PDA

Volledige versie bekijken : Zwart beeld bij bekijken filmpjes.

Eagle-Eye
6 januari 2008, 20:34
Hallo,

Sinds eergisteren heb ik plots enkel nog zwart beeld als ik een filmpje wil bekijken. :s Dit gebeurt zowel in WMP, VLC, BS Player, ... WMP en VLC heb ik al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Heb ook al een codecpack proberen installeren, maar dat hielp ook niet.
Op internet (youtube, google, ...) gaat alles trouwens nog zoals het zou moeten gaan.

Ik weet niet wat ik nog kan doen en het is wel enorm lastig.
Vreemd genoeg is dit probleem pas opgedoken nadat ik mijn externe HD's back-upsoftware heb geînstalleerd. Kan dit er iets mee te maken hebben? :unsure:
Iemand een idee?

E².

TiZon
6 januari 2008, 21:10
Misschien zit die driver in conflict met een andere. My guess is u graka driver, probeer die eens opnieuw te installeren, en ontdoe je ook tijdelijk van alle geïnstalleerde codecs.

e-boysander
6 januari 2008, 21:16
Lijkt op een overlay-probleem. Je kan testen of het hieraan ligt door deze in WMP of VLC etc. uit te schakelen (ergens bij settings).
Oplossen van overlay problemen houd meestal herinstallatie van graka drivers in zoals al voorgesteld door TiZon

Wover
7 januari 2008, 01:24
Ik gok eerder dat je misschien je monitor in een andere DVI hebt gestoken, zodat hij uw scherm als secondary beschouwt. Normaalgezien zou dat na een reboot automatisch moeten wijzigen, maar daar kan het in ieder geval aan liggen.

Kijk eens bij de instellingen waar je je tv-out etc ook kan instellen (wat je waar ziet dus).

En anders kan je ook eens wat knoeien met "hardware-versnelling", staat niet bij graka driver opties, maar bij tab "problemen oplossen" ofzo.

edit: wat is odk-city? Ik dacht da gij in Bouwel/Grobbendonk woonde?

Eagle-Eye
7 januari 2008, 16:54
@ TiZon: Ik vind het raar dat ik ervoor dan geen problemen had, terwijl ik identiek dezelfde graka drivers installed had staan. :unsure: Nujah, toch maar eens geprobeerd drivers te herinstalleren. Moet nog rebooten en dan weet ik of het geholpen heeft.

EDIT: Heeft niets geholpen. :/

@e-boysander: Overlay vind ik precies nergens in opties. :s

@Woverke: Monitor 1 (heb er ook maar 1) staat nog steeds als standaard scherm. Aan instellingen is niks veranderd dus daar kan volgens mij ook niets aan schelen.
ODK City is Oostduinkerke City (zodat dit dorpje toch iets groter en belangrijker lijkt :ironic: ) en jij bedoelt waarschijnlijk EagleEye (http://www.9lives.be/user/1051/). Don't mix us up. :)

e-boysander
7 januari 2008, 17:56
overlay bij WMP: extra -> opties -> prestaties -> geavanceerd
onder het blok "videoversnelling" "overlays gebruiken" uitzetten.

Bij VLC:
instellingen -> preferences -> video
"overlap video uitvoer" uitzetten, eerst eventueel het vakje van geavanceede opties rechtsonder aanklikken voor je deze te zien krijgt

Eagle-Eye
7 januari 2008, 18:01
OK, e-boysander, dat was het inderdaad. :) Toch vreemd dat dit vroeger geen problemen gaf...

Tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft, mag hier een slotje op.
Bedankt voor de moeite. :)

e-boysander
11 januari 2008, 15:36
Je hebt het nu uitgeschakeld veronderstel ik?
Als je er ooit nog last van hebt kun je kijken voor nieuwe drivers,
of in je huidige drivers kijken of je overlay-instellingen kan veranderen.
Alleszinds blij dat ik kon helpen ;)