PDA

Volledige versie bekijken : Japan - Deel 1

Pagina's : [1] 2 3 4

annemieke6780
27 november 2007, 10:27
In mei ga ik twee weken naar Japan. Mijn neef zit daar voor zijn werk en ik ga hem bezoeken. Verder ga ik ook langs bij kennissen die er een Engelse school hebben. Tickets zijn natuurlijk niet goedkoop maar weet er iemand hoe ik het goedkoopst daar geraak?

zweebee
27 november 2007, 10:33
reisagent

annemieke6780
27 november 2007, 10:45
Reisagenten bieden niet de goedkoopste tickets aan aangezien. Zeker omdat ze er als tussenpersoon ook wat op willen verdienen. Ik zoek eigenlijk een internet site waar ik het bestekoop tickets kan vinden. Zo'n prijs vergelijkingssite biedt vaak ook niet de goedkoopste optie. Je moet het vaak hebben van tips van iemand. Toch bedankt!

zweebee
27 november 2007, 11:12
Reisagenten bieden wél de goedkoopste tickets aan :) Het geld dat ze verdienen komt niet van u, maar van de maatschappij waarbij je boekt :)

Ik spreek uit persoonlijke ervaring natuurlijk :/ moest ik niet bij de reisagent geweest zijn zou ik ongeveer 300 euro meer betaald hebben voor mijn vlucht naar Canada ... ze hebben ook meer informatie en kennis dan de gewone mens eh :)

Goed dat je al weet dat die vergelijkingssites zever zijn. Stond zelfs nog onlangs in de krant dat het altijd onduidelijk is.

mauron
27 november 2007, 15:00
Toen ik deze zomer naar Japan ben gegaan vond ik de goedkoopste tickets bij Airstop in Leuven, ge kunt op hun site ook prijzen opzoeken. Een aanrader schijnt ook gofly.be te zijn. Ik raade je gewoon aan wat rond te kijken bij een aantal reisagenten en sites en vooral niet te lang te wachten! Hoe langer ge wacht, hoe groter de kans dat ge goedkoopste tickets al weg zijn.

maxdevis
28 november 2007, 00:06
ik kijk meestal op connections of airstop welke het goedkoopste ticket is en ga dan nog eens kijken op de site van de vliegtuigmaatschappij zelf.
Soms scheelt dat wat, soms zou je meer betalen ...

Xoliul
1 december 2007, 13:10
Toen wij onze tickets vorig jaar wouden kopen (8 maand op voorhand), was er zo'n aanbieding dat het maar 500 zou kosten, maar bleek dat dat allemaal zelfs al vol te zijn na een paar dagen (volgens de man van het reisbureau vooral dankzij terugkerende japanse toeristen en enorm beperkt aantal plaatsen voor die promotie). Het goedkoopste dat we toen konden nemen was 800, een week later dan de bedoeling was, omdat zo goed als alles toen al vol zat.

Stichero
2 december 2007, 04:42
gofly.be en wat met datums spele :)
ik ben al zes keer geweest :p
air france is aan te raden, zalige service en ge moogt op den thalis das wel chill ipv naar heathrow te gaan met british airways
kben een keer met al italia geweest man man da was slechte service

Phil
2 december 2007, 13:13
Gewoon 1 tip, zie dat ge niet tijdens het piekseizoen gaat. (nieuwjaar, begin mei (nationale vakantie in Japan, elke Japanner, z'n tante, neef en grootmoeder gaat dan op vakantie), grote vakantie).
Scheelt makkelijk 300 euro tussen hoog en laagseizoen.
En vroeg genoeg boeken.

Voor de rest, ga langs bij uw reisagent en schuim websites af he.
www.connections.be
www.airstop.be
www.golfy.be
etc

Sir.Killalot
2 december 2007, 23:52
Wanneer ga je dan best wel? Ik zou graag ook op reis gaan naar Japan, wel pas over jaartje ofzo.. Moet nog wat geld bijeensprokkelen :p

Zilla
3 december 2007, 01:06
Wanneer ga je dan best wel? Ik zou graag ook op reis gaan naar Japan, wel pas over jaartje ofzo.. Moet nog wat geld bijeensprokkelen :p

hangt af van wat je wil doen, wil je sakura zien, wil je de begin van de zomerfestivals bezoeken, eind van de zomer festivals, wil je fuji beklimmen, heb je graag regen seizoen ;) ...
je vlucht: liefst niet tijdens golden week (eind april begin mei), oktober of rond nieuwjaar, maar nieuwjaar valt nog mee

beste service is cathay pacific, dan finnair, dan lufthansa, dan klm en airfrance, en als laatste british airways en alitalia :)
cathay is zowiezo nog is stoppen in hong kong, en voor de terugreis betekent dit dat je pas dag later thuis bent (ale dag, 14 tal uur), maar voordeel is dat je hong kong voor een 10 tal uur kan bezoeken indien gewenst, zeker een aanrader
finnair is ook heel goed aan te raden, voordeel is dat je in helsinki overstapt, wat een kleine luchthaven is en dus niet moet vrezen voor het missen van vlucht (ook omdat ze wachten indien vlucht uit brussel te laat)
lufthansa is ook goed, maar frankfurt is grote luchthaven, dus tijd om naar volgend vliegtuig te gaan kan soms oplopen tot 1u, zeker als je economy vliegt, want daar maken ze in frankfurt onderscheid in aan de controle van je baggage
airfrance is dus met tgv naar parijs (en terug :) ) het kan wel zijn dat je daar 4uur moet wachten in heen en terugreis
schiphol is ietsje kleiner dan frankfurt en net iets makkelijker om je weg te vinden
rome (alitalia) is ook vrij groot, en ben er nog maar 1 keer overgestapt,
don't go to london als ge kunt, toch niet vooraleer hun nieuwe terminal af is :) londen is heel groot en ge moet daar met bus van terminal veranderen en behulpzaam zijn ze niet echt

Inspector Monkfish
3 december 2007, 08:22
Ik ga toevallig twee weken naar Japan rond de kerst- en eindejaarsperiode. Mijn vliegticket (JAL) + railpass kosten tesamen € 1107.

[NeO]-mtr
3 december 2007, 09:48
Eind augustus ben ik naar Narita gevlogen met Air France. Zij boden toen de goedkoopste heen-en-terug tickets aan. Een goede service, moderne vliegtuigen en de rustige TGV-rit naar Charles-De-Gaulle airport maakten mij wel een tevreden klant. :) Het is inderdaad belangrijk dat je op tijd boekt, want wij waren indertijd net op tijd of onze ticketten waren een heel pak duurder.

Voor een railpass moet je niet persee met JAL of ANA vliegen. Je kan er een kopen in een klein kantoor in Brussel. Ik heb er indertijd ~300€ betaald voor een 2 weken pass. Dit maar terzijde, voor moest je er eentje nodig hebben. ;)

annemieke6780
3 december 2007, 11:26
Thanks voor de tips allemaal. Ik vrees dat ik toch de eerste week van mei ga want dan heeft mijn neef vrij. Misschien vertrek ik wel wat eerder en ga dan op mijzelf wat site-seeing doen. Is dat een goed idee als vrouw alleen? In sommige landen doet ge dat namelijk best niet alleen.

Mennol
3 december 2007, 11:46
Dat zal wel geen probleem zijn denk ik, Jappaners zijn vriendelijke mensen :) Enigste probleem is dat ze zeer weinig Engels kunnen.

Als je naar Tokyo gaat, dan gaat er niet veel sightseeing in zitten denk ik. Ik ben zelf naar Tokyo geweest in de vakantie en kvond dat er niet echt veel te zien was voor een jongere van 22 jaar :) En als je niet geinteresseerd bent in anime, cosplay, electronica en dergelijke, zal het nog minder zijn. Veel shoppen enzo kunde daar wel doen, maar tis niet goedkoper dan hier.

Phil
3 december 2007, 13:27
Thanks voor de tips allemaal. Ik vrees dat ik toch de eerste week van mei ga want dan heeft mijn neef vrij. Misschien vertrek ik wel wat eerder en ga dan op mijzelf wat site-seeing doen. Is dat een goed idee als vrouw alleen? In sommige landen doet ge dat namelijk best niet alleen.

Japan is 1 van de veiligste landen ter wereld ;).
Pas gewoon een klein beetje op voor duistere achterbuurten in Tokyo 's nachts. (Iets wat iedereen met gezond verstand zou doen).

En begin mei is echt het slechtste moment om naar Japan te reizen. Het is dan namelijk golden week.
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Week_(Japan)

Van 29april tot ergens 5 mei.

Dan heeft echt 90% van de Jappen vakantie. En vermits ze daar over het algemeen al weinig vakantie hebben, wordt er op dat moment geweldig veel rondgerezen. In het buitenland, maar vooral ook in het binnenland. Elke touristische trekpleister gaat extreem druk zijn, hotels gaan 100% vol zitten. (maw, boek uw hotels voor bvb Kyoto enzo nu al maar, grote kans dat ge nog maar amper keuze zult hebben). Alle Shinkansen (Japanse TGV) treinen gaan goed vol zitten die week, etc etc...

Maar goed :)

mauron
3 december 2007, 13:32
Japan is 1 van de veiligste landen ter wereld ;).
Pas gewoon een klein beetje op voor duistere achterbuurten in Tokyo 's nachts. (Iets wat iedereen met gezond verstand zou doen).

En in de trein/metro oppassen dat ge niet word betast door een geperverteerde Japanner. Het is niet voor niets dat er op sommige treinen wagons zijn enkel voor vrouwen. ;)

Sir.Killalot
3 december 2007, 13:34
hangt af van wat je wil doen, wil je sakura zien, wil je de begin van de zomerfestivals bezoeken, eind van de zomer festivals, wil je fuji beklimmen, heb je graag regen seizoen ;) ...
je vlucht: liefst niet tijdens golden week (eind april begin mei), oktober of rond nieuwjaar, maar nieuwjaar valt nog mee

Het zou waarschijnlijk in de maand Juli zijn (voor het geval ik herexamens zou hebben.. :p) en ik vrees dat ik zo een beetje alles wil bezoeken :unsure:
Maar bon, het is nog niet voor dit jaar dus ik heb nog meer dan tijd om alles na te kijken :)

Phil
3 december 2007, 13:48
En in de trein/metro oppassen dat ge niet word betast door een geperverteerde Japanner. Het is niet voor niets dat er op sommige treinen wagons zijn enkel voor vrouwen. ;)

Geen treinen tijdens piekuren pakken, en ge hebt daar al veeeeeeel minder kans op :p

annemieke6780
3 december 2007, 18:18
Tja, als ik kon ging ik ook niet begin mei maar mijn neef heeft dan net vakantie en ik kan gratis bij hem logeren. Hij zit er al drie jaar en kent dus zijn weg, spreekt Japans en kan weet waar de leuke dingen zijn.

chosen1
3 december 2007, 18:27
www.golfy.be
etc

en ik ma zoeken achter vliegreizen :rofl: duurde precies wel lang eer ik het door kreeg :p

OT:
als ge dan gratis kunt logeren dan zou ik niet twijfelen.

het zal wel drukker zijn maar dan kunt ge nog mee feesten :p

Phil
3 december 2007, 19:49
en ik ma zoeken achter vliegreizen :rofl: duurde precies wel lang eer ik het door kreeg :p

OT:
als ge dan gratis kunt logeren dan zou ik niet twijfelen.

het zal wel drukker zijn maar dan kunt ge nog mee feesten :p

lol :p

Nja :)

http://www.gofly.be/ dus :)

Tieno
7 december 2008, 13:29
Tijdens de kerstdagen komt er een japans maske (kan maar zeer beperkt engels en wij geen japans) ne vriend van mij (en Belgie) bezoeken, dus we zijn van plan om die een beetje rond te leiden in België en omstreken.
Tot dusver gaan we waarschijnlijk de volgende zaken doen
-Brussel
-Leuven
-Amsterdam
-Parijs
-Avondje/dagje snowboarden
-Naar Wallonie om wat kasteeltjes te zien
-Enkele belgische (bier) abdijen
-Kerstmarkt in Keulen
-Waterpark in Hengelhoef

Nog iemand tips? Cultuur? Andere leuken dingen die we zeker moeten doen? Liefst niet al te duur.

Atrox
7 december 2008, 13:31
Brugge mss?

Tieno
7 december 2008, 13:32
Jesus, ja, hoe kan ik dat nu missen!

Genius
7 december 2008, 13:35
Antwerpen!

marcel
7 december 2008, 13:41
Gent?

ironhorn
7 december 2008, 13:44
Bokrijk? :unsure:

Tieno
7 december 2008, 13:48
Bokrijk? :unsure:

Dacht ik ook aan, maar is dat open in de winter?

edit: juist website gecheckt en heeft wel winter avonden.

Als ge steden voorstelt, zeg ook wat ge daar kunt doen. Niets tegen Antwerpen (ik ben van mechelen/bonheiden) maar vind het op het eerst gezicht niet echt uniek genoeg om de tourist uit te hangen in vergelijking met bijvoorbeeld Brussel en Brugge.

Spectre
7 december 2008, 13:49
Tuurlijk?
Mss kerstmarkt in Brugge doen ipv in Keulen, twee vliegen in één klap enzo

Destiser
7 december 2008, 17:35
Ieper... kunt dan meteen ook ne keer naar Bellewaarde gaan :p

Nerath
7 december 2008, 17:42
Gent, en dan zeker het Gravensteen en de grote kerken/belfort eens bezoeken. Ligt natuurlijk een beetje in het verlengde van Brugge.

alexii
7 december 2008, 17:47
Pics or it didn't happen.

Genius
7 december 2008, 17:54
Dacht ik ook aan, maar is dat open in de winter?

edit: juist website gecheckt en heeft wel winter avonden.

Als ge steden voorstelt, zeg ook wat ge daar kunt doen. Niets tegen Antwerpen (ik ben van mechelen/bonheiden) maar vind het op het eerst gezicht niet echt uniek genoeg om de tourist uit te hangen in vergelijking met bijvoorbeeld Brussel en Brugge.

Klopt, maar Antwerpen toch ook zeker niet onderschatten.

De Meir: meest bezochte winkelstraat van België
Stadsfeestzaal op de Meir: toch voor vele een indrukwekkende zaal.
Kerstmarkt op de Groenplaats en Grote Markt

In Brussel en Brugge heb je uiteraard iets meer bezienswaardigheden maar toch

prometheus03
7 december 2008, 18:02
ging vooral antwerpen zeggen omdat een anime dog of flanders zicht daar afspeelt, 9/10 was ze daar fan van

blacky
7 december 2008, 18:02
waarom niet gewoon naar mini europa :D muwhaha

Gromme
7 december 2008, 18:03
We want pics!

zipke
7 december 2008, 18:12
Wat er precies te zien is in Antwerpen weet ik niet goed, daarvoor kom ik er te weinig, maar ik zou Antwerpen toch ook bezoeken als ik jou was. Hoe stom moet het niet zijn een land te bezoeken met "één van tien world's top 10 cities" en dé stad zelf niet te bezoeken. :p

>Lonely Planet (http://www.lonelyplanet.com/belgium/flanders/antwerp)<
Misschien dat je hier leuke dingen tussen vindt?

Rebellious
7 december 2008, 22:31
Ik zou toch ook Antwerpen aanraden. Daar lopen echt massa's toeristen rond die het blijkbaar fantastisch vinden.

Voor de rest, neem ze ook ne keer mee naar ne gewone suppermarkt, een frituur, enz. Doe zo echt de dingen die jij met je vrienden zou doen, dan krijgt ze pas echt een beeld van onze dagdagelijkse cultuur.

chosen1
7 december 2008, 22:49
waarom gaat ge met haar indoorsnowboarden terwijl ze in Japan de beste poedersneeuw ter wereld heeft? :wtf:

zipke
7 december 2008, 22:54
waarom gaat ge met haar indoorsnowboarden terwijl ze in Japan de beste poedersneeuw ter wereld heeft? :wtf:
Om haar te tonen hoe goed ze het heeft in Japan? .. :unsure:

Logax
7 december 2008, 23:03
Antwerpen is altijd de moeite om eens te bezoeken. Het gewoonlijke: Groenplaats, Meir, Kathedraal, Grote Markt, Centraal Station en niet vergeten De Zoo. Ik werk bij het openbaar vervoer in A'pen en ik zie veel Japanse (en andere toeristen) passeren en die blijken zich toch altijd te amuseren :D

ging vooral antwerpen zeggen omdat een anime dog of flanders zicht daar afspeelt, 9/10 was ze daar fan van

Er staat zelfs een standbeeldje van Patrasche (de hond van in Dog of Flanders) in Hoboken, heb daar al menig Japanse toerist gezien om gewoon even een foto van het standbeeld te maken. Echt grappig, die nemen helemaal de tram van het stad naar Hoboken (toch een goeie 30 min) om daar een kiekje te nemen en keren dan meteen terug als ze zien dat het daar toch niet zo heel gezellig is :p

Conqie
7 december 2008, 23:17
kerstdagen zegt hem: staat alleen al een planning voor een maand op

maxdevis
7 december 2008, 23:32
heb vorig jaar twee taiwanezen op bezoek gehad en heb ze naar gent gestuurd ipv naar antwerpen.
heeft meer sfeer en een centraal historisch centrum.

zorg dat je niet té veel plant, ze heeft waarschijnlijk een jetlag en wil misschien ook gewoon eens in een europese zetel hangen en naar huis schrijven hoe het hier allemaal gaat.

alexii
7 december 2008, 23:50
Voer haar dronken. :niceone:

prometheus03
7 december 2008, 23:53
ah ja juist, chacolade rayon in supermarkt:) die japanse die ik kende werd toch volledig zot toen ze al die keuze zag

deyoeri
7 december 2008, 23:57
Voer haar dronken. :niceone:

Wou net hetzelfde zeggen. Belgische cultuur ten top!

Arifiene
8 december 2008, 23:20
Tuurlijk?
Mss kerstmarkt in Brugge doen ipv in Keulen, twee vliegen in één klap enzo

Meen je dat nu? :s
Kerstmarkt in Brugge stelt gwn NIX voor...

Starrk
8 december 2008, 23:36
Interessant om weten: Hoe lang ga je blijven? Als dat maar een paar dagen is, dan kan je gerust de kerstmarkt te Brussel doen ipv. naar Keulen te verkassen. Daarentegen is Keulen wel het summum.

De kerstmarkt in Brugge stelt inderdaad helemaal niks voor.

Preske
8 december 2008, 23:36

wou ik ook zeggen eigenlijk.
Nello en Patrasche. In hoboken staat een standbeeld daarvan.

los daarvan, hoe komt het eigenlijk dat die u komt bezoeken als ge beiden elkaars taal niet spreekt?

Equino
8 december 2008, 23:59
Neem dan toch Gent ipv Leuven. Niet om een of andere debiele discussie te starten maar cultureel gezien heeft Gent toch veel meer te bieden...

Pitter
9 december 2008, 00:28
gent is ni voor nix uitgeroepen tot de 10 bomste steden of plaatsen of cultureleplaatsen of wa het ook was. iets in dieje aard.
bezoek een coffeeshop in holland :p

eS
9 december 2008, 00:52
idd, verkies ook gent boven leuven of brugge.
Ge kunt om te beginnen de 3 torens bezoeken (belfort, st baafs, st jacobs) en het gravensteen. Er recht tegenover ligt trouwens de oude vismijn, een pand dat al jaren staat te verkommeren (een echte schande in mijn ogen), maar waar je direct wel een heel aparte sfeer voelt.Ook de gras en de korenlei zijn mooie plaatsjes waar toch een geschiedenis aan vasthangt. Een beetje verder heb je dan nog het patershol, ook heel plezant om eens door te wandelen.
Om een beetje belgische cultuur te proeven moet je natuurlijk naar het galgenhuisje (kleinste cafeetje van gent) gaan, vlak naast de vleeshallen op de groentenmarkt, waar je ook de Hot Club de Gand (een gezellig klein jazz cafeetje) vindt, weggestoken achter het dreupelkot (geen uitleg nodig zeker:p).
Ook kun je de studentenbuurt eens verkennen met de boekentoren en de vooruit (zeker aan te raden om bv 's middags iets te eten, zeer lekker, niet zo duur en een prachtig decor). Als je timing een beetje juist zit kun je zelfs langs het glazen huis passeren op het zuid.

