PDA

Volledige versie bekijken : Lost Oddysey

Pagina's : [1] 2

I~MushrooM
24 januari 2008, 16:18
Topgame! Old school turned based jprg, geweldig knappe cutscenes. Miss iets minder is dat de battles random zijn, maar ja. Alweer een pareltje. Keep it up Mistwalker :bow::love:

koji
24 januari 2008, 16:27
Staat op men lijstje... enig idee van de EU release date mushroom?

Arumat
24 januari 2008, 17:13
Normaal komt die 29 februari uit in EU.

L0k1-
24 januari 2008, 23:47
Topgame! Old school turned based jprg, geweldig knappe cutscenes. Miss iets minder is dat de battles random zijn, maar ja. Alweer een pareltje. Keep it up Mistwalker :bow::love:

eigenlijk zoals de 'oudere' final fantasy's? :)

DaMadMan
25 januari 2008, 00:03
eigenlijk zoals de 'oudere' final fantasy's? :)

heb ik eigelijk een beetje schrik voor. FF vond ik wel aangenaam enzo, mr over het algemeen ben ik toch ni zo'n fan van turnbased games.. als er iemand ergens gameplay filmkes weet staan mag hij/?zij? altijd een linkje poste. thx in advance

I~MushrooM
25 januari 2008, 00:26
Ja zoals Blue Dragon dus ook, zelfde makers. Maar vind dat goed zo, niks beter dan turn based. De moeilijkheidsgraaad ligt precies toch al wat hoger dan blue dragon, 1ste grote gevecht toch een paar keer moeten herbeginnen

koji
25 januari 2008, 09:46
Blue Dragon was nu ook wel een bitje te simpel imo

Mike Ty$on
25 januari 2008, 09:54
heb ik eigelijk een beetje schrik voor. FF vond ik wel aangenaam enzo, mr over het algemeen ben ik toch ni zo'n fan van turnbased games.. als er iemand ergens gameplay filmkes weet staan mag hij/?zij? altijd een linkje poste. thx in advance

genoeg trailers en filmpjes op gametrailers

http://www.gametrailers.com/player/28757.html :bow:

koji
25 januari 2008, 10:17
setting sta me wel enorm aan

combat ziet der ook snel genoeg uit om interessant te blijven

sech en mushroom, als ge nu bijvoorbeeld ander armor draagt, wordt dat dan ook displayed? en wapens enzo? 'k vin da zo triestig da ge in veel van die JRPG's der altijd hetzelfde uit blijft zien...

fixer187
25 januari 2008, 10:20
idd vond ik ook spijtig aan Blue Dragon en Sonata

koji
25 januari 2008, 14:29
idd vond ik ook spijtig aan Blue Dragon en Sonata

grmbl; zonet gelezen dat ge in de PS3 versie van Eternal Sonata wel u costuums kunt aanpassen... hmm, wil dat dan zeggen dat ik die ook moet kopen ofwa? :D

I~MushrooM
25 januari 2008, 18:07
kweet ni, nog ma 4u gespeeld en nog geen ander ander amour of wapen gezien. Wel men wapen geenhanched en er kwamen vlammen op men zwaard dus ik vermoed van wel

Bonesy
26 januari 2008, 01:07
Love this <3

C1nder
26 januari 2008, 08:07
Deze koop ik zeker als hij uitkomt! Welke versie hebt ge dan? Asia versie? Is die engelstalig en regionfree?

CP-RB2H
26 januari 2008, 14:26
Ja, deze ga ik ook zeker kopen. Blue Dragon wil ik ook nog altijd, maar niet voor de volle pot.

I~MushrooM
26 januari 2008, 14:38
Ja, 1 van de aziatische releases werkt enkel op ntscj en de ander werkt op ntsc-j en pal, niet compleet regiovrij dus maar deze kan je int engels zeten, stond standaard int engels trouwens, ook kan je voiceacting in engels of jap zetten

Mike Ty$on
26 januari 2008, 15:23
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-70-2iys.html

deze asia versie werkt op pal consoles
34 euro maar :p

wel out of stock :s

MacNappy
30 januari 2008, 22:27
een uitgebreide hands-on obv onze eerste speeluren kan je overigens hier lezen vanaf vandaag:

http://www.x-power.be/?act=previews&content_id=8095&game_id=498

I~MushrooM
31 januari 2008, 07:24
Ni alles gelezen maar heb nog geen enkele framedrop gezien.
En er zijn lekker veel cutscenes. En hoe verder je vordert hoe beter alles word. Alles is zeer goed uitgedacht. Dit is echt een toprpg, de laatste FF's zijn hierbij een lachertje. Enige mindere vind ik da je ni echt kan exploren zoals in bvb blue dragon, alsook dat je niet overal kan geraken van wat er in beeld komt en de camera ook niet volledig roteert zoals in bd. En als je vordert je niet meer naar vorige gebieden kan. (Tot nu toe, zit 1/3 van disk 2 ofzo) Ingame kon t soms ook wel beter maar ja, al de rest doet dit in het niets vergeten.

Dat van de dromen en tekst kan me ook ni boeien maar ff7 bvb was uitsluitend tekst en dat las ik allemaal wel, hehe.

Maar als je jrpg fan bent, moet je deze gewoon hebben. Vrij tactisch en pittige bossbattles, denk dat deze titel voor frustratie kan zorgen voor leken in dit genre, maar zo hoort het ook en hoop dat de bosses dit niveau aanhouden. Keep it up mistwalker!

koji
31 januari 2008, 08:33
allé sjt, mee me hier te doen watertanden... :D :drool:

kwacht nog wel een maandje op de EU release

koji
1 februari 2008, 15:39
Trailerken, met nogal zwaar misplaatsten muziek

http://kotaku.com/351433/lost-odyssey-trailer-is-hippy-mess

Ecoskeleton
1 februari 2008, 17:47
ik heb nog nooit een turn-based rpg gespeeld, ( shame on me, i know ) maar wat ik wou weten of dit een goede is om er eens mee te beginnen. de grafix en verhaal zien er toch intressant uit. het is gewoon de turn-based gedeelte dat mij een beetje afschrikt en eigenlijk de speelduur ook. ik dacht het 4 discs waren, maar dat had vooral te maken met de cutscenes. is er al iets geweten van de speelduur

I~MushrooM
1 februari 2008, 19:24
+-50 a 60 uur qua story en of je explored enzo en een 100uur als je ook de sidequests doet.
Zou deze niet aanraden als dit je eerste turn based is, zou blue dragon eerst is proberen, dewelke ook een zeer goede rpg is, veel te ondergewaardeerd imo

koji
2 februari 2008, 10:19
ik heb nog nooit een turn-based rpg gespeeld, ( shame on me, i know ) maar wat ik wou weten of dit een goede is om er eens mee te beginnen. de grafix en verhaal zien er toch intressant uit. het is gewoon de turn-based gedeelte dat mij een beetje afschrikt en eigenlijk de speelduur ook. ik dacht het 4 discs waren, maar dat had vooral te maken met de cutscenes. is er al iets geweten van de speelduur

als dit zoals mushroom claimed een oldschool JRPG is dan zou ik dat toch ook ni direct aanraden aan een novice in JRPGaming, probeert Blue Dragon of Eternal Sonata is ne keer, Blue Dragon wordt mee momenten wel wa saai (depends hoe obsessed ge het speelt nochtans) en Eternal Sonata kan wel is lastig worden om uwe weg te vinden en toeren, allebei good fun tho

Mike Ty$on
2 februari 2008, 11:16
Ik wacht wel op een demo om me te overtuigen

ik ben ook niet zo'n fan van het genre maar de setting bevalt me wel

Creamium
2 februari 2008, 13:10
random battles = automatisch no sale

ik tolereer die archaische crap niet meer deze generatie.

sorry guuch

Darius Craven
2 februari 2008, 14:53
random battles = automatisch no sale

ik tolereer die archaische crap niet meer deze generatie.

sorry guuch

Waarom heb je zo'n probleem met Random Battles?

Indien deze op het einde van de maand echt uitkomt ga ik hem 100% zeker halen...
Ben een fan van het genre, en het staat eens leuk tussen alle ( in mijn mening ) shootercrap op de 360...

Creamium
2 februari 2008, 15:42
Waarom heb je zo'n probleem met Random Battles?

omdat ik graag zelf beslis wanneer ik ga battlen en belangrijker: dat ik weet dat er een battle aankomt. Het beste battle systeem in jrpg's is nog altijd dat wat Chrono Trigger introduceerde: je vijanden zien voor ze aanvallen. Baten Kaitos is nog zo'n spel waar 70% van de battles je eigen initiatief waren.
Wat ik haat in random battles is dat, als je bv een kist ziet in de overworld, er altijd een battle tussenkomt. Je kan nooit vrij exploren. Ik hield zielsveel van DQ VIII, maar toen ik het had uitgespeeld dacht ik toch: ik speel geen rpg's meer op next gen hardware waar random battles in zitten. De tech is ver gevorderd om hier komaf mee te maken.
Ik haat ook de transitie overworld/battle die dan wordt gemaakt, en LO schijnt ook nog es een korte laadtijd ertussen te hebben (als ik 1UP yours van gisteren mag geloven).

Lost Odyssey is zeker een no sale voor mij. Te traditioneel en by the numbers.

koji
2 februari 2008, 16:27
mja ik ben ook ni zo ne megafan van die random encounters, mo zoals in DQ VIII vind ik ze eigenlijk best te pruimen, ok ze zijn er maar het is geen overdaad

in Blue Dragon was da wel leutig gedaan, als je die barrier magic naar lvl 50 ofzo lvlde dan kon je zo je enemies op de world map stuklopen, vond ik wel cool, ook zo groepjes vangen en die dan onder mekaar laten vechten, was eigenlijk allemaal best wel vet (mo ik wijk af)

bottom line is da ik snap wa ge bedoelt Darunia ;)

Darius Craven
2 februari 2008, 16:33
Ik begrijp het ook, zie ze liever ook niet dan wel. Maar als ze er zijn laat ik de game niet aan de kant liggen hoor...

Komt hij nu de 29e of de 15e uit? Want ik vind beide datums terug...

En de muziek in de trailer is best geslaagd, beetje vreemd voor een JRPG maar toch...

