderdaad in het hoofdscherm van de PS3 staat alles mooi in het nederlands, en ja je kunt er mee surfen, maar dit doe ik nog altijd steeds liever met mijn PC...qua design vind ik de PS3 ne grote lompen bak, die meer stof aantrekt dan wat anders...elke dag met de stofdoek erover, en nog steeds zie je van die storende stofjes...de controller van de PS3 is niet veel beter,als je die in je handen hebt lijkt het net of je hebt een goekoop stuk plastiek in je handen waar nog gee nrumble in zit, en dit is wel een gemis, dit geld ook voor die headset die bij Warhawk zit trouwens een plastic vodje...de joypad van de 360 daarentegen, ligt pakken beter in de hand,je moet geen headset bijkopen want die krijg je zo bij, en dan de draadloze headset werkt perfekt, evenals de geluidskwaliteit ervan, op PS3 hoor je nu en dan es iemand zeggen, maar dan is het geluit totaal vervormd, op de 360 niet...bij de 360 als je die koopt zit tot slot een HDMI kabeltje alsook een componentkabel bij, bij de PS3 daarentegen niet, dit moet je appart kopen...
nb; ik moet wel toegeven dat ik op een bepaald aantal games op de PS3 aan het wachten ben, ze zullen toch stilleksaan iets moeten gaan doen bij Sony, want op die hele tijd de PS3 er nu is heb ik nog maar een 5 tal games...en dan ben ik nog niet bezig over de games op zich, er zijn er al een pak gecanceled voor de PS3 omdat deze moeilijk te programeren is(dit was destijds de dood voor de SEGA Saturn).en games waar ze multiplayer moeten uithalen omdat ze dan te veel problemen krijgen zie de recentste problemen bij frontlines; fuel of war...

megamold
16 februari 2008, 13:18
ps3 fanboys?

we hebbe hier al evenveel zitten kappen op de ps3 als op de 360 dus hou zo een opmerkingen voor uzelf of sffs word de thread weer gesloten omdat we zogezegd geen fatsoenlijke discussie kunne voeren.

en de 360 is in mijn ogen ook beter, maar als je ontkent da de 360 kampt met zware problemen, overheating, driveprobs, dan ben je zelf een fanboy

en omdat iets niet overeen komt met u mening zijn wij fanboys? get a life.

ze hebben beiden hun voor en nadelen die we hier al meerdere keren aangehaald hebben

an opinion is like an asshole, everyone has one, and they are all full of shit.

Yasutoko
16 februari 2008, 13:51
an opinion is like an asshole, everyone has one, and they are all full of shit.

Well said! Here here!

Nu, neen hoor, dit is niet een PS3 fanboy thread, waarom zou't ook?
Lees eerst ff de TS zijn openingbericht!

En je zegt fanboy gedoe?
Dan mag je uw posting zeker al verwijderen m'n beste :).

Wg_Flow
16 februari 2008, 14:38
Gebruikt gij uw console als trampoline ofzo? :wtf:

Nope, Microsoft doet geen quality checks, dus zolang mijn console door mijn gesloten kamerdeur hoorbaar is blijf ik die terugsturen.

Ik wil waar voor mijn geld, geen 'chainsaw in a box'.

Sommige mensen hebben het geduld om kloteklant te blijven spelen, anderen leggen zich er direct bij neer, ik dus niet :)

Duc1n0
16 februari 2008, 14:43
=Jackass;9750403']Nope, Microsoft doet geen quality checks, dus zolang mijn console door mijn gesloten kamerdeur hoorbaar is blijf ik die terugsturen.

Sommige mensen hebben het geduld om kloteklant te blijven spelen, anderen leggen zich er direct bij neer, ik dus niet :)

wat een bullshit

KenSpectre
16 februari 2008, 14:47
=Jackass;9750403']Nope, Microsoft doet geen quality checks, dus zolang mijn console door mijn gesloten kamerdeur hoorbaar is blijf ik die terugsturen.

Bitchin* for the win ^^
Ge hebt gelijk ze, als ik zo iets aan de hand bleef ik ook klage.

*tegen ms he :)

Duc1n0
16 februari 2008, 14:49
Bitchin for the win ^^
Ge hebt gelijk ze, als ik zo iets aan de hand bleef ik ook klage.
Neen dat is ronduit belachelijk dat ge daar voor u console blijft trg sturen omdat em teveel lawaai maakt volgens u goesting.
uhu klant is koning maar er zijn altijd grenzen

kiewitcity
16 februari 2008, 17:23
Wat is dit hier? een topicje opgestart door PS fanboys, die niet konden wachten op de PS3 en daarom maar een 360 kochten...het zal dit wel zijn...wat ik hier lees komt niet overeen met met mijn mening, ik heb sinds de launch de PS3...en de 360 had ik al lang daarvoor...trouwens ondertussen heb ik een elite...multiplatform games vergelijk ik, en op de console waar het beter op is daar koop ik het voor, en tot hiertoe is dat de 360, die oogt veel mooier, kleurijker en helderder van games, in sommige games zitten zelfs meer details in de 360 versies(bvb Colin McRae Dirt). Ik heb op die ogenblik 5 exclusives op de PS3, en ik moet zeggen dit zijn stuk voor stuk goede games...maar daar blijft het dan bij...voor de rest van de tijd staat da ding hier stof te trekken. Inderdaad in het hoofdscherm van de PS3 staat alles mooi in het nederlands, en ja je kunt er mee surfen, maar dit doe ik nog altijd steeds liever met mijn PC...qua design vind ik de PS3 ne grote lompen bak, die meer stof aantrekt dan wat anders...elke dag met de stofdoek erover, en nog steeds zie je van die storende stofjes...de controller van de PS3 is niet veel beter,als je die in je handen hebt lijkt het net of je hebt een goekoop stuk plastiek in je handen waar nog gee nrumble in zit, en dit is wel een gemis, dit geld ook voor die headset die bij Warhawk zit trouwens een plastic vodje...de joypad van de 360 daarentegen, ligt pakken beter in de hand,je moet geen headset bijkopen want die krijg je zo bij, en dan de draadloze headset werkt perfekt, evenals de geluidskwaliteit ervan, op PS3 hoor je nu en dan es iemand zeggen, maar dan is het geluit totaal vervormd, op de 360 niet...bij de 360 als je die koopt zit tot slot een HDMI kabeltje alsook een componentkabel bij, bij de PS3 daarentegen niet, dit moet je appart kopen...
nb; ik moet wel toegeven dat ik op een bepaald aantal games op de PS3 aan het wachten ben, ze zullen toch stilleksaan iets moeten gaan doen bij Sony, want op die hele tijd de PS3 er nu is heb ik nog maar een 5 tal games...en dan ben ik nog niet bezig over de games op zich, er zijn er al een pak gecanceled voor de PS3 omdat deze moeilijk te programeren is(dit was destijds de dood voor de SEGA Saturn).en games waar ze multiplayer moeten uithalen omdat ze dan te veel problemen krijgen zie de recentste problemen bij frontlines; fuel of war...