Voila, Gent in een notendop (waarsch vergeet ik de helft nog, maar dit alleen al lijkt mij een bezoekje waard)

Arifiene
10 december 2008, 23:20
Mja qua cultuur zou ik Brugge verkiezen boven Gent, omdat er zoveel verschillende stijlen aanwijzig zijn.
Maar voor de kerstmarkt hoef je t alleszins niét te doen :p.

GMotha
11 december 2008, 10:55
Gaat na wat ze zelf wil zien.

Phil
11 december 2008, 11:37
Zowiezo met een Japanner naar Brugge en Antwerpen gaan.

Brugge voor het "kant" en de architectuur (Japanse architectuur stelt niks voor, behalve een paar prachtige tempels is die architectuur daar hoeresaai) en Antwerpen voor de kathedraal en natuurlijk voor het gedenkteken aan Nello en Patrache (van het bekende suske en wiske verhaal, dat verhaal is gekend door elke Japanner.)
Daarbovenop is antwerpen de modehoofdstad van de wereld en valt ze vooral bij jongere mensen erg in smaak.

Daarnaast best een kerstmarktje doen, dat hebben ze hier ook helemaal niet, of toch niks zoals de kerstmarkt van Keulen bvb...

Voor de rest natuurlijk wat bier laten proeven, maar overschat ze niet, de meeste Japanse vrouwen worden zeer snel dronken (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).

Bokrijk is ook een aanrader, Japanners vinden dat prachtig.

Daarnaast mss Manneken pis gaan bezien in Brussel (valt tegen bij iedereen, maar bijna iedereen kent Manneken pis hier.), de oude markt natuurlijk en mosselen friet eten!

De meeste Japanners zien het liefste gewoon de gekende plekjes, zodat ze daar thuis over kunnen praten. Als ge die meeneemt naar nederoveropperonderheembeekse bommerskonten om haar de mooie plekjes te tonen, dat is allemaal wel fijn, maar niet gekend genoeg.
Als het haar eerste keer in Europa is, hou het gewoon lekker cliche. Die mensen spenderen duizenden euro's voor een reis naar Europa, die willen de zaken zien de ze kennen vanop TV, van magazines etc... Het kan hen betrekkelijk weinig schelen dat er ergens een mooi vijvertje is als ze daardoor bvb brugge moeten missen.

(Om niet uit te hoogte te klinken, maar vanuit mijn studie, vrienden, vriendin etc uit ben ik al veel in contact gekomen met Japanners (prolly meer dan eender wie hier op het forum (mss buiten stichero :p )die naar Europa op reis zijn gekomen, en dat is wat ze meestal willen doen.)

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen he :)

Phil
11 december 2008, 11:39
wou ik ook zeggen eigenlijk.
Nello en Patrasche. In hoboken staat een standbeeld daarvan.

los daarvan, hoe komt het eigenlijk dat die u komt bezoeken als ge beiden elkaars taal niet spreekt?

Dat meiske wilt prolly gewoon een rondreis door Europa doen (alleen ja!, compleet geschift, maar er zijn er zovele die dat doen), en dan maken de meeste van hen gewoon gebruik van kennissen en vrienden voor rondleidingen in de landen die ze bezoeken. Soms zijn dat echt mensen die ze amper kennen. (geen idee of dat hier zo is natuurlijk :p )

cura
11 december 2008, 11:40
Daarbovenop is antwerpen de modehoofdstad van de wereld

wut?

Phil
11 december 2008, 11:52
wut?

Nja, volgens hen dan toch :p

Al veel gevraagd hier, of er in antwerpen veel modeshops zijn... "want het is er toch de modehoofdstad vd wereld" etc etc...

Maakt niet uit of het waar is of niet, het komt erop neer dat ze de mode in Antwerpen willen zien/kopen :P

Illcat
11 december 2008, 12:17
Antwerpen is inderdaad wereldwijd bekend voor hun mode.
Maar dan vooral de opleiding mode. Door enkele mensen van "de 6 van Antwerpen". Van bijrendonck

Maar om het DE hoofstad te noemen... jappaners hé :p

_DM_
11 december 2008, 12:48

Is niet alleen een anime, dat boek is in Japan verplichte literatuur op school, praktisch iedereen kent dat (In tegenstelling tot hier).
Dus zowel het standbeeldje in Hoboken als de kathedraal in Antwepen zal ze volgens mij wel tof vinden :)

Kevin89
16 december 2008, 15:56
Ga zeker binnen in de kathedraal van Antwerpen met haar. Rubens kennen ze bijna allemaal hier in Japan. Voor de rest zou ik ook naar Brugge en Brussel gaan. Met alle respect, zou ik mijn tijd niet verdoen aan andere steden in België of ze moet zo geobsedeerd zijn door ons landje ?

+ Citytrip naar Parijs zou ook de moeite zijn. Probleem is, als ze terug in Japan is, is de kans groot dat ze alleen over Parijs zal praten ipv. België :P

Deekay
29 december 2008, 23:20
Dagje naar de zee? ^^

Raukaris
30 december 2008, 01:05
Gewoon een bruine kroeg in en zuipen :p Een duvelke geven enzo

Bluto
30 juni 2009, 16:56
Ik ben op zoek naar een goee historische roman over Japan. Liefst iets wat zich afspeelt in de feodale tijd of in de overgangsperiode naar de moderne maatschappij. Ik ben mij maar recent gaan interesseren in Japan en mijn kennis erover is nog maar zeer beperkt, maar ik heb gezien dat er hier op het forum wel enkele mensen zitten die er meer over weten.

Ik heb al een paar titels gevonden, maar ik heb geen idee of het de moeite is. Dit bijvoorbeeld: Matsuoka, Takashi: Samoerai.

Kan iemand mij inwijden?:)

moehaa!
30 juni 2009, 17:19
Musashi (novel) - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Musashi_(novel))

feZ, man!
1 juli 2009, 11:57
Shit musashi is inderdaad de boek die je moet hebben. Zalige lectuur. Van dezelfde schrijver kan ik je ook Taiko aanraden (iets politieker, maar zeker ook leuk voor te lezen).

Maar musashi, woo, das echt de beste:)

Bluto
1 juli 2009, 17:09
Ik zal er mss is aan beginnen. T'is wel ineens een pak lectuur. :)

DhedRr
1 juli 2009, 19:27
Het bekendste is Shogun van Clavell. Daar is ook een serie naar gemaakt. Dat gaat over de overgang van een feodale staat naar het keizerrijk, gezien vanuit een westers standpunt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(novel)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(TV_miniseries)

moehaa!
1 juli 2009, 19:29
Het bekendste is Shogun van Clavell. Daar is ook een serie naar gemaakt. Dat gaat over de overgang van een feodale staat naar het keizerrijk, gezien vanuit een westers standpunt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(novel)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(TV_miniseries)

Ben ik juist terug begonnen voor een rewatch, het is inderdaad een fantastische serie. Boek heb ik wel nog niet gelezen.

Galactic
30 juli 2009, 00:03
Dit is mijn broer zijn ultieme droom. Hij heeft nu net vakantiewerk gedaan en 1500 euro bij elkaar. Is het haalbaar om met dit bedrag naar Japan te trekken voor bijvoorbeeld 14 dagen? Want ik ben niet zo op de hoogte van reizen. Iemand die al naar dit land is geweest? Hoe kan je kosten drukken als je op reis wil naar Japan?

kisthechef
30 juli 2009, 00:19
Tenzij ge misschien daar iemand kent op wiens kosten ge twee weken kunt leven, zal dat bedrag toch te laag liggen. Vliegtickets alleen al en je zal niet veel meer over hebben.

Als je de kans hebt om naar Japan te gaan, moet je zeker Kyoto en Tokyo zien (en eigenlijk nog vele dingen er tussen :p). Dat is geen korte afstand, die ook weer aardig wat zal kosten...

Ik zou je broer aanraden om te wachten en sparen tot hij het deftig kan doen. Veel kans gaat hij er maar één keer naartoe, en dan moet je toch de meest belangrijke dingen zien.

Inspector Monkfish
30 juli 2009, 00:26
Dit is mijn broer zijn ultieme droom. Hij heeft nu net vakantiewerk gedaan en 1500 euro bij elkaar. Is het haalbaar om met dit bedrag naar Japan te trekken voor bijvoorbeeld 14 dagen? Want ik ben niet zo op de hoogte van reizen. Iemand die al naar dit land is geweest? Hoe kan je kosten drukken als je op reis wil naar Japan?

De kostprijs van het vliegticket hangt af van wanneer je bestelt en bij welke maatschappij.

Dan moet je nog logies hebben voor 7-14 dagen. Dit kan bij jeugdherbergen of bij een gastgezin. Tenzij ge iemand kent, dan is het gratis.

Vervolgens de transportkosten. Reizen door Japan (of binnen een omgeving) kost geld. Wil je door Japan reizen dan koop je best een japan railpass die enkele honderden euro's kost. Je doet er uiteraard wel je profijt mee als toerist gezien nationaal reizen vrij duur is in Japan.
Binnen een omgeving reizen komt vanzelfsprekend goedkoper uit. In Tokio en Osaka heb je magnetische kaarten die je kan kopen om rond te reizen. Deze kun je steeds herladen.

Het eten is er vrij goedkoop afhankelijk van waar je gaat eten.

Mijn mening: 1500 euro is vrij krap of zelfs onmogelijk voor 14 dagen Japan. Je zal in elk geval veel moeten opofferen. En dat is nu niet bepaald onderdeel van een droomreis. Doorsparen dus zoals Kissthechef al zei.

Galactic
30 juli 2009, 00:38
Ik heb net eens gekeken voor de vluchten via van die goedkope ticket websites kost een vlucht heen en terug totaal een 800 euro, te vertrekken vanuit London wel. Dan heb je 700 euro over voor 14 dagen in een toch wel duur land om alles te bekostigen. Misschien inderdaad wat weinig. 2000 euro lijkt wel noodzakelijk dan denk ik. Logies zijn voor hem minder belangrijk, hij wel wel van de cultuur kunnen genieten en van het eten.

Vitabis
30 juli 2009, 00:59
ben van vandaag terug van bijna 3 weken japan (4 dagen hotel en de rest ryokan)
heeft wel veel gekost (rond de 3000 in totaal (kan ook meer zijn, ik heb nog nie durven kijken op mijn rekening :)), kon wel iets goedkoper door al die café's en zo), maar we hebben wel heel veel gezien
kyoto, hiroshima, osaka, tokyo (alle districten), fuji q highland, kamakura, ...
wel de moeite
eten viel goed mee van prijs
trein en metro ook (hebben een railpass van 7 dagen gebruikt, en eerst alle dure uitstappen gedaan)
de rest gewoon met een pasmo (oplaadkaart)

ilgonwe
30 juli 2009, 02:20
Leuk topic! Een vriend is vandaag in Fukuoka aangekomen en het eerste dat hij me op MSN zei was: "Da's hier duur!" :rofl:

Je kan vluchten vinden voor €600 naar Japan in sep-nov. Voordelig is om bvb naar Osaka te vliegen en een stopover te doen in Tokio, dan hoef je daartussen niet te reizen. Het kost wel een beetje extra (http://www.japantours.nl/airtarievenT3.htm).

Japan Airlines (http://www.nl.jal.com/en/) vliegt niet vanuit Brussel, maar ze leggen een gratis shuttle (http://www.nl.jal.com/cms/contents/en/jal_news_1367.html) in (opstappen in A'pen of Brussel).

ben van vandaag terug van bijna 3 weken japan (4 dagen hotel en de rest ryokan)

Ryokans kosten ongeveer €30-50 pp (http://gojapan.about.com/od/ryokan/tp/Ryokan-in-Tokyo.htm), wel zeer spartaans.
In Tokyo zijn er ook capsule hotels aan €20 (http://gojapan.about.com/cs/accommodation/a/tokyocapsule1.htm), maar niet voor claustrofoben :)

kyoto, hiroshima, osaka, tokyo (alle districten), fuji q highland, kamakura, ...
wel de moeite

Ik kan nog Nikko en Nara aanraden. Nagasaki is ook mooi, maar ver in het zuiden.

eten viel goed mee van prijs

Vermijd Kaiseki menu's en je wordt niet verrast. De plastic voorbeelden in de etalages kan je in Tokio (http://themadhapa.blogspot.com/2007/10/buying-plastic-food-in-tokyo-kappabashi.html) ook kopen.

trein en metro ook (hebben een railpass van 7 dagen gebruikt, en eerst alle dure uitstappen gedaan)

Idd een goed idee. De pass kost toch al €200 (http://www.japanrailpass.net/eng/en003.html). Je kan beginnen met Kyoto, dan 7 dagen volop reizen en eindigen in Tokio. Zo kan je 14 dagen vullen met een kortere JR pass. Een leuke bonus is dat je op de snelle Shinkansen treinen mag (wel niet de snelste Nozomi, maar je reist soms wel tegen 285 kph).

1500 euro zal wel wat krap zijn of je opteert voor een reis van 10 dagen met enkel Tokio en Kyoto-Osaka.

Edit: Op Canvas tonen ze zondag om 22:45 de reeks Tokaido (http://multiblog.vrt.be/canvasprogrammas/category/tokaido/tokaido-deze-week/). Die passeert langs een aantal bezienswaardigheden langs de route Tokio-Kyoto (videoclips (http://video.canvas.be/category/programmas/tokaido)).

Phil
30 juli 2009, 05:37
Japan is belange na niet zo duur...

Op reis gaan naar Japanse grootsteden kost u evenveel als op reis gaan naar pakweg parijs of london. Of misschien zelfs minder. Het enige dat duur is, is uw vliegtuigticket.

Moest ge 2 weken echt gaan touristeren in Parijs, zoals ge in Japan zou doen (veel verschillende maaltijden proberen, veel gaan bezien, veel openbaar vervoer gebruiken, op hotel gaan), dan doet ge minstens evenveel op of zelfs meer.

Uit eten gaan in Japan is bvb stukken goedkoper dan zelfs in Belgie. Ge kunt hier voor 5~7euro een goede, grote maaltijd eten. Ge moet mij eens vertellen waar ge dat in Belgie kunt eten buiten Kebab of friet. 15 euro minimum en dat is dan nog meestal zonder drank...

Op hotel gaan is hier ongeveer even duur als in Europa. En zoek u ryokans als ge de Japanse equivalent van een jeugdhotel zoekt...

Hetgeen Japan vooral duur maakt, is de "iets goedkoper dan in Europa"-Electronica en de Manga/Anima (n/o, maar ik ben 90% zeker dat uw broer een anime-nerd is, zoals praktisch iedereen die naar Japan gaat *sigh* ;) )

Nu goed, 1500 euro is wel erg weinig voor 14 dagen... Haal daar minstens 600 euro voor de vlucht af (maak daar maar 700~800 euro van), dan schiet er niet veel meer over he...

Dus nee, laat uw broer maar wat verder sparen tot hij toch minstens 2500 euro heeft. En dat hij dan eens serieus begint te plannen...

Edit: Een stopover in Tokyo als ge naar Osaka reist, lijkt me vooral een royal waste of time...
Inchecken en uitchecken in het vliegtuig duur minstens 1u. + wachten + op tijd naar de luchthaven komen + bla bla bla...

Op een shinkansen opstappen en afstappen duurt nog geen 5minuutjes...

De reistijd zelf gaat ongeveer hetzelfde zijn. Vanaf uw vliegtuig de gate verlaat, tot ge terug aankomt aan de gate (dus pure reistijd) gaat mss 2.5h zijn... Met de Shinkansen duurt dat ongeveer even lang...

En ge kunt zowiezo toch de shinkansen nemen (niemand gaat naar Japan zonder een Railpass te kopen), dus voor de financien moet ge het niet doen...

Vitabis
30 juli 2009, 09:03
Idd een goed idee. De pass kost toch al €200 (http://www.japanrailpass.net/eng/en003.html). Je kan beginnen met Kyoto, dan 7 dagen volop reizen en eindigen in Tokio. Zo kan je 14 dagen vullen met een kortere JR pass. Een leuke bonus is dat je op de snelle Shinkansen treinen mag (wel niet de snelste Nozomi, maar je reist soms wel tegen 285 kph).

Zo hadden we het gedaan.
Eerst 4 dagen Kyoto op hotel, daarna naar Tokyo in een Ryokan. En de eerste 7 dagen die verre uitstappen gedaan.

We waren er ook op een goei moment eigelijk.
Gion festival in Kyoto en da vuurwerk in Tokyo.
Was wel is tof, dus misschien uwe reis ook plannen als er zoiets te doen is.

SLAB
30 juli 2009, 13:54
zo ne rail pass van 7 dagen is echt wel aan te raden; zelfs als ge hem alleen gebruikt van Tokyo naar Osaka en terug hebt ge uw geld er al uitgehaald (maar gebruik hem toch zeker wat meer)

1500 euro voor trip naar Japan vind ik, als ge geen gratis logies hebt, te weinig om plezier aan uw trip te hebben.

Inspector Monkfish
30 juli 2009, 14:05
zo ne rail pass van 7 dagen is echt wel aan te raden; zelfs als ge hem alleen gebruikt van Tokyo naar Osaka en terug hebt ge uw geld er al uitgehaald (maar gebruik hem toch zeker wat meer)

1500 euro voor trip naar Japan vind ik, als ge geen gratis logies hebt, te weinig om plezier aan uw trip te hebben.

Plus vanuit Osaka staat ge op 15 minuten in Kyoto.

Tenor
13 januari 2010, 17:51
Ik zat er samen met e maat aan te denken om een reis naar Japan te maken.
Nu had ik echter de vraag of het mogelijk is naar Japan te trekken en buiten de vanzelfsprekende dingen nieks te boeken of te regelen.

Dus gewoon vliegen naar japan en daar het land rondtrekken, zien waar je uitkomt en dan daar ergens nog een hotel, Ryokan of wat dan ook zoeken om de nacht in door te brengen?

Heeft iemand ervaring met Japan en zoja is dit haalbaar of boek je beter alles vooraf?

Alvast bedankt

Grtz

Takashi
13 januari 2010, 20:04
Ge kunt altijd couchsurfing proberen, kben er zeker van dat japanners zeer gastvrij zijn
zelf geen ervaring mee, maar zelf hebben wij veel couchsurfers die een aanvraag doen om diezelfde dag nog te logeren.

edit:

http://www.couchsurfing.org/wiki/Japan#Places
Japan is the third largest CouchSurfing community in East Asia behind China and South Korea.

zou zeker geen probleem moeten zijn!

feZ, man!
18 januari 2010, 15:05
volgens mijn vader moet ge de taalbarriere niet onderschatten. Bijna niemand spreekt daar Engels.

Plorex
18 januari 2010, 15:40
vriend van mij is 3 weken naar Tokio geweest in een Ryokan

was vrij goedkoop volgens hem, vraag me niet hoe hij het allemaal geregeld heeft :P
maar die kan je naart schijnt op de dag zelf nog reserveren

Phil
18 januari 2010, 15:41
Taalbarriere inderdaad niet onderschatten. Die is erg groot.

Maar dat terzijde, Japan is een erg veilig en praktisch land. Ge kunt perfect naar Japan gaan zonder ook maar iets op voorhand te boeken.

Zie alleen dat ge niet tijdens Japanse hoogseizoenen gaat, want dan zit elk hotel stampvol.