Mike Ty$on
2 februari 2008, 16:51
sommige online shops verkopen de regiovrije versie al

I~MushrooM
2 februari 2008, 17:14
Ja, haat ook random battles, maar het is hier niet overdreven veel na elkaar zoals in sommige andere titels, valt goed mee, zou hem hiervoor zeker niet links laten liggen

KenSpectre
3 februari 2008, 00:45
Random battles zoals in pokemon? Ge loopt door die bos, 2 plaatjes verwijderd van de grot fzo en dan toch zeker 2 keer raak met sterke tegenstanders :p

Koonut
3 februari 2008, 01:21
wth.. hebben die nu White Rabbit gebruikt voor die trailer of is da van één of andere licht gestoorde fan? ^___-

soit, zolang het battlen maar vlot ga en een paar goeie deuntjes heeft om me te vergezellen dan maken zo'n random battles echt ni veel uit hier

grafisch ziet het er ook wreed proper uit, lang geleden da'k nog is uitkeek naar een traditionele jrpg, al vermoed'k dat het verhaal en vooral de personages weer het ene stereotype na het andere ga zijn

koji
5 februari 2008, 10:06
kheb em zonet besteld op play-asia, met UPS levering; 52 eurokes, lang leve de zwakke dollar, nuja, toch voor da soort toeren

nu maar hopen dat die versie hier echt werkt... :)

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-15-lost+odyssey-70-2iys.html

Arumat
5 februari 2008, 12:15
Kga die ook bestellen, kheb geen zin om nog een maand te wachten.

Hopelijk werkt die op elke pal console.

Mike Ty$on
5 februari 2008, 12:36
kheb em zonet besteld op play-asia, met UPS levering; 52 eurokes, lang leve de zwakke dollar, nuja, toch voor da soort toeren

nu maar hopen dat die versie hier echt werkt... :)

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-15-lost+odyssey-70-2iys.html

en hoelang duurt het voor ie hier is?
als die tegenhouden bij de douane, kun je nog extra betalen en nog langer wachten :puke:

koji
5 februari 2008, 13:09
als ge die express levering pakt zou da iets van een 4/5 dagen moeten zijn (eerst zien dan geloven nochtans, eerste keer dak via play-asia iets laat afkomen)

en over die douane, kheb nu toch al een stuk of 10 dinks geïmporteerd en nog nix tegengehouden gehad, roll of the dice zeker

eurogamer heeft vandaag een artikel da zegt da die versie wel degelijk bolt bij ons, linken naar diezelfde copy die ik heb besteld op play-asia

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92003

Mike Ty$on
5 februari 2008, 13:16
laat maar iets weten wanneer ie aangekomen is
18€ verzendkosten is wel veel maar dan komt het nog goedkoper uit :)

koji
5 februari 2008, 13:20
laat maar iets weten wanneer ie aangekomen is
18€ verzendkosten is wel veel maar dan komt het nog goedkoper uit :)

will do! :D

naar het schijnt iets van een 40 uur gameplay, wel mo magerkes voor 4 dvd's, zal wel weer cutscene fest zijn :D

koji
6 februari 2008, 08:46
allé, hij is vertrokken, we zullen is zien hé wanneer em aankomt

Boom stam
7 februari 2008, 15:30
Ik ben ook wel benieuwd naar dit spel ^^
Is het spel vrij moeilijk? Want blue dragon bijvoorbeeld was gewoon doorlopen van begin tot einde zonder echt moeite te moeten doen ...

Bonesy
7 februari 2008, 18:33
Mai, moet review eens checken op gamespy ... :s
Ni dat ek mij ooit iets aantrek van reviews x)

Darius Craven
7 februari 2008, 19:15
Meh, Reviews... Ik heb op PSP super genoten van Brave Story en dat kreeg gemiddeld "maar" 78% dus... Echt diepgaand hoeven RPG's voor mij niet te zijn. Kan ook van de cliché-matige genieten of van de makkelijke...

Alleen load times... nuja... hmm... Daar kan ik hopelijk mee leven...

Een RPG volgens de "oude standaarden" komt vooral naar voor uit die review...
Geef ik vrij weinig om, een by the numbers RPG is beter dan geen RPG :)

http://xbox360.ign.com/articles/849/849927p1.html

Betere review? :)

TheBud
7 februari 2008, 23:47
Niet dat ik dit slecht vind ofzo, maar als jullie een RPG moderne JRPG willen proberen moet je zeker en vast Persona 3 kopen die hier binnenkort uitkomt. Wat een RPG man, da's het beste da'k ooit gespeeld heb.

koji
8 februari 2008, 10:15
Geef ik vrij weinig om, een by the numbers RPG is beter dan geen RPG :)

lol welja :D

Bonesy
8 februari 2008, 13:17
Well, review hier van lost odessey is al een pak beter x)

rico
8 februari 2008, 13:23
29ste februari is het eindelijk zo ver :)

dees word ne topper zonder twijfel

Twilkie
8 februari 2008, 14:12
Koji, wat is de status van je pakket? Is het al in België.
Als de levertijd meevalt wil ik ook nog vlug bestellen.
Ik heb op yesasia twee maand geleden Ratchet en clank besteld (gewone airmail) en is nog steeds niet hier.
Ik zou dus willen weten of 't via ups al wat sneller gaat?

Dark_ParaSite
8 februari 2008, 15:25
Ik heb op yesasia twee maand geleden Ratchet en clank besteld (gewone airmail) en is nog steeds niet hier.

hm gaat ge u er terug aan wagen? wie weet speel ik het dan nog eerder als u bij release hier :) zoals met ratchet...

koji
8 februari 2008, 15:37

ow das ni juist die Ratchet, mijn 2 dualshock 3's zijn een week of drie onderweg geweest van yesasia en dat was ook per standaard airmail (edit; efkes gaan zien -> 12 dagen voor die dualshocks -> http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=9665249&postcount=417 )

nu over Lost Odyssey, het is shipped, en meer weet ik niet aangezien ik geen tracking number van UPS heb, had ergens gehoopt op vandaag, mo da was natuurlijk ijdele hoop...

Twilkie
8 februari 2008, 15:58
Voor zover ik heb begrepen kan je op de site van play-asia zien waar op onze wererld bol je game zich bevindt. Dat is dit blijkbaar niet zo? Er staat toch tracking YES bij de opties van UPS.
En UPS is toch nog altijd een heel verschil met airmail hé ;)

koji
8 februari 2008, 16:27
Courier shipment:

For the most urgent shipping needs, we offer courier shipment services via one of the major courier companies, such as UPS or FedEx. Courier shipments usually take just 1-3 days to reach your door step and can be tracked online at any time. A tracking number will be e-mailed to you once your order has been sent.

mo kheb zo geen number gekregen, alleen mo confirmatie da em vertrokken is

Shipping details
Shipping type: UPS
Tracking number: N/A
Shipping date: 06, Feb. 2008

dusja, kweet van nix eigenlijk, alleen dattem weg is

WOOT

tis toegekomen, krijg hier juist telefon!

dus Woensdag vertrokken, en vandaag aangekomen, ni slecht, de extra eurokes toch wel waard imo

syndrom
8 februari 2008, 16:34
damn das vlug!

koji
8 februari 2008, 16:42
damn das vlug!

Ja best wel, had totaal ni verwacht dat ik hem nog voor het weekend ging hebben

en 'k heb maandag en dinsdag vrijaf

is nice :D

syndrom
8 februari 2008, 16:51
laat me iets weten of het spel de moeite waard is, als jij een game goed vind, vind ik het meestal ook wel goed :d

Twilkie
8 februari 2008, 17:36
Koji, kan je laten weten of hij effectief werkt en hij in 't Engels is? Zo, ja bestel ik hem mij ook.
Ik neem aan dat het den deze is:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-77-9-49-en-15-lost-70-2iys.html

koji
8 februari 2008, 18:17
Koji, kan je laten weten of hij effectief werkt en hij in 't Engels is? Zo, ja bestel ik hem mij ook.
Ik neem aan dat het den deze is:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-77-9-49-en-15-lost-70-2iys.html

yup den dieje, zal straks iets laten weten als ik hem is heb gestart

Dark_ParaSite
8 februari 2008, 19:17
Weet iemand of de Europese versie extra's gaat hebben ten opzichte van de aziatische versie die koji besteld heeft? anders bestel ik hem mij ook :)

koji
8 februari 2008, 19:34
k, game bolt, game is int engels, manual deels int engels

het werkt dus

Twilkie
8 februari 2008, 19:35
Op play.com & amazon.co.uk zie ik niets van extra's of zo.
Mercie Koji. De mijne gaat nu besteld worden. :-)
Hopelijk is de mijne ook zo snel :d

Darius Craven
8 februari 2008, 20:16
Niet dat ik dit slecht vind ofzo, maar als jullie een RPG moderne JRPG willen proberen moet je zeker en vast Persona 3 kopen die hier binnenkort uitkomt. Wat een RPG man, da's het beste da'k ooit gespeeld heb.

Persona 3, denk dat ik die heb liggen. Met het zelfmoord-stuff... Ik vind hem best goed, tis zeker een hele aparte game. Zeker met het sociale aspect overdag enzo...

Creamium
8 februari 2008, 23:03
sectie in de 1UP show van deze week gezien en ik ben nu wel zeker dat ik deze game nooit ga halen. De game heeft echt ongeveer alles wat ik in een rpg niet meer wil. Laadtijd voor een battle duurde zelfs een paar seconden, zware turnoffs allemaal

Twilkie
8 februari 2008, 23:04
Zoals?

