PDA

Volledige versie bekijken : Raid configuratie simuleren?

DBK
5 december 2007, 13:43
Ff eerst een situatie schets, op mijn vorig moeder bord had ik een raid 0 configuratie maar dat moederbord is stuk en ik zou graag die data die daar op staat recuperen. Nu het probleem is dat ik op dit moeder bord alleen raid kan gebruiken met sata schijven en die schijven die ik heb wil recuperen zijn dus IDE schijven. Ik heb nog wel een aansluiting vrij voor een ide schijf.
Nu mijn vraag: bestaat er een systeem waarmee je de data van die 2 schijven op deze pc kan zetten en dan software matig een raid controller simuleert?

MrZodiac
5 december 2007, 13:59
kort antwoord -> neen.

Lang antwoord: die onboard raid configuraties zijn niet verwisselbaar, dus de enige optie die je hebt is een mainboard zoeken waar dezelfde raid controller opzit, dezelfde opstelling maken en hopen dat je schijven correct gedetecteerd worden. Dan maak je een ghost of volledige backup van de data. Op je nieuw systeem kan je best een verse install doen, denk niet dat de oude windows gaat werken op je nieuwe raid config.

DBK
5 december 2007, 18:08
kort antwoord -> neen.

Lang antwoord: die onboard raid configuraties zijn niet verwisselbaar, dus de enige optie die je hebt is een mainboard zoeken waar dezelfde raid controller opzit, dezelfde opstelling maken en hopen dat je schijven correct gedetecteerd worden. Dan maak je een ghost of volledige backup van de data. Op je nieuw systeem kan je best een verse install doen, denk niet dat de oude windows gaat werken op je nieuwe raid config.ok, bedankt voor je info. het is nu niet zo belangrijk wat er opstond, gewoon wat foto's en wat zaken die ik wel terug zal vinden op internet :unsure: