PDA

Volledige versie bekijken : Blackberry, HTC en Exchange 2007

Reucht+
30 januari 2008, 15:17
Hey,

Het bedrijf waar ik voor werk heeft vorig jaar een Exchange 2007 server aangekocht, alles werkt perfect, we kunnen via Outlook Web Access onze mail online checken, dus onze gebruikers konden via internet (thuis of elders) en op werk hun mails en agenda raadplegen.

Ondertussen zijn drie leden van het management ingestapt op een Blackberry oplossing van Mobistar. We hebben dus op een andere server Blackberry Enterprise Server geinstalleerd, die laten communiceren met de Exchange en zo gezorgd dat onze drie BB-users hun mail en agenda ook mobiel kunnen checken. Deze installatie liep niet van een leien dakje, maar is uiteindelijk toch in orde gekomen.

Ondertussen zijn er nog andere leden van het management geinteresseerd geraakt in Blackberry. Eén van hen wenst een HTC aan te kopen, deze werkt met Windows Mobile 6.

Mijn vragen zijn, geeft Windows Mobile in samenwerking met de BES problemen? Moeten deze weer op een verschillende server geinstalleerd worden? Zijn er belangrijke voor- of nadelen verbonden aan één van beide services?

Kan ik ook zorgen dat zowel BB-users als HTC-users zich gewoon verbinden via POP3 naar onze Exchange? Ik dacht dat dit niet mogelijk is, maar kan iemand mij misschien vertellen welke vereisten in orde moeten zijn om dit aan de praat te krijgen?

Hartelijk dank alvast voor alle mogelijke info!
mvg,
Reucht

ntLdr
30 januari 2008, 16:49
Hier heb je idd extra software.
Namelijk de onebridge client en server

Reucht+
31 januari 2008, 11:06
Kan je iets meer uitleg geven? Ik begrijp niet helemaal waar je over spreekt.

Mista Molla
31 januari 2008, 11:23
kan je netwerkbeheerder van het bedrijf hier niet op antwoorden?

Anyway,
bij mijn HTC Touch die tevens ook op WM6 pro draait, staan er een paar paginas vol in de handleiding over Exchange Server communicatie, vraag misschien eens de handleiding van de HTC aan die mensen, wie weet staat het er allemaal wel ingeschreven...

Of download de handleiding van internet. Referentie is P3450 van HTC

Mvg

ntLdr
1 februari 2008, 08:02
Voor mobile toegang tot je PIM data, voor windows mobile based devices kan er bv gebruik worden gemaakt van het Onbridge platform.

Dat platform bestaat uit client en server software.
De server software is eig een beetje hetzelfde als een BES voor een blackberry. De client software moet je op het mobile device installeren.

http://www.sybase.nl/products/mobilesolutions/onebridge.shtml

Misschien zijn er nog andere oplossing voor handen. Maar het zullen allemaal 3rd party oplossingen zijn.