PDA

Volledige versie bekijken : Hoe en met wat best een gameafdeling opfrissen?

Clerbie
13 januari 2008, 20:48
Hey iedereen,

vanaf morgen ga ik te werk in een speelgoedwinkel. De bedoeling is dat ik daar zal in staan voor de multimedia. Ik moet er dus voor zorgen dat de game of multimedia-afdeling mensen aantrekt en ja dat het doet verkopen natuurlijk. Ik mag hiervoor eigenlijk alles doen zelfs lichte verbouwingen, actie's op poten zetten enzo. Kunnen jullie mij tips geven? Dus hoe moet een game-afdeling eruit zien voor jullie, wat doet jullie zoal games kopen. Wat is een must en wat niet (demopod's, posters en dergelijke). Wat zijn volgens jullie goede actie's om mensen te trekken en ook om te verkopen?

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte van de evolutie!

fixer187
13 januari 2008, 20:54
Goede acties? Gewoon een scherpe prijs....

Laat me raden welke speelgoedwinkel, Dreamland? :)

_ns_
13 januari 2008, 20:58
Demopods zijn altijd aantrekkelijk, het wat 'gamig' maken (posters, beelden indien mogelijk), niet overpriced, vriendelijkheid,...

Davyke
13 januari 2008, 20:58
Hmmm... moeilijk... heb je foto's van de huidige set-up? Hoe groot is de ruimte? Vierkant of rechthoekig? ENz... Meer info graag.

fixer187
13 januari 2008, 21:11
Je kan altijd ook de contactpersoon bij MS aanspreken voor een speciale actie zoals bijvoorbeeld een klein toernooi te organiseren. Maar mijn ervaring is als niet effectief een grote winkel is zoals MM of Fanc of een gamespeciaal winkel is zoals de gm dat er niet echt veel volk naar toe zal komen.

Of een aanbod van goedkopere 3rd party accesoires hebben.

Clerbie
13 januari 2008, 21:23
Goede acties? Gewoon een scherpe prijs....

Laat me raden welke speelgoedwinkel, Dreamland? :)
Neneen het is geen keten zoals dreamland. Van deze winkel is er maar eentje. Het is ook de enige in de buurt!

Ik zal nog eens zien of ik enkele foto's kan nemen morgen.

_ns_
13 januari 2008, 21:26
Waar ergens?

fixer187
13 januari 2008, 21:35
Neneen het is geen keten zoals dreamland. Van deze winkel is er maar eentje. Het is ook de enige in de buurt!

Ik zal nog eens zien of ik enkele foto's kan nemen morgen.

Veel succes in ieder geval, als er geen ketens zijn in de omgeving kan het wel iets worden, anders vrees ik dat het toch moeilijk zal worden met alleen een verandering van de estetisch look zonder echt goedkope prijzen te hebben.

ToNiC
14 januari 2008, 00:01
Games op of voor de release datum verkopen (hoewel het niet mag ih 2e geval) is voor sommigen zoals ik ook heel belangrijk.

Clerbie
14 januari 2008, 08:40
Waar ergens?
Londerzeel :)

Decay
14 januari 2008, 10:08
Ah waarda in Londerzeel? Ik zou zeker gratis posters meegeven van een spelleke of 2 (AC en nog andere bekende games) als ge iets van games koopt. Ook zou ik met kleuren werken. De Xbox360 rekken int groen, die van PS3 int blauw/paars enz. En natuurlijk demopods en van die kartonnen beelden met gamescharacters op. Reclame is natuurlijk ook belangrijk :)

Clerbie
14 januari 2008, 11:58
In de Kerkhofstraat vlak bij de A12.

Allemaal al bedankt. Er zijn zowiezo dingen die ik over het hoofd zie maar die vullen jullie aan. Donderdag is mijn dag vrij. Dan zal ik het eens komen updaten.

Greetz

xDilatedx
14 januari 2008, 14:03
Is het de zaak genaamd "Biebol" ?

Kerkhofstraat 45
1840 Londerzeel

Ik citeer :

Bij vonnis van 5 september 2006, gewezen door de rechtbank van
koophandel te Brussel, werd gesloten verklaard bij gebrek aan actief,
het faillissement van de BVBA Biebol, Kerkhofstraat 45, 1840 Londerzeel.

??