Japanners zijn gastvrij, maar om nu wildvreemde buitenlanders bij hen thuis te laten logeren. (maar goed, dat kan ook gewoon mijn eigen beeld van die situatie zijn, no way dat ik dat doe.)

Geen idee hoe het met couchsurfen zit in Japan. Daar kan ik u niet met helpen.

Japan is niet duur om te eten (kunt makkelijk voor 5euro een erg goede maaltijd krijgen (ramen etc), maar onderschat het nu ook niet, het is geen thailand of vietnam :). Bezie het eer als Engeland, londen qua prijzen.

Mhm, na wat verder te denken, als ge echt gewoon wilt backpacken en geen al te hoge eisen stelt aan comfort enzo kunt ge vermoedelijk wel relatief goedkoop rondreizen. Ik bezie het teveel vanuit m'n eigen standpunt, ik deel m'n kamer bvb niet graag met wildvreemden. Maar als u dat niet stoort kunt ge natuurlijk erg goedkoop gaan :)

Disv
18 januari 2010, 17:22
Ik ga in april voor men 4de keer naar Japan. Ik volg al 5 jaar avondschool japans. Dus ik kan mijn plan daar wel trekken.
Ik raad het niet aan om zonder ook maar iets op te zoeken daar op reis te gaan.
Je gaat veel bezienswaardigheden, cultuur en kansen missen. Door zomaar doelloos in een grootstad rond te lopen.
In kyoto en Tokio zijn ontzettend veel dingen te zien en te doen, maar als je ze niet weet zijn ga je ze nooit vinden.
Koop voor 20€ de lonely planet van Japan daar staat ontzettend veel informatie in. Die boek is bijna zijn gewicht in goud waard .

In de grote JR (Japan Rail) stations kan je altijd bij de toeristische dienst terecht. die bedienden spreken over het algemeen goed engels en kunnen voor je een hotel/ryokan reserveren. maar zelf een ryokan opzoeken gaat goedkoper uitkomen.

nog een kleine tip. Kijk goed wat japaners zelf doen, en aap ze dan na.
Voor je het weet gedraag je je daar als een boer.
Veel plezier en mss kom ik je daar nog tegen

Phil
19 januari 2010, 10:45
Lonely planets zijn goed voor bezienswaardigheden (al heb ik liever de capitoolgidsen). Restaurants etc daarentegen vallen keer op keer tegen. Zodra die in de lonely planet staan, worden die superpopulair, duurder en extreem druk. Kleine hotels etc net van't zelfde...

Maar het spreekt idd voor zich dat ge best ff nagaat wat ge wilt gaan bezien. Maar kzou me niet teveel zorgen maken om naar Japan te gaan zonder hotels etc te boeken. Dat gaat makkelijk lukken. Mss niet altijd het goedkoopste dan, maar toch

Tenor
19 januari 2010, 19:12
In ieder geval al bedankt voor de vele reacties.

We zullen in ieder geval niet onvoorbereidt vertrekken. We hebben al een heel aantal dingen op het programma gezet die we zeker moeten zien en hebben ook al van de meeste van die dingen bekeken hoe we er kunnen geraken zodat we aan zoeken niet teveel tijd verliezen.

Wat overnachtingen betreft hebben we ook al gekeken hoe of wat en zodat we toch een idee hebben waar we kunnen overnachten. Enkel het hotel bij aankomst en voor het vertrek worden vastgelegd zodat we dan toch gegarandeert zijn van een degelijke nachtrust.:p

Japan is altijd al een land geweest dat me qua land, cultuur en taal enorm geboeid heeft dus weet door erover te lezen wel veel van de gedragsregels. Qua taal zal het op reis wel lukken om in de gewone algemene situaties mijn mannetje te staan.

Verder had ik gedacht om een €3000 mee te nemen. Volgens de ruime berekeningen die we nu al hebben gedaan voor de reis is dit ruimschoots voldoende om toe te komen.

Grtz

Havoc
16 april 2010, 22:17
Met die opgefuckte zoekfunctie kan ik niks meer terugvinden over Japan of Tokyo, dus bij deze maar een nieuwe thread :p

Deze zomervakantie (30 juni - 21 juli) vertrek ik met een maat voor 3 weken naar Japan. Bedoeling is dat we daar in eerste instantie wat oude bekenden terugzien, en in Tokyo zullen we dan ook een kleine week ergens bij een gastgezin logeren. Daarna hebben we echter nog altijd meer dan twee weken om te vullen, en daarom zou ik hier wat raad/ervaringen willen vragen ;)

Als ik het een en ander bekijk, denk ik dat het best is dat we een Japan Rail Pass aanschaffen zodat we vrij doorheen Japan kunnen treinen. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Goed te doen?

We denken eraan tot in Hiroshima te gaan en dus verschillende plaatsen tussen Tokyo en Hiroshima aan te doen (oa Kyoto). Iemand die een gelijkaardige route gedaan heeft toevallig? Aanraders qua zaken om te bezoeken? Is het noodzakelijk om op voorhand hotels/ryokans te boeken, of kan dat allemaal ter plekke?

Alle hulp/tips welkom!

Lacuna
17 april 2010, 00:17
Haha, das ook toevallig. Ik ben net terug van 3 weken Japan. :D Het was voor mij de eerste keer, dus heb ik de grote toeristische dingen bezocht. De kersenbloesems waren trouwens echt prachtig om te zien.

Dit zijn de belangrijkste plaatsen die wij bezocht hebben:
Tokyo: hebben we 1 week als thuisbasis gebruikt en van daaruit deden we dagexcursies naar:
-Nikko (bekend vanwege de heel decoratieve shrines)
-Kamakura (bekend vanwege de grote boeddha)
Dan zijn we 2 dagen naar Nagano geweest. De aapjes in de hotsprings zijn zalig :p In Nagano sliepen we in de buurt van de Zenko-ji tempel. Beste ryokan van heel onze reis. Heel traditioneel en de gastvrouw was gewoon supervriendelijk. Als dank hebben we haar een doos Belgische chocolaatjes gegeven.

Vanuit Nagano zijn we dan richting Matsumoto getrokken. Vooral bekend vanwege Matsumoto castle.

Daarna volgde een weekje Kyoto. Vanuit Kyoto hebben we volgende plaatsen bezocht:
-Arashiyama (bekend vanwege bamboo forest en de crossing moon bridge)
-Nara (bekend vanwege de Todaiji)
-Miyajima (heel mooi eiland niet ver van Hiroshima, en prachtig om daar rond te wandelen)
Hier zijn we ook blijven slapen. Vroeg boeken is de boodschap want er zijn maar weinig ryokans op het eiland.

-Hiroshima (het was heel toepasselijk donker weer en regenachtig die dag)
-Yoshino (vooral geliefd tijdens de sakura periodes)

En dan terug naar Tokyo:
-Hakone (helaas geen mount fuji gezien)
-2 daagskes nog rondgehangen in Tokyo

Het is wel handig om uw hostels/ryokans op voorhand te boeken. Zo kunt ge nog de betere eruitkiezen. Wij hebben de meeste van onze hostels/ryokans geboekt op hostelworld
Hostels Worldwide - Online Bookings, Ratings and Reviews (http://www.hostelworld.com/hostels/Tokyo)

Je ziet meteen de beschikbaarheden, en de beoordelingen van de gebruikers. Heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om reservaties te maken.

Daarnaast staan er ook interessante ryokans op

Japanese Guest Houses - Japanese Inn (ryokan) Reservation Service (http://www.japaneseguesthouses.com/index.htm)

De JR pass is heel handig. Voor alle vertrekuren van de treinen, check je best even op de site Hyperdia | ?????? ???? ??? ?????? ?????? (http://www.hyperdia.com/)

Sir.Killalot
17 april 2010, 00:31
Rond welk budget zit je dan zo?

Starrk
17 april 2010, 00:43
Hmmff, mag ik mee? :p

Je moet misschien maar eens informeren bij 9lives - Games Forum - Bekijk profiel: Phil (http://www.9lives.be/forum/members/263/phil.html). Hij zit/zat in Tokyo en heeft er in elk geval lang genoeg gezeten.

Lacuna
17 april 2010, 00:54
Rond welk budget zit je dan zo?
De vlucht heeft 500eur in totaal gekost (er was een schone promotie met British Airways). Die fuckers besloten wel om te staken tijdens het weekend dat wij gingen vertrekken dus zijn we omgeboekt geweest naar Japan Airlines. Na afloop kan ik gerust zeggen dat Japan airlines>>> British airways.
De railpass heeft ons 365euro gekost. Was wel maar railpass voor 2 weken.

Ter plaatste hebben we altijd redelijk goedkoop gegeten. 's Morgens kochten we 2 of 3 onigiri's in de supermarkt. Dat zijn zo van die rijstbollen. In de supermarkt vind je die in driehoekige vorm terug. 's Middags gingen we meestal ramen noodles gaan eten voor zo een 500-700 yen (Ongeveer 4 euro). En 's avonds mocht het wel iets uitgebreider zijn (sushi, sashimi, curryschotel,...), dat schommelde tussen 1500 en 2000 yen (10 tot 15 euro). Of als we in een hostel logeerden gingen we in de supermarkt wat spullen kopen en maakten we zelf iets klaar.

De verblijven vielen goed mee. Onze goedkoopste was het capsule hotel (1 nacht geprobeerd); dat was 25 eur per persoon per nacht. De traditionele ryokans waren dan iets duurder (rond de 40euro per persoon per nacht). Onze duurste was in Nagano. (76euro per persoon) Maar het was wel de meest traditionele en veruit de beste die we gehad hebben.

Daarnaast moet je ook de entreegelden voor de parken, museums, tempels enzo erbij nemen + geld voor souvenirs, of gadgets. Ik heb mij onder andere een denshi jisho gekocht (een elektronisch woordenboek waarmee je onder andere kanji's kan opzoeken die je nog niet kent enz.) Ik denk dat ik ter plaatste een goeie 1500 euro heb uitgegeven (mede door de vele souvenirs die ik gekocht heb).

Sir.Killalot
17 april 2010, 10:31
Nice :)

Wil al een tijdje zelf ook gaan, maar het probleem is om volk mee te krijgen... Kostprijs jaagt veel mensen weg.

TrsH
17 april 2010, 11:21
jaloers hier :(
is een droom van mij om ooit eens naar japan te gaan en zeker eens tokyo te bezichtigen.
probleem is dat mijn vriendin hier gewoon niets van intresse in heeft. :S

e.House
17 april 2010, 11:43
is een droom van mij om ooit eens naar japan te gaan en zeker eens tokyo te bezichtigen.

Ga dan alleen, als ge zo redeneert komt ge nergens.

Avondland
17 april 2010, 11:55

Sleurt die toch maar mee. Je leeft maar een keer en desnoods compenseer je die reis met iets anders wat zij dan weer leuk vindt. ;)

Starrk
17 april 2010, 11:56
Ga dan alleen, als ge zo redeneert komt ge nergens.

Het is nogal duur om alleen te gaan. En voor 1 week moet je niet vertrekken naar Japan m.i.

Lacuna
17 april 2010, 12:30
Het was ook 1 van mijn grote dromen en ik kan gerust zeggen dat het zijn geld waard is. Het is gewoon een fantastisch land om rond te reizen. Ontelbare schrijnen,tempels, monumenten, heel mooie natuur,zalige taal en bevolking,... Ik ben ondertussen al aan het zoeken om binnen 6 maand weer te vertrekken. :D

Hier enkele willekeurige fotos
http://img209.imagevenue.com/img.php?image=94527_DSC00160_122_338lo.JPG (apen in de hotsprings in Nagano)
http://img221.imagevenue.com/img.php?image=94749_DSC00237_122_613lo.JPG (om 6uur 's morgens aan Zenko ji temple, nagano)
http://img154.imagevenue.com/img.php?image=94753_DSC01029_122_60lo.JPG (Indrukwekkende Todaiji in Nara)
http://img11.imagevenue.com/img.php?image=94785_DSC00012_122_142lo.JPG(Senso-ji in Asakusa, Tokyo)
http://img269.imagevenue.com/img.php?image=94789_DSC00206_122_223lo.JPG(avondma al in traditionele ryokan)
http://img155.imagevenue.com/img.php?image=95090_DSC00547_122_450lo.JPG
http://img5.imagevenue.com/img.php?image=95096_DSC00615_122_3lo.JPG(ah begin van Kiyomizu dera tempel)
http://img24.imagevenue.com/img.php?image=95196_DSC00618_122_173lo.JPG(nog eens aan begin Kiyomizu dera tempel, Kyoto)
http://img41.imagevenue.com/img.php?image=95410_DSC01076_122_351lo.JPG(tempel in Yoshino)
http://img172.imagevenue.com/img.php?image=95414_DSC00683_122_501lo.JPG(geisha' s, echte of niet?)
http://img200.imagevenue.com/img.php?image=95495_DSC00555_122_495lo.JPG(zingend e kindjes in Arashiyama :p )
http://img211.imagevenue.com/img.php?image=95498_DSC01173_122_936lo.JPG(het zilveren pavilioen in Kyoto)
http://img153.imagevenue.com/img.php?image=95791_DSC00414_122_568lo.JPG(huwelij k aan het Meiji shrine, Tokyo)
http://img175.imagevenue.com/img.php?image=95794_DSC00324_122_143lo.JPG(sakura in Kamakura)
http://img231.imagevenue.com/img.php?image=95944_DSC00820_122_208lo.JPG(beroemd e torii in Miyajima)
http://img205.imagevenue.com/img.php?image=95947_DSC01164_122_418lo.JPG(kindjes in traditionele kleding in Kyoto imperial park gardens)

En mijn youtube pagina met enkele videos
YouTube - kenjiyoshizawa's Channel (http://www.youtube.com/user/kenjiyoshizawa#p/a)

Als dit u niet aan het dromen zet, dan weet ik het ook niet meer :p

Bluto
17 april 2010, 13:13
Echt fantastisch :D. Ik heb wel de indruk dat het daar allemaal heel toeristisch is.

Japan zou ik ook wel eens willen zien, maar eerst zou ik eens naar zuid-oost Azië willen:love:

Greenie
17 april 2010, 14:09
Ik meen me toch te herinneren dat hier overlaatst een link naar een reisbureau was dat groepsreizen organiseerde naar Japan. Geloof wel maar voor een week en met een vast programma. Maar de prijs was wel toch een stuk lager natuurlijk.

Ik hoop er toch ook ooit eens naartoe te reizen, maar het zal sparen worden.

Havoc
17 april 2010, 15:24
Bedankt voor je reisplanning, Lacuna, heb ik zeer veel aan! Wij hadden inderdaad een gelijkaardige planning in gedachte, dus dat treft :p Enkel spijtig dat wij in die tropische hitte zullen moeten gaan.

Nog enkele vraagjes: waarom heb je maar twee weken JR pass genomen ipv drie? Kwam dat beter en goedkoper uit? Want ik was ook aan het denken met dat we eerst even in Tokyo blijven, het misschien beter is maar twee weken te nemen. Aan de andere kant heb je die pass zo snel terugverdiend dat ik niet weet of dat effectief wel voordeliger is... Waar heb je je JR pas trouwens gekocht?

In verband met je route: als ik het goed begrepen heb, heb jjij Tokyo en Kyoto als uitvalsbasissen gebruikt? Zijn die afstanden naar de bezienswaardigheden telkens goed te doen met openbaar vervoer (zowel qua tijd als qua bereikbaarheid)? Heb je ook in Hiroshima zelf overnacht, of vanuit Kyoto gedaan?

Alvast merci! Ik kijk er echt megahard naar uit [/anderen jaloers maken] :p

Bluto
17 april 2010, 16:41
Haha, das ook toevallig. Ik ben net terug van 3 weken Japan. :D Het was voor mij de eerste keer, dus heb ik de grote toeristische dingen bezocht. De kersenbloesems waren trouwens echt prachtig om te zien.

Je hebt wat gemist :o
deredactie.be: Tokio wordt wakker onder laagje sneeuw (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/ODN_100417_Sneeuw_Tokio)

mauron
17 april 2010, 17:08
Die Japan Rail Pass wordt eigenlijk maar enkel voordelig als ge genoeg de shinkansen neemt. Als ge een week in Tokyo blijft is het niet de moeite voor die week een Rail Pass te nemen. Gemakkelijker aldaar is een Suica-kaart: herlaadbare chipkaart geldig op (quasi) alle vormen van openbaar vervoer in en rond Tokyo. Ok te gebruiken als betaalkaart in convenience stores enzo.

Die Rail Pass is te koop in een aantal Brusselse reisbureau's, op de site staan de adressen per land...

Ook nog een goeie site om hotel/ryokan te boeken: [Rakuten Travel] Japan's Hotel and Ryokan reservation mega site (http://travel.rakuten.co.jp/en/) Zijn soms zeer goeie deals op te vinden.

Lacuna
17 april 2010, 17:18
Bedankt voor je reisplanning, Lacuna, heb ik zeer veel aan! Wij hadden inderdaad een gelijkaardige planning in gedachte, dus dat treft :p Enkel spijtig dat wij in die tropische hitte zullen moeten gaan.

Nog enkele vraagjes: waarom heb je maar twee weken JR pass genomen ipv drie? Kwam dat beter en goedkoper uit? Want ik was ook aan het denken met dat we eerst even in Tokyo blijven, het misschien beter is maar twee weken te nemen. Aan de andere kant heb je die pass zo snel terugverdiend dat ik niet weet of dat effectief wel voordeliger is... Waar heb je je JR pas trouwens gekocht?

In verband met je route: als ik het goed begrepen heb, heb jjij Tokyo en Kyoto als uitvalsbasissen gebruikt? Zijn die afstanden naar de bezienswaardigheden telkens goed te doen met openbaar vervoer (zowel qua tijd als qua bereikbaarheid)? Heb je ook in Hiroshima zelf overnacht, of vanuit Kyoto gedaan?

Alvast merci! Ik kijk er echt megahard naar uit [/anderen jaloers maken] :p
In feite was het geen volledige 3 weken, maar eerder 2 weken en een half. Aangezien we de eerste dagen en de laatste dagen terug in Tokyo zelf zaten, hadden we genoeg met de railpass van 2 weken. Het is echt wel superhandig, want je kan dan onbeperkt de trein nemen (incl de hogesnelheid met uitzondering van de nozomi's). Ik denk dat wij ongeveer 5 keer ofzo de shinkansen genomen hebben. Daarnaast kan je ook volop gebruik maken van de JR Yamanote lijn die als een cirkel door Tokyo city loopt. Als je in de buurt van Asakusa ofzo moet zijn, dan zul je wel metroticketjes moeten betalen. De treinpass kan je kopen bij Fuji Travel (http://www.fujitravel.be/) (een japans reisburo in Brussel)

Je zal veel op de trein zitten, want de meeste bekende plaatsen liggen toch altijd op minstens een uurtje van Tokyo of Kyoto.
Vanuit Tokyo heb je volgende reistijden:
- naar Nikko - 129 minuten (150km)
- naar Kamakura - 67 minuten (57,7km)
- naar Nagano - 232 minuten (134 minuten )
Wij hebben in Nagano overnacht en de volgende dag zijn we van daaruit naar Matsumoto vertrokken ( op 62km van Nagano)

Vanuit Kyoto:
- naar Arashiyama - 17 minuten (10,7km)
- naar Miyajima - 168 minuten (402,4km). Daar overnachten is toch wel aangeraden
- Als je terugkeert van Miyajima naar Kyoto, kom je onderweg Hiroshima tegen. Ongeveer een halfuurtje van Miyajima als ik mij nog goed kan herinneren. Fukuyama ligt ook op die baan.
- naar Nara: 63 minuten (41,7km)
- naar Yoshino: dit hebben we ook gedaan vanuit Nara - 63 minuten (40km)

Het komt erop neer een gedetailleerde planning te hebben voordat je vertrekt want anders verlies je teveel tijd met dingen op te zoeken. Wij zijn elke dag opgestaan rond 6.30u-7.00u en zaten dan meestal een uurke of soms 2 op den trein en dan hadden we nog de hele dag om de regio te verkennen. Als je goed op voorhand plant, dan kun je wel het maximum eruit halen van je reis.