mooi gezegt voor ieand die ook van die f ....g ps 3 houd......

kiewitcity
16 februari 2008, 17:26

dikste zever wat ik ooit heb gehoord tot nu toe , in u geval zal daar nog wel van alles bijkomen neem ik aan .......

hoe komt het dan dat ik mijne xbox bijna tot niet hoor , en het is ne launch console met ne aparte cooler erop en toch speel ik zonder dat mijne tv extra luid staat en hoor ik mene 360nauwelijks...

kiewitcity
16 februari 2008, 17:30
jackass is inderdaad de juiste naam............ dus op die twee jaar dat gij ne 360 hebt is die meer onderwegen naar het repair center dan dat ge er op gespeeld hebt ......

megamold
16 februari 2008, 17:34
en da terwijl em werkt maar hij het feit ni wil acceptere da een xbox gewoon meer lawaai maakt als een ps

xDilatedx
16 februari 2008, 18:11
Neen dat is ronduit belachelijk dat ge daar voor u console blijft trg sturen omdat em teveel lawaai maakt volgens u goesting.
uhu klant is koning maar er zijn altijd grenzen

Inderdaad, die jackass (heeft zijn naam ook niet gestolen) is een echte whiner tot en met. vraag me af hoe oud hij is. Stuurt zijn console om het minste terug met een hele commentaar erbij. MS geeft zijn geld terug en het is nog niet genoeg. Vind het spijtig dat er zo'n mensen bestaan.

sincere
16 februari 2008, 22:05
Kga ook akkoord met bovenstaande. Ik bedoel nergens heeft microsoft verklaard dat de xbox 360 stil is. Dus kun je ook niet afkomen achteraf dat hij te luid is. Je hebt een product gekocht en of het nu luid is of niet, het staat nergens geschreven dat dit een reden is om hem te vervangen. Als er nu iets defect is dat is een andere zaak...

Kwil nog wel effekes iets zeggen tegen R3v3n4nt die hierboven zo een mooi niet fanboy postje gedaan heeft. Bij de elite versie zit misschien wel een hdmi kabeltje maar dit is wel niet het geval bij de gewone versie die het grootste deel van de xbox 360 spelers in hun bezit hebben. Daar was er zelfs nog geen aansluiting op de console zelf voor hdmi. Niet dat er veel verschil is met component maar het probleem is wel dat als je meerdere consoles hebt niet elke hdtv meerdere component aansluitingen heeft. Hdmi aansluitingen zijn over het algemeen wel meer aanwezig op de hdtv's.

KenSpectre
17 februari 2008, 01:19
njah, maar tis toch wel wat raar dat zijne kweenie hoeveel lawaai maakt en die van zijn broer niet, niet?

_DKsissor_
17 februari 2008, 01:57

Dat de controller zo licht aanvoelt vind ik net een voordeel , het lijkt amper of je iets vasthebt maar komt ook wel doordat er geen rumble inzit maar voor mij is dat niet echt een noodzaak sinds op de wii mijn rumble ook constant afstaat om batterij te sparen :).
Dat van da stof is wel waar maar ge moet nu ook weer nie overdrijven , na één week zal hem vol met stof hangen maar na een dag nie ofwel isr toch iets mis met de hygiene bij u thuis :p.
Over de headset kan ik niets zeggen want die heb ik niet

R3v3n4nt
17 februari 2008, 03:02
lolz, hapjes ;o), sincere, ik heb het voordeel 3 HDMI poorten te hebben, dat is 1, 2 is het feit dat de eerste 360's voor de elite, geen HDMI poort hebben, en daar zit dan ook wel degelijk een componentkabel, die hoef je dus nooit apart te kopen, heb je maar 1 component poort op je tv en maar 1 HDMI, dan is t simpel, als je 360 geen HDMI heeft, gewoon component, en je PS3 HDMI dan...trouwens niet alle tv's hebben meerdere HDMI poorten...tsja een HDMI kabeltje kopen of een componentkabel kopen voor de PS3 is wel wat prijsverschil niet? Ik zal nogmaals een vergelijk met games maken namelijk Assasins creed, ws de eigenlijke reden waar ik de PS3 voor kocht want dit zou een PS3 exclusive hebben geweest, totdat het zover was natuurlijk, en wat blijkt Assasins creed draait op de 360 op 1080p, en op de PS3 maar op 720...en nog een voorbeeld burnout paradise ziet er ook stukken beter uit op de 360...en verder ik heb Resistance Fall Of Men, die wou men ooh zo graag vergelijken met Gears Of War, wel resistance kon er bijlange nog niet aan tippen, let wel ik vond het game op zich wel goed...Formula one heb ik ook, dit is 1 van de enige games op de PS3 waar ik WOW tof kan tegen zeggen, Motorstorm, goed middelmatig spel, online ook leuk als de verbinding niet om de 5 botten wegvalt(en begin niet te zeuren dat er iets mis is met mijn connectie hé want die is piekfijn in orde),Uncharted het 2de game waar ik WOW goed kan tegen zeggen en voor mijn part het beste game op de PS3, en last but not least Warhawk, redelijk goed online game maar ik heb wat sit soort game betrefd alles al veel eerder gespeeld in een Halo aflevering...En voor de rest Rammsein, kan je niet met iets beters afkomen dan iemand te beledigen...

nb: ik begin door te hebben waarom tegenwoordig waarom ik zoveel hoor dat 9lives het PS fanboy forumke is...moar bon speel gerust op je PS3 die wel goed is als je niks anders kent dan...