Creamium
8 februari 2008, 23:10
wel je moet maar es de ep checken maar ik knarste ook mijn tanden bij de hele blokken tekst die je tussenin kreeg voorgeschoteled en de idiote fetch sidequests. Verder zien de characters er enorm oninteressant uit (protagonist is weer de cliché laconieke held en een andere is een wanna be ladies man, je kent het wel). Er zitten zelfs twee kinders in die puur Porom en Palom waren uit FF IV. Allemaal zeeer by the numbers en voorspelbaar, het is mn ding niet. Het lijkt een beetje een poor man's FF, tot de fanfare aan het eind van een battle toe (alleen veeel raarder klinkend)

koji
9 februari 2008, 09:22
k kheb nog maar een uurke of twee gespeeld, en kzat echt stikkapot, eerste indrukken zijn nogal droog, combat system valt nogwel te pruimen eigenlijk, vantijd wel stevige framedrops, loading tussen zones valt nogwel mee ('t is in alle geval beter dan in Mass Effect)

vantijd wel SERIEUZE happen text om te doorploegen, mo den text blijkt dan wel relevant te zijn, op zich eigenlijk geen ramp

't is ook wel weer vollenbak elk hoekske en potteke en whatever binnestebuiten keren, da belooft weeral voor men dwangmatig gegame...

verhaal, wa ik tot nu toe heb gezien, is nogwel OK

kweget nog ni goe, ik kan ni zeggen da het me echt bij de keel grijpt ofzo, mo het is nog wa te vroeg om der echt een mening over te vormen

het spel voelt wel aan als een solide blok content om men tanden is in te zetten, dus dat is op zich wel goed

mo het is allemaal wel heel basic/droog/oldschool (voor mij nu geen ramp, mo 'k zien ni alleman da pruimen, het is ni zoals Mass Effect da niet-fans van het genre het spel ook wel gaan kunne appreciëren, hier moet ge echt wel ne JRPG/RPG junk voor zijn)

soit, morgen of overmorgen een iets meer gestaafde/onderbouwde mening, want het is nu eigenlijk veel te vroeg en mene kop was gisterenavond perde total

Twilkie
9 februari 2008, 10:15
Klinkt niet echt overtuigend. De mijne is al besteld. Ik wacht geduldig af. Zouden ze daar eigenlijk ook in 't weekend werken. Hoe lang duurde het alvorens die van jou van received naar shipped ging?

koji
9 februari 2008, 10:51
Klinkt niet echt overtuigend. De mijne is al besteld. Ik wacht geduldig af. Zouden ze daar eigenlijk ook in 't weekend werken. Hoe lang duurde het alvorens die van jou van received naar shipped ging?

mnee ik ben momenteel niet echt overtuigd, maar zoals ik zeg, kheb maar een dik uurke gespeeld mee ne zwaar vermoeide kop, eerder men eigen wa verplicht, ik hoop/vermoed dat eens ik der wat 'in kom' het wel zal aanslagen

het heeft allesinds potentieel, daar nix van

nen dag ofzo Twilkie

Dark_ParaSite
9 februari 2008, 12:36
mij spreekt het echte old school juist heel hard aan :) zoals bij blue dragon :)

koji
9 februari 2008, 13:22
haha die van Games Radar verwoorden het precies wel goed

If you’re patient with plot, love your amnesiac protagonists and get aroused at the thought of having to keep two saves so you can reroll a character if need be, Lost Odyssey has your name written all over it.

2 saves? welke noob heeft der nu mo twee saves

MINSTENS 3... minstens :evil:

Dark_ParaSite
9 februari 2008, 13:27
Als ik men saves van eternal sonata, blue dragon en alle final fantasy's bekijk... ongeveer 10 per spel? als het nie meer is :)

Mike Ty$on
9 februari 2008, 16:05
Courier shipment:

For the most urgent shipping needs, we offer courier shipment services via one of the major courier companies, such as UPS or FedEx. Courier shipments usually take just 1-3 days to reach your door step and can be tracked online at any time. A tracking number will be e-mailed to you once your order has been sent.

mo kheb zo geen number gekregen, alleen mo confirmatie da em vertrokken is

Shipping details
Shipping type: UPS
Tracking number: N/A
Shipping date: 06, Feb. 2008

dusja, kweet van nix eigenlijk, alleen dattem weg is

WOOT

tis toegekomen, krijg hier juist telefon!

dus Woensdag vertrokken, en vandaag aangekomen, ni slecht, de extra eurokes toch wel waard imo

hehe best wel snel

veel plezier ermee :)

koji
10 februari 2008, 17:24
k ik zit nu ongeveer 6 uurkes ver en ik moet zeggen dat het me wel best wel aanstaat :D

het is wel behoorlijk traag en zwaar story driven, verhaal is echt wel vet en aan knappe cutscenes geen tekort

der zitten een paar wreed interessante zaken in, zoals het skill systeem; ge kunt passive skills die items geven aanleren door dat item te gebruiken en die skills dan te equippen, of ge kunt skills van andere party members aanleren

op die manier kunt ge dan zowat puzzelen met beschikbare skills en het aantal slots dat ge hebt

der zit ook een leutig stukske crafting in, combat is zeer element/creature-type based, waarbij u crafting een behoorlijk grote rol speelt

grafisch ook best wel knap, muziek ook goed, moeilijkheid... semi, het is ni echt heel moeilijk maar ge komt (naar goede gewoonte) wel constant kleine puzzeltjes (hersenbrekertjes) tegen en de bossfights zijn nu ni meteen simpel te noemen

tot zover zeker en vast een volwaardige JRPG/RPG ervaring

Darius Craven
10 februari 2008, 18:49
Klinkt goed Koji, ben nog altijd overtuigd hem aan te schaffen eind deze maand!

Creamium
10 februari 2008, 23:34
vraagje over de combat: zit er variatie en uitdaging in de battles, of kan je na een tijd op automatique schakelen?

Twilkie
11 februari 2008, 08:11
Die van mij en den Dark_Para zijn ook net gepost.
Koji je kan wel volgens waar je pakje is. In de mail die je krijgt staat inderdaad geen UPS nummer. Maar je kan op de site bij je order live UPS data zien.
Die van ons is in Hong Kong voor de moment. :-)

koji
11 februari 2008, 11:42
vraagje over de combat: zit er variatie en uitdaging in de battles, of kan je na een tijd op automatique schakelen?

Het combat is eigenlijk tot nu toe eerder schaars Darunia (zit nu een uurke of 8 ver), de standaard random encounters zijn wel niet ZO moeilijk, en het zijn der helemaal niet zo veel eigenlijk. Automatische piloot is ni echt nodig omdat ge steeds van cutscene naar stad naar cutscene dondert (tot nu toe toch).

Verhaal is echt wel knap, en de shopkeepers in de steden vinden/gebruiken kan ook wel is een uitdaging zijn, het is ni zo da der in het groot SHOP op u map staat ofzo, nee ge gaat eerst een soort minipuzzeltje of questje moeten oplossen, als ge voor alles u tijd neemt en goed explored vinde ze wel zonder moeite.

En de grieten zijn ook lekker! :lol:

koji
11 februari 2008, 11:43
Koji je kan wel volgens waar je pakje is. In de mail die je krijgt staat inderdaad geen UPS nummer. Maar je kan op de site bij je order live UPS data zien.
Die van ons is in Hong Kong voor de moment. :-)

Ik heb daar dus zitten rondzien lak nen halve zot en da ni gezien, misschien geblocked door men adblock/scriptblock of whatever.

Of gewoon derover gekeken. :$ :)

Twilkie
11 februari 2008, 13:40
Ik heb daar dus zitten rondzien lak nen halve zot en da ni gezien, misschien geblocked door men adblock/scriptblock of whatever.

Of gewoon derover gekeken. :$ :)

Je klikt bij my orders op je order, scrollt naar beneden en ziet dit:

http://users.pandora.be/qbix/ups.jpg

Dit is van firefox met ad block pro aan.

Fonskuh
11 februari 2008, 17:45
De mijne is ook verzonden vanmorgen, ben benieuwd naar het spel, en of ik nog douane aan mijn been ga hebben :p

koji
11 februari 2008, 20:21
en of ik nog douane aan mijn been ga hebben :p

ikke prijs gehad, voor den allereerste keer mee een game dat ik invoer, iets van een 24 euro ofzo, kon al tellen

pakket staat ook labeled als VIDEOGAME...

doen ze wel minder goe...

Dark_ParaSite
11 februari 2008, 21:41
hm zit da dan in de doos met een overschrijving of hoe gaat da in ze werk?

Fonskuh
11 februari 2008, 21:50
pakket staat ook labeled als VIDEOGAME...

Da is inderdaad nie slim, als ik mijn paintballguns uit amerika laat komen labelen ze dat als Gift, anders betaalt ge u blut op douane..

Twilkie
13 februari 2008, 09:33
Voor de mensen die zich afvragen hoe snel het gaat.
Zaterdag de 9de besteld. Wel bijna 48u geduurd voor ik visa clearence had (was weekend).

En dan:

Feb 13, 2008 07:30:00 BE BRUSSELS OUT FOR DELIVERY
Feb 13, 2008 06:28:00 BE BRUSSELS OUT FOR DELIVERY
Feb 13, 2008 06:27:00 BE BRUSSELS IMPORT SCAN
Feb 13, 2008 06:08:00 BE BRUSSELS OUT FOR DELIVERY
Feb 13, 2008 06:07:00 BE BRUSSELS IMPORT SCAN
Feb 13, 2008 05:57:00 BE BRUSSELS OUT FOR DELIVERY
Feb 13, 2008 05:54:00 BE BRUSSELS ARRIVAL SCAN
Feb 13, 2008 03:27:00 DE KOELN (COLOGNE) DEPARTURE SCAN
Feb 12, 2008 23:49:00 DE KOELN (COLOGNE) HUB SCAN
Feb 12, 2008 23:48:00 DE KOELN (COLOGNE) HUB SCAN
Feb 12, 2008 22:54:00 DE KOELN (COLOGNE) ARRIVAL SCAN
Feb 12, 2008 18:55:00 AE DUBAI DEPARTURE SCAN
Feb 12, 2008 14:13:00 AE DUBAI ARRIVAL SCAN
Feb 12, 2008 11:30:00 HK CHEK LAP KOK DEPARTURE SCAN
Feb 11, 2008 22:11:00 HK CHEK LAP KOK EXPORT SCAN
Feb 11, 2008 22:10:00 HK CHEK LAP KOK ORIGIN SCAN
Feb 11, 2008 17:48:00 HK KWAI CHUNG PICKUP SCAN
Feb 11, 2008 01:16:52 HK BILLING INFORMATION RECEIVED

Geen brokerage dus ik veronderstel geen import tax?

Ik kan trouwens wel niet aan die uren uit van UPS. Dat veranderd constant. Die laatste lijn was eerst 7:16:52. Nu ja, out for delivery, yeaay :-)

Vooral de laatste 2 dagen vind ik wel cool om te zien.

Hong kong -> Dubai -> Keulen -> Brussel -> mijn thuis in 48 uur.
Knap knap.

koji
13 februari 2008, 09:45
da ga tochwel zot rap eigenlijk :)

meanwhile zittek aan 22uurkes gametime

ja wa kannek nog meer zeggen, het verhaal is echt wel beestig, heel intensief spel/verhaal amai

Twilkie
13 februari 2008, 09:50
Amai, gij zijt ook bij gedraaid sinds enkele dagen terug. Eerst nie echt enthusiast en nu 22u game time. Maar nice. Had je Blue dragon ook gespeeld? Vind je hem hetzelfde, beter, stukken beter, niet te vergelijken :-)

Heeft het een FFVII feel, zoals sommige zeggen. Want dat is echt wel mijn all time favorite. Eergisteren advent children gezien.... ah the memories.

koji
13 februari 2008, 10:13
Amai, gij zijt ook bij gedraaid sinds enkele dagen terug. Eerst nie echt enthusiast en nu 22u game time. Maar nice. Had je Blue dragon ook gespeeld? Vind je hem hetzelfde, beter, stukken beter, niet te vergelijken :-)

Heeft het een FFVII feel, zoals sommige zeggen. Want dat is echt wel mijn all time favorite. Eergisteren advent children gezien.... ah the memories.