Ik raad je echt aan om naar Miyajima te gaan. Tis heel toeristisch, maar ik vond het 1 van onze mooiste bestemmingen die we gedaan hebben. Vooral de beklimming van Mount Misen en het zicht vanop de top van de berg was zalig. De treinroute is Kyoto-Hiroshima-Miyajima. Je kan 1 nacht logeren in Miyajima en als je terugkeert naar Kyoto kan je onderweg es afstappen om Hiroshima bezoeken. Het ligt toch op de baan.

Plan misschien ook 2 of 3 volle dagen in Kyoto. Das gewoon een fantastische stad. Door gewoon wat rond te wandelen kom je veel pareltjes tegen. Het voelt authentieker aan dan Tokyo en er is echt een overvloed aan cultuur.

Bluto
17 april 2010, 17:32
Ik ben er nog niet geweest, maar volgens mij zijn die Japanse kastelen zoals dat van Himeji echt wel de moeite.
‰æ‘œW (http://www.himeji-castle.gr.jp/ENGLISH/eng/gazou.html)
Naar het schijnt op een uurtje van Kyoto.

Inspector Monkfish
17 april 2010, 17:55
Aaah, Japan. Dikke kans dat ik in december/januari voor de derde keer naar ginder trek.

Ik ben er nog niet geweest, maar volgens mij zijn die Japanse kastelen zoals dat van Himeji echt wel de moeite.
‰æ‘œW (http://www.himeji-castle.gr.jp/ENGLISH/eng/gazou.html)
Naar het schijnt op een uurtje van Kyoto.

Maar als ge er een hebt gezien, hebt ge ze bijna allemaal gezien :p Al is dat van Kyoto ook nog de moeite.

Havoc
4 mei 2010, 02:16
Nog een extra vraagje!

We zijn ondertussen al wat verder gevorderd met onze planning, maar we zijn eigenlijk aant zien of we in het midden voor een drietal dagen niet iets "kalmer" kunnen inlassen om even uit de drukke steden te geraken. Twee mogelijkheden: ofwel een kleine trektocht doen, ofwel temple lodging.

Heeft iemand met een van de twee toevallig al ervaring? Voor temple lodgings was ik uitgekomen op Temple Lodging in Japan(shukubo) (http://templelodging.com/) en meer bepaald Temple Lodging in Japan "Komadori-Sanso" (http://templelodging.com/spot/03kanto/mitake004.html) lijkt wel eens een unieke ervaring. Ik weet dat er op Koya-San ook zoiets voorhanden is, maar naar wat ik er van lees is het daar toch goed druk en toeristisch. Dat zouden we dan even willen vermijden.

Alle tips welkom!

Lacuna
4 mei 2010, 10:49
Wij hebben temple lodging gedaan in Nagano aan de Zenkoji tempel.

Temple Lodging in Japan "Zenkoji" (http://templelodging.com/spot/02kousinetsu/011shukubo_zenkouji.html)

Beste verblijf van heel de reis. :bow:
Wij hadden eigenlijk gewoon gekeken in de lonely planet en een telefoonnummer gebeld en zo hebben ze een reservatie voor ons gemaakt.
Het was de duurste nacht (76euro per persoon) maar het was gewoon elke cent waard.

feZ, man!
12 juli 2010, 15:06
Dag iedereen

Ik ben van plan om eind dit jaar naar Japan te gaan en zou naast het reizen en bezichtingen ook enkele gevechtsporttrainingen willen meedoen. Japan is het land van budo dus...

Ik ben aangesloten bij de socialistische mutualiteit, maar blijkt dat gevechtsporten als uitsluiting staan in hun contract. Dus indien ik iets voor heb tijdens een training ben ik niet verzekerd. Ik zou graag wel verzekerd zijn tijdens deze trainingen. Weten jullie of er een speciale verzekering voor bestaat die ik kan nemen? Ik heb al gezocht met google en ik kom meestal uit dat de meeste verzekeringen dit uitsluiten :/

Alvast bedankt

Flipkikker
12 juli 2010, 16:12
Zou het niet mogelijk zijn dit ter plaatse te doen bij de club waar je bij gaat trainen?

Hier in België betaalde ik ook mijn verzekering daarvoor apart in de club...

Inspector Monkfish
12 juli 2010, 16:35
Kent ge niemand die ervaring heeft met stages in Japan? Zo'n persoon zal u nog het beste kunnen helpen.

feZ, man!
13 juli 2010, 11:05
blijkbaar dekt de verzekering van de club dit al. Dus ik heb geen zorgen:) bedankt voor de reacties though, mag op slot

Eri Asai
17 september 2010, 11:43
Dan zijn we 2 dagen naar Nagano geweest. De aapjes in de hotsprings zijn zalig :p In Nagano sliepen we in de buurt van de Zenko-ji tempel. Beste ryokan van heel onze reis. Heel traditioneel en de gastvrouw was gewoon supervriendelijk. Als dank hebben we haar een doos Belgische chocolaatjes gegeven.

Mijn vriend en ik gaan begin november naar Japan en vroegen ons af hoe de ryokan in Nagano heette? Klinkt superleuk! We zouden daar ook graag slapen :)

En weet jij of er ook zoiets bestaat als een tien (of minder) beurten kaart voor de trein? Ipv de railway pass?

ilgonwe
17 september 2010, 11:56
En weet jij of er ook zoiets bestaat als een tien (of minder) beurten kaart voor de trein? Ipv de railway pass?

Er is het Seishun 18 ticket, maar da's enkel tijdens de vakanties. Afhankelijk van waar je naartoe wilt kan je wel goedkopere passen (http://www.japan-guide.com/e/e2357.html) kopen voor JR-West of JR-East. Maar als je naar Kyoto gaat dien je al een volledige pass te kopen. Tokyo - Nagano kan je wel met JR-East doen maar mss haal je de kost er niet uit.

Je kan de prijzen per rit berekenen op een handige site: Hyperdia | Timetable and Route Search in Japan. (http://www.hyperdia.com/en/)
Als je 5 ritten of minder doet haal je het er meestal niet uit met een pass.

lectroluv
17 september 2010, 15:19
japan is precies wel niet goedkoop! Lijkt mij eerder een reis om te maken als ge iets ouder zijt, en meer budget hebt. Gaat ge als student niet beter naar de andere aziatische landen, waar alles wel spotgoedkoop is?

maarja 't is wel een land dat voor velen meer tot de verbeelding spreekt dan maleisie vietnam of india natuurlijk....

ik ga er wel naartoe als ik een paar jaar gewerkt heb en genoeg geld heb :p

Phil
17 september 2010, 15:20
Nu naar Japan gaan? pfsj, ge gaat een belachelijk dure reis tegemoet :)

De yen is 50% duurder dan 2j terug :)

ilgonwe
17 september 2010, 15:40
Buiten het vliegtuigticket en de trein is het nu ni peperduur. Accomodatie (rond €40 per nacht) en eten (€5-8 per maaltijd) zijn best wel betaalbaar. Metro en bus zijn ook niet al te duur.

Een ticket Brussel - Tokyo kost wel al €500-700, dus je hebt wel een paar honderd euro nodig. Het is geen Ryanair trip waar je met €150 een heel weekend kunt vullen met hotel en al.

Phil
17 september 2010, 15:46
Yup, maar 2 jaar geleden was alles bijna een derde goedkoper :p

lectroluv
17 september 2010, 15:55
Buiten het vliegtuigticket en de trein is het nu ni peperduur. Accomodatie (rond €40 per nacht) en eten (€5-8 per maaltijd) zijn best wel betaalbaar. Metro en bus zijn ook niet al te duur.

Een ticket Brussel - Tokyo kost wel al €500-700, dus je hebt wel een paar honderd euro nodig. Het is geen Ryanair trip waar je met €150 een heel weekend kunt vullen met hotel en al.

ehhh... €40 per nacht vind ik wel duur hoor. Het duurste dat ik ooit betaald heb voor een hostel/hotel (in Europa en Azie) moet iets van €25 zijn. En €1500 uitgeven op 3 weken (ok souvenirs included wel) is toch ver boven het budget van de meeste studenten hoor :p. Ook 300 en zoveel voor 3 weken op de trein te zitten...

ge kunt een maand naar vietnam gaan met €400-500 als ge wilt (zonder vliegtuigticket, wat even duur zal zijn als vliegen naar Japan).

that being said snap ik wel waarom velen er perséé naartoe willen, maar als ge gewoon een stukje van de wereld wilt zien lijken er mij wel betere opties dan Japan...

ilgonwe
17 september 2010, 16:00
Yup, maar 2 jaar geleden was alles bijna een derde goedkoper :p

Alle Oost-Aziatische landen waren toen extreem goedkoop, elektronica kostte idd 30-40% minder dan hier. Maar ik denk niet dat er 9livers zullen vertrekken om Japanse goederen in te slaan ^^.

Maar de Kaiseki keuken in een 3-sterren restaurant of Kobe beef zal terug in de hogere prijsklasse vallen en de meesten zullen het wel overslaan.

ehhh... €40 per nacht vind ik wel duur hoor. Het duurste dat ik ooit betaald heb voor een hostel/hotel (in Europa en Azie) moet iets van €25 zijn.

Als je op hostel niveau zoekt vind je er wel voor €25. Maar of het hostel of hotel is, het zijn zeer kleine ruimtes waarin je slaapt.

En €1500 uitgeven op 3 weken (ok souvenirs included wel) is toch ver boven het budget van de meeste studenten hoor :p. Ook 300 en zoveel voor 3 weken op de trein te zitten...

Ik vraag me af of je er komt met €500 voor 3 weken, het zal krap zijn. In andere landen kan je voor €1-2 eten, maar niet in Japan (of je eet cup noodles). Die trein is wel duur, een retour Tokyo - Kyoto kan je al snel €200 kosten, dat snijdt in je budget. Voor een student zal dat al snel het loon van een vakantiejob opsouperen, tenzij er iemand nog goedkope tips weet.

Magenof
18 september 2010, 16:33
Ik was 3 jaar geleden (ik was 18) voor een maand en een week naar Japan geweest samen met ne maat. Ginder een japan rail pass gekocht en gewoon met de trein overal naartoe geweest. Was echt geweldig.

We waren geland in Tokyo, daar 1 week gebleven, wat nog niet lang genoeg was. Toen zijn we naar Nikko gereisd, veel prachtige tempels gezien ginder. Toen verder doorgegaan naar het noorden, tot aan Sendai. Onderweg zijn we in veel kleine oost-kust dorpjes verbleven, lekker eten, vriendelijke mensen ontmoet, etc...Verder zijn we nog naar Osaka gegaan, en nog verbleven in veel andere dorpjes onderweg.

Heel leuke vakantie! Het was duur, 2000 euro in het totaal denk ik, waarvan toen ongeveer 900 (!) euro voor het vliegtuigticket. Eens je ginder bent maak je het zo duur of goedkoop als je het zelf wil. Ik hou van lekker eten, dus ben veel op restaurant geweest maar je kan ook degelijk eten vinden in die 7/11 winkels :).

Hostels zijn er ook van elke prijsklasse, en het is niet dat we ooit van 1 zijn moeten vluchten omdat het er zo slecht was. Wat ik wel aanraad is dat je in elke stad je komt eens de locale toeriste balie gaat bezoeken. Daar laten ze je meestal weten waar een hostel is die eventuele korting geeft. Denk dat we ongeveer voor 4-5 slaapplaatsen zo korting hebben gekregen.

Ik ga zeker nog eens terug als ik de kans krijg en het was zeker zijn geld waard :)

edit: oh ja, hadden ook een lonely planet mee, altijd handig ;)

Atrox
18 september 2010, 18:20
Ook voor mij is het een droom om eens naar Japan te gaan, is het laatste jaar nog meer versterkt sinds ik met Aziatishe aquaristiek ben begonnen. Ik vind het gewoon een enorm interessante cultuur en levenswijze :)

Ik heb ook gehoord dat er nog heel veel mooie natuur is? :)

annemieke6780
21 september 2010, 13:25
Ben twee jaar geleden voor 10 dagen naar Japan geweest. Mijn neef zat daar voor zijn werk en ben hem samen met zijn zus gaan bezoeken. Zijn enkele dagen bij hem in Nagoya geweest, maar hebben ook uitstappen gedaan met zijne auto naar Kobe, Kyoto, Osaka en dan met de Shinkansen enkele dagen naar Tokyo. Ik moet wel zeggen dat we in vrij luxueze hotels zaten. In Tokyo bijvoorbeeld in het Hyatt Ropongi Hills. Niet goedkoop, maar wel Jack Nicholson aan het ontbijt :-)

Agonis
26 september 2010, 21:03
Japan, Tokyo. Staat op mijn to do list voor 2012. Het wordt wel een uitgebreide reis van 2 weken. Ik heb ondertussen al gratis brochures besteld van het japan national tourism organisation. Het is wel belangrijk om goed voorbereid op deze reis te gaan. Japan is niet zomaar een reisje door de bossen. Het is hectisch maar tegelijk ook een prachtig, inventief land om te bezoeken. Een echte aanrader! Enkel spijtig van de prijs maar die is zeker de moeite waard.

N3X4S6
4 november 2010, 12:02
Hallo allemaal,

Via m'n werk kwam ik in contact met m'n japanse collega's en kreeg ik de interesse om Japan eens te bezoeken.
Men heeft mij reeds verteld dat het voorjaar en najaar de beste tijden zijn om het te bezoeken. Ik dacht aan april, mei.
Ik ben dus op zoek naar alle mogelijke info voor zo een reis.
Een rondreis in groep vond ik een beetje aan de dure kant i.e. 4000€ pp
Dus ging ik eens kijken naar de vlucht, en wil zelf m'n rondreis plannen en voozien.
Zijn hier mensen die reeds die ervaring bezitten en er wat van willen meedelen?

groeten en alvast bedankt.

Havoc
4 november 2010, 12:30
http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/716240-japan-voor-3-weken.html?highlight=Japan

Hier vind je al zéér veel in terug; van de zaken die daar stonden heb ik er ook heel wat gedaan. Hoe lang plan je te gaan?

shiftyke
4 november 2010, 14:07
gvd nu heb ik goesting om naar Japan te gaan e :sop:

N3X4S6
4 november 2010, 14:15
http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/716240-japan-voor-3-weken.html?highlight=Japan

Hier vind je al zéér veel in terug; van de zaken die daar stonden heb ik er ook heel wat gedaan. Hoe lang plan je te gaan?

Hangt een beetje van de prijs af, maar ik dacht iets van 10 dagen te plannen. Of is 10 dagen te krap?

ilgonwe
4 november 2010, 15:57
Een budget van €4000 is zeker overdreven.

Via connections.be of ba.com kan je met British Airways naar Tokyo vliegen voor €600 (aanbieding geldt tot 8 november). Je kan tijdens de maanden maart en april ook de kersenbloesems (http://gojapan.about.com/cs/cherryblossoms/a/sakurafestival.htm) bekijken, dat is traditioneel Japans.

In 10 dagen kan je natuurlijk niet alles bekijken. Je kan kiezen om Tokyo te bezoeken met Nikko en Mount Fuji of Tokyo en Kyoto te combineren (per trein). Wss is het niet de moeite een Japan Rail Pass (http://www.fujitravel.be/index.php?page=railpass) aan te schaffen als je niet veel reist per trein/shinkansen (€260 voor 7 dagen).

€1000-1200 incl vliegticket en zonder railpas zou moeten lukken voor 10 dagen, je kan de meeste bezienswaardigheden in 21 dagen bezoeken mits treinreizen (iets tegen de €1800-2300?).

Weet je al welke steden je zou willen bezoeken?

N3X4S6
4 november 2010, 16:44
Zeker al Tokyo en Yokoyama, omdat er een ex collega van mij woont.
IK vind een budget van 2000€ pp zeker te doen...

VictorVonDoom
4 november 2010, 19:16
japans leren, leren buigen, denk aan een ding : je bent een buitenlander in hun land nee of was dat shogun, koop een boekje over een stad in japan , leer wat japanse gewoonte , pak een manga mee :p

N3X4S6
5 november 2010, 10:25
japans leren, leren buigen, denk aan een ding : je bent een buitenlander in hun land nee of was dat shogun, koop een boekje over een stad in japan , leer wat japanse gewoonte , pak een manga mee :p

Ik heb een half jaar met Japanners samen gewerkt, heb al vast wat Japanse woorden en zinnen kunnen leren :)
zal zowiezo van pas komen.

maxdevis
5 november 2010, 21:03
10 dagen lijkt me wat kort. zeker als je wat rond wilt trekken.

Tsubasa
15 november 2010, 13:35
net terug van 14dagen Japan, Kyoto (een dag Nara) - Takayama - Tokyo (een dag Nikko) - Osaka gedaan. Wat een reis :love:

maar om eerlijk te zijn vond ik kyoto veel meer de moeite dan Tokyo, is ook wel afhankelijk van wat je wilt... Nara en Nikko waren zeer mooi. Takayama ook, maar wel dood na 6u :p

Greenie
21 november 2010, 18:56
Wat is zowat de goedkoopste tickets die je kunt vinden ?
Voorlopig : Japanese airlines vanuit Amsterdam ~850

Havoc
21 november 2010, 19:08
Ik heb destijds Dusseldorf -> Amsterdam -> Tokyo gedaan met KLM heen en terug voor €650 (was goedkoper dan Amsterdam -> Tokyo, ook met KLM -_-). Goedkoper is dus zeker te vinden.

Probeer ook eens via Dubai. Eventueel ook met Aeroflot via Moskou als je dat ziet zitten :p

ilgonwe
21 november 2010, 19:17
Wat is zowat de goedkoopste tickets die je kunt vinden ?
Voorlopig : Japanese airlines vanuit Amsterdam ~850

Wanneer wil je gaan? Je kan zoeken met kayak.com
- €600 AMS-NRT met Swiss in februari
- €800 AMS-NRT met Austrian in juli
- €880 BRU-NRT met Etihad in juli
- €600 BRU-NRT met Aeroflot in augustus (maar de connectie in Moskou kan soms problematisch zijn)

BA had trouwens via connections (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XNDS2BZyBfsJ:www.connections.be/Pub/Alle-Vluchtpromoties/Alle-Vluchtpromoties-Werelddeals.html+connections.be+british+airways+ho ng+kong+8+november&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be) een ticket BRU-NRT van €605 (vertrek tem 30 juni 2011), maar daarvoor ben je te laat.

Er is trouwens ook een andere mogelijkheid via Kuala Lumpur: ongeveer €250 H/T met bagage via AirAsia (http://www.mapplr.com/2010/11/19/air-asia-offers-one-way-99-eur-paris-to-kuala-lumpur/) (reizen tussen 14/02/2011 en 10/11/2011, incl zomermaanden), enkel te boeken tussen 22/11 en 24/11. Van daaruit is het nog €330 H/T KUL-NRT.

Greenie
21 november 2010, 19:27
juli - augustus
alee het staat niet vast maar het is voor een idee te hebben

Inspector Monkfish
21 november 2010, 20:55
Ik mis de FamilyMarts :(

Lacuna
22 november 2010, 09:38
Ik heb begin november mijn ticket geboekt via connections: 599eur.
Die actie liep tot 8 of 9 november. Tis dus met British Airways vanuit Brussel.
Allez, in april ben ik weer vertrokken :woohoo:

Tsubasa
1 december 2010, 15:24
Ik mis de FamilyMarts :(

en de Lawsons :(

wij hebben gevlogen van Dusseldorf naar Istanbul, dan Osaka International Airport, 695 euro, Turkish airlines

Tsubasa
1 december 2010, 15:25
Ik heb begin november mijn ticket geboekt via connections: 599eur.
Die actie liep tot 8 of 9 november. Tis dus met British Airways vanuit Brussel.
Allez, in april ben ik weer vertrokken :woohoo:

ik wil ook terug, ok ben pas 2 weken terug maar goed :p

Catscratch
17 december 2010, 11:20
Ik zit met hetzelfde probleem een beetje ... waar beginnen. We hebben nu ook vaag een reisplanning, maar waar beginnen zoeken voor hotels enzo? Die zijn wel schandalig duur heb ik al gemerkt ... nacht/slaaptreinen zijn ook wel erg kostelijk heb ik al gezien.