koji
17 februari 2008, 14:35
nb: ik begin door te hebben waarom tegenwoordig waarom ik zoveel hoor dat 9lives het PS fanboy forumke is...

bwaa is da zo?

der zijn der wel een paar maar das lanks xbox zijde evenzeer het geval (en ge haalt ze der nogal rap uit ook lol)

`k vin dat het nog meevalt ivgl met internationale boards

de comment section op de newsposts da is vantijd wel de moeite lol

KenSpectre
17 februari 2008, 16:04
de comment section op de newsposts da is vantijd wel de moeite lol

Tis drm da ik soms ook de ps3 newsposts lees xD

sincere
18 februari 2008, 02:55
lolz, hapjes ;o), sincere, ik heb het voordeel 3 HDMI poorten te hebben, dat is 1, 2 is het feit dat de eerste 360's voor de elite, geen HDMI poort hebben, en daar zit dan ook wel degelijk een componentkabel, die hoef je dus nooit apart te kopen, heb je maar 1 component poort op je tv en maar 1 HDMI, dan is t simpel, als je 360 geen HDMI heeft, gewoon component, en je PS3 HDMI dan...trouwens niet alle tv's hebben meerdere HDMI poorten...tsja een HDMI kabeltje kopen of een componentkabel kopen voor de PS3 is wel wat prijsverschil niet? Ik zal nogmaals een vergelijk met games maken namelijk Assasins creed, ws de eigenlijke reden waar ik de PS3 voor kocht want dit zou een PS3 exclusive hebben geweest, totdat het zover was natuurlijk, en wat blijkt Assasins creed draait op de 360 op 1080p, en op de PS3 maar op 720...en nog een voorbeeld burnout paradise ziet er ook stukken beter uit op de 360...en verder ik heb Resistance Fall Of Men, die wou men ooh zo graag vergelijken met Gears Of War, wel resistance kon er bijlange nog niet aan tippen, let wel ik vond het game op zich wel goed...Formula one heb ik ook, dit is 1 van de enige games op de PS3 waar ik WOW tof kan tegen zeggen, Motorstorm, goed middelmatig spel, online ook leuk als de verbinding niet om de 5 botten wegvalt(en begin niet te zeuren dat er iets mis is met mijn connectie hé want die is piekfijn in orde),Uncharted het 2de game waar ik WOW goed kan tegen zeggen en voor mijn part het beste game op de PS3, en last but not least Warhawk, redelijk goed online game maar ik heb wat sit soort game betrefd alles al veel eerder gespeeld in een Halo aflevering...En voor de rest Rammsein, kan je niet met iets beters afkomen dan iemand te beledigen...

nb: ik begin door te hebben waarom tegenwoordig waarom ik zoveel hoor dat 9lives het PS fanboy forumke is...moar bon speel gerust op je PS3 die wel goed is als je niks anders kent dan...

Damn ge zijt precies wel vies opgejaagd he. Want aan uw tekst te zien kan ik mij voorstellen da ge met zo een opgejaagd gevoel volle neut aant typen zijt geweest. Wel lachen als ik mij da voorstel ;)

Over die hdmi kabel, het gaat mij der nie om dat er geen kabel bijzit bij de ps3 al vond ik dat ook wel stom. Een hd toestel met bleu ray waar geen kabel bijzit die hd kan doorsturen lol. Het gaat er mij gewoon over dat er bij de eerste xbox 360 geen hdmi poort opzat en nu op de volgende versies wel. En component aansluitingen heb je in de meeste gevallen maar 1x op je hdtv, hdmi aansluitingen meermaals.

En please stop met ons/mij hier ps fanboy/s te noemen want ik hou van mijn xbox 360. Ik heb vanaf de launch niets anders gedaan dan op mijn xbox 360 gespeeld en constant een woow effect gehad. Ik heb meegewerkt aan een website die gewijd was aan de xbox 360 een jaar aan een stuk. Ik heb evenementen bezocht over de xbox 360 en heb nergens in mijn posts vermeld dat ik de xbox 360 geen leuk gamemachien vind. De games op de 360 zijn super en spelen lekker. Het enige wat mij stoort zijn de hardware issues, that's it.

dr.lee
18 februari 2008, 10:58
Over die hardware issue's heb/had je gelijk. Ik heb onlangs men xbox360 (enkele maanden na de launch gekocht) met red ring of death (dus garantie) opgestuurd en ik kreeg een nieuwe terug, resultaat: minder lawaai en normaal minder kans op volgende crash.
Ms vervangt dus wel degelijk het oudere materiaal gratis en voor niks (enfin, toch bij redelijk wat mensen waarvan ik het weet).

R3v3n4nt
18 februari 2008, 11:20
Damn ge zijt precies wel vies opgejaagd he. Want aan uw tekst te zien kan ik mij voorstellen da ge met zo een opgejaagd gevoel volle neut aant typen zijt geweest. Wel lachen als ik mij da voorstel ;)

Over die hdmi kabel, het gaat mij der nie om dat er geen kabel bijzit bij de ps3 al vond ik dat ook wel stom. Een hd toestel met bleu ray waar geen kabel bijzit die hd kan doorsturen lol. Het gaat er mij gewoon over dat er bij de eerste xbox 360 geen hdmi poort opzat en nu op de volgende versies wel. En component aansluitingen heb je in de meeste gevallen maar 1x op je hdtv, hdmi aansluitingen meermaals.

En please stop met ons/mij hier ps fanboy/s te noemen want ik hou van mijn xbox 360. Ik heb vanaf de launch niets anders gedaan dan op mijn xbox 360 gespeeld en constant een woow effect gehad. Ik heb meegewerkt aan een website die gewijd was aan de xbox 360 een jaar aan een stuk. Ik heb evenementen bezocht over de xbox 360 en heb nergens in mijn posts vermeld dat ik de xbox 360 geen leuk gamemachien vind. De games op de 360 zijn super en spelen lekker. Het enige wat mij stoort zijn de hardware issues, that's it.

