PDA

Volledige versie bekijken : schrijflijnen pdf verwijderen

Alcatrazz
13 december 2007, 10:33
Ik heb voor school een aantal pdf-files die ik graag zou afprinten, nu het "probleem" is eigenlijk dat die pdf's zo zijn opgemaakt dat op de linkerkant van de pagina's de echte inhoud staat, en aan de rechterkant ernaast zo lijntjes om op te schrijven.
Ik had die bestanden graag afgeprint zonder die schrijflijntjes ernaast, omdat ik die niet nodig heb en dus enkel de echte inhoud afprint, maar weet ni meteen hoe ik dit kan doen.
Iemand een idee ?

Stancke
13 december 2007, 10:41
Denk niet dat dat mogelijk is... Probeer eens te openen in Word en dan manueel te verwijderen en afdrukken? (als PDF niet beveiligd is tenminste)

Alcatrazz
13 december 2007, 11:19
Hmm, hoe kunt ge een pdf openen in word?
Het probleem is ook wa dat er veel grafieken enzo in staan, anders kon ik het wel doen als een .txt, maar da is ni echt een optie nu :)

Stancke
13 december 2007, 11:23
Rechtermuisklik, openen met en dan Word selecteren/zoeken.

Alcatrazz
13 december 2007, 12:22
da levert hier enkel een hoopje chinees op :p

iterums
13 december 2007, 14:00
Hmm, kun je de tekst selecteren in je pdf-reader? Zoja, kopiƫren en plakken in Word bv. en dan de lijntjes verwijderen. Misschien lukt dat.

Alcatrazz
13 december 2007, 14:58
ik kan de tekst selecteren ja, maar 't is ni de bedoeling van enkel de tekst af te printen... Er staan namelijk ook enorm veel grafieken in, en die kopieren ni mee naar word, + door het kopieren naar word valt uiteraard elke vorm van layout weg waardoor het resultaat onbegrijpelijk is.
Dus, geen simpele manier om die lijntjes weg te krijgen ?

Exit
13 december 2007, 19:29
pdf reader is zoals het zegt, een reader ... daarvoor hebt ge een editor nodig (acrobet, niet acrobat reader)

tenzij het mogelijk is een te printen met selectie

Alcatrazz
14 december 2007, 21:40
ja bon, ok, ik heb acrobat nu, maar hoe krijgt ge nu die lijnen weg ? :D

Exit
14 december 2007, 22:03
afhankelijk of die pdf is beveiligd moet ge die editen

Alcatrazz
14 december 2007, 22:16
bij die security instellingen blijkt precies dat da document niet beveiligd is, maar toch kan ik bijvoorbeeld niks typen ofzo, wat doe ik verkeerd mss ? :p
Bah, PDF's...

Stancke
14 december 2007, 23:00
In PDF kan je niet typen bij mijn weten. En Copy/Paste in Word?

Alcatrazz
14 december 2007, 23:12
nee, da trekt op niks dan :)
Kheb net dieje file is ge-exporteerd naar Word, en sommige slides blijven dan perfect in orde, terwijl andere hun randen verliezen en soms zelfs de tekst onleesbaar is :s
Raar...