Erg voorlopige planning ...

Tokyo - Disneyland & Disney Sea (4d) - Tokyo - Nikko - Tokyo - Nagano (2d) - Osaka (2d) - Kobe - Kioto - Nara - Kioto (2d) - Tokyo/Fuji - Fuji - Tokyo

Sip
17 december 2010, 12:12
Japan is ook altijd nog een droom van mij...

Disv
22 december 2010, 21:25
ik ben al 3 keer naar japan geweest. en heb mijn tikets voor een 4de keer
je kan veel info vinden op Japan-guide (http://www.japan-guide.com/e/e623.html) en wiki travel (http://wikitravel.org/en/Japan)

Tokyo en kyoto kan je alleen al heeel wat weekjes door brengen met sight seeing.
Tokio is zo groot elk district kan je een hele dag rondlopen zonder twee keer hetzelfde te zien.
denk maar aan akihabara, shibuya, roppongi, ikebukuro, odaiba. en allemaal berijkbaar met de supper mega handige yamanote sen (trein)
eens je die door hebt moet je niks meer hebben van het domme, nooit op tijd DE LIJN
kyoto heeft een 10tal unesco wereld erfgood tempels en hele tempel routes.
K's house is een ideale keten om te verblijven.
Good engels sprekent personeel.
altijd beschikaar om vragen te beantwoorden en advies te geven. en helemaal niet duur.

Japan is wel iets duurder, omdat ze er niet veel bouwgrond hebben en het heel toeristisch is kan een verblijfplaats wel duur zijn. afhankelijk van de luxe die je in je hotel.
wil.
maar een simpele ryokan, ( japanse stijl hotel) met enkel een klein tvke en tatami op de grond met een gemeenschappelijke badkamer is niet al te duur.
als je nog vragen hebt stel ze maar

Greenie
25 december 2010, 10:25
Heb je dan voor de trein zo'n railpass gekocht bij je vliegtuigticket ?

Ik ga proberen mijn stage in Japan te doen (4-8 weken), maar dat is dus via een organisatie en dus weet ik zelf nog niets (zelf niet of het gaat lukken). :)
Moest het zover komen ik bombardeer het hier zeker met vragen.

Lacuna
28 december 2010, 22:34
Ik zit met hetzelfde probleem een beetje ... waar beginnen. We hebben nu ook vaag een reisplanning, maar waar beginnen zoeken voor hotels enzo? Die zijn wel schandalig duur heb ik al gemerkt ... nacht/slaaptreinen zijn ook wel erg kostelijk heb ik al gezien.

Erg voorlopige planning ...

Tokyo - Disneyland & Disney Sea (4d) - Tokyo - Nikko - Tokyo - Nagano (2d) - Osaka (2d) - Kobe - Kioto - Nara - Kioto (2d) - Tokyo/Fuji - Fuji - Tokyo
In deze post heb ik ook al heel wat uitleg gegeven
http://www.9lives.be/forum/13154885-post2.html

Maak eerst een lijstje van alle plaatsen die je wilt zien.
Kijk dan op de site van het Japanse treinnetwerk na, of de afstanden en tijden realistisch zijn voor u planning. Als dat op punt staat, is het tijd om u hostels te boeken en JR pass enzo te kopen. :)
Hostelworld is de gemakkelijkste site voor het vinden van hostels/ryokans.

Ik ga dus nu voor de 2e keer naar Japan, maar deze keer neem ik mijn tijd om Tokyo es te verkennen. Vorige keer hebben we maar 4 dagen in Tokyo gezeten, maar het is zodanig groot, dat ik deze keer uitgebreid mijn tijd wil nemen om het te bezoeken.

Tip: neem voldoende tijd om Kyoto te bezoeken. Das echt de max van een stad en heeft zoveel te bieden qua tempels en Unesco erfgoederen. Ik had daar vorige keer een 4-tal dagen voor uitgetrokken, maar kvond het veel te weinig.

Disv
2 januari 2011, 21:30
Een railpas is supper handig!
op elke JR trein, tram en bus kan je gratis op.
Zelfs de exprestrein van narita airport naar tokyo, waar vermoedelijk ergens je hotel zal zijn.
Je geraakt er overal mee, de verschillende lijnen hebben meestal een andere kleur.
Je moet enkel je pas laten zien aan de speciaal poortjes waar personeel zit.
Als je dan nog een vraag hebt over welk spoor of besteming kan je het nog vragen.
Japan heeft niet zoals belgie een firma "de lijn" die alle openbaar vervoer doet.
er zijn veel bedrijven waarvan JR het grootste is.

Zo'n pas kost redelijk veel.
voor 4 weken om en bij de 500 euro. Zelfs meer als je eersteklas wil reizen.
Het spreekt voor zich dat die minder nuttig is als je hem enkel koopt om per dag 1 ritje van 120yen per dag te doen.

moest je in die 4 weeken enkele keren de shinkansen ( hoge snelheids trein) nemen naar een andere grootstad, dan haal je de kosten er al bij de 4de rit uit.

annemieke6780
1 februari 2011, 11:36
Ik ben twee jaar geleden ook tien dagen geweest. Mijn neef werkte in Nagoya en ik ben hem gaan opzoeken. We zijn met zijn auto naar Kyoto geweest, Osaka, Kobe (zeker het heerlijke Kobe beef eten!) en dan met de Shinkansen een paar dagen naar Tokyo. Daar sliepen we in het Hyatt Ropongi Hills (lang leven de luxe) en zaten aan het ontbijt met Jack Nicholson (was daar om The Bucket List te promoten). Ik ben er ook een dag zelf op uit getrokken in Nagoya met de metro. Beetje shoppen. Ik wilde weten waar ik Engelse boeken kon kopen en sprak een meisje in een winkel aan. Ze wist het wel maar kon het moeilijk uitleggen. Als ik even wachtte was ze klaar met werken en zouden ze wel met me mee gaan. We hebben nu nog steeds contact. Ze is ondertussen met haar Russische vriend getrouwd en ik was uitgenodigd op hun huwlijk in Moskou. De oudere generatie is erg terughoudend maar de jongeren willen heel graag contact met de buitenwereld. Japan is dan ook heel lang afgesloten geweest van de rest van de wereld (gesloten grenzen en reisverbod) en de jongere generatie wil weer losbreken en is wel geinteresseerd in wat er buiten hun lang gebeurt.

Ari Gold
2 mei 2011, 23:05
De 11de mei vertrek ik voor 3 weken Japan. Voornamelijk in Okinawa, maar ben ook van plan om een paar dagen mainland op te zoeken.

Iemand tips van dingen die ik gezien moet hebben? Liefst wel voornamelijk regio zuid/zuid-westen, oosten wil ik proberen te vermijden.

Thx alvast!

DJ-3000s
3 mei 2011, 01:36
spreek/versta je japans? ben je alleen?

Ari Gold
3 mei 2011, 09:00
Nope. Enne, ga met mn nicht (stewardess, dus vluchten zijn ook geen probleem) kameraad opzoeken

DJ-3000s
3 mei 2011, 16:44
Ik denk dat je dit als een reis naar eender welk onbekend land kunt bekijken, waar mensen ook moeizaam engels en andere talen dan hun moeder taal verstaan.

Dan is het meestal aan te raden om iemand die daar woont als vriend te hebben die je kan rondleiden en vertalen oftewel iemand die daar al geweest is. Maar dit zit wel goed bij jou :-)

Vraag mss aan uw kameraad om niet de meest toeristische plekjes te bezoeken maar plaatsen waar de 'locals' graag zijn. Meestal zijn dit de mooiste plekjes zonder al te veel toeristen in de buurt. Mjah, al dit is uiteraard maar basisadvies :p

The Yeti
3 mei 2011, 18:12
Fukushima is wel een aanrader naar het schijnt :p
(sry, kon het niet laten)

Ari Gold
3 mei 2011, 18:26
Ik denk dat je dit als een reis naar eender welk onbekend land kunt bekijken, waar mensen ook moeizaam engels en andere talen dan hun moeder taal verstaan.

Dan is het meestal aan te raden om iemand die daar woont als vriend te hebben die je kan rondleiden en vertalen oftewel iemand die daar al geweest is. Maar dit zit wel goed bij jou :-)

Vraag mss aan uw kameraad om niet de meest toeristische plekjes te bezoeken maar plaatsen waar de 'locals' graag zijn. Meestal zijn dit de mooiste plekjes zonder al te veel toeristen in de buurt. Mjah, al dit is uiteraard maar basisadvies :p

Ow maar Okinawa zelf is idd niet echt een probleem, kent hij wel zat genoeg plaatsen, maar had het eigenlijk eerder over die paar dagen mainland Japan waar hij niet mee naartoe komt (zit vast op de basis) :)

Toch bedankt voor je reactie!

Lacuna
5 mei 2011, 22:23
Ik ben net terug van Japan, maar ik zat voornamelijk in Kyoto. In het zuiden ben ik nog niet geweest. Ik kan u wel volgende site aanbevelen:
japan-guide.com - Japan Travel and Living Guide (http://www.japan-guide.com/)

Heel handige site, met alle bezienswaardigheden per regio of stad en heel veel praktische info. Ik gebruik vooral die site, als ik mijn japantrips voorbereid.

Ari Gold
6 mei 2011, 12:12
Perfect, thanks man!

tom720
23 mei 2011, 11:52
hi,

ik vertrek 2 juni voor 10 dagen naar Tokyo.

2 praktische vragen (miss weten Lacuna of Ari Gold het antwoord?):

- zou m'n gsm er werken? (heb ZTE San Francisco)
- iemand tips voor must seens? (ken de gangbare sites, maar echte tips altijd welkom).

mythe
4 juni 2011, 00:57
hi,

ik vertrek 2 juni voor 10 dagen naar Tokyo.

2 praktische vragen (miss weten Lacuna of Ari Gold het antwoord?):

- zou m'n gsm er werken? (heb ZTE San Francisco)
- iemand tips voor must seens? (ken de gangbare sites, maar echte tips altijd welkom).
Normaal werkt u GSM, kijk is op GSM arena of hij quad-band is. Zoja, dan werkt hij.

Cody
6 juli 2011, 17:27
yo gasten,

ik vertrek volgende week op een rondreis (begeleid) door japan, en zit de laatste 3dagen in Tokyo, iemand echt concrete shoppingtips (miss zelfs adressen,routebeschrijvingen e.d.) ? NIET voor elektronica moet je in Akihabara zijn, concreter aub. Hoofdzakelijk voor Kleding en goedkope Must-Have's(tips altijd welkom).

Thx in advance jongens/en dames

Lacuna
7 juli 2011, 15:45
In Harajuku vind je veel kledingwinkels. Wel veel lolita stuff enzo, maar ze hebben daar ook "normale" kledingswinkels. Kheb niet echt een specifiek adres ofzo. Ge moet daar zelf maar eens rondlopen en zien wat u aanstaat. Voor elke stijl vind je daar wel een winkel.

In Shibuya kunt ge ook wel es een goed dagje shoppen. Shibuya staat daarom ook bekend als het fashion paradise. Ik heb nu niet op de prijzen gelet, maar kdenk dat het daar wel niet zo goedkoop zal zijn.
Er zijn ook genoeg department stores daar. In de meeste department stores verkopen ze bijna alle soorten producten (van kledingsartikelen, tot elektronica of voeding). Als je gewoon het station verlaat, word je al direct geconfronteerd met de grote winkelketens.

In de buurt van Ueno station vind je ook de ene winkel na de andere. Maar het is vooral tourist stuff dat ze daar verkopen. Voor goedkope toeristen T-shirts kan je daar wel je slag slaan.

De mogelijkheden zijn oneindig gewoon in een stad als Tokyo. :scream:

Voor alle elektronica kunt ge inderdaad naar Akihabara gaan, maar je kan ook in department stores zoals Yodobashi Camera en Bic camera terecht voor alle technische snufjes.

Als je traditionele souvenirs zoekt, moet je zeker in Kyoto zijn. In de buurt van Kiyomizu Dera zijn er heel veel shops. Verlaat gewoon even die heel drukke toeristenstraat en je komt in de rustige zijstraatjes terecht waar enkele heel toffe winkeltjes zijn met ambachtelijke producten.

Cody
7 juli 2011, 16:59
thx!

notoriouz
13 mei 2012, 12:31
Binnenkort gaan ik en mijn vriendin op reis naar Japan Tokyo kent er iemand goedkope reisbureau en hotels. Welke plekken moeten we zeker bezoeken?

Tsubasa
13 mei 2012, 12:48
Alleen Tokyo?

Heb nu niet zoveel tijd maar zeker een dag vrijhouden voor met de trein naar Nikko te reizen. Want eigenlijk vonden wij Tokyo niet zo, maar dat hangt af van wat je belangrijk/mooi vindt tijdens je reis. Kyoto vonden wij veel meer de moeite, is dan ook de culturele hoofdstad. Wij verbleven in een Sakura hostel. Kamer wat muf, maar de badkamer was proper (1 per verdiep). Tokyo is duur qua verblijf want zelf verblijven wij ook liever in een hotel. Als je wat meer wilt uitgeven, kies dan een Ryokan. Veel leuker.

Zal later nog eens terugkeren naar dit topic :)

Dastardly
13 mei 2012, 13:06
Select a category | EnglishFriendlyJapan.com (http://englishfriendlyjapan.com/)

handige site als ge wat restaurants e.d. wilt opzoeken waar ze u wat verder kunnen helpen in het engels. als het op die site staat moogt ge er van uitgaan dat ge deftig gaat kunnen communiceren :p

als ik mij goed herinner staan er ook een aantal bedrijven op die u voor een schappelijke prijs wat helpen met boeken van hotels en algemene planning van uw reis. zeker geen overbodige luxe aangezien ge er niet vanuit kunt gaan dat ze daar allemaal engels kunnen.

ilgonwe
13 mei 2012, 13:55
In het archief vind je nog interessante threads:
http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/756696-reis-naar-japan-hoe-beginnen.html

Zijn vliegtuigtickets al geboekt? Er zijn wat goedkope opties, hoewel het comfort voor sommigen te wensen over laat:

Aeroflot €530: Tussenlanding in Moskou, de bediening aan boord en de tussenlanding in Moskou kunnen soms wel vervelend zijn. Maar het zijn moderne toestellen, dus de vlucht zelf zou OK moeten zijn.
Alitalia €380-407: Hiervoor moet je de route Amsterdam - Tokyo (of Parijs Tokyo) en terug Tokyo - Brussel nemen. Tickets zijn beschikbaar via alitalia.com Er zijn mensen die niet graag Alitalia hebben, maar op de route naar Tokyo heb je nieuwe toestellen dus het valt wel mee hoor. Parijs-Tokyo-Brussel is beschikbaar voor €380 in sept en okt (juli en aug voor €450-500, ook goedkoop!). AMS-TYO-BRU €407 november - maart 2013. De €30 voor een Thalys ticket moet je uiteraard nog extra rekenen. Waarom BRU-TYO-BRU €800 kost is een raadsel, maar verschillende vertrek en retourstad is goedkoper richting Tokyo, dus profiteer er maar van :)

Is het jullie eerste reis in Azië? Ik zou het de eerste 2 dagen dan wat rustig aan doen om de jetlag en de cultuurshock te verwerken. En laat je ook niet frustreren door het gebrek aan verstaanbaar Engels. Als je daar op voorbereid bent zal je vakantie vlotter verlopen ipv nadien met een onbedoeld wrange nasmaak terugkomen omdat je veel gemist hebt.

notoriouz
10 juni 2012, 13:20
We zouden graag steden bezoeken waar er veel lolita te zien en te koop is, zijn er steden aan te raden?

Mugiwara
10 juni 2012, 14:07
Ik zou deze zomervakantie ook naar Japan willen gaan, in september dan, maar als ik mijn vlucht pas in juli boek, zal het dan veel duurder worden? Er is nog veel onzekerheid en daarmee zou ik mijn vlucht pas later kunnen boeken.. Iemand ervaring?

ilgonwe
11 juni 2012, 08:33
Ik zou deze zomervakantie ook naar Japan willen gaan, in september dan, maar als ik mijn vlucht pas in juli boek, zal het dan veel duurder worden? Er is nog veel onzekerheid en daarmee zou ik mijn vlucht pas later kunnen boeken.. Iemand ervaring?

Afhankelijk van de datum zijn er tickets van €650. Maar in juli is de kans groot dat ze €800-850 kosten. Ik raad je aan om in dat geval te zien of Parijs of Schiphol geen tickets hebben tegen goede prijs.

WarCry-dude
11 juni 2012, 09:07
Lolita... Bedoelt ge daarmee die meiskes in hun loli&goth jurkskes? Daarvoor moet ge in de buurt Akihabara in Tokio zijn. Da's de grote elektronica/nerd buurt. Daar hebt ge o.a. veel van die maid cafés waar ge bediend wordt door meiskes in dat soort kleren. Ook heel veel rond anime en games te doen daar.

Op zondag ook zeker eens naar Harajuku gaan aan de andere kant van Tokio. Dat is zo'n heel artistieke buurt waar ge jongeren in de zotste outfits gaat zien. Vlak daarbij (5 min wandelen) is ook Yoyogi park. Ik beschrijf dat vooral als een park van puur artistieke vrijheid. Daar mag bijna alles. Ge komt daar "rock-a-billies" tegen die staan te dansen op luide muziek, mensen die zitten te schilderen, modellen die zich laten fotograferen, punkgroepkes die optreden, mensen die toneeltjes opvoeren, mensen die allemaal vreemden optrommel voor een partijtje touw trekken. Ge kunt het zo gek niet bedenken of het is er. :) Let wel op dat ge hiervoor op zondag moet gaan. Op andere dagen is dat veel minder.

Ook vlak naast Harajuku station is de Meiji schrijn. Da's een van m'n favoriete plekskes hier. Keizer Meiji is degene die eigenlijk het samoerai tijdperk beëindigd heeft en westerse invloeden heeft toegelaten in Japan. Dieje zijn schrijn ginder is zo precies een bebosde oase in de stad. Daar is ook bijna elke dag een huwelijk aan de gang. Da's grotendeels achter gesloten deuren maar ge hebt een hele grote kans dat het echtpaar in hun traditionele kleren efkes te zien krijgt.

Wat interesseert er uw zo nog buiten dieje lolita? Ik kan gerust nog wel wat tipkes geven.

ioynerien
11 juni 2012, 10:28
De meest belangrijke zaken lijken me al aangehaald te zijn, dus dan maar enkele random tips
- Als je veel schikt te reizen binnen Japan, raad ik alvast de Japanese Railpass aan. Deze kan je enkel buiten Japan bestellen. Bijkomend voordeel is dat je deze in Tokyo kan gebruiken voor de JR lines.
- Qua hostels gaat mijn voorkeur in Tokyo uit naar de K's house Tokyo Oasis.
- in het geval je het Studio Ghibli museum zou willen bezoeken, haal dan tijdig een ticket (enkel te bekomen in een Lawson winkel)
- Sinds 22 mei is de Tokyo Sky Tree open, met een observatieplatform op 350m hoogte. Reservatie is echter vereist
- Navigeren in sommige stations in Tokyo kan behoorlijk lastig zijn, ik raad dan ook aan om de spitsuren te vermijden en om op voorhand al te kijken welke route je moet nemen
- leer wat basisbegrippen in het Japans, zeker handig als je buiten de steden gaat ronddwalen
- voorzie cash geld, je kan niet overal met een kaart betalen. Merk op dat geld afhalen niet overal lukt, bij postkantoren en 7/11's had ik echter nooit problemen

Lacuna
16 juni 2012, 17:11
- Qua hostels gaat mijn voorkeur in Tokyo uit naar de K's house Tokyo Oasis.