Blijkbaar niet goed gelezen zekers Sincere? De X360 was er al voordat er HDMI poorten waren...die zijn daarna pas gekomen...idd wat ik zelf dan zeg 1X component en 3X HDMI op deze TV, maar als ik nu een jaartje terug ga, wel mijn beste dan zat er met geluk maar 1 HDMI poortje op ook...nu bij de X360 van bij de launch zit een componentkabel bij...bij de Elite, zit diezelde component en nog es een HDMI kabelje bij, maar let wel de elite is er een pak later gekomen, toen de PS3 er was ,en toen er al wel sprake was van HDMI...bij de PS3 zit er geen component en geen HDMI kabeltje bij, die moet je appart kopen, voor een HDMI kabeltje heb je al vlug €15 uitgegeven, voor een officieel is dat zelfs meer, evenals de componentkabel, allemaal winstbejag vanwege Sony uit...

...en als je het over het woow gedeelte heb, dit woow effect heb ik tot hiertoe nog bij geen enkel spel op de PS3 gehad, maar gerustgesteld, ik hoop dat het er nog wel ga komen, anders heb ik een dikke €600 voor niks opgedaan. Trouwens ik zwijg nog over hoe Sony met de mensen hun voeten heeft gespeeld inzake "launch" en inzake prijs nadat hij uit was...ik kocht de PS3 van bij de launch, met 2 games bij, ik was meer dan €830 kwijt, en dan reken ik de HDMI kabel er nog niet bij, een dikke maand later kom ik tot de constatie, dat diezelfde PS nog maar €599 kost met deze 2 spellen bij en een extra controller...sjiek hé
en als laatste hardware issues die zijn er, maar die worden steeds opgelost,op de rrod heeft men nu 3 jaar garantie, je belt en een tijd later heb je een andere. zoals je hierboven leest...je hebt een jaar meegewerkt aan een site voor de X360 mooi, je hebt naar evenementen geweest die x360 organiseerde mooi, dat laatste heb ik ook gedaan...en toch heb ik ook een PS3 en zoals verschillende anderen die ik ken, die ze ook allebeide hebben delen dezelfde mening, enkel hier word het tegendeel gezegd...maar bon als 9 van de 10 mensen niets anders kent dan PS goed voor hen, maar dan moeten ze de X360 die ze niet/niet willlen kennen ook niet liggen afbreken...

nb: om er nog ff op terug te komen op da fanboygedeelte, er zijn ondertussen al vele mensen die dit zeggen, die hier nog niet meer terug willen komen posten, ik hoorde dit, bij mij was het ook al lang geleden, mede door deze reden. Dus ik kwam piepen, en wat blijkt ja hoor...de eerste topic die ik zie is al meteen prijs...PS3 gekocht, en dan de reacties daarin...maar een goed wederwoord krijgen niet hoor, de PS fanboykes flamen er gerust op los...

Calle30
18 februari 2008, 12:15
PS3 fanboy's daar zit het hier idd vol van.

Ik kan alleen maar zeggen dat sinds de aankoop van m'n PS3 ik nog geen goeie games gevonden heb voor dat ding. Buiten blue ray films (af en toe) en stof verzamelen doe ik er niet veel mee.

Is ook moeilijk, alle goeie games op de 360 slorpen mijn tijd op.

Lets face it, hardwarematig mag de PS3 nog o zo goed zijn, als er geen goeie games op zijn ..........

Carnage
18 februari 2008, 12:34
"als er geen goeie games zijn"

dat ligt in smaken...
er zijn mensen die de bestaande games echt top vinden...
in mijn geval ligt het helaas anders, er zijn weinig games die ik de moeite waard vind om te kopen: r&c: tod; assassin's creed; uncharted; eye of judgment en dat is het...

ik moet wel erbij zeggen, ik heb geen xbox360 (geen plaats meer :)), dus ik ga zeker niet verkondigen dat ps3 beter is dan xbox360
er zijn natuurlijk veel meer games die reeds beschikbaar zijn voor xbox360, en ik geef toe, er zitten zotte dingen tussen

ik wacht gewoon vol spanning af naar de toekomstige games op ps3... (sw: force unleashed, tekken, soul calibur 4)

Calle30
18 februari 2008, 12:42
"als er geen goeie games zijn"

dat ligt in smaken...
er zijn mensen die de bestaande games echt top vinden...
in mijn geval ligt het helaas anders, er zijn weinig games die ik de moeite waard vind om te kopen: r&c: tod; assassin's creed; uncharted; eye of judgment en dat is het...

ik moet wel erbij zeggen, ik heb geen xbox360 (geen plaats meer :)), dus ik ga zeker niet verkondigen dat ps3 beter is dan xbox360
er zijn natuurlijk veel meer games die reeds beschikbaar zijn voor xbox360, en ik geef toe, er zitten zotte dingen tussen

ik wacht gewoon vol spanning af naar de toekomstige games op ps3... (sw: force unleashed, tekken, soul calibur 4)

Smaken verschillen idd, maar Resistance fall of men een topper noemen .... dat is geen smaakverschil, dat is een roze bril ophebben.

De enige games die hier bij mij op het moment blijven liggen zijn voor de PS3 zijn Motorstorm , UT3 en Gran Turismo Prologue. De rest is redelijk snel op ebay verschenen ;-)

Ik wil echt wel goeie games op de PS3, ik heb er potverdorie toch voor betaald :-)
Maar enkel en alleen Xbox Live zal er bij mij voor zorgen dat ik toch veel meer op de 360 zal gamen. 3 drukjes op de knop en ik ben aan het spelen met mijn clanmembers, en door m'n headset aan het roepen op ze.
Niet echt mogelijk op de PS3 op het moment doordat het online gedeelte zo slecht is.

_ns_
18 februari 2008, 12:44
Gran Turismo is idd een regelrechte topper, heb 'm bij vriend gespeeld :bow:. Voor derest zit er voor mij ook niets intressant bij, dusja :). Nog een jaarke (of 2) en dan komt er hier ook 1 staan (als de x720 nog niet uit is alé :p).

Calle30
18 februari 2008, 12:50
Het verschil om online te gamen is voor mij zelfs zo belangrijk, dat ik vorige week UT3 voor de 360 heb gekocht terwijl ik em al liggen heb voor de PS3 ;-)

Al mijn hoop is gevestigd op Home op dit moment.

megamold
18 februari 2008, 13:34
uncharted drakes fortune is toch wel een topper zuh, zalig gemaakt, zalig verhaal, speelt zalig.