Blue Dragon uitgespeeld, is beter imo, pakken beter eigenlijk, Blue Dragon was mee momenten echt frustrerend, dat ge zo heelder area's alles moest gaan "aanraken" werd ik na nen tijd echt turelure van. Verhaal is ook PAKKEN beter, zit gewoon in een ander league...

vergelijken met FFVII; het is zwaarder, emotioneler (kheb der zelfs al een traan bij weggepinkt, alhoewel da FF7 ook ni van de poes is op da vlak)

mee momenten eigenlijk iets te zwaar emotioneel, dermee dat ik zeg dat het zo intensief is, hoofdpersonage is echt wel ne coole pee, en de manier waarop het verhaal vorm krijgt is echt heel subtiel, zelfs meesterlijk gedaan

soort spoiler hieronder, nuja spoiler, ik zet het liever tussen tags, ge moet het zelf weten of ge het wil lezen

u hoofdpersonage heeft geheugenverlies en die krijgt dan met flashen zen geheugen terug, die flashen zijn een soort van kleine verhaaltjes, gebracht in een speciaal interfaceken die u beetje bij beetje achtergrondinformatie over u personage(s) geven, in het begin weet ge eigenlijk nix; deze zijn vantijd heel melig, mo sommige ook wel heel goed, echt chapeau

soms irriteert het wel als ge wa wil voortspelen dat ge constant cutscenes en van die 'droom-herinneringen' naar uwe kop krijgt

mja eerst ni enthousiast... nogal moeilijk om een oordeel te vellen over een game als dit na een uurke of 5

het skillsysteem kan mee momenten wel is wa zwaar worden voor het kopke als ge mee alles wil bijblijven en vantijd is het ook wa raden waar ge naartoe moet enzo, mo da valt allemaal nogwel mee, nog ni echt gamebreakers tegengekomen ook ni

Twilkie
13 februari 2008, 10:19
Mercie voor de uitleg Koji.
Ik kijk er echt naar uit.
Vind het eigenlijk wel knap dat een spel zo emoties kan losmaken. Nog nooit echt gehad eigenlijk, dus ben benieuwd. Ik las trouwens dat hun volgende game 'Cry on' zal heten.
En spel dat vooral op emoties zal spelen en waar het doel is om de 15 min je te laten wenen van vreugde of verdriet. Knap dat er toch nog games zijn die aandacht besteden aan meer dan de graphics.

Darius Craven
13 februari 2008, 11:36
Zal blij zijn als ik deze einde van de maand kan spelen :)
Is er verandering in de outfits, wapens, ... Of ziet het er altijd hetzelfde uit?
Is iets wat ik vaak wel mis...

koji
13 februari 2008, 11:46
Is er verandering in de outfits, wapens, ... Of ziet het er altijd hetzelfde uit?
Is iets wat ik vaak wel mis...

ziet er altijd hetzelfde uit, in combat zie je wel je wapens en die veranderen en "enchantments" zie je ook

maar u main character ziet der wel den helen tijd hetzelfde uit

'k vin da ook triestig eigenlijk, zo altijd dezelfde looks, Eternal Sonata zou voor de PS3 de mogelijkheid krijgen om u outfits aan te passen etc

Pegas
13 februari 2008, 12:09
Hoe zit het nu met de laadtijden? Want in de reviews lees je dat deze redelijk lang zijn (vooral voor een gevecht), maar de "gewone" gebruikers hoor je er dan weer niet over klagen.

Dark_ParaSite
13 februari 2008, 13:29
Heb het dus ontvangen vandaag en de intro gespeeld MAN MAN KNAP :) echt wel de moeite ben benieuwd hoe het evolueert...

Negatief kantje ik heb net als koij 24€ ! import moeten betalen :(

Dark_ParaSite
13 februari 2008, 13:31
ziet er altijd hetzelfde uit, in combat zie je wel je wapens en die veranderen en "enchantments" zie je ook

maar u main character ziet der wel den helen tijd hetzelfde uit

'k vin da ook triestig eigenlijk, zo altijd dezelfde looks, Eternal Sonata zou voor de PS3 de mogelijkheid krijgen om u outfits aan te passen etc

Die looks mochten in deze tijd idd wel eens veranderen :) nuja ben al content dat de wapens enz terug veranderen want da is ook nie vaak een feit.

Twilkie
13 februari 2008, 13:43
Bij mij ook aangekomen en zoals dark al zei wel 24euro tax er bovenop gekregen :(
Ik heb den indruk dat je rapper prijs hebt bij koerierdiensten? Heb al imports ui de states gedaan via air mail en nooit tax. Bullocks

koji
13 februari 2008, 13:47
Hoe zit het nu met de laadtijden? Want in de reviews lees je dat deze redelijk lang zijn (vooral voor een gevecht), maar de "gewone" gebruikers hoor je er dan weer niet over klagen.

die zijn der, nu ni voor te zeggen keilang, maar ze zijn der wel, hij houdt wel een stuk gecached in steden etc, dus ge kunt in en uit een huis met minieme laadtijden (valt dus nogwel mee)

per combat ook wel efkes, maar da ga nogwel, ik denk dat ik in die 22 uur playtime me nog maar 2 keer ofzo heb geïrriteerd aan die loading (pakt ne second of 5/8 per fight)

koji
13 februari 2008, 13:51
ja die 24 euro import, das ook een factuur opgemaakt door UPS zelf hé... (als ik me ni vergis)

Twilkie
13 februari 2008, 14:50
Weet het eigenlijk niet. Ben nog niet thuis geweest. Ma weet wel al da ik heb mogen dokken.

koji
13 februari 2008, 15:14
Eurogamer review; 8/10

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92553

goeie review imo, het verhaal is echt wel een hoogvlieger

Dark_ParaSite
13 februari 2008, 15:31
die zijn der, nu ni voor te zeggen keilang, maar ze zijn der wel, hij houdt wel een stuk gecached in steden etc, dus ge kunt in en uit een huis met minieme laadtijden (valt dus nogwel mee)

per combat ook wel efkes, maar da ga nogwel, ik denk dat ik in die 22 uur playtime me nog maar 2 keer ofzo heb geïrriteerd aan die loading (pakt ne second of 5/8 per fight)

Ik stoor me er toch nie echt aan :) was vroeger veel erger op de PS 1 en 2 :)

Dark_ParaSite
13 februari 2008, 15:34
die 24€ komt van 11,17€ import vat en 13,50 brokerage surcharges ... wa is die brokerage?

ToNiC
13 februari 2008, 16:10
Ik had een via playasia import gedaan en was enkel 10€ douane (importbtw is dat eigenlijk) maar dat was ook via air mail niet via koerierdienst..Moet je je game gaan afhalen in de post.

Die brokerage is misschien kost van ups om douane formaliteiten af te handelen

Twilkie
13 februari 2008, 16:10
Ik gok een soort administratieve kost die je aan de douane betaald.
En dat is dus dwaas. Ze rekenen ook blijkbaar BTW op je aflevering methode.

Darius Craven
13 februari 2008, 16:41
Die looks mochten in deze tijd idd wel eens veranderen :) nuja ben al content dat de wapens enz terug veranderen want da is ook nie vaak een feit.

Inderdaad, het maakt het gwn des te leuker als je je character ziet evolueren, zelfs al zijn het maar kleine details...

koji
13 februari 2008, 17:18
Inderdaad, het maakt het gwn des te leuker als je je character ziet evolueren, zelfs al zijn het maar kleine details...

ik kan dat nu wel verstaan als ze alles op 1 dvd proberen te rammen dat ze wat texture plek proberen te besparen, onderschat natuurlijk ook al dat werk niet aan al die costumes te modelen enzo (nuja ge ziet meestal toch alleen maar u main lopen, en pakt dat die een costume of 20 heeft... enfin, het zit der ni in...)

maar voor games van dit kaliber, die dan op 4 dvd's staan... had toch wel gemogen... nuja ge ziet het zo goed als nooit in JRPGs...

ik was kweeni hoe blij da ge in DQ8 u wapen ziet veranderen naargelang wat ge hebt equipped op het field! WAW sech! :D

Creamium
14 februari 2008, 01:43
verdomme eh, na die GT review gezien te hebben, kreeg ik zin in de game :s Ik lees nu overal dat het verhaal super is en de audio ook (mag wel met ol' Uematsu), maar het traditionele battlesysteem houdt me nog altijd tegen :/ Toch, ik zie me dit toch ooit nog impulse buyen :p kut internet en de hype building

Darius Craven
14 februari 2008, 11:26
Koop het Darunia, koooooop het :)

Zijn er eigenlijk nog JRPG's die dit jaar op X360 verschijnen en wel de moeite lijken?

Decay
14 februari 2008, 12:24
Eurogamer review; 8/10

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92553

goeie review imo, het verhaal is echt wel een hoogvlieger

Man nu wil ik dat spel zo hard hebben :love:

Creamium
14 februari 2008, 13:24
Zijn er eigenlijk nog JRPG's die dit jaar op X360 verschijnen en wel de moeite lijken?

Infinite Undiscovery (domme titel, maar RPG kenners zijn zeer enthusiast over deze) en The Last Remnant. Op meer kan ik niet komen.

btw reviews doen mij echt wel van stance veranderen wat deze betreft. Eurogamer is een site die ik ook wel respecteer en een 8 van hen is ook iets om mee rekening te houden. Fitch bij 1UP gaf het ook al zoiets... Voor een jrpg die qua basic gameplay niet echt veel nieuws doet, zijn dat best hoge scores, dus moet het verhaal best wel goed zijn.

koji
14 februari 2008, 13:29
Infinite Undiscovery (domme titel, maar RPG kenners zijn zeer enthusiast over deze)

da ziet der idd heeeeeel interessant uit

en ja Darunia, het verhaal is echt heel sterk

kzit trouwens aan 24uur playtime, ik vermoed da ik halfweg disc 2 zit, disc 1 heb ik 15 uur over gedaan, ni echt gerushed, ni heel traag gespeeld, gewoon grondig

dus die 10u per disc zit der wel wa naast imo

kdenk da ik voor men playthrough op dit tempo op iets van een 55/60 uur gaan uitkomen
(ik vond die 10u per disc nogal weinig als ik zo previews/reviews zat te lezen... veel kans zijn dit dezelfde mensen die Mass Effect uitspelen op 15 uur ofzo... :ironic:)

Creamium
14 februari 2008, 15:34
he koji of iemand anders, ff een vraag: ik zag in de GT review dat er 5 talenopties zijn, waaronder Japans. Nu is het leuke aan next gen dat je dus de originele japanse voice acting kunt horen... zou die beter zijn dan de Engelse of weet je dat niet? En de Engelse zelf, is die goed?

