PDA

Volledige versie bekijken : aan: bartje_n

piotke
9 februari 2008, 10:18
Betreft deze gebruiker: http://www.9lives.be/user/200896/

Ik heb daar einde 2007 een 2 tal ITX bordjes aan verkocht, en na aandringen via paypal laten betalen. Toch goed voor een 170 euro. Ik stuurde alles op en kreeg paar dagen later bericht terug van hem dat hij het goed ontvangen had. Geen verdere klachten. Case closed dus.

Nu kreeg ik plots een mail van paypal binnen dat er iemand geld probeerde terug te vorderen. Ik kijk na welke transactie dit was, en wat zie ik Bart Nijs. Zonder enige melding probeerde hij het geld terug te claimen. Hij was net te laat, maar toch. Dit is oplichting, of poging tot heb hem reeds een mail gestuurd en leg straks via de juridische diensten van mijn en persoonlijke advocaat klacht neer. Ik heb niets verloren, maar mocht hij dit ooit aan iemand lappen, dan heeft hij dit toch al in zijn dossier staan. Tenzij hij me een duidelijke uitleg kan geven voor zijn actie.

Is me niet meer dan duidelijk dat hij perse via paypal wilde betalen, om het terug te kunnen eisen.

Big.loco.poco
9 februari 2008, 12:22
Lol heb hem persoonlijk gezien en heb hem op msn :D Kstelde een paar vragen over een paar dingen die hij verkocht en hij drong bijna aan om een ganse pc te kopen en toenk zei van ik kan het goedkoper krijgen , werd hem zeer kwaad en zei hem : " met u verdoe ik mijn tijd" LOLZ terwijl ik al van hem een Harde schijf gekocht heb , nu koop ik nix meer van hem, zeer klantonvriendelijk ! :D Op msn heeft hem een groot mond maar int echt ...LOL

Edit : hij wou ook een dvd schrijver niet aan mij verkopen van 33e omdat hij wou da ik meer dingen tegelijk kocht van hem anders wast het voor hem de moeite niet... :s

piotke
9 februari 2008, 12:35
Een klacht wil niet perse zeggen dat ik een eis heb. IK heb hem nog gebeld, hij kwam uit de lucht gevallen. Zou iets mis zijn met zijn account en wist niet waar het bedrag vandaan kwam... Soit deze mag momenteel dicht...

Hekje#
9 februari 2008, 12:52
zou je niet eerst alles tegoei uitzoeken en proberen zo te regelen ipv zijn naam hier zwart te komen maken?

piotke
9 februari 2008, 13:01
Ooit al eens een paypal claim ingedient ? Dat kan je niet verkeerd doen hoor. Je moet daar zoveel keer confirmeren. Als er iets mis ZOU zijn, had hji per mail of weetikveelhoe contact moeten opnemen ipv geld terug te claimen...

Hatchetman
9 februari 2008, 16:05
En je ziet elke keer je inlogt dat je claim's hebt lopen + je krijgt mails vanaf de eerste minuten.

bartje_n
10 februari 2008, 11:00
lol hij had idd met mij gebelt en ik heb het hem toen ook uitgelegt het zit nl zo dat ik in begin van januari de melding van paypal kreeg dat er iemand anders waarschijnlijk op mijn paypall account had gezeten waardoor ik documenten moest opsturen dat ik het werkelijk was anders kon ik er niet meer op, verder had ik daar niet bij stilgestaan

gisteren was ik mijn visa aan het checken en zag ik dat er eind december 170€ was vanaf gegaan voor een ebay object dewelke ik niet terug vond in mijn ebay

daarom dat ik een claim had ingedient waar als melding bijstond vooor welk object die 170€ was

dat heb ik u ook verteld aan de telefoon dus moet ge mij hier niet gaan betwiste van oplichting want dan zou ik het wel veeel eerder gedaan hebben he

Kwertie
10 februari 2008, 14:12
titel aangepast, kwestie van de naam niet teveel (onrechtmatig) te schenden

Gamer
10 februari 2008, 15:05
Dit is de meest voorkomende oplichtingspraktijk.
Je weet toch wat je hebt gekocht niet ?
Als dit een misverstand is, excuses zijn dan goed op zijn plaats :)