Calle30
18 februari 2008, 13:53
uncharted drakes fortune is toch wel een topper zuh, zalig gemaakt, zalig verhaal, speelt zalig.

Heb ik ook gehad. Nu, het was leuk, maar qua herspeelbaarheid was het minder dus heb ik em verkocht.

megamold
18 februari 2008, 14:36
ja das waar, mja herspeelbaarheid maakt geen topgame imho :)

ik heb het zowiezo al moeilijk om games meerdere keren uit te spelen.

kemi
18 februari 2008, 14:37
Het verschil om online te gamen is voor mij zelfs zo belangrijk, dat ik vorige week UT3 voor de 360 heb gekocht terwijl ik em al liggen heb voor de PS3 ;-)

Je bedoelt met UT3 toch Unreal Tournament 3 want die is er nog niet voor de Xbox360!

fixer187
18 februari 2008, 15:33

euhm...:wtf:

_ns_
18 februari 2008, 15:48
Lol idd :rofl:

Calle30
18 februari 2008, 15:50
Lol idd :rofl:
Ah, jullie zijn van die mensen die denken dat er voor de eigenlijke releasedatum al geen kopiëen beschikbaar zijn ;-)

Mijn kopie gaat op 28/2/2008 de post op in mijn richting, toch nog netjes een paar weken voor de eigenlijke release.

Die voor de PS3 ligt hier al 2 maanden ondertussen denk ik.

Yasutoko
18 februari 2008, 15:51
Ieder heeft zo zijn ding hé.

Ieder mens is anders.

Laat leven dat leeft, en laat het fanboy geflame achter de hand.

Maarjah, zo denkt niet iedereen er over.
Ik lees gewoon niet meer de posts van de mensen waarvan'k weet dat't flamers zijn of fanboys.
It's getting old.

fixer187
18 februari 2008, 17:13
Ah, jullie zijn van die mensen die denken dat er voor de eigenlijke releasedatum al geen kopiëen beschikbaar zijn ;-)

Mijn kopie gaat op 28/2/2008 de post op in mijn richting, toch nog netjes een paar weken voor de eigenlijke release.

En vanop welke site mag ik dan weten? Nuja bestelt is niet gekocht maar soit...

kiewitcity
18 februari 2008, 17:41

dat kan inderdaad had zo al ridge racer op 360 3 maand voor die hier in de winkels lag ..maar wel een regio vrije van amerika ..is ut3 dan al uit op 360 in amerika of ergens ..denk het niet...misch een of andere beta versie....

vulle
18 februari 2008, 19:37
Bende kinderen hier tog.

PS3 is een beter afgewerkt product
X360 heeft veel betere games atm
X360 is online ( mits betaling ) beter als PS3

Dat zijn de feiten en al wie anders beweert is zo'n onnozele fanboy.
Bij mij staat de PS3 atm dus in het stof want het gaat bij een console om games en voor mij heeft PS3 er atm gene.

megamold
18 februari 2008, 22:42
Bende kinderen hier tog.

PS3 is een beter afgewerkt product
X360 heeft veel betere games atm
X360 is online ( mits betaling ) beter als PS3

Dat zijn de feiten en al wie anders beweert is zo'n onnozele fanboy.
Bij mij staat de PS3 atm dus in het stof want het gaat bij een console om games en voor mij heeft PS3 er atm gene.

kort maar krachtig :)

maar de ps3 heeft wel games, zeer goede en leuke games, maar niet genoeg om mij aan te sporen hem elke dag aan te zetten.

Jersy
18 februari 2008, 23:27

Despite Internet rumors to the contrary, Mark Rein has stated that Unreal Tournament 3 on Xbox 360 isn’t set for an April release, and a release date has yet to be determined. The rumors started after scans of a German gaming mag showed the game as being 90% complete and ready to launch in the coming months. According to Rein, Epic’s attention is currently focused on the European release of UT3 on PlayStation 3.

28/02 paar weken voor de release? hah dream on en get real

sincere
19 februari 2008, 00:34
Moet even mijn fout toegeven. Ik wist dus niet dat de hdmi poorten nog niet bestonden bij de launch van de xbox 360. Ik was van het idee dat met de komst van de hdtv's er wel automatisch hdmi poorten waren op deze tv's.

Ook is het volledig waar dat er geen goede exclusives zijn op de ps3 (wat ik ook nooit anders beweerd heb!). Ik heb hier nu assassin's creed liggen en call of duty 4 en beiden zijn multiplatform. Het enige wat ik zeker nog wil aanschaffen is het eye of judgement pakket en in de toekomst natuurlijk opvolgers van de final fantasy serie en god of war serie.

Maar soit, ik snap wel niet hoe sommigen van jullie het online gamen van de ps3 zo slecht vinden. En ja revenant ik begin weer in uw ogen zeker maar geloof me, ik wil hier nie de ps fanboy uithangen (erg dat ge daar al schrik voor moet hebben als ge ne post doet pfff). Kheb gisteren call of duty 4 uitgespeeld, zalige campaign btw en heb mij aan de multiplayer gewaagd.

Ik verwachte dat het echt klote ging zijn om online te spelen op de ps3 aan de vele reacties van de mensen hier maar tot mijn verbazing ging het toch goed. Natuurlijk niet zo goed als op LIVE want ik had geen headset en kon niet chatten. Maar overal vond ik het best goed. Goede connectie, snel een server gevonden en eigenlijk in het algemeen niet veel verschil met xbox live (oooh dit was gewaagd denk ik). Het viel me ook op dat er al veel mensen een headset hadden die in het spel zaten. Ook kon ik kiezen in het menu om mijn vrienden te inviten in een party, zal ik in de toekomst is proberen om te kijken hoe dat werkt.

Misschien heb ik geluk gehad ofzo dat mijn eerste keer online zo goed ging of is misschien call of duty 4 wel een goed online spel voor ps3?