Dark_ParaSite
14 februari 2008, 15:50
k'zit nu aan 4u playtime en ben nog nie buiten de eerste stad geweest, heb al een aantal dreams en siqequests gedaan. tijd voor nu eens echt op pad te gaan met de party die ik gekregen heb.

Bij één van de sidequests al een vrij goei item gekregen!

Darius Craven
14 februari 2008, 15:52
Infinite Undiscovery (domme titel, maar RPG kenners zijn zeer enthusiast over deze) en The Last Remnant. Op meer kan ik niet komen.

Infinite Undiscovery had ik inderdaad al tegengekomen... Die andere ga ik me eens opzoeken.

En @playtime per disc... Ik speel altijd veel meer uren op mijn meeste games dan er in reviews vermeld staat...

Dark_ParaSite
14 februari 2008, 16:20
Hm het skill link en skills leren van item systeem komt een beetje overéén met FF9 vind ik persoonlijk :)

koji
14 februari 2008, 17:16
zou die beter zijn dan de Engelse of weet je dat niet? En de Engelse zelf, is die goed?

'k heb de Japanse nog ni geprobeerd, maar de Engelse is wel goed te doen, niet hyperactief ofzo, alleman praat rustig, alleen de "grappige" sidekick durft wel op de zenuwen te gaan werken

mnee ze is goed, vooral rustig

Arumat
14 februari 2008, 17:21
Beste jrpg in jaren! (het is al sinds shadow hearts 2 geleden dat ik nog zo'n goed verhaal zag).

De japanse voice acting is voor mij toch wel de beste, het brengt zoveel meer emotie in het verhaal maar de engelse zijn zeker ook niet slecht.

Dark_ParaSite
14 februari 2008, 18:07
Hm mss toch eens de japanse voices proberen dan :) Had dit bij enchanted arms ook opstaan... omdat de engelse voices echt slecht waren ;)

Fonskuh
14 februari 2008, 21:35
Ben nu al paar uurkes aant spelen en om mijn eerste jrpg te zijn ben ik wel onder de indruk. Echt goede game, alleen zit ik nu vast aan de eerste baas :p

Enorm veel story en dialog in het begin, trekt da door verder in het spel?

Knightmare247
15 februari 2008, 00:16
Is er eigenlijk hier een CE editie van?

fixer187
15 februari 2008, 00:20
Ik dacht van niet...

I~MushrooM
15 februari 2008, 04:29
Morgen aan den 3de disc beginnen, 2dewas echt wel saai vond ik, kort, makkelijke boss? fights, geen 1 keer moeilijkheden gehad en wa veel puzzels oplossen naar men zin en steeds dezelfde vijanden om de 15 sec in een groot gebied waar ge uw weg moet zoeken vantijd. Hopelijk is den 3rde terug beter

Twilkie
15 februari 2008, 08:03
Die eerste boss heb ik twee keer moeten proberen eer ik hem dood kreeg. En toen lag Jansen KO tegen de vlakte. Wordt het dan makkelijker? De health potions vlogen er ook nogal door moet ik zeggen.

koji
15 februari 2008, 08:18
1ste boss fight is best wel pittig, die volgende da ga komen is ook wel interessant

en ja, den 2e disc is precies ietsken minder dan den eerste, alhoewel da ge KWEENI wa te weten komt van het verhaal, maakt het wel wa goed voor mij (en misschien ook iets makkelijker)

al behoorlijk wa "turn-tail" gedaan ook :D

en tetten, veel tetten ook

tetten zijn goe, keep in mind manne, disc 2 = disc tet

paar interessante tips hiere, semi spoiler, dus lees op eigen risico...

http://www.xbox.com/en-US/games/l/lostodyssey/primatips.htm

toch wel zien dat ge ook altijd genoeg healing herbs, angel plumes en mana dinkskens bijhebt, want da kan u wel is zuur opbreken, der zijn vantijd stukken dat ge 2 uur zonder shop moet spelen enzo, zeker ni vergeten genoeg angel plumes mee te pakken!!!

na nen tijd gade mits wa creativiteit wel manieren hebben om u party altijd healed up te houden via een loophole met een defend skill van een party member die ge nog moet tegenkomen (kheb het maar tussen tags gezet...)

(Turn Tail, rest van de party defend -> een party member gained mana per defend -> loop weg = free mana = free heal = nogal uitgebreid maar het werkt wel)

Dark_ParaSite
15 februari 2008, 12:31
4 pogingen moeten doen om de eerste boss neer te leggen... had beetje tegenslag de eerste keren aangezien die toen bijna constant men volledige party ineens aanviel. 4de keer deed die dit maar 1 keer raar genoeg :)

Dark_ParaSite
16 februari 2008, 14:58
Weet er iemand of ge later nog de mogelijkheid krijgt terug te komen naar de eerste stad? Aangezien ik volgens mij iets gemist heb daar :)

Dark_ParaSite
16 februari 2008, 19:57
Koji vraagje:

Na de 2de boss kunt ge eventjes spelen voor een ander gevecht begint. Nu daar staat links een chest die ge makkelijk kunt openen. Ma rechts achter die contructie ook... nu ik ben daar nie bijgeraakt filmpje begon...

Enig idee of ge aan die chest geraakt? Zoja dan speel ik da stuk eens opnieuw :)

Fonskuh
16 februari 2008, 20:09
Man man, nu al 6 keer die 3 grunts en 2 peten op hun paard proberen killen en altijd ist de ene rush na de andere, heb zelf geen tijd om te healen..

koji
17 februari 2008, 14:31
Koji vraagje:

Na de 2de boss kunt ge eventjes spelen voor een ander gevecht begint. Nu daar staat links een chest die ge makkelijk kunt openen. Ma rechts achter die contructie ook... nu ik ben daar nie bijgeraakt filmpje begon...

Enig idee of ge aan die chest geraakt? Zoja dan speel ik da stuk eens opnieuw :)

die chest heb ik dus ook ni!

en dan volgt der zo een megalang stuk...

Dark_ParaSite
17 februari 2008, 15:59
die chest heb ik dus ook ni!

en dan volgt der zo een megalang stuk...

K'heb da stuk van ongeveer een uur eens herspeelt vandaag. Eigenlijk vrij simpel aan te geraken :) gewoon langs de ingang kunt ge eraan, hek is een beetje onderbroken...

Fonskuh
17 februari 2008, 16:40
Man ik ben ier zot aant komen, eerste encounter in Ghost Town

Al 10 keer ofzo gedaan en da lukt mij dus echt nie. Altijd guarden ze mijn attacks, of is 1 al dood voor ik kan healen..

I~MushrooM
17 februari 2008, 16:46
Als ze guarden moet je magic gebruiken he, simpel toch

Fonskuh
17 februari 2008, 17:00
Als ze guarden moet je magic gebruiken he, simpel toch

Bijna altijd, kzalt zo zeggen :p En ze gebruiken altijd rush..

Edit: Na 20 keer ofzo gelukt, lol

Creamium
18 februari 2008, 17:03
February 29, 2008

nog 10 dagen... Als iemand hem ergens vroeger ziet liggen, zeker zeggen!

Darius Craven
18 februari 2008, 18:22
February 29, 2008

nog 10 dagen... Als iemand hem ergens vroeger ziet liggen, zeker zeggen!

Ik ben al in't rond aan't kijken :)

Fonskuh
18 februari 2008, 19:00
Savegame staat nu op 8.45 played ofzo, en juist aan disc twee begonnen, is da met of zonder cutscenes en filmpkes?

koji
19 februari 2008, 08:34
Savegame staat nu op 8.45 played ofzo, en juist aan disc twee begonnen, is da met of zonder cutscenes en filmpkes?

met

das wel behoorlijk snel

Dark_ParaSite
19 februari 2008, 12:53
met

das wel behoorlijk snel

Djeez zeg behoorlijk? da's gelijk een raket :)

K'zit nog maar in de 2de stad op disc 1 en k'zit al aan 13u mja ik speel dan ook als een slak en doorzoek alles 3 keer :p

Calle30
19 februari 2008, 12:56
Mijn kopie is net verstuurd, als ik het hier zo lees dan moet het de moeite zijn !

Dark_ParaSite
19 februari 2008, 16:13
Zijt ma zeker :) tot nu toe zou ik zelfs durven zeggen dat dit een final fantasy is maar dan met een andere titel ;)

Fonskuh
19 februari 2008, 17:04
Heb er eigenlijk ook wel mijn tijd voor genomen om alles te zien en te doen, en redelijk wat try's op bossfights :p

Arumat
19 februari 2008, 17:08
Zijt ma zeker :) tot nu toe zou ik zelfs durven zeggen dat dit een final fantasy is maar dan met een andere titel ;)Dit is hetgeen FFXII zou moeten geworden zijn :p

Dark_ParaSite
19 februari 2008, 18:37
Dit is hetgeen FFXII zou moeten geworden zijn :p

Jup ge denkt er hetzelfde over als mij :)

Nu fonske hebt ge dan elk item achter posters en in potten verzameld op 9u tijd? :confused:

Darius Craven
19 februari 2008, 18:38
Nog even geduld... Ik hoop dat ik hem de 27e of zo al vind :)

Fonskuh
19 februari 2008, 19:45
Heb mss een paar vergeten ofzo, maar heb elk deel volledig afgelopen om te kijken of ik niets over het hoofd had gezien :)

Ik denk dat het zonder scenes is, heb een week op de 1e disc gespeeld en soms 2-3u per dag..

Dark_ParaSite
19 februari 2008, 21:41
Man man net weer enkele prachtige dromen gehad :) dit zijn soms echt wel pareltjes, k'ga dus zeker de moeite doen om die allemaal te vinden...

koji
19 februari 2008, 21:57
Man man net weer enkele prachtige dromen gehad :) dit zijn soms echt wel pareltjes, k'ga dus zeker de moeite doen om die allemaal te vinden...

don`t forget me now is mene favoriet, als ge die moest tegenkomen... hebbek zelfs een traantje bij weggepinkt :$ :eek:

:)

(mee die `demente` bomma)

Dark_ParaSite
20 februari 2008, 12:41
don`t forget me now is mene favoriet, als ge die moest tegenkomen... hebbek zelfs een traantje bij weggepinkt :$ :eek:

:)

(mee die `demente` bomma)

Net gehad :) is idd een subliem verhaaltje

Little liar is natuurlijk ook super (mijn favo)

fixer187
20 februari 2008, 22:43
Gisteren de eerste keer de game kunnen checken, normaal komt ie volgende week in de bus. Ik kan haast niet wachten. De loadtimes vielen precies echt wel mee.

rico
26 februari 2008, 08:15
oh kan haast niet meer wachten, vrijdag is het eindelijk zover!! Eindelijk nog es good old JRPG voor lekker lang weg te zakken in de zetel :p

Dark_ParaSite
26 februari 2008, 12:41
Zit ondertussen ergens op disc 2 in een dungeon waar er toch wel voor de eerste keer deftig gebruik gemaakt wordt van status effects. K'had men anti stone, terror, blind skills nog nie kunnen aanleren of al game-over door dat men ventjes allemaal steen waren ;)

Valt wel op dat iedere area wel andere tactics nodig heeft leuk leuk...