Zo ben ik dus ook een paar honderd euro verloren :(

NoizeSuppressor
10 februari 2008, 15:13

Dat is dan niet slim. Je kan dit allemaal vermijden door dure spullen altijd aangetekend te verzenden. Mij hebben ze daar niet mee liggen. Vanaf 50 euro verzend ik altijd aangetekend... Geen discussie mogelijk over nix ontvangen :p

Big.loco.poco
10 februari 2008, 16:06
Eind Goed Al Goed :D

bartje_n
10 februari 2008, 16:06

niet als er bij paypal staat betreffende een ebay object terwijl ik zeker wist dat er niks op ebay was gekocht voor 170€

Big.loco.poco
10 februari 2008, 16:12
@ Bartje laat gwn een screenshot zien en dan is iedereen tevreden !! en is u naam gezuiverd ;)

piotke
10 februari 2008, 16:12
Mjah, dan mail je ipv je geld terug te eisen.... Jij hebt een terugeis claim ingedient. Mochten de 45 dagen niet voorbij zijn dan had ik voor 170 euro gelicht geweest... Paypal is een mail adres dus perfecte contact mogelijkheid.

piotke
10 februari 2008, 16:13
@ Bartje laat gwn een screenshot zien en dan is iedereen tevreden !! en is u naam gezuiverd ;)

Jij snapt het plaatje blijkbaar niet ? Ik zie alles wat hij ziet, daar niet van. Ik vind het gewoon absurd om geld te gaan opeisen, zonder minstens contact op te nemen.

Big.loco.poco
10 februari 2008, 16:16
Ja ok , hij kon idd eerst contact opnemen maar foutjes kunnen gebeuren maar kon hij wel vermijden ...

piotke
10 februari 2008, 16:19

En je ziet elke keer je inlogt dat je claim's hebt lopen + je krijgt mails vanaf de eerste minuten.

Once again, een claim dien je niet per ongeluk in....

bartje_n
10 februari 2008, 16:23
in de claim stond duidelijk de vraag wa object dat was
een mail zou ge mss niet direct antwoorden een claim wel
en als het idd een niet geoorloofde betaling was ging ik niet eerst wachte op mail terug

u email van paypal is trouwes ...@meloen.be dusjah zo een mail is ook niet echt alledaags

ArkantoS.NET
10 februari 2008, 16:40
ik heb nog niet zo lang geleden een deal met bartje_n gedaan, en deze is vlot en zonder problemen verlopen. de harde schijf werkt nog steeds zonder problemen, en kwam hier in uitstekende staat aan. Zeker geen problemen met hem dus :).
@ big.popo.loco: over zijn persoon zelf weet ik weinig... maar zolang de deals zonder problemen verlopen mag hij van mijn part zo onbeleefd zijn als hij maar wil :) (doet natuurlijk wel niet veel goeds aan zijn persoon maja)

bartje_n
10 februari 2008, 17:23
de questie van pocoloco is gewoon het feit dat hij altijd alles vraag op msn qua prijzen en dat ik altijd moet opzoeken en dat hij achteraf het niet moet hebben dusja daar krijg je het op u zenuwen van na een tijd

Big.loco.poco
10 februari 2008, 17:33
Lol ge biedt zelf spullen aan , ge wou me bijna dwingen om die media dingen te kopen ... :D Maarja u product was wel goed die harde schijf ,daarover kank nix slechts zeggen ... Trouwens vragen mag of niet? In het echt had je wel geen grotemond want anders kreeg je wel op u bakkes :D

Heb al iets van je gekocht , je kan niet verwachten dat ik blijf kopen van u he als ik telkens een prijs vraag :s??? Prijzen vergelijken mag en als je dan te duur zijt tov winkels dan mag ik het gaan kopen bij de winkel he kerel? Zo wordt da ook in het echte leven gedaan ;) Als je er niet mee kan leven ,verkoop dan nix want zal je constant onder de stress zitten :)

Anjooh
10 februari 2008, 21:04
@ Bigpocoloco : ik ga mij hier niet moeien in deze discussie, want buiten Piotke ken ik niemand van de personen die gereageerd hebben in deze thread. Maar aan je schrijfwijze, en manier van schrijven te lezen moet je een nog een snotneusje zijn. Indien niet ..... dan zit je toch met een groot probleem.