PS: Klink ik nu echt zoals een ps fanboy? Want dan ben ik slecht bezig lol. Denk eraan, ik heb hier nergens de xbox 360 minderwaardig genoemd of slechter genoemd in het online gedeelte, heb hem zelfs beter genoemd en ik heb het verder uitsluitend over het feit dat mijn multiplayer ervaring op de ps3 niet zo schandalig slecht was als men hier verkondigd. En volgens mij heeft er in deze thread nog niemand de xbox 360 afgebroken, alleen gesproken over het feit dat er hardware fouten zijn. Dus ik snap niet waarom je zo begint te flippen revenant...

megamold
19 februari 2008, 08:11
ik snap da ni he, gij komt hier de ps3 verdedige ( op een niet fanboy manier ) maar toch zit ge te zage da de ps3 geen goeie exclusives heeft.

de ps3 heeft zeker goeie exclusives, uncharted , motorstorm , rfom , ratchet & clank , .....

als gij dit geen goeie exclusives vind dan weetk et nimeer, de 360 heeft er meer ja , maar dit wil toch niet zegge dat de ps3 er geen heeft

sincere
19 februari 2008, 10:27
Ok uncharted lijkt me wel een leuke game maar echt die mega hype games zoals gears of war en bioshock heeft de ps3 nog niet gehad. Ik moet zeggen met resistance fall of man dacht ik dat het de hype game voor de ps3 ging worden. Na gears of war op de 360 uitgespeeld te hebben ging ik naar een kameraad en die had resistance op zijn ps3. Ik keek en ik moest lachen. Niet omdat ik het een stomme of slechte game vond maar gewoon omdat gears of war hier superieur aan was. De echte toppers voor de ps3 moeten nog komen en hopelijk als ze komen gaan ons mondjes openvallen (al valt dat nog af te wachten natuurlijk).

megamold
19 februari 2008, 10:34
ja de exclusives van de 360 zijn beter ja, maar dat wil niet zeggen dat de ps3 er geen heeft

groot verschil eh :)

en btw: gears sucks *ss :p

Calle30
19 februari 2008, 11:44
dat kan inderdaad had zo al ridge racer op 360 3 maand voor die hier in de winkels lag ..maar wel een regio vrije van amerika ..is ut3 dan al uit op 360 in amerika of ergens ..denk het niet...misch een of andere beta versie....

Volgens mijn online winkel is het de UK version. Dus dat lukt wel op een europese xbox.

Voor PS3 is het natuurlijk altijd simpel, die zijn regiovrij.

Calle30
19 februari 2008, 11:45
Despite Internet rumors to the contrary, Mark Rein has stated that Unreal Tournament 3 on Xbox 360 isn’t set for an April release, and a release date has yet to be determined. The rumors started after scans of a German gaming mag showed the game as being 90% complete and ready to launch in the coming months. According to Rein, Epic’s attention is currently focused on the European release of UT3 on PlayStation 3.

28/02 paar weken voor de release? hah dream on en get real

Kzal het wel horen als het uitgesteld is he . Man, kheb dat hier niet gezegd om te stoefen of zo, kalmeer aub :)

Calle30
19 februari 2008, 11:47
Moet even mijn fout toegeven. Ik wist dus niet dat de hdmi poorten nog niet bestonden bij de launch van de xbox 360. Ik was van het idee dat met de komst van de hdtv's er wel automatisch hdmi poorten waren op deze tv's.

Ook is het volledig waar dat er geen goede exclusives zijn op de ps3 (wat ik ook nooit anders beweerd heb!). Ik heb hier nu assassin's creed liggen en call of duty 4 en beiden zijn multiplatform. Het enige wat ik zeker nog wil aanschaffen is het eye of judgement pakket en in de toekomst natuurlijk opvolgers van de final fantasy serie en god of war serie.

Maar soit, ik snap wel niet hoe sommigen van jullie het online gamen van de ps3 zo slecht vinden. En ja revenant ik begin weer in uw ogen zeker maar geloof me, ik wil hier nie de ps fanboy uithangen (erg dat ge daar al schrik voor moet hebben als ge ne post doet pfff). Kheb gisteren call of duty 4 uitgespeeld, zalige campaign btw en heb mij aan de multiplayer gewaagd.

Ik verwachte dat het echt klote ging zijn om online te spelen op de ps3 aan de vele reacties van de mensen hier maar tot mijn verbazing ging het toch goed. Natuurlijk niet zo goed als op LIVE want ik had geen headset en kon niet chatten. Maar overal vond ik het best goed. Goede connectie, snel een server gevonden en eigenlijk in het algemeen niet veel verschil met xbox live (oooh dit was gewaagd denk ik). Het viel me ook op dat er al veel mensen een headset hadden die in het spel zaten. Ook kon ik kiezen in het menu om mijn vrienden te inviten in een party, zal ik in de toekomst is proberen om te kijken hoe dat werkt.

Misschien heb ik geluk gehad ofzo dat mijn eerste keer online zo goed ging of is misschien call of duty 4 wel een goed online spel voor ps3?

PS: Klink ik nu echt zoals een ps fanboy? Want dan ben ik slecht bezig lol. Denk eraan, ik heb hier nergens de xbox 360 minderwaardig genoemd of slechter genoemd in het online gedeelte, heb hem zelfs beter genoemd en ik heb het verder uitsluitend over het feit dat mijn multiplayer ervaring op de ps3 niet zo schandalig slecht was als men hier verkondigd. En volgens mij heeft er in deze thread nog niemand de xbox 360 afgebroken, alleen gesproken over het feit dat er hardware fouten zijn. Dus ik snap niet waarom je zo begint te flippen revenant...

CoD4 heb ik niet op de PS3. Maar bij warhawk was het een ramp. Bij UT3 werkte de headset de helft van de tijd niet . En dan heb ik het hier over je vrienden bij in dezelfde party te krijgen he. Voor clans is het veel makkelijker op de xbox om samen te spelen.

Kan je bij CoD4 al berichten lezen ingame op de PS3 ?

R3v3n4nt
19 februari 2008, 12:10
Dus ik snap niet waarom je zo begint te flippen revenant...

Lolz ik ben zeker niet aan het flippen...dit is een forum en ik geef maar een wederwoord...en zoals je ziet komen er stemmen naar boven die net hetzelfde zeggen als ik, trouwens nu kan ik me wat beter vinden in dit antwoord van je(neen ik heb het niet over het onlinegedeelte).

sincere
9 maart 2008, 15:01
Lap het is zover. Ik heb het in deze thread nog ergens vermeld dat ik dacht dat mijn xbox 360 weer stuk ging gaan. Zonet dus weer 3 rode lampjes tadaaa, was al geen verassing meer pfff. En dan nog gewoon bij het opzetten terwijl hij vorige avond nog werkte.