Darius Craven
26 februari 2008, 18:20
Nog niemand hem in de rekken zien liggen? Ik hoop op morgen... Of donderdag... Want wachten tot vrijdag hou ik niemeer vol :)

KenSpectre
26 februari 2008, 18:56
ik ga morge toch eens rondkijke (wil een nieuwe game) alsk er aan denk zalk eens kijke ofk em zie

I~MushrooM
27 februari 2008, 03:10
Nou, disc 2 was minder vond ik persoonlijk. Disc 3 daarentegen was gewoon geweldig goed, the end is near :(

koji
27 februari 2008, 08:27
zit ergens begin Disc 3, laatste weken ni al teveel tijd gehad, het laat zich niet echt in kleine blokken spelen (voor mij toch ni) wa wel is lastig is om te combineren

Disc 2 vond ik ook minder, verhaalgewijs wel ZEER interessant, maar nogal saaie dungeons

CrazyK
27 februari 2008, 08:34
mensen Lost Oddysey ligt in de rekken
hoe weet ik dit een vriend van mij werkt in de Game Mania
en heeft me zojuist gebeld dat de game vandaag in de rekken zal liggen :)

Dark_ParaSite
27 februari 2008, 13:18
Gisteren men 500 perfects al gehaald :)

Nu opt gemakje verder spelen op disc 2 en men nieuwe immortal eens alle skills beginnen aanleren ;)

Darius Craven
27 februari 2008, 14:45
FRS niks
Fnac niks
Bart Smit niks
Game Mania & Media Markt is te ver om onder de middag binnen te springen
Extrazone lag 1 exemplaar... Nu niet meer :)

Arumat
27 februari 2008, 15:08
Disc 2 was rustiger maar disc 3 is de zaligheid (best heel die cd op 1 dag uitspelen :p)

koji
27 februari 2008, 15:11
Disc 2 was rustiger maar disc 3 is de zaligheid (best heel die cd op 1 dag uitspelen :p)

ben echt aan het afwachten tot ik nogis nen dag tijd heb om me der nog is aan te zetten, het scaled echt slecht in blokjes van een uurke ofzo

Creamium
27 februari 2008, 16:27
over de achievements: zitten er zo van die geniepige (lees: crappy) in die missable zijn, dat je dus bv na een bepaald punt in het spel nie meer kunt halen? Dat haat ik altijd zo eh. Ik hoop dat bij LO alles nog haalbaar is als je bv al in de laatste disc zit.

I~MushrooM
27 februari 2008, 18:02
Alle achievements zijn makkelijk te halen, verhaal en sidequest uitspelen en iedereen alle skills leren en dat ist. Er is er 1 waar veel problemn mee hebben precies en dat is daje alle schatkisten, bepaalde inhoud er van dan, want er zijn er veel met dezelfde inhoud ofzo moet hebben, sommige de je gemist heb zou je kunnen kopen in een auctionhouse, maar niet alle wss

Dark_ParaSite
27 februari 2008, 18:43
Hm koij k'heb een vraagje k'heb nu zo'n treasure hunt é ma daar staan 2 bolletjes bij in men menu. K'vind onmogelijk de locatie waar het zou moeten zijn. Ookal moet het in da gebied liggen. Zou het kunnen dat men locator nog nie het juiste lvl heeft voor da item te localiseren? Want kan eerlijk gezegt momenteel geen andere reden geven waarom ik het niet vind :)

Darius Craven
27 februari 2008, 18:52
Hmm, de geur van een nieuwe game
Zal zodra ik tijd heb gehad om hem te spelen ook mijn bevindingen posten :)

LifeAspect
27 februari 2008, 22:02
net het spel gekocht (naja rond uur of 6-7) en heb het meteen 3 uurkes na elkaar gespeeld, eindelijk nog eens een leuke rpg (western rpg's zoals mass effect vind ik mor saai <.<) en moet zeggen, vind echt wel een leuk spel, voelt heel traditioneel aan enzo ^^
nu nog eternal sonata kopen later maar eerst deze uitspelen ^^

Darius Craven
28 februari 2008, 00:43
Heb deze avond maar tijd gehad om de intro te doen, paar gevechtjes en dan de monorail te nemen... En wow, de game heeft me al in zn greep! Als ik morgen nie moest werken speelde ik een hele nacht door :)

rico
28 februari 2008, 08:04
denk dat het vandaag in de rekken ligt bij game mania. Daar komen de games meestal donderdags binnen. Dus zal vandaag aan de slag kunnen , hopelijk :)

iLLuSion_xGen
28 februari 2008, 10:53
Ligt al van woensdag in GM :)

rico
28 februari 2008, 11:14
vrwa bellen die dan ni? heb hem besteld

Dark_ParaSite
28 februari 2008, 12:23
Om dat ze daar blijkbaar in de helft van de gevallen te lui zijn om de mensen te verwittigen + duurder ;)

nuja mij ziet ge er in elk geval zo min mogelijk nog

rico
28 februari 2008, 12:39
idd wtb game nation terug :'( waar waren de tijden :)

fixer187
28 februari 2008, 14:10
idd wtb game nation terug :'( waar waren de tijden :)

:offtopic: idd, maar ze hebben door hun eigen beleid hun graf gegraven

rico
28 februari 2008, 14:37
:offtopic: idd, maar ze hebben door hun eigen beleid hun graf gegraven

:offtopic: true

koji
28 februari 2008, 14:55
vrwa bellen die dan ni? heb hem besteld

krijg hier altijd een geautomatiseerde SMS van men GM als een bestelling of pre-order binnekomt, dacht da da nationaal was, blijkbaar niet dus

rico
28 februari 2008, 15:21
ja hier ook, maarja mss ook vergeten?

anyway heb sebiet gedaan me werken rijdt dan wel ff langs de GM
en OW als hem daar ni binne is he, dan ga het serieus rommelen ze!!

en normaal komen games in elke gm zelfde dag uit dus, geflame aan degene die aangekondigd he dat hem al van woensdag in gm zou liggen ;)

rico
28 februari 2008, 16:19
alle hij was toch al binnen, problemen met sms sturen luide het daar :)

anyway afk for about 2 weken :) for some seriuse gaming time :p

LifeAspect
28 februari 2008, 20:50
damn hoe versla je die 2de baas
ik heb jansenn die yellow band equipped en ik dood altijd 2 vijnanden maar altijd ben ik net te laat voordat die worm die eerste keer charged voordat ie voor eerste keer dood is.. echt irritant

iLLuSion_xGen
28 februari 2008, 22:11
damn hoe versla je die 2de baas
ik heb jansenn die yellow band equipped en ik dood altijd 2 vijnanden maar altijd ben ik net te laat voordat die worm die eerste keer charged voordat ie voor eerste keer dood is.. echt irritant

LOL ik ben daar ook en ik zou een vlieg willen zijn als ge hem neerlegt om uw reactie erna te zien :)

Meer kan ik op de moment ni zeggen :D

LifeAspect
28 februari 2008, 23:30
bleh, gewoon irritant baaske xD morgen leg ik hem wel neer... <_<

ganonborf
29 februari 2008, 10:24
wooooeeee
khebbem al ligge van woensdag maar nog maar heel eve gespeeld want men vriendinneke wil absoluut meespele/kijke
weekendje thuisblijve en constant spele
spel zag er wel vet uit

Dark_ParaSite
29 februari 2008, 12:44
LOL ik ben daar ook en ik zou een vlieg willen zijn als ge hem neerlegt om uw reactie erna te zien :)

Meer kan ik op de moment ni zeggen :D

k'had ook wel zo'n wtf reactie :)

Twilkie
29 februari 2008, 13:42
Tip voor de worm boss

Laat Kaim en Seth de voorste aanvallen. Laat ze steeds op dezelfde aanvallen, zo kan de worm zich minder chargen. Laat Jansen water magie gebruikenop de worm. Worm heeft me maar één keer kunnen aanvallen.

Arumat
29 februari 2008, 17:50
Tip voor de worm boss

Laat Kaim en Seth de voorste aanvallen. Laat ze steeds op dezelfde aanvallen, zo kan de worm zich minder chargen. Laat Jansen water magie gebruikenop de worm. Worm heeft me maar één keer kunnen aanvallen.
ook best ervoor zorgen dat je minstens lvl 16 ofzo bent zodat je zephyr (heal voor iedereen) hebt en zo dus sneller kan healen na een aanval van de worm boss

Andere bosses zijn makkelijker maar de worm is even wennen. Het is ook de enige bossfight waarin ik ben gestorven in heel het spel.

cram
29 februari 2008, 19:15
Jongens ben nog maar pas begonnen en het steekt me al dik tegen.
Bij dat eerste gevecht tegen dat machiene geval.
Is dat wel kapot te krijgen?ben nu al een Half uur dat geval proberen te verslagen.
Als je voor elk gevecht meer dan een half uur nodig hebt,begrijp ik wel dat ze er 4 cd's voor nodig hebben voor dit spel.
Aargh ben nog nooit zo gefrustreert geraakt bij een spel,en dat nog maar in het begin.:angry: mijn hart gaat hier tegen 200 per uur.
Edit:ben het beu dit spel gaat terug naar de winkel.

Mike Ty$on
29 februari 2008, 19:42
ammai ist dan zo moeilijk :s

is er geen tutorial ofzo?

ngL-
29 februari 2008, 20:05
ja als ik de reacties hier zo lees ist precies toch nie zo simpel? Anyway ik vond Enchanted Arms wel (redelijk) goe, zou ik deze dan ook appreciëren, in de wetenschap dat ik Mass Effect saai vond? :p

Darius Craven
29 februari 2008, 20:07
Cram, da meent ge toch niet?

Breng het idd maar terug als dat je al teveel is, no offense ma tis pure logica en heel makkelijk te verslaan?
En als een game al niet meer een beetje moeilijkheid mag hebben...