@ Piotke en bart_n : bart had beter eerst contact gelegd met Piotke voor hij zijn claim indient. IEDEREEN kent de reputatie van Piotke en weet dat hij soms een vranke manier van communiceren heeft, maar hij is wel goudeerlijk.
Ik ben zeker dat deze thread kon vermeden worden indien er gewoon weg en weer werd geëmailed. Anyway, eind goed al goed zeker

Big.loco.poco
10 februari 2008, 21:13
@Anjooh ,zie je pm :) Ga hier geen woorden aan je vuil maken omdat het niet over je gaat

En kwil gwn zeggen hou hij was, over zijn spullen hebk nix dan goeds te zeggen alleen dat hij zeer onvriendelijk en opdringerig was MAAR zijn spullen zijn wel TOP :)

Maar genoeg hierover nu , kheb mn zegje gedaan , iedereen doet wat hij ermee wilt ;)

Hopelijk lossen ze het beide op en zal het een goed einde met zich meebrengen ;)

bartje_n
10 februari 2008, 21:22
ik heb niks slechts over piotke te zeggen op paypal stond een betaling van een ebay object daarom dat ik niet wist voor wie het was ik ken niet elke nickname van op dit forum he dus ik had de link niet naar 9lives gelegd alleen naar ebay zelf

tinbie
12 februari 2008, 09:25
dus er stond op paypall een ebay betaling, dus ga je gewoon je geld terug eisen,
goed bezig jongen! Dat ebay je nog vertrouwt.. blahblah...

gewoon unfair

bartje_n
12 februari 2008, 17:59
dus er stond op paypall een ebay betaling, dus ga je gewoon je geld terug eisen,
goed bezig jongen! Dat ebay je nog vertrouwt.. blahblah...

gewoon unfair

neje ik heb eerst op mijn ebay gekeken of daar bij gewonnen objecten een object stond van 170€ wat dus niet was

admsnake
10 maart 2008, 18:20
Ik heb ook er ook slechte ervaring mee met bartje_n. Hij is ondertussen gebanned, maar heeft al nieuwe account: aceke http://www.9lives.be/user/224785/

aceke
10 maart 2008, 19:51
lol welke ervaring dan?

Big.loco.poco
10 maart 2008, 21:53
Bij mijn weten is hij gwn (beetje) klantonvriendelijk maar wel altijd correct met koop/verkoop ... Dus wilk ook wel weten welke "slechte" ervaring je ermee hebt :)

admsnake
11 maart 2008, 22:14
@aceke alias bartje_n: de ram latjes.... die ik opgezonden heb, maar nooit aangekomen met de post? mij direct beschuldigen enzo... (is jaar geleden)

aceke
12 maart 2008, 07:53
ja je hebt mij toen nooit het bewijs kunnen geven van de verzending en heel toevallig bood je ze weer aan dusjah ...

admsnake
19 maart 2008, 20:18
Ik had er terug enkele bij, door andere (afbraak) pc..... nu neem ik zelfs een foto van enveloppe voor verzending.

aceke
20 maart 2008, 17:23
heel toevallig he jij geen verzendings bewijs, ik niks gehad en jij toevallig weer een afbraak pc

en dan heb je een probleem met mij ...

^MystiQ
21 maart 2008, 20:45
Een dubbelaccount ? Nou, nou, ik hoop dat je er toestemming voor hebt :naughty:

aceke
21 maart 2008, 20:59
ja heb ik

aceke
25 maart 2008, 13:18
aan de admins gelieve deze tread te sluiten en te verwijderen aub

piotke
25 maart 2008, 13:56
Mijn thread, my call.

Dicht eventueel, weg zeker niet.

aceke
25 maart 2008, 15:10
ge ligt mij zwart te maken en te beschuldigen van oplichterij ...
ge weet hoe het zit dusjah

en btw ge moet niet zeggen dat ik het geld wilde terug eisen want het was een geschil en geen claim
en ik heb u duidelijk gevraagt voor wat object dat het al juist was

http://users.telenet.be/bartnijs/paypal.JPG

daar staat de screen

en u email adres ebay@meloen.be linkt mij helemaal niet naar 9lives

Massman
25 maart 2008, 16:12
Alle mailadressen van het type X@meloen.be linken naar Piotkes mailbox