Nice one :D Als ik in Tokyo zit, neem ik ook altijd K's house Oasis.
Zalige kamer, goeie ligging en heel sympathieke uitbaters (vooral Sayo :niceone:)
Binnen 2 weken zit ik weer voor 3 dagen in Tokyo, en opnieuw den Oasis.
Skytree en de Gundam staan deze keer op mijn programma.

Sefier
23 juli 2012, 23:41
Het is al reeds 3 jaar geleden dat ik daar anderhalve maand heb rondgetrokken!
Prachtig land , geweldige cultuur! De eerste dagen waren wel vrij chaotisch ( ik reisde alleen ) . En het tokyo subway systeem was niet bepaald toerist vriendelijk :p

De eerste paar dagen logeerde ik in k's house Tokyo ( Kuramae )
Nadien vertrokken naar Fujikawaguchiko ( basis stadje van mt fuji )
Mount Fuji zelf heb ik snachts beklommen zodat ik op tijd boven was voor de meest mooie zonsopgang! ( alhoewel ik wel de koude onderschat had : Tip : winterkleren is een must !

Na Fujikawaguchiko ben ik met de shinkanzen naar minakami doorgereisd ( prachtig stuk japans natuur ) met geweldige canyon routes .
Daar twee dagen geweest voor canyon only .

Nadien Osaka ! loved the nightlife and clubs there!
Na weekje stond Kyoto op het menu! heeeerlijk authentiek stukje japan! Shrines en tempels overal waar je kon kijken!

Nadien ook nog Hiroshima / Nagasaki / Nara bezocht.

En de laatste weken heb ik opnieuw doorgebracht in tokyo.
Shibuya , Ropongi , Shinjuku . Zal later wel enkele prachtige foto's uploaden !

Meer forum members die japan al ontdekt hebben?

W!mpix
23 juli 2012, 23:45
Een paar maanden in Japan doorbrengen is één van de grote doelen in mijn leven. Ben je echt alleen door Japan gereisd? Waar heb je voornamelijk gelogeerd? Kennen de mensen daar fatsoenlijk Engels? (Mijn Japans is atm nog zéér beperkt)

Sefier
23 juli 2012, 23:49
Hey! meestal verbleef ik in k's house hostels , of lokale hotelletjes .
Waar ik gelukkig meer solo reizigers leerde kennen met wie ik verder heb gereisd . dus echt alleen was ik nooit.

En nee , engels spreken ze niet. zelfs meeste studenten in japan verstaan geen engels. heb in die tijd maar 1/2 keer iemand zien antwoorden in het engels.

Ze proberen je wel te helpen als je iets vraagt , maar dan antwoorden ze wel in japans en met gebarentaal.

Dus ik raad je aan een een japans / engels woordenbroek mee te brengen als je gaat ;)

GeneralUrsus
23 juli 2012, 23:50
Heb daar eens 5 dagen verbleven bij mijn tante in Saitama. Het is wel zeer aangeraden om iemand mee te hebben die de taal beheerst, want mijn ondervinding was dat die mensen daar weinig tot bijna geen Engels praten. De meesten ontwijken ook de buitenlanders als je hen aanspreekt, tenzij in een winkel natuurlijk :p

ioynerien
24 juli 2012, 09:26
In 2006 ben ik een eerste maal naar Japan geweest, 3 weekjes met Joker rondtrekken.
Ik had op voorhand de clichés reeds gehoord dat Japanners nauwelijks Engels praten, en om eerlijk te zijn geloofde ik er niet veel van. Bon, was ik even mis...
Ik ben er evenwel verliefd geworden op het land, de bevolking en de cultuur. Zoveel dat ik toen besloten heb om ooit nog eens terug te gaan, weliswaar op mijn eentje en zonder vastgelegd reisschema.

In 2009 ben ik begonnen met Japans te leren in avondonderwijs als voorbereiding hierop. In Januari 2012 ben ik dan opnieuw naar Japan getrokken voor een maandje. Het was super! Eenmaal de taalbarrière (een beetje) wegvalt, valt het pas op hoe nieuwsgierig de Japanners zijn naar andere culturen.
Ik ben ook blij dat ik eens in een ander seizoen ben geweest, in een niet bepaald toeristische periode. Dankzij de uitgebreide interactie met de locals heb ik nu het gevoel een veel betere/realistische kennis te hebben van het land dan voorheen. Ik kan niet wachten om terug te gaan.

Qua logies heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van hostels. Een Ryokan is ook eens leuk om te doen, doch is niet goedkoop.

Wat me wel serieus opviel is dat er, sinds de vorige keer dat ik er was, nauwelijks iets veranderd is. In 2006 werd ik overweldigd door de technologische voorsprong (tv kijken op een GSM!), doch nu leek het alsof de tijd er was blijven stilstaan.

Sefier
24 juli 2012, 14:53
ja , niemand verstaat of praat engels.
was even verschieten aangezien ik dacht dat ik met engels te praten ver ging komen daar ;)

Lacuna
25 juli 2012, 10:11
Cool topic! Ik woon sinds een maand terug in Kyoto. Ik zat vorig jaar eerst 3 maanden bij een hostfamily en daarna 3 maanden in studentenhome. Nu heb ik besloten om naar een sharehouse te verhuizen. Ik zit hier met 3 Japanse meiden, 1 Amerikaan en 1 Taiwanees. Hostfamily is tof maar teveel regels, studentenhome was mooi maar te duur. Voor de moment nog geen spijt dat ik nu in een sharehouse zit. De eetcultuur is hier echt wel interessant. Liefste wat ik doe is telkens nieuwe izakaya's (sakebars) ontdekken, op mijn eentje of met mijn kotgenoten. Altijd heel gezellige sfeer, als je niet teveel let op de zatte salarymen :p

Kyoto blijft mijn favoriete stad in heel Japan. De zomers zijn hier wel niet te doen. Miljaar zeg, voor de moment 36°C, extreme vochtigheid en volgende maand zitten we weer aan 40°C. Mijn favoriet seizoen blijft de herfst ( ongeveer 25°C) en fantastische landschappen (overal felgroene, rode en gele kleuren). Kersenbloesems in april zijn ook wel mooi, maar wat eentonig:p

Ik ben een amateur fotograaf en liefste wat ik doe is gewoon met mijn camera rondlopen in centrum Kyoto. Altijd wel iets te zien of te beleven. Ik woon hier in een zijstraatje van het geisha-district. Zoooo zalig om 's avonds een wandelingske te doen. Ik kom altijd wel een maiko-san tegen.

Miyajima is trouwens een grote aanrader. Een eilandje op een dik halfuurtje van Hiroshima. Ideaal als weekenduitstapje. Tokyo blijft ook 1 van mijn favoriete steden hier. Elke keer ontdek ik daar iets nieuws. Mja, die stad is dan ook zo gigantisch...

Living in Japan is awesome :p

ioynerien
25 juli 2012, 13:52
^
I'm jealous, geniet ervan :niceone:

Kyoto was inderdaad super, alleen het openbaar vervoer vond ik er wat minder (ben dan maar te voet van Gion naar Kinkaku-ji gestapt (en terug), 'k had de afstand wel een beetje onderschat :s)

Ook een leuk uitstapje vanuit Kyoto is de Kintai-kyo in Iwakuni, dit valt perfect te combineren met een bezoek aan Miyajima.
En Nara uiteraard.

btw, het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben een grote fan van de Japanse riooldeksels :bow:... Die aandacht voor details vind ik super aan Japan.

WarCry-dude
25 juli 2012, 17:33
Meer forum members die japan al ontdekt hebben?

<= *wijst naar locatie*

Ik wil hier gerust mijn verhaal wel eens neerpennen maar heb nu niet veel tijd dus dat zal voor later zijn.

Edit: Ik kan wel al een blogske posten van een ander Belgisch koppel in Japan. http://thejapans.wordpress.com/

Lacuna
25 juli 2012, 18:37
Kyoto centrum is eigenlijk niet zo groot en je kan alles gemakkelijk bereiken met de fiets. Te voet is ook doenbaar, maar duurt wel veel langer. :p Elke morgen ga ik wel te voet naar school. Ik wandel dan altijd langs Kamogawa (dé rivier in Kyoto). Zalig traject gewoon: de eerste persoon die ik daar elke morgen zie, is een oude man die daar Tai chi aan het doen is, en daarna kom ik altijd dezelfde salary men en office gals tegen die op weg zijn naar hun werk. Ik begin ze al te herkennen lol. Je kan gemakkelijk Kyoto doorkruisen aan de hand van die rivier.

In de zomer kom ik niet buiten. Ik ben momenteel enkel nog maar naar Gion festival geweest. Toch wel 1 van de bekendste festivals in Japan. Tijdens de 3 populairste nachten van het festival waren er zeker 100 000 man in de straten van Karasuma, downtown Kyoto. Veel eetstandjes bezocht, veel gedronken en genoten van de sfeer :D

Kintai-kyo in Iwakuni? Nog nooit van gehoord maar zal ik es opzoeken. Er valt hier gewoon oneindig veel te ontdekken he ;)

Sefier
25 juli 2012, 21:53
kyoto was mijn favo plek in japan!
en ja , de hitte daar was insane :)

heb in 2009 ook dat groot gundam standbeeld bezocht in odaiba

Kiyomizu-dera temple ( kyoto ), daar had ik in zo'n zwarte donkere kamer gekropen? geen idee wat het was. je moest wat geld betalen je schoenen uitdoen en dan een vrij lange volledig donkere weg volgen. dan kwam je een budha beeld tegen dat je moest aanraken...

Ik ga zobiezo ooit trug naar japan , véél te véél mooie momenten gehad daar . zoveel nieuwe mensen leren kennen .

W!mpix
25 juli 2012, 21:59
Cava, dan zal het wel avondonderwijs worden. Leer graag talen dus dat zal wel meevallen.

Ik ga zobiezo ooit trug naar japan , véél te véél mooie momenten gehad daar . zoveel nieuwe mensen leren kennen .
Volledig offtopic: ik heb mensen "sowieso" al op verschillende manieren weten spellen, maar dit slaat echt alles :p

MrKend54l
26 juli 2012, 00:51
Ik zou ook graag eens naar Japan gaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk met de taal? Want je kan toch niks lezen en iets vragen is ook niet vanzelfsprekend lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?

Jupu
26 juli 2012, 11:59
Ik ga van 1-11 november naar Japan dankzij een goedkope vlucht van allitalia (380 H/T).
Spijtig dat ik niet langer kan gaan, maar heb geen verlofdagen meer :).

Ik dacht de tijd te verdelen tussen Tokyo/Kyoto ongeveer 50/50. En vanuit die steden dagtrips te maken naar oa Nikko, Nara. Aangezien ik nog niet in Japan ben geweest apprecieer ik tips voor de dingen die ik volgens jullie zeker moet gedaan/gezien hebben.

WarCry-dude
26 juli 2012, 12:21
Ik zou ook graag eens naar Japan gaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk met de taal? Want je kan toch niks lezen en iets vragen is ook niet vanzelfsprekend lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?

In de grote steden staat ook heel veel in het Engels aangeduid. Vaak gebroken Engels maar de boodschap is altijd wel te begrijpen.

Wat de mensen betreft, ik spreek Japans dus ik heb geen zicht op hun kennis Engels maar volgens anderen in de thread valt dat dus tegen. Ze zijn in ieder geval wel heel behulpzaam en zelfs al verstaan ze uw niet gaan ze toch nog hun best doen.

Dit is trouwens een geweldige site om uwe weg te vinden met de treinen/metro in Japan. Welcome to Jorudan Co.,Ltd. (http://www.jorudan.co.jp/english/)

@ Jupu

In Tokio moet ge zeker eens op een zondag naar Harajuku en het Yoyogi park daar gaan. Da's zo de excentrieke kunstbuurt. Het zit daar vol met jongeren in van die zotte kleurrijke outfits en dansende rock-a-billies en zo. Als gamer en/of manga liefhebber moet ge ook zeker eens in Akihabara geweest zijn. Da's de "otaku" buurt met heel veel luna parken en anime winkels. Vooral de retro winkel Super Potato is heel erg de moeite. Er zijn op bepaalde plaatsen ook game cafeekes. Bijvoorbeeld A Button in Akihabara, 8-bit cafe in Shinjuku, 16 shots in Shinjuku en nog zo'n paar.

Nikko ben ik nog niet geweest maar da's naar het schijnt ook heel schoon. Kamakura in de buurt van Tokio was ook wel de moeite. Kheb daar ne keer mee gemediteerd in een zen tempel.

Ge hebt nu weinig tijd maar als ge kunt moet ge ook zeker eens overnachten in een Ryokan. Da's een Japanse stijl van hotels die meestal ook aan een warmwaterbron (onsen) liggen. Ge slaapt dan op een futon op tatami matten en krijgt zo'n yukata om aan te doen. Heel ferm allemaal. Zo'n onsen is ook heerlijk trouwens.

November is trouwens een goeie maand om naar Japan te gaan. De zomer is echt gewoon veel te warm. Ik ben er al wel heel trots om dat ik in de blakke zon helemaal tot aan de top van Fushimi Inari ben geweest in Kyoto. Die raad ik aan om te bezoeken trouwens. Schoonste van alle tempels en schrijnen in Kyoto vind ik.

't Is allemaal wat veel voor zo'n korte reis misschien maar ik zou Hiroshima ook aanraden. Het atoombom museum daar is zeer indrukwekkend. Ik was heel stil toen ik daar buiten kwam. Miyajima daar vlak in de buurt is ook officieel een van de 3 mooiste plekken in Japan. Daar staat een tempel die elke dag tijdens de vloed precies bovenop het water komt te staan en er is ook een berg waar wilde herten gewoon tussen de mensen rondlopen.

Ik kan gerust nog wel wat tips geven als ge zegt wat voor dingen uw interesseren.

jeffry
26 juli 2012, 12:55
Ik ga van 1-11 november naar Japan dankzij een goedkope vlucht van allitalia (380 H/T).
Spijtig dat ik niet langer kan gaan, maar heb geen verlofdagen meer :).

Ik dacht de tijd te verdelen tussen Tokyo/Kyoto ongeveer 50/50. En vanuit die steden dagtrips te maken naar oa Nikko, Nara. Aangezien ik nog niet in Japan ben geweest apprecieer ik tips voor de dingen die ik volgens jullie zeker moet gedaan/gezien hebben.

Ik ga in 2014 voor 3 weken naar Japan, maar ik weet nog altijd niet welke periode. Ik heb wel al gezien dat de vluchten van Alitalia heel erg goedkoop zijn, kun je als je terugkomt laten weten hoe die vlucht was?

WarCry-dude
26 juli 2012, 14:05
Ik ben ook al eens naar Japan gevlogen met Alitalia. Ge merkt wel dat dat een goedkope vlucht is ze. Bijvoorbeeld een wc deur die niet tegoei dicht ging en de koptelefoon voor de films werkte alleen maar na veel gewriemel in de aansluiting. Het eten was wel beter dan de meeste luchtvaartmaatschappijen.

Als ge graag goedkoop reist en niet erg vindt dat niet alles piekfijn is, dan is Alitalia wel goed. Ze zijn zeker niet zo slecht dat het onveilig wordt om te vliegen.

Jupu
26 juli 2012, 15:22
380 H/T is zeker geen normale prijs(ook niet voor allitalia) is ook open-jaw (AMS-NRT-BRU). Normale,goedkope prijzen voor deze periode zijn rond de 585-650 euro.

Allitalia heeft jaren een slechte reputatie gehad (en terecht). Maar ze zijn nu onder invloed van een nieuw management er merkbaar op vooruitgegaan.
De boeing 777-200 die op dit traject vliegt voor alitalia is recent nog helemaal vernieuwd (alleen IFE hebben ze blijkbaar niet mee vernieuwd).

Natuurlijk mag je niet de service verwachten van bv. Etihad, maar daar betaal je dan meestal ook meer.

on-topic:

@ warcry-dude:
Hiroshima is inderdaad te ver voor zo'n korte periode. Ik zal waarschijnlijk in de buurt van Tokyo en Kyoto blijven. Aangezien er daar wel meer dan genoeg dingen te zien zijn voor 10 dagen te vullen.

Die kyoto en tokyo tips ga ik al wel zeker proberen te doen.

WarCry-dude
27 juli 2012, 12:59
Nog iemand vragen over Japan?

Boterkoek
27 juli 2012, 13:49
Nog iemand vragen over Japan?

Hoe zit dat eigelijk met het uitgaansleven ginder? Zijn er daar veel feestbeesten of es het eerder zeldzaam? En klopt het dat Japanners lichaamelijk contact haten?

WarCry-dude
27 juli 2012, 14:37
Feestbeesten zijn er meer dan genoeg, wees maar gerust. :) Ik ben er zelf eigenlijk wel niet echt een dus heel veel kom ik daar niet mee in aanraking. Ik ga zelf veel liever naar zo'n Izakaya's waarover Lacuna het al had. Da's zo een typische Japanse bar waar ge per groep een tafel krijgt en dan zowel eet als drinkt. Dat eten zijn dan allemaal eerder kleine hapjes eigenlijk maar zo veel dat ge er wel mee gegeten hebt. Bedrijven doen ook dikwijls "nomikais" waar ze met z'n allen naar zo'n Izakaya gaan. Altijd heel plezant als ze dat bij ons op het werk doen. Als we een nieuw klant hebben doen we daar ook altijd een nomikai mee. Op die nomikais zijn ook ongeschreven regels zoals dat ge bijvoorbeeld elkaars glas moet inschenken en zo. Ze zijn altijd verrast als een buitenlander die kent. :)

Er zijn verder ook heel veel "live houses". Dat zijn eigenlijk kleine concerthallekes, meestal in de kelder, waar dan locale groepkes spelen. Discotheken zijn er ook meer als genoeg maar daar ben ik nog nooit binnen geweest. Is mijn ding niet. Gewoon cafeekes zoals bij ons hebt ge trouwens ook. Dan zijn er nog "gaijiin bars" waar alle buitenlanders wat op mekaar zitten en Japanners komen die buitenlanders willen ontmoeten maar daar blijf ik weg. Kheb een kleine hekel aan de sfeer in veel buitenlanderklieken.

Dat van lichamelijk contact haten is niet waar. Er is eerder een algemene beleefdheid tegenover elkaar. In bepaalde situaties kan het zijn dat ze door die beleefdheid elkaar ook lichamelijk wat meer uit de weg gaan maar in andere situaties is aanraking dan weer helemaal geen probleem.

coldvinc
27 juli 2012, 15:22
Heb ook wel zin om naar Japan te gaan, maar eerst een jaartje werken waarschijnlijk. Waar kan je trouwens info over goedkope hotels e.d. vinden?

Is het te doen alleen? ik zou een budget van 5K a 10K opzij zetten hiervoor.

Heeft iemand ervaring met Japanse skigebieden?