Linker kanon slagen, rechts vuurt, rechts slagen, links vuurt, links slagen, rechts vuurt, ... En als hij de Blade aanval doet blocken.

cram
29 februari 2008, 20:12
Alee naar dewinkel terug doen zal ik maar vergeten.
Juist van colére doosje met cd's weg gesmeten door het raam.Gelukkig was men raam open.

cram
29 februari 2008, 20:17
Cram, da meent ge toch niet?

Breng het idd maar terug als dat je al teveel is, no offense ma tis pure logica en heel makkelijk te verslaan?
En als een game al niet meer een beetje moeilijkheid mag hebben...

Linker kanon slagen, rechts vuurt, rechts slagen, links vuurt, links slagen, rechts vuurt, ... En als hij de Blade aanval doet blocken.

Ja wie weet dat nu in het begin.Er kwam af en toe wel een tekst tevoorschijn maar die was veel te snel weg om te kunnen lezen wat er staat.
EEn spel moet in het begin gemakkelijk zijn en dan stilaan opbouwen naar moeilijk.Niet andersom.
Ksal men cdkes maar terug bij een zoeken zeker en hopen dat ze nog werken.

Dark_ParaSite
29 februari 2008, 21:17
euhm zelfs die tactic die darius geeft is nie echt nodig :)

Gewoon attacken op de arm die ge dmg kunt doen, simpeler kan nie...

cram
1 maart 2008, 02:23
euhm zelfs die tactic die darius geeft is nie echt nodig :)

Gewoon attacken op de arm die ge dmg kunt doen, simpeler kan nie...

Deed ik ook eerst maar na meer dan een half uur nog geen resultaat hebben.Begint al direct te vervelen.
Waarom moet dat spel direct beginnen met een gevecht?
Waarom eerst je karakter(ers) niet eerst leren kennen?

Twilkie
1 maart 2008, 09:14
Dat komt na dat gevecht ook. Alles wordt langzaam uitgelegd daarna. Een half uur? Dan deed je het toch niet goed hoor. Ik had die op twee minuten neer.

koji
1 maart 2008, 10:49
lol Cram

ik moet nu toegeven dat ik daar ook wel effe heb aangezeten, mo tis idd poepsimpele logica

ni te druk in maken jong, alhoewel ik hou men hart vast voor het eerste bossfight lol

iLLuSion_xGen
1 maart 2008, 10:56
Ben ik trouwens de enige dat die dreams oersaai vindt?

Hadden zel eens nen FMV van mogen maken zenne...

koji
1 maart 2008, 10:57
der zijn der heeeeeeel goeie bij, saaie ook, zeker int begin, ge moet u vantijd een bitje verplichten van ze te volgen, en ze komen ook ni altijd gelegen

zo van fuck nu weer nen droom, mo der zitten wel echt pareltjes tussen

Dark_ParaSite
1 maart 2008, 13:57
Hm ik ben eigenlijk nog nie echt nen droom tegengekomen die ik slecht vond, tis gewoon naja een blok tekst, de ene vind dit erg, de andere niet :)

btw cram: er zijn toch wel meerdere rpg's die beginnen met de actie en daarna pas de ventjes leren kennen. FF7 begon zelfs met een dikke actie scene als ik me nie vergis :)

I~MushrooM
1 maart 2008, 16:57
Mensen willen gewoon niet meer lezen maar meteen fmv's. Lezen is saai tegenwoordig. Doch, beste rpg aller tijden, FF7, had enkel tekstballonetjes. En als er wat uitdaging inzit, je uw brein moet gebruiken, uw vijand analiseren, hem uiteindelijk een stap vooruit zijn en het niet lukt in 5 minuten is een spel rotzooi. Waarom speelde geen no brainers al mario kart? Spoiled youth! :D

cram
1 maart 2008, 18:08
Ben terug pegonne:D.

rico
4 maart 2008, 10:30
that's the spirit don't give up!

anyway ge zult da nog wel paar keer tegenkomen da ge es van targets moet wisselen want tis echt wel ne rpg waar je gebruik moet maken van de elementen en ff moet nadenken welke acties uit te voeren voor elk unit. Maar voor mij is da een groot pluspunt :) gedaan met just hack en slash!

Ik zit nu aan cd2, vond dat cd1 wel niet echt lang duurde. ik heb er 10u over gedaan en heb echt elk hoekje onderzocht dak tegenkwam :) Nu heb ik pas m'n boot en kan ik es wat vrij rondlopen, dan ontplooit het spel zicht echt!

Ik vind het nog altijd fantastisch spel! nog geen seconde verveeld. spijtig dak nog moet werken overdag :( (en die dreams vind ik echt goed geschreven! het is indd niet altijd op de ideale moment dat die komen maar later als je tijd teveel hebt zou je ze allemaal zeker eens moeten doorlezen! )

Dark_ParaSite
6 maart 2008, 17:50
k'zit ondertussen op disc 3 en bijna in een andere grote stad :)

Gebieden op disc 2 vielen me een beetje tegen ma valt al bij al nog goe mee... Ik hou nu eenmaal nie van donkere grotten en mysterieuse gebouwen ;)

vidiot
7 maart 2008, 18:24
Ik krijg dien eerste grote boss niet kapot, da gevleugeld beest in de bergen. Iemand tips?

edit:nvm kheb hem... :p

TheBud
8 maart 2008, 03:44
Mensen willen gewoon niet meer lezen maar meteen fmv's. Lezen is saai tegenwoordig. Doch, beste rpg aller tijden, FF7, had enkel tekstballonetjes. En als er wat uitdaging inzit, je uw brein moet gebruiken, uw vijand analiseren, hem uiteindelijk een stap vooruit zijn en het niet lukt in 5 minuten is een spel rotzooi. Waarom speelde geen no brainers al mario kart? Spoiled youth! :D

Wat een hypokriet gezeik noem ik dit, eerst zeg je dat niemand meer graag leest, maar dan haal je wel het ultieme voorbeeld van graphics boven gameplay boven. FF VI had 10x zoveel tekst, had veel meer main characters, was veel beter uitgeschreven en geregistreerd en was contextueel gewoon veel interessanter. Net hetzelfde voor Chrono Trigger.

Ik heb niks tegen graphics noch tekst nog simpele gameplay, maar deze stelling vind ik toch gewoon absurd.

I~MushrooM
8 maart 2008, 06:19
Waar staat wat van gfx boven gameplay? Beetje gezopen?

iLLuSion_xGen
8 maart 2008, 10:57
Waar staat wat van gfx boven gameplay? Beetje gezopen?

Ik zie dat toch ook niet staan zenne :s

OT : Ik zit nu AL op disc 2 na 7 uurtjes te spelen, hopelijk zijn de andere wat langer :s

koji
8 maart 2008, 11:12
ik heb 15 uur over disc 1 gedaan, en disc 2 is een pak korter dan disc 1

Dark_ParaSite
8 maart 2008, 13:25
hm dan vliegt ge er toch wel door zenne :)

Dark_ParaSite
11 maart 2008, 12:41
Vraagje:

Is het mogelijk ééns op disc 4 om nog terug te gaan naar vorige locatie's ? Heb namelijk in Saman een droom gemist en in het begin een paar volgens mij in Uhra.

Hopelijk lukt dit :)

Nu disc 3 is trouwens echt wel enorm veel beter ivg met disc 2. Ben trouwens nog steeds zwaar verslaafd aan deze game, echt super spelletje :)

L0k1-
11 maart 2008, 21:58
damn spel is fun, doet me denken aan het plezier dat ik beleefd heb met de Final Fantasy's op de Playstation 1.

alles is overzichtelijk, enige mindere zijn de karakters. Deze konden af en toe wat beter afgewerkt zijn. Voor de rest fun game, zeker met die dromen voegt diepgang toe tot het spel.

Darius Craven
11 maart 2008, 23:37
En ik vind de tijd maar niet om het te spelen :(

fixer187
12 maart 2008, 02:44
13uur en juist op disc 2. Ik vond wel dat ze wat origineler konden zijn met de achievements eigenlijk.

Vraagje:

Is het mogelijk ééns op disc 4 om nog terug te gaan naar vorige locatie's ? Heb namelijk in Saman een droom gemist en in het begin een paar volgens mij in Uhra.

Hopelijk lukt dit :)

Nu disc 3 is trouwens echt wel enorm veel beter ivg met disc 2. Ben trouwens nog steeds zwaar verslaafd aan deze game, echt super spelletje :)

ja, dit gaat. Als je voor de achievements gaat moet je enkel wel opletten op 3 dingen. Er zijn 2 magics die je niet meer kan terugvinden op disc 2 en een area ook waar je nooit meer in kan.

Dark_ParaSite
12 maart 2008, 13:09
die 2 magic's zijn shieldus en baricadus als ik me goed herrinner en die moet je hebben als ge gothza verlaat :)

welke area bedoeld ge?

fixer187
12 maart 2008, 13:59
De area is blijkbaar niet nodig voor de area achiv, dit is Khent en hier moet je direct naar gaan een shet op de map is, daarna is de poort gesloten.

Dark_ParaSite
12 maart 2008, 17:35
Hm ben al in khent geweest op disc 3 dacht ik ma die poort was nog gesloten. Zal er wel op een ander tijdstip binnen kunnen? Ben er dus geweest voor ik naar Gothza ging...

fixer187
12 maart 2008, 18:12
Als het gesloten is is het al te laat.

Dark_ParaSite
12 maart 2008, 21:24
erhm heb khent nie anders geweten dan gesloten hoor, ben daar asap naar toe gegaan de allereerste keer dat het beschikbaar gesteld is :)

Darius Craven
16 maart 2008, 13:56
Is het trouwens normaal dat de dingen die dicht in beeld zijn iets waziger worden weergegeven dan die veraf? ( textures iets waziger, en een soort van blur )

Dark_ParaSite
16 maart 2008, 17:35
euh geen flauw idee eigenlijk, zal er eens op letten :)

fixer187
17 maart 2008, 01:47
Khent opent wanneer je naar Ghotza kan gaan, als er daar bepaalde events gebeuren sluiten de poorten weer.