Maarja, ik ken de routine nog, gebeld naar de helpdesk, met een nederlander een gezellige babbel gehad en voila xbox 360 kwijt voor 3 weken. De nederlander was dan ook nog zo vriendelijk van mij te vertellen dat ik toch nog een console van de eerste generatie zou terug opgestuurd krijgen. De games worden ook meer veeleisender en de console krijgt het hard te verduren, toen hij dat zei wist ik al met wie ik aan de lijn was.

Thank god dat ik hier nog een ps3 heb staan om in tussentijd op te gamen. Als die tenminste ook niet de geest gaat geven (fingers crossed). Devil may cry 4 zal een tijdje moeten wachten om verder op te spelen. Maar het moet toch weeral lukken dat de 360 er weer de brui aan geeft grrrr. Dat ze mij toch gewoon een nieuwere versie opsturen dan zijn er vanaf!

Destroyer100
9 maart 2008, 19:17
Lap het is zover. Ik heb het in deze thread nog ergens vermeld dat ik dacht dat mijn xbox 360 weer stuk ging gaan. Zonet dus weer 3 rode lampjes tadaaa, was al geen verassing meer pfff. En dan nog gewoon bij het opzetten terwijl hij vorige avond nog werkte.

Maarja, ik ken de routine nog, gebeld naar de helpdesk, met een nederlander een gezellige babbel gehad en voila xbox 360 kwijt voor 3 weken. De nederlander was dan ook nog zo vriendelijk van mij te vertellen dat ik toch nog een console van de eerste generatie zou terug opgestuurd krijgen. De games worden ook meer veeleisender en de console krijgt het hard te verduren, toen hij dat zei wist ik al met wie ik aan de lijn was.

Thank god dat ik hier nog een ps3 heb staan om in tussentijd op te gamen. Als die tenminste ook niet de geest gaat geven (fingers crossed). Devil may cry 4 zal een tijdje moeten wachten om verder op te spelen. Maar het moet toch weeral lukken dat de 360 er weer de brui aan geeft grrrr. Dat ze mij toch gewoon een nieuwere versie opsturen dan zijn er vanaf!

Het zal niet noodzakelijk 3 weken duren hoor, een maand geleden was de mijne ook binnen en na een week had ik hem al terug.

ElGargamel
10 maart 2008, 11:18
de PS3 heeft imho in de toekomst meer potentie (puur qua hardware), en veel van de goeie games moeten nog uitkomen... maar de ps3 heeft een zeker prijskaartje waar veel gamers over struikelen, zeker niet-werkende mensen.

de x360 daarentegen is een stuk goedkoper (krijgt binnenkort zelfs nog een prijsdaling), heeft bijzonder voordelige bundels en het game-aabond is superieur aan dat van de ps3. Ik was zo jaloers dat er geen mass effect, bioshock, frontlines, ... vr ps3 uitkwam.

_DM_
10 maart 2008, 11:19
De goeie games voor de 360 moeten ook nog uitkomen dit jaar ;)

R3v3n4nt
10 maart 2008, 15:27
2 Sincere Dient de grote probleem thread daar niet voor...waarom alweer de aandacht naar boven trekken dat je een ps3 hebt...dat je deze hebt heeft in spe niets te maken met het feit dat je 3 rode lampjes hebt...maar tja, daar hoef je geen fanboy voor te zijn niet...:oink:

megamold
10 maart 2008, 15:34
2 Sincere Dient de grote probleem thread daar niet voor...waarom alweer de aandacht naar boven trekken dat je een ps3 hebt...dat je deze hebt heeft in spe niets te maken met het feit dat je 3 rode lampjes hebt...maar tja, daar hoef je geen fanboy voor te zijn niet...:oink:

? sorry ma da BS imho :p

ik heb ook een ps en 360 en als 1 van de twee kapot zou gaan zou ik ook zeggen da ik blij was da ik de andere nog had om op te gamen
( en dit heb ik trouwens gezegd toen mijn ps3 het begeven had )

hij heeft het zelfs niet op een "fanboy-achtige" manier gezegd

dit is idd niet de mijn *insert console* is kapot thread, maar om hem een fanboy te noemen voor zen post is niet gepast vind ik.

Fishie
10 maart 2008, 17:50

Wat een gezeik

Destroyer100
10 maart 2008, 21:34
Wat een gezeik

Nog nooit van opbouwende kritiek gehoord zeker?

Lon$daLe
10 maart 2008, 21:53
of van platvoetse aansporing tot flamezzz

Fishie
10 maart 2008, 22:04
Nog nooit van opbouwende kritiek gehoord zeker?

Ik had het over UT3 op 360, niet over de rest van zijn post

dr.lee
11 maart 2008, 12:32
de PS3 heeft imho in de toekomst meer potentie (puur qua hardware), en veel van de goeie games moeten nog uitkomen... maar de ps3 heeft een zeker prijskaartje waar veel gamers over struikelen, zeker niet-werkende mensen.

Tot hiertoe is de enige die zegt dat de ps3 nog krachtiger kan worden Sony zelf, zij zeggen dat de cell nog wel veel meer rekenkracht aankan. Als dat zo is, wat ben je er dan mee als je grafische kaart toch niet meekan? Ik dacht dat pure processor rekenkracht enkel goed was voor ai en physics (niet onbelangrijk, dat weet ik wel), en opzich niet veel kan doen aan gfx. Ik las onlangs dat ps3 een slechtere gfx-kaart heeft dan xbox360. Hoe gaan zij dan op grafisch gebied de xbox nog overklassen?

En zij die beweren dat de xbox met zijn 'ouderwetse' processor niet meekan zijn diezelfden die dat een jaar geleden ook al beweerden, en momenteel zie ik toch bitter weinig verschil tussen ps3 games en xbox360 games.