Boterkoek
27 juli 2012, 16:59
Feestbeesten zijn er meer dan genoeg, wees maar gerust. :) Ik ben er zelf eigenlijk wel niet echt een dus heel veel kom ik daar niet mee in aanraking. Ik ga zelf veel liever naar zo'n Izakaya's waarover Lacuna het al had. Da's zo een typische Japanse bar waar ge per groep een tafel krijgt en dan zowel eet als drinkt. Dat eten zijn dan allemaal eerder kleine hapjes eigenlijk maar zo veel dat ge er wel mee gegeten hebt. Bedrijven doen ook dikwijls "nomikais" waar ze met z'n allen naar zo'n Izakaya gaan. Altijd heel plezant als ze dat bij ons op het werk doen. Als we een nieuw klant hebben doen we daar ook altijd een nomikai mee. Op die nomikais zijn ook ongeschreven regels zoals dat ge bijvoorbeeld elkaars glas moet inschenken en zo. Ze zijn altijd verrast als een buitenlander die kent. :)

Er zijn verder ook heel veel "live houses". Dat zijn eigenlijk kleine concerthallekes, meestal in de kelder, waar dan locale groepkes spelen. Discotheken zijn er ook meer als genoeg maar daar ben ik nog nooit binnen geweest. Is mijn ding niet. Gewoon cafeekes zoals bij ons hebt ge trouwens ook. Dan zijn er nog "gaijiin bars" waar alle buitenlanders wat op mekaar zitten en Japanners komen die buitenlanders willen ontmoeten maar daar blijf ik weg. Kheb een kleine hekel aan de sfeer in veel buitenlanderklieken.

Dat van lichamelijk contact haten is niet waar. Er is eerder een algemene beleefdheid tegenover elkaar. In bepaalde situaties kan het zijn dat ze door die beleefdheid elkaar ook lichamelijk wat meer uit de weg gaan maar in andere situaties is aanraking dan weer helemaal geen probleem.

Bedankt voor den uitleg.:)

Ok, mij hebben ze altijd gezeg dat een japanner het not done vind als ge hem ne kus geeft of nekeer ne knuffel. Blijkbaar est gezever.

WarCry-dude
27 juli 2012, 17:20
Met zo'n budget gaat ge zeker genoeg hebben. Als ge van plan bent om veel rond te reizen met de Shinkansen zou ik trouwens ook een JR railpass gaan halen bij de Japanse ambassade. Da's een speciale pas voor toeristen waarmee ze tijdens hun verblijf onbeperkt de trein kunnen halen. Die moet ge dan ook in België kopen en kost een paar 100 euro. Om dat eruit te halen moet ge wel een paar keer dieje Shinkansen pakken.

Skigebieden heb ik geen ervaring mee. Kheb een maat die elk jaar gaat skiën in Hokkaido maar kben nooit mee geweest.

Maten van mij zijn in Sakura hotel en Oak hotel (http://www.booking.com/hotel/jp/oak-tokyo.nl.html?aid=311093;label=oak-tokyo-4FJzSxadG5Pg_UKPMmlz1QS7721071164;ws=&gclid=CL3J8dCpzasCFQgj3godQxHl-Q) verbleven. Verder weet ik eigenlijk niet veel van hotels. Voor privégebruik heb ik dat nooit nodig gehad.

Edit: @boterkoek: Een knuffel of kus is er idd wel wat over. Dat zit hier niet in de cultuur. Ik dacht dat ge met lichamelijk contact eerder dingen bedoelde als een hand geven of een schouderklopje.

Boterkoek
27 juli 2012, 18:26
Edit: @boterkoek: Een knuffel of kus is er idd wel wat over. Dat zit hier niet in de cultuur. Ik dacht dat ge met lichamelijk contact eerder dingen bedoelde als een hand geven of een schouderklopje.

Hoe begroet jij je vrienden/vriendinnen? Es dat met een niihow en/of twee handen op mekaar en buigen?

WarCry-dude
27 juli 2012, 18:31
Niihow is Chinees he maat. :) Bij mij is da meestal hand efkes opsteken en goeiendag zeggen. Als het een formele ontmoeting is dan buigen met handen langszij. Handen op elkaar is eerder vrouwelijk.

Edit: En ter verduidelijking, handen op elkaar op de middel is wat ik bedoel voor vrouwelijk. Handen op elkaar gelijk de pastoor is eerder Thais. In Japan zijn ze tenzij het HEEL formeel is wel niet zo strikt in de manier waarop ge buigt.

jeffry
27 juli 2012, 23:29
Wat zijn zo de periodes om absoluut te vermijden om na
ar daar te gaan? Ik heb weet van die drukke week van begin mei maar voor de rest geen idee

En is een budget van 3000 euro te doen voor 3 weken?

Lacuna
28 juli 2012, 08:54
Mooiste periode volgens mij is momiji periode (herfstkleuren). Dit is eind oktober, half november. De 2e mooiste periode is de sakura periode (kersenbloesems), begin april. Vermijd de zomer, want het is enorm vochtig (80% vochtigheidsgraad) en heel warm. In Kyoto is het hier momenteel 39.8 graden. Dan blijft ge liever binnen.

Voor goedkope maar kwalitatieve hostels raad ik u de volgende website aan
Wereldwijde Hostels - Online Hostel Boekingen, Waarderingen en Beoordelingen (http://www.dutch.hostelworld.com/?source=googleadwordsnlbrand&kid=244312&aid=2&gclid=CNzQ6cPLu7ECFQEzpQodWh0AJA)

Al tientallen reservaties gedaan op die website en altijd dik in orde. De reviews zijn ook correct en heel gedetailleerde info over alle hostels.
Een aanrader is K's house Oasis in Tokyo. Heel proper en vlakbij Senso-ji tempel in Asakusa.

Hier een paar foto's om u te doen watertanden :p :

http://farm9.staticflickr.com/8293/7660307826_91ee17f6e3_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7128/7660311372_db5c6082c9_h.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8157/7660311878_7c79938002_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7278/7660308236_dec1df728e_h.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8427/7660312558_20b4f8cbba_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7129/7660310992_38bae7a449_h.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8026/7660310122_0444447414_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7125/7660310684_47fbf9f938_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7138/7660307406_ff423202f5_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7253/7660309654_759d7c79b5_h.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8283/7660308714_0cbf70ac75_h.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8294/7660307658_d9e066f4b8_h.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7119/7660355500_328ef875da_h.jpg

WarCry-dude
28 juli 2012, 15:16
Mooiste periode volgens mij is momiji periode (herfstkleuren). Dit is eind oktober, half november. De 2e mooiste periode is de sakura periode (kersenbloesems), begin april. Vermijd de zomer, want het is enorm vochtig (80% vochtigheidsgraad) en heel warm. In Kyoto is het hier momenteel 39.8 graden. Dan blijft ge liever binnen.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. :) Mooie foto's trouwens. Zelf getrokken?

Lacuna
28 juli 2012, 15:37
Yep, zelf genomen. Ondertussen al een 100.00 tal fotos op mijn HD staan. Ik ben amateur fotograaf en Japan is daarvoor de ideale bestemming natuurlijk. Je komt hier altijd wel iets interessants tegen. Vanavond kwam ik terug van de supermarkt en ik wandel naar mijn appartement, en ik kwam toevallig 2 geishas tegen. Ze zijn nogal verlegen en kunnen vrij snel stappen, dus niet zo simpel om een goede foto te nemen, maar tis mij toch weeral gelukt. :p Ik heb er al honderden gezien, maar toch blijft het mij fascineren.

BL@DE
28 juli 2012, 16:50
Ik ben tweemaal geweest. 3 weken en dan nog eens 2 weken.
Eerlijk ben ik aan het twijfelen om terug te gaan in September.

Japan vind ik eerlijk niet zo duur. Met wat geluk vind je een goede vlucht voor 600 euro en met de Weekley Mansions heb je al verblijf voor toen zo'n 120 euro (toen stond de yen wel wat zwakker.)

Mijn eerste reis was met Shiranai.nl en heeft me uiteindelijk 3000 euro gekost. (Alles, zelf eten, Railpass en souverniers)
Tweede keer heb ik zelf geregeld en was zo'n 1600 euro voor twee weken.

Dus je zal MEER dan genoeg hebben met 5k, coldvinc. ;)

WarCry-dude
5 augustus 2012, 10:24
En ik ben terug in Japan na een maandje België. Man, ik stapte uit dat vliegtuig en die hitte werd precies op mij geworpen als een deken. Zo'n zware lucht. Ik ga echt nog eens herhalen: kom niet naar Japan in de zomer.

Ik ben gisteren direct eens bij Ootoya gaan eten. Dit hier gegeten.
http://farm5.staticflickr.com/4122/5443502584_08feb677f4_z.jpg
Echt wel kei lekker en gezond. In België hebben we ook geweldig eten maar ik ben 5 kilo bijgekomen van de fritten, pizza en trappisten. :) Zal ik hier wel weer snel kwijt zijn.

Na al die groene velden in de Kempen is Tokio toch maar een lelijk blok beton ze. Ik denk dat ik een van de volgende weekends nog maar eens de bergen in trek.

lantaarnpaal
5 augustus 2012, 11:46
Echt wel kei lekker en gezond. In België hebben we ook geweldig eten maar ik ben 5 kilo bijgekomen van de fritten, pizza en trappisten. :) Zal ik hier wel weer snel kwijt zijn.

Is ramen zo lekker als het eruitziet?

Voor de geïnteresseerden: leuke documentaire over (Franse) kerel die alleen naar Japan gaat, en bij mensen moet zien te logeren
J&#39;irai dormir chez vous - Japon Partie 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5bdG6u9mr_o)

WarCry-dude
5 augustus 2012, 12:10
Ramen is een beetje gelijk de fritten bij ons. Ge hebt er heel slechte, overheerlijke en alles daar tussenin. In Tokio is er een keten die ik echt geweldig vind maar ik ken de naam niet vanbuiten. Ik heb het tegen mijn vriendin gewoon altijd over "de ramen waar wij altijd gaan". Ik zal volgende keer eens opletten hoe ze nu precies noemen.

WarCry-dude
7 augustus 2012, 02:42
*bump* Koumen noemt die ramen keten die ik zo goed vind. Die hebben vaak ook seizoenspecials. Nu in de zomer hebben ze een koude ramen met tomaten (http://www.kohmen.com/menu/tomato.html). Gisteren gegeten en zoals gewoonlijk echt kei lekker. :)

Sefier
8 augustus 2012, 16:16
Een aanrader is K's house Oasis in Tokyo. Heel proper en vlakbij Senso-ji tempel in Asakusa.

ik heb zelf in k's house osasis tokyo gelogeerd , en in de andere k's house hostels ( kyoto / mt fuji / kuramae ) en ik kan het zeker aanrraden! erg gezellige hostels!

en ja ,ik ben zelf naar japan geweest tijdens de zomer.
Ik herinner me nog die hitte die me aanviel toen ik net het vliegtuig uitstapte.
Ik begon enorm te zweten , en als alleen reizende passagier leek het wel vrij verdacht voor de douane! dus mocht meteen een boekje bekijken waar allemaal vreemde voorwerpen instonden . van kernbommen / tot drugs / wapens / en dergelijke

ioynerien
8 augustus 2012, 16:37
ik heb zelf in k's house osasis tokyo gelogeerd , en in de andere k's house hostels ( kyoto / mt fuji / kuramae ) en ik kan het zeker aanrraden! erg gezellige hostels!

idd, 'k heb er ook gelogeerd en beaam al hetgeen hier boven staat geschreven. Ook handig zijn de how-to-get-there instructies (met stap voor stap foto's) op hun website.
De K'house in Ito is ook zeker aan te bevelen, historisch gebouw met in de kelder een onsen.

WarCry-dude
9 augustus 2012, 05:49
Ik begon enorm te zweten , en als alleen reizende passagier leek het wel vrij verdacht voor de douane! dus mocht meteen een boekje bekijken waar allemaal vreemde voorwerpen instonden . van kernbommen / tot drugs / wapens / en dergelijke

Lachen. :) Bij mij maken ze tegenwoordig mijn koffer al niet meer open. De eerste keer dat ik binnen kwam hebben ze wel alles grondig doorzocht.

Kheb ook ene keer gehad dat ze mijn koffer aant doorzoeken waren en het zakje openritsten waar mijn condooms in zaten. Ik zeg zo half lachend in 't Japans van "daar ben ik toch wat verlegen over ze" en ze deden direct zo van "oei, sorry" en terug dicht zonder te kijken. Ge weet dus wat doen als ge schrik hebt dat ze uw bommen gaan vinden he. ;)

W0utR
17 augustus 2012, 11:03
Misschien een enorm domme vraag, maar hoe zit het eigenlijk met sexueel misbruik in Japan?
Ik had zelf gelezen dat er tegenwoordig aparte metro's zijn voor enkel vrouwen?

Gebeurd dat daar echt gewoon op de metro? Of is het allemaal maar wat overroepen?

Flawless
17 augustus 2012, 11:07
Ik denk dat ge teveel van die internetvideo's hebt gezien over groping en toestanden :p

W0utR
17 augustus 2012, 11:14
Welja, 't is daarom dat ik het vraag :P

Mexxus
17 augustus 2012, 11:26
De mensen die woonachtig zijn in Japan, hoe valt het eigenlijk mee om een job te vinden? Ik neem aan dat de meest courante mogelijkheid als buitenlander leerkracht Engels is?
De eerste jaren moeten toch vrij moeilijk zijn mits de kennis van de taal nog moet 'groeien'? Dus zouden in feite de meer communicatief sterke jobs al geen optie zijn (als ze dat ooit zouden worden mits het nog steeds gaat om een behoorlijk moeilijke taal (incl. kennis van Kanji)?

WarCry-dude
17 augustus 2012, 11:56
Misschien een enorm domme vraag, maar hoe zit het eigenlijk met sexueel misbruik in Japan?
Ik had zelf gelezen dat er tegenwoordig aparte metro's zijn voor enkel vrouwen?

Gebeurd dat daar echt gewoon op de metro? Of is het allemaal maar wat overroepen?

Ik heb het nog nooit zien gebeuren maar die aparte metro's voor vrouwen bestaan idd. Dat zijn dan enkele wagons die tijdens het spitsuur alleen voor vrouwen zijn. Soms zie ik ook borden aan de muur die waarschuwen voor perverts. Zal dus wel degelijk gebeuren. Koddig genoeg mogen gehandicapte mannen nog wel op die wagons. :)

De mensen die woonachtig zijn in Japan, hoe valt het eigenlijk mee om een job te vinden? Ik neem aan dat de meest courante mogelijkheid als buitenlander leerkracht Engels is?
De eerste jaren moeten toch vrij moeilijk zijn mits de kennis van de taal nog moet 'groeien'? Dus zouden in feite de meer communicatief sterke jobs al geen optie zijn (als ze dat ooit zouden worden mits het nog steeds gaat om een behoorlijk moeilijke taal (incl. kennis van Kanji)?

Een job vinden hier is heel moeilijk. Ge moet een bedrijf vinden dat uw wil sponsoren om een werkvisum aan te vragen maar veel bedrijven willen dat ge zo'n visum al hebt. Ge moet bovendien meestal ook een bachelor of master hebben die relevant is voor het werk dat ge gaat doen. Kennis Japans is uiteraard algemeen ook heel gewenst

Klopt dan ook dat leerkracht Engels het meest courante is. Daar is geen Japanse taalkennis voor nodig. Kben niet zeker maar volgens mij is dat ook zonder een relevante diploma te krijgen. Er zijn ook wel veel scholen die alleen mensen met Engels als moedertaal aannemen maar als ge echt hard uw best doet is er wel een school te vinden die een Belg wil sponsoren.

Moest uw Frans op pijl zijn, dan gaat ge daar wel makkelijker mee aan de bak komen. Maakt niet uit dat dat uw moedertaal niet is. In Japan wordt alom verondersteld dat Frans de enige voertaal van België is. :)

Ikzelf heb hier een job als programmeur trouwens.

ioynerien
17 augustus 2012, 13:21
Ik heb het nog nooit zien gebeuren maar die aparte metro's voor vrouwen bestaan idd. Dat zijn dan enkele wagons die tijdens het spitsuur alleen voor vrouwen zijn. Soms zie ik ook borden aan de muur die waarschuwen voor perverts. Zal dus wel degelijk gebeuren. Koddig genoeg mogen gehandicapte mannen nog wel op die wagons. :)

dit dus:
http://i.imgur.com/Xxk9d.jpg

Amaryliss
23 augustus 2012, 17:02
Dus eigenlijk is een bachelor in talen nog 't beste om aan de bak te geraken?
Is er een manier om vanuit België nog werk te vinden?

WarCry-dude
24 augustus 2012, 05:28
Een bachelor in talen zal zeker helpen maar ze willen vooral mensen die de taal als moedertaal spreken. Zoals ik zei kunt ge als Belg best voor Frans gaan. Engels is moeilijker maar niet onmogelijk.

Ge kunt zoeken vanuit België maar uw kansen zijn uiteraard aanzienlijk veel groter als ge al in het land zijt. Vanuit het standpunt van een bedrijf is het natuurlijk normaal dat ze de voorkeur geven aan iemand die al in het land woont en op sollicitatiegesprek kan komen. Hier zijn in ieder geval een paar goeie websites om werk te zoeken in Japan.

GaijinPot : Japan jobs, Apartments, Living Guide and Blogs (http://www.gaijinpot.com/)

Bilingual Employment in Japan : CareerCross (http://www.careercross.com/en/)

UnitedArabEm.
24 augustus 2012, 14:05
Cool topic! Ik woon sinds een maand terug in Kyoto. Ik zat vorig jaar eerst 3 maanden bij een hostfamily en daarna 3 maanden in studentenhome. Nu heb ik besloten om naar een sharehouse te verhuizen. Ik zit hier met 3 Japanse meiden, 1 Amerikaan en 1 Taiwanees. Hostfamily is tof maar teveel regels, studentenhome was mooi maar te duur. Voor de moment nog geen spijt dat ik nu in een sharehouse zit. De eetcultuur is hier echt wel interessant. Liefste wat ik doe is telkens nieuwe izakaya's (sakebars) ontdekken, op mijn eentje of met mijn kotgenoten. Altijd heel gezellige sfeer, als je niet teveel let op de zatte salarymen :p

Kyoto blijft mijn favoriete stad in heel Japan. De zomers zijn hier wel niet te doen. Miljaar zeg, voor de moment 36°C, extreme vochtigheid en volgende maand zitten we weer aan 40°C. Mijn favoriet seizoen blijft de herfst ( ongeveer 25°C) en fantastische landschappen (overal felgroene, rode en gele kleuren). Kersenbloesems in april zijn ook wel mooi, maar wat eentonig:p

Ik ben een amateur fotograaf en liefste wat ik doe is gewoon met mijn camera rondlopen in centrum Kyoto. Altijd wel iets te zien of te beleven. Ik woon hier in een zijstraatje van het geisha-district. Zoooo zalig om 's avonds een wandelingske te doen. Ik kom altijd wel een maiko-san tegen.

Miyajima is trouwens een grote aanrader. Een eilandje op een dik halfuurtje van Hiroshima. Ideaal als weekenduitstapje. Tokyo blijft ook 1 van mijn favoriete steden hier. Elke keer ontdek ik daar iets nieuws. Mja, die stad is dan ook zo gigantisch...

Living in Japan is awesome :p

zo cool wonen in japan, hoe heb je dat gefixt?

Amaryliss
24 augustus 2012, 17:13
Warcry-dude, heel erg bedankt :). Met uw tips kan ik heel veel en ook een dikke merci voor de websites :)

agrash
27 augustus 2012, 14:36
Van sedert ik anime ben beginnen te kijken is japan ook een droombestemming voor mij geworden en ik zou zeker ook wel eens voor enkele weken een soort van groepsrondrit willen meemaken in mijn leven. Moet leuk om met een bende "toeristen" (alsook mede nipponliefhebbers) de mooiste steden/bezienswaardigheden te bezoeken en intussen heb je mensen mee die de taal kennen alsook etiquette enzo.

Enige nadeel is dat ik moeilijk mijn werk kan verlaten, maar wie weet in de verre toekomst..

Bedankt voor de link van The Japans | Impressions of daily life in Japan (http://thejapans.wordpress.com/) te posten
Zeer leuke en verslavende blog om te lezen

WarCry-dude
28 augustus 2012, 10:24
zo cool wonen in japan, hoe heb je dat gefixt?