L0k1-
18 maart 2008, 18:20
Is het trouwens normaal dat de dingen die dicht in beeld zijn iets waziger worden weergegeven dan die veraf? ( textures iets waziger, en een soort van blur )

ja is normaal, is bij vele andere games ook :)

@ Fixer, je hebt gelijk met de achievements, niet echt indrukwekkend ook wel spijtig dat je geen monsters kunt oproeken :(

Darius Craven
18 maart 2008, 19:59
ja is normaal, is bij vele andere games ook :)

Ah, tis maar dat ik een nieuwe monitor had gekocht en al schrik had dat het daar aan lag. Maar heb het idd nog gezien bij andere games intussen. Het valt me niet meer op :D

fixer187
28 maart 2008, 20:01
Weet iemand een snelle manier om de Elmon Crown te laten stelen door die ambetante apen in de Ice Cave op disc 3? Als ik eens zo een beest tegen kom rippen die alles behalve die kroon :angry:

sincere
29 maart 2008, 09:08
Heb nog maar een aantal uurtjes lost oddysey achter de rug maar dit spel is echt wel goed. Tot nu toe zijn de random battles niet zo talrijk als in final fantasy wat ik eigenlijk wel goed vind. Ik heb hier minder het gevoel van aaarrrg laat mij is 5 sec lopen voor ik weer een gevecht invlieg. De afwisseling is ook super en het verhaal smaakt naar meer, de dreams zijn ook perfect voor diegene die lekker diep in het spel willen gaan. Dit is voor mij de eerste echte geslaagde jrpg voor de xbox 360. Oh en jansen ruled gewoon lol. En nu ga ik verder gamen :)

DreaDNoughT
6 april 2008, 18:42
Ik heb het mij gisteren aangeschaft .

Na wat uurtjes spelen .Ttot de eerste grote boss ( daar bij ipsilon mountains ) .

Goed spel . Alleen alles wat onder de knie krijgen van die ring enzo . Voor de rest amuseer ik mij goed . De battle's nemen iets langer tijd dan bij gewone rpg battle's en vind ik wel goed . Ook de actie enzo is geweldig .

Alleen erger ik mij aan nogal die kleine zinnen . Zo gelijk de info tijdens de battle en in het menu enzo . Is vind het lettertype nogal klein . Heb een gewone Tv met pal 60 enzo . Ik zit daar 2 meter vanaf en die letters zijn nog just duidelijk genoeg om te lezen . Maar als ik wil spelen in mijn bed ( zoon 3 a 4 meter max ) is het gewoon niet te lezen . Allemaal wazig enzo .

Ligt het aan mij of is het normaal dat dat lettertype nogal klein is van die info ( gelijk bij settings enzo ) ??

Voor de rest geen opmerkingen . Alleen de random enc. mogen iets meer zijn .
Ook wat last van frame drops . Tijdens echt drukke events ( gelijk in het begin van het spel valt het wat op ) . Tis niet storend maarja kom :D
Enja , dan de dromen die nogal zo onpas komen :)

Decay
6 april 2008, 21:47
Ik heb het mij gisteren aangeschaft .

Na wat uurtjes spelen .Ttot de eerste grote boss ( daar bij ipsilon mountains ) .

Goed spel . Alleen alles wat onder de knie krijgen van die ring enzo . Voor de rest amuseer ik mij goed . De battle's nemen iets langer tijd dan bij gewone rpg battle's en vind ik wel goed . Ook de actie enzo is geweldig .

Alleen erger ik mij aan nogal die kleine zinnen . Zo gelijk de info tijdens de battle en in het menu enzo . Is vind het lettertype nogal klein . Heb een gewone Tv met pal 60 enzo . Ik zit daar 2 meter vanaf en die letters zijn nog just duidelijk genoeg om te lezen . Maar als ik wil spelen in mijn bed ( zoon 3 a 4 meter max ) is het gewoon niet te lezen . Allemaal wazig enzo .

Ligt het aan mij of is het normaal dat dat lettertype nogal klein is van die info ( gelijk bij settings enzo ) ??

Voor de rest geen opmerkingen . Alleen de random enc. mogen iets meer zijn .
Ook wat last van frame drops . Tijdens echt drukke events ( gelijk in het begin van het spel valt het wat op ) . Tis niet storend maarja kom :D
Enja , dan de dromen die nogal zo onpas komen :)

Op een gewone tv is dat altijd bij sommige games. Ik heb dat ook bij Mass Effect en andere games. Soms is het gewoon onmogelijk om die letters te lezen :(

MrNike
7 april 2008, 00:19
Idd da's normaal, ier op kot kannek in sommige games zinnen ook nauwelijks lezen. Maar thuis op d'n hdtv perfect :)

DreaDNoughT
7 april 2008, 17:55
Dan toch mijn tv :)

K , merci

L0k1-
7 april 2008, 22:17
yep, dead rising bijvoorbeeld was ver onleesbaar en capcom wou dit niet oplossen wegens te veel werk :)

enige spijtige aan de japanse stemmen is dat niet alles ondertiteld is, de achtergrond gesprekken bijvoorbeeld kun je niet verstaan in het japans. Nu moet wel zeggen dat de Engelse voice overs zeer deftig zijn :)

syndrom
13 juni 2008, 02:23
man man vandaag aangeschaft, en ik zit al non stop te spelen.

qua story toch een van meest emotionele rpg's dak al gespeeld heb. Heb al met tranen in men ogen gezeten bij sommige dreams en cutscene's en kzit nog maar op disc 1, dat beloofd.

Verder is de game goed pittig, je kan niet zomaar commands spammen, maar moet echt doordacht vechten.

Goede game tot nu toe.

Vraeck
13 juni 2008, 07:24
ik vind em bij momenten super, dan weer echt zo slecht. Bij die 2e baas had ik het echt bijna stilgelegd, heb em na 2 uur grinden dan toch kunnen kloppen op lvl 18. Daarna in die prison, dat manoeuvreren tussen die security drones, echt zo typisch japanse onzin en hopeloos old school, ik kon wel bijna huilen hoe ze junk als dit nog in een game durven steken. Gelukkig vind ik het verhaal voldoende ok, en de battlemenu's zijn ook in orde, maar of ik deze ga uitzitten tot het einde? Daarvoor vind ik em te vaak frustrerend en hopeloos ouderwets... ik vrees ervoor

Duc1n0
13 juni 2008, 09:16
ik vind em bij momenten super, dan weer echt zo slecht.
Same here

rico
13 juni 2008, 10:14
je moet gewoon doorzetten! vanaf cd 3 en je volledig vrijheid krijgt is het super spel!
Je kan overal gaan of staan waar je wil en hebt hidden locations en al. Ik heb het uitgespeelt en vond het nog vrij easy. maar je hebt nog een end game dungeon en die is vrij pittig! dus doordoen is de boodschap :)

gr8 game

syndrom
13 juni 2008, 11:10
die tweede baas? die slang met zen kreeftjes?

Zo moeilijk was die toch niet?

koji
13 juni 2008, 11:24
ik vind em bij momenten super, dan weer echt zo slecht.

ik zit nog altijd ergens in het begin van disc 3, zo een ice cave met dan een area derachter met allemaal zo wind toestanden die u van padjes blazen, ik zet het altijd af dan als ik een paar keer van zo een padje lig...

het beste is der wa af :)

syndrom
13 juni 2008, 11:30
ma het verhaal!

koji
13 juni 2008, 11:35
ma het verhaal!

het verhaal is schitterend, en heeeeeeel schoon gebracht

syndrom
13 juni 2008, 11:38
ik moet toegeven soms heb ik ook al men bakske tegen de muur willen kwakken.

CP-RB2H
10 juli 2008, 23:19
Zo'n perfect ringen vormen lukt bij mij niet echt :s Iemand enige tips misschien?

acon
11 juli 2008, 00:41
Heb het gisteren gekocht, straks eens spelen.
Weet niet wat ik er van moet verwachten, had alleen gehoord van lange/goede game.

Naradia
11 juli 2008, 01:17
kzit vast bij da ijsmonster op disc 3, nie aangedacht om die kleintjes te late meevechte, resultaat: hun level is zeer laag en kunne nie op tege diene baas.

CP-RB2H
11 juli 2008, 14:01
kzit vast bij da ijsmonster op disc 3, nie aangedacht om die kleintjes te late meevechte, resultaat: hun level is zeer laag en kunne nie op tege diene baas.

Even teruggaan en die wat lvl'en é:)

Gonzo
11 juli 2008, 14:55
Zo'n perfect ringen vormen lukt bij mij niet echt Iemand enige tips misschien?

Oefenen, concentreren op het geluid (de 'woesh'), en equip ultra rings (die vergroten de 'effective area' van de rings waardoor je minder precies moet zijn).

Kaim & Seth als healers gebruiken (physical attacks geven counterattacks) en voor de rest lvl 4 Black Magic gebruiken... En als uw mannekes te ver uiteenzitten van level zijt ge slecht bezig :P Desnoods ff grinden en ze laten levelen...

rico
11 juli 2008, 15:17
Ja het is in deze rpg wel een noodzaak dat je alle chars mee lvl'd en ongeveer op zelfde lvl houd! Ik heb hem al enige tijd uitgespeelt, maar er is nog een dungeon die ik niet gecleared heb. dat moet ik nog altijd eens doen

L0k1-
11 juli 2008, 21:49
ff geleden dat ik het nog gespeeld heb (shame on me!), maar zijn de levels van de monsters niet het gemiddelde van je party?

Gonzo
11 juli 2008, 23:59
Bij mijn weten is het enkel zo dat je sneller of trager levelt, afhankelijk van je huidige level en je voortgang in het spel. Als je in een bepaald gebied een te lage level hebt (25 waar je 30 wordt verondersteld te hebben), ga je meer SP krijgen. Begin je te grinden in een bepaald gebied, dan heb je na een tijdje 'teveel' skill points, en verdien je er minder....

acon
12 juli 2008, 00:07
Heb het spel nu een uurtje gespeeld, snap van het spel zelf maar weinig.
Komt nog wel denk ik. Verhaal is wel leuk :)

acon
13 juli 2008, 08:41
Zit nu bij de eerste boss :)
Ik begin het te snappen, alleen dat ring gedoe? :s
Straks die tut nog is een paar x zien..

Vraeck
13 juli 2008, 09:07
die ring is gewoon timen, niet echt speciaal vind ik, en steekt snel tegen

acon
13 juli 2008, 09:24
die ring is gewoon timen, niet echt speciaal vind ik, en steekt snel tegen

Hmm ok. Kvind da echt maar wazig eigenlijk.

CP-RB2H
13 juli 2008, 11:06
Die perfects lukken me nu al beter. Zit nu aan het stuk met Mack & Coock. Spel heeft wel een heel mooie verhaallijn en vervee3t een dikke 10 uur nog altijd niet.

Mike Ty$on
17 juli 2008, 11:24
hoe doe je die 'perfects'
ik heb altijd good :)

spikie
17 juli 2008, 12:54
heb lost oddysey juist gekocht, nu nog wachte tot als ik gedaan heb me werken en dan is uitprobere, ben benieuwd :)

Mike Ty$on
17 juli 2008, 14:03
ik zit ook nog maar int begin
tot nu toe maar povertjes, het verhaal boeit me niet, die stomme dreams, allemaal zo langdradig
het zal wel beteren