Blijft nog over: de blu-ray speler. Leuk hebbeding voor de echte fan, momenteel te duur voor wat het is (tenzij je een hd-tv bezit die een resolutie aankan van 1920 X 1080 ofzo) en als opslagmedium volstaat dvd tot hiertoe nog altijd (tenzij je echt TE lui bent om halverwege een spel , pakweg na 10u spelen in het slechtste geval, eventjes een andere dvd in te steken)

Het kan zijn dat wat ik hier vertel bs is, corrigeer mij dan maar, daar leer ik dan ook maar van bij.

hey69
11 maart 2008, 12:57
Op papier heeft bluray veel voordeel tov van dvd . more is better maar datatransfer snelheid is veel lager tov DVD. Thangt dus van spel tot spel af . (reden waarom ge sommige games kunt intsalleren op HD zodat hij kan cachen)

GFX kaart in de ps3 is te vergelijken met die van de xbox. ben al menige jaren de discussies op Beyond3D aant meevolgen. Grootste probleem is multiplatform games die eerst op xbox worden gemaakt en dan geport op de ps3, Tword soms te gemakkelijk geport met slechtere gfx tot gevolg. (Uncharted bewijst het tegendeel , prachtig spel)

Nog iets: De OS van ps3 neemt veel meer geheugen in dan die van de xbox360 wat er voor zorgt dat er minder geheugen overblijft voor gfx en code.(sluit dan ook aan op mn vorige punt)

pure rekenkracht is meer op de ps3 tov de xbox. dit is gewoon pure rekenkracht .OF je dat kan goed uitwerken om er een beter spel met te maken, dat is een ander pak mouwen.

Wg_Flow
11 maart 2008, 12:59
komt er op neer dat games voor ps3 ontwikkelen ingewikkelder is dan voor x360 dus? :)

ElGargamel
11 maart 2008, 13:19
=Jackass;9834947']komt er op neer dat games voor ps3 ontwikkelen ingewikkelder is dan voor x360 dus? :)

Zeker weten, dat is waar devs vaak over liggen klagen. Wat maakt dat een aantal games die eerst voor x360 gemaakt worden en dan geport naar ps3 meestal van mindere kwaliteit zijn dan de x360-editie.

L0k1-
11 maart 2008, 15:54
PS3 is nice, maar momenteel zijn er nog niet echt games die me een winkel laten bestormen voor een PS3 console :)

Lair en Heavenly Sword keek ik echt naar uit, maar werden allebei maar mager onthaald door slechte gameplay of veel te kort. Uncharted is dan wel nice, maar heeft weinig nut om voor één spel nu al een compleet nieuwe console te kopen :)

ik moet wel zeggen dat ik uitkijk naar Little Big Planet, God of War 3, Killzone 2, Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4 en Heavy Rain (Fahrenheit was gewoon prachtige game qua verhaal en ook Omikron: the Nomad Soul van dezelfde maker ownde zeer hard vroeger)

dus ik denk dat er hier maar een PS3 vanaf de zomervakantie zal verschijnen of tegen het einde van het jaar. Voordeel is dan natuurlijk dat er misschien al terug kleine prijsdaling zou geweest zijn, dus spaar ik terug wat geld uit :p

sekhmet85
11 maart 2008, 16:52
Veel hangt gewoon af van persoonlijke smaak.

Fanboys willen volgens mij gewoon dat hun console het goed doet uit vrees dat die console zou kunnen verdwijnen. Daarom wil ik ook geen enkele console zien falen, minder consoles doen het aanbod verschralen. Hoe meer keuze voor de consument, hoe beter.

Het is trouwens misplaatst om iemand anders slecht te doen voelen over zijn/haar aankoop. Gamen is fun, remember?

Nu, ik persoonlijk heb momenteel nog geen 360 en ik mis hem nog niet. Multiplatform speel ik op mijn PS3 en de rest speel ik op mijn gaming-pc. Mijn favoriete reeksen zijn immers ook Metal gear solid, Final Fantasy en Ratchet and Clank.

Maar ik kan mij voorstellen dat een fervente fps en racer-speler liever een 360 heeft. Of iemand die veel belang hecht aan online gamen: als al je vrienden Burnout op 360 spelen, dan kies je daarvoor natuurlijk.

apriliars50
11 maart 2008, 19:28
PS3 komt hier binnen 2 maandjes :) Vooral voor de exclusives eigenlijk! Hopelijk is het pakket met Uncharted en R&C tegen dan nog beschikbaar, twee bangelijke games :drool:

Mike Ty$on
11 maart 2008, 19:43
wanneer komt de nieuwe metal gear solid eigenlijk? voor dit jaar nog?

xDilatedx
11 maart 2008, 20:28
wanneer komt de nieuwe metal gear solid eigenlijk? voor dit jaar nog?

men maat zegt binnen een paar weken

apriliars50
11 maart 2008, 20:39
12 juni dacht ik

L0k1-
11 maart 2008, 22:00
misschien dan nog beter wachten, komen ze met een herwerkte versie uit vol met extra's :p

MGS2 en MGS3 kregen allebei een heleboel extra's met substance en subsistence :)

dr.lee
12 maart 2008, 08:45
dus ik denk dat er hier maar een PS3 vanaf de zomervakantie zal verschijnen of tegen het einde van het jaar. Voordeel is dan natuurlijk dat er misschien al terug kleine prijsdaling zou geweest zijn, dus spaar ik terug wat geld uit :p

²

Decay
12 maart 2008, 17:07
Veel hangt gewoon af van persoonlijke smaak.

Fanboys willen volgens mij gewoon dat hun console het goed doet uit vrees dat die console zou kunnen verdwijnen. Daarom wil ik ook geen enkele console zien falen, minder consoles doen het aanbod verschralen. Hoe meer keuze voor de consument, hoe beter.

Het is trouwens misplaatst om iemand anders slecht te doen voelen over zijn/haar aankoop. Gamen is fun, remember?

Nu, ik persoonlijk heb momenteel nog geen 360 en ik mis hem nog niet. Multiplatform speel ik op mijn PS3 en de rest speel ik op mijn gaming-pc. Mijn favoriete reeksen zijn immers ook Metal gear solid, Final Fantasy en Ratchet and Clank.

Maar ik kan mij voorstellen dat een fervente fps en racer-speler liever een 360 heeft. Of iemand die veel belang hecht aan online gamen: als al je vrienden Burnout op 360 spelen, dan kies je daarvoor natuurlijk.

:bow: dikke 2nd