Ik weet dat ge het eigenlijk niet aan mij vraagt maar ik zal maar antwoorden aangezien hij niet veel meer is komen posten. :)

Ik ben eerst naar hier gekomen als student op een Japanse taalschool. Die school regelt dan uw visum en indien nodig kunt ge daar ook een kot van krijgen. Dat kost wel stukken van mensen. Denk aan € 3000 + leefkosten euro per semester.

Ik sprak eigenlijk al Japans dus heb dat vooral gedaan zodat ik een visum kreeg om ondertussen hier werk te zoeken. Een beetje leren schrijven en volk leren kennen op die school was mooi meegenomen. Ik heb dan heel veel connecties gemaakt in de IT wereld hier en ben zo na veel zoeken aan een job geraakt. Met mijn bedrijf als sponsor heb ik dan mijn studentenvisum in een werkvisum omgezet.

Er zijn ook een aantal uitwisselings programma's zoals JET (http://www.be.emb-japan.go.jp/english/study/exchange.html) maar die hebben op de moment precies geen Belgen nodig.

Warcry-dude, heel erg bedankt :). Met uw tips kan ik heel veel en ook een dikke merci voor de websites :)

Da's geen enkel probleem. In Japan aan de bak komen is heel moeilijk maar zeker mogelijk. Mij is het iig gelukt. :) Succes.

Van sedert ik anime ben beginnen te kijken is japan ook een droombestemming voor mij geworden en ik zou zeker ook wel eens voor enkele weken een soort van groepsrondrit willen meemaken in mijn leven. Moet leuk om met een bende "toeristen" (alsook mede nipponliefhebbers) de mooiste steden/bezienswaardigheden te bezoeken en intussen heb je mensen mee die de taal kennen alsook etiquette enzo.

Enige nadeel is dat ik moeilijk mijn werk kan verlaten, maar wie weet in de verre toekomst..

Bedankt voor de link van The Japans | Impressions of daily life in Japan (http://thejapans.wordpress.com/) te posten
Zeer leuke en verslavende blog om te lezen

Bij mij is het ook met anime begonnen in mijn tienerjaren. Ik zat toen constant te zeggen hoe ik minstens 1 keer in mijn leven naar dat verre Japan moest geweest zijn. Toen ik uiteindelijk mijn eerste voet op Japanse bodem zette, verschoot ik er eigenlijk van hoe makkelijk het was. :) Ge stapt ff op een vliegtuig en voila, ge zijt er. Wel kut dat ge zo vast zit aan uw werk.

Tegenwoordig kijk ik wel niet echt anime meer. Ik lees Hajime no Ippo en Silver Spoon, en heb Bakuman gekeken. Dat is het zowat.

Sancho
14 januari 2013, 13:10
Gegroet iedereen! Ik ben dit jaar ook van plan eindelijk een de stap te zetten en een reis naar Japan te doen. Nu heb ik na wat browsen precies een redelijk goede optie gevonden en zou graag jullie mening er eens over weten.
Is er iemand bekend met ikki travels? En wat denken jullie van de planning zelf?

Alvast bedankt

EDIT: misschien handig om de planning er dan ook daadwerkelijk bij te zetten :D

http://www.ikitravels.nl/japan-23dgn-2.html

Sefier
14 januari 2013, 14:46
japan is geweldig
ben er in de zomer van 2009 5 weken geweest
Tickets gekocht via france air , en in japan verbleef ik meestal in hostels van K's House.

Sancho
16 januari 2013, 11:41
Bump

WarCry-dude
16 januari 2013, 12:27
Gegroet iedereen! Ik ben dit jaar ook van plan eindelijk een de stap te zetten en een reis naar Japan te doen. Nu heb ik na wat browsen precies een redelijk goede optie gevonden en zou graag jullie mening er eens over weten.
Is er iemand bekend met ikki travels? En wat denken jullie van de planning zelf?

Alvast bedankt

EDIT: misschien handig om de planning er dan ook daadwerkelijk bij te zetten :D

Japan vakantie specialist met prachtige 23 daagse rondreis Japan (http://www.ikitravels.nl/japan-23dgn-2.html)

Dat ziet er een pracht van een planning uit. Zeker het atoombommuseum doen in Nagasaki en/of Hiroshima. Als ge er maar 1 doet, doe dan hiroshima. Ik was stil toen ik daar buiten kwam. Ook zeker okonomiyaki boeffen in Hiroshima. Als ge een niet-toeristisch adreske daarvoor moet hebben, ????? - ????/????? [????] (http://tabelog.com/hiroshima/A3401/A340101/34000011/). Pagina is in 't japans maar als ge wat naar beneden scrollt krijgt ge een kaartje en contactgegevens. Is wel wat verstopt in de kelder.

In Nagasaki moet ge chanpon eten. :) Geen idee waar een goei adres is.

In Fukuoka, nikuniku udon. ;) ??????? ??? - ???/??? [????] (http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40025665/)

Maar waarschijnlijk is dat een tour waar ge een gids volgt en gewoon alles al voor uw geregeld is?

San Yokohama
16 januari 2013, 12:51
Ga ook even het topic hijacken, want er zijn er al te veel over Japan om nog een nieuwe te maken. :p

Ik ben in augustus van plan om met een kameraad voor een week of 3 naar Japan te gaan.
De bestemming is (natuurlijk) Tokio, waar we eigenlijk ook van plan zijn om te blijven.
Hier en daar zijn we natuurlijk wel van plan om daguitstappen te maken (Mount Fuji etc), maar deze dingen gaan we eerder lokaal bekijken ipv ze al grondig op voorhand te plannen. (Goed plan of niet?)
Het plan is ook om er te verblijven in een gastgezin, afgewisseld met een hotel of iets anders.
(Tips, sites, ... over het verblijven bij gastgezinnen zijn altijd welkom)
Ook is het echt een droom van mij om hier (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Tokyo_rooftop_football.jpg) eens een matchke te spelen, ben echt verliefd op dat plein sinds ik Tokyo Drift x aantal jaren geleden heb gezien. Heeft er iemand misschien enig idee of het gewoon toegankelijk is voor het publiek? (al dan niet via reservatie) De kans is klein dat er al ooit iemand op is geweest van hier, maar je weet nooit natuurlijk. :p

Een andere droom van mij is dan weer om Hong Kong eens te bezoeken en vermits ik er dan zo 'dichtbij' ben, wil ik van Tokio uit doorreizen naar daar. Dit gaat al voor zo'n 200-300 euro, maar hoe zou ik dit het beste aanpakken? Deze vliegtickets op voorhand al kopen? (Samen met mijn tickets van Tokio) Of zou ik dit ook beter lokaal bekijken op de luchthaven, reisbureaus, ... ?

Voor tips wat betreft cultuur, uitstappen, ... zijn er uiteraard bronnen genoeg om inspiratie uit te halen, dus het gaat me vooral over deze specifieke vragen en opmerkingen. Moest iemand me hier mee kunnen verder helpen zou dat top zijn!

Grts

Sancho
16 januari 2013, 14:32
@Warcry-dude
Nee dat is net het mooie daaraan. Dat is volledig op jezelf, enkel de grote lijnen zijn uitgepland door het reisbureau. Je krijgt ook een 5-tal bouwstenen om aanpassingen te doen. Het ziet er inderdaad heel mooi uit maar zou eens wat meningen willen horen over die IKKI-travels :). Bedankt voor de adresjes in ieder geval, ga ik zeker rekening met houden.

Sefier
16 januari 2013, 20:20
"Mount Fuji etc" succes ;-)
als je foto's wil zien van men nachtelijke beklimming of mount fuji roep je maar

San Yokohama
16 januari 2013, 20:32
Mijn vorige comment is blijkbaar verwijderd :p
Anyhow, ik bedoelde dus het bezichtigen van de berg en de omgeving (dacht dat daar uitstappen naar gedaan werden, kan me vergissen), ga mij niet bezighouden met bergbeklimmen haha.

lantaarnpaal
16 januari 2013, 20:40
"Mount Fuji etc" succes ;-)
als je foto's wil zien van men nachtelijke beklimming of mount fuji roep je maar

ja pls :)

Hoeveel kost het in Japan zelf om bv 2 weken te verblijven? (gemiddeld gezien, 1/2 personen)

Ben geïnteresseerd om Kyoto, Nara en Tokyo ooit te doen, daarmee :)

ilgonwe
17 januari 2013, 01:50
Een andere droom van mij is dan weer om Hong Kong eens te bezoeken en vermits ik er dan zo 'dichtbij' ben, wil ik van Tokio uit doorreizen naar daar. Dit gaat al voor zo'n 200-300 euro, maar hoe zou ik dit het beste aanpakken? Deze vliegtickets op voorhand al kopen? (Samen met mijn tickets van Tokio) Of zou ik dit ook beter lokaal bekijken op de luchthaven, reisbureaus, ... ?

Je kan gewoon online bekijken. De deals in Japan zijn nu geen supersaver last minutes, dus dat kan je al vergeten. De budget airline Peach (http://www.flypeach.com/home.aspx) biedt vluchten tussen Osaka en HKG aan voor €150. HK ligt echt uit de weg. Het is als vliegen naar New York en een omweg maken via Istanbul. Ik zou eerder Seoul aanraden, als je nog een andere Aziatische stad wilt aandoen (een bezoek aan de DMZ is zeker een aanrader waar je wat kan staren naar Noord-Koreaanse soldaten). Peach geeft ongeveer €50 per enkele reis.

Hoeveel kost het in Japan zelf om bv 2 weken te verblijven? (gemiddeld gezien, 1/2 personen)

Reken op €50-70 pp en per dag. Vooral logies zijn redelijk duur, €30-40 pp maar je kan wat cutten door te gaan couchsurfen en een beetje via hostels, maar zelfs dan vind je niet veel onder €20 pp.

San Yokohama
17 januari 2013, 09:23
Je kan gewoon online bekijken. De deals in Japan zijn nu geen supersaver last minutes, dus dat kan je al vergeten. De budget airline Peach (http://www.flypeach.com/home.aspx) biedt vluchten tussen Osaka en HKG aan voor €150. HK ligt echt uit de weg. Het is als vliegen naar New York en een omweg maken via Istanbul. Ik zou eerder Seoul aanraden, als je nog een andere Aziatische stad wilt aandoen (een bezoek aan de DMZ is zeker een aanrader waar je wat kan staren naar Noord-Koreaanse soldaten). Peach geeft ongeveer €50 per enkele reis.

Thanks, zo een site is exact iets waar ik naar op zoek was.
Dit maakt het wel interessant om vanuit Tokio enkele dagen naar Osaka door te reizen, en daar een vliegtuig naar HKG te nemen. Staat momentaal op rond de €100, dan spaar ik toch al zo'n €150 uit t.o.v. South China Airlines. Dat uitgespaarde geld kan ik dan weer bijleggen voor een railpass ofzo. :)

Edit; Moet ik zo een vliegticket van Peach al op voorhand kopen, of kan dat ook perfect in Japan zelf? (m.a.w. stijgen hun prijzen nog als je dichter bij de datum van vertrek komt?)

ilgonwe
17 januari 2013, 11:45
Dat uitgespaarde geld kan ik dan weer bijleggen voor een railpass ofzo. :)

De railpass kan je kopen op www.jrpass.nl (http://www.jrpass.nl) - Die is normaal gezien het goedkoopst.

Edit; Moet ik zo een vliegticket van Peach al op voorhand kopen, of kan dat ook perfect in Japan zelf? (m.a.w. stijgen hun prijzen nog als je dichter bij de datum van vertrek komt?)

Bij Aziatische low cost carriers is het meestal zo dat de tickets duurder zijn als je vlak voor vertrek bestelt. Enkel in China laten ze de prijzen zakken om mensen op het vliegtuig te krijgen, maar anders draaien ze hun hand er niet voor om als er al 80% zitjes gevuld zijn. Door de grote aantallen passagiers doen ze weinig aan last minute prijsdalingen. Natuurlijk hangt het af van het seizoen: in mei, juli en augustus zal je pech hebben. In januari vind je wel lage tarieven want iedereen gaat juist weer werken.

Ze hebben hun "Happy Peach Fare" die amper Y5980 per vlucht is, maar die zal je dichtbij de datum niet meer vinden...

WarCry-dude
17 januari 2013, 12:00
Hier en daar zijn we natuurlijk wel van plan om daguitstappen te maken (Mount Fuji etc), maar deze dingen gaan we eerder lokaal bekijken ipv ze al grondig op voorhand te plannen. (Goed plan of niet?)

Geen goed plan. Het is echt niet zo duidelijk welke trein ge kunt nemen en wat er op locatie te doen valt en zo. Ik zou dat toch op voorhand plannen.

San Yokohama
17 januari 2013, 14:21
Bij Aziatische low cost carriers is het meestal zo dat de tickets duurder zijn als je vlak voor vertrek bestelt. Enkel in China laten ze de prijzen zakken om mensen op het vliegtuig te krijgen, maar anders draaien ze hun hand er niet voor om als er al 80% zitjes gevuld zijn. Door de grote aantallen passagiers doen ze weinig aan last minute prijsdalingen. Natuurlijk hangt het af van het seizoen: in mei, juli en augustus zal je pech hebben. In januari vind je wel lage tarieven want iedereen gaat juist weer werken.

Ze hebben hun "Happy Peach Fare" die amper Y5980 per vlucht is, maar die zal je dichtbij de datum niet meer vinden...

Ok thanks, het is ook mijn bedoeling om heel die boel van vliegtuigtickets allemaal in 1 keer aan te kopen, dan is dat uit de weg en ben je zeker. Het is die kameraad van me die het liever lokaal zou bekijken, maar ga het op deze manier voorstellen, want voor die prijzen van Peach kan je echt niet sukkelen. :)

Geen goed plan. Het is echt niet zo duidelijk welke trein ge kunt nemen en wat er op locatie te doen valt en zo. Ik zou dat toch op voorhand plannen.

Daar dacht ik ook al aan, hier kan je het allemaal op je gemak regelen, ginder is dat wsl al een stuk moeilijker.
Ik ga de reisroute nog eens onder handen nemen en er Osaka aan toevoege, eens zien waar we uitkomen. :)

Bedankt voor de reacties.

Général Zantas
17 januari 2013, 15:16
Vooral logies zijn redelijk duur, €30-40 pp maar je kan wat cutten door te gaan couchsurfen en een beetje via hostels, maar zelfs dan vind je niet veel onder €20 pp.

Maar die zijn wel te vinden. Ik heb er eentje van 12-13 euro per nacht. 't is uiteraard shared bedroom, maar daar lig ik niet van wakker.

Ben voor de rest van plan 30-35 euro maximum per dag uit te geven (exclusief treinkosten als ik naar Kyoto wil gaan). Heb beetje rond gesnuffeld en je kan in Tokyo echt wel goedkoop eten en overnachten, gelukkig maar, daar ik er voor 3 weken heen trek en op zich niet zo'n groot budget heb.

Die JR railpass vind ik wel duur, 500 euro voor 3 weken, hallo. Dan maar gewoon los een ticketje kopen op de dagen dat ik den trein echt nodig heb. Of misschien eerder met een nachtbus gaan.

WarCry-dude
18 januari 2013, 05:41
Die JR railpass vind ik wel duur, 500 euro voor 3 weken, hallo. Dan maar gewoon los een ticketje kopen op de dagen dat ik den trein echt nodig heb. Of misschien eerder met een nachtbus gaan.

Ne keer Shinkansen heen en terug naar Osaka of zo zal toch al rond de 300 euro liggen ze. Als ge van plan bent veel steden te doen, haalt ge dat er toch uit. De nachtbus is idd goedkoper maar ook wel voor een reden. Da's nen hele nacht rijden en ge zit in een gewone busstoel. Geen bed of zo.

Voor de rest al wat beslist wat ge gaat doen in Japan?

Général Zantas
18 januari 2013, 11:08
Ne keer Shinkansen heen en terug naar Osaka of zo zal toch al rond de 300 euro liggen ze. Als ge van plan bent veel steden te doen, haalt ge dat er toch uit. De nachtbus is idd goedkoper maar ook wel voor een reden. Da's nen hele nacht rijden en ge zit in een gewone busstoel. Geen bed of zo.

Voor de rest al wat beslist wat ge gaat doen in Japan?

Nog niet, kon me moeilijk concentreren op de trip zelf momenteel ;)

Begin februari ga ik eens een gans weekend besteden aan de voorbereiding van de trip. Ik weet wel dat ik het voornamelijk in Tokyo zal doorbrengen, met wel een bezoek aan Kyoto, Yokohama en waarschijnlijk ook Mount Fuji. Maar ik denk niet dat ik naar Osaka, Hiroshima, etc ga trekken. Nu dat ik zelf moet betalen voor overnachting etc zijn mijn opties gelimiteerd.

En heen en terug met de trein 300 euro, hallookes.

WarCry-dude
18 januari 2013, 11:25
Tja de Shinkansen is duur. :) 't is natuurlijk ook wel een eindje verder dan Antwerpen - Brussel. Als ge dat er niet voor over hebt kunt ge idd beter de nachtbus naar Kyoto pakken. Yokohama en Mt. Fuji gaan niet zo duur uitkomen. Da's alle 2 veel dichter bij Tokio en hebt ge geen hogesnelheidstrein voor nodig.

xzen
11 mei 2013, 22:46
Hallo,

Ik vertrek morgen naar Japan en merkte vandaag dat mijn Belgische identiteitskaart vervalt op 17 mei 2013, terwijl ik pas op 28 mei terugkeer. Ik heb echter wel een internationaal paspoort dat nog 5 jaar geldig is, aangezien ik dit pas sinds enkele weken in mijn bezit heb.
Kan ik door het vervallen van mijn Belgische pas in de problemen komen? In de Belgische luchthaven ofzo? Of volstaat mijn geldige internationale pas?

Bedankt.

bladwijzer
11 mei 2013, 23:10
Neen.

Voor vliegen naar't buitenland heb je geen identiteitskaart nodig. Die identiteitskaart heeft trouwens geen enkele waarde buiten de Schengen-zone en enkele specifieke landen (o.a. Turkije).

Uw internationaal passpoort (dat minimaal nog 6 maanden geldig moet zijn) zal internationaal én in de Schengen zone als legitiem document worden aanzien, en staat u toe om naar elk land te reizen.

Voor sommige landen is wel een bijkomend visum vereist, dat je soms op voorhand moet aankopen, of soms op de luchthaven nadat je vliegtuig geland is.

Misschien wel slim om sowieso die oude identiteitskaart mee te pakken. Ge weet maar nooit dat uw internationaal passpoort gestolen wordt, en dan is elke vorm van legitimatie natuurlijk beter dan niets......

xzen
11 mei 2013, 23:12
Aha, alvast bedankt voor deze reply. Ik vroeg me vooral af of het in België problemen kan geven bij de controle? Volstaat ook bij hen mijn internationale pas?

bladwijzer
11 mei 2013, 23:20
Aha, alvast bedankt voor deze reply. Ik vroeg me vooral af of het in België problemen kan geven bij de controle? Volstaat ook bij hen mijn internationale pas?

Ja.

Ge hebt niets om u druk over te maken :). Goeie reis!

xzen
11 mei 2013, 23:21
Zalig, pak van mijn hart.
Thx! :D

stfromhell
8 juli 2013, 22:30
Hallo iedereen,

Vooraleer ik dieper inga op wat ik allemaal wil doen, vraag ik mij af of er mensen zijn die van plan zijn om in augustus/september naar Japan te trekken. Ik zoek namelijk naar een medereiziger(s) waarmee ik samen naar daar zou kunnen gaan.

Misschien wel noodzakelijk om te vermelden is dat ik opensta voor zowat alles, maar het mag niet onnodig duur worden (dus budgetgericht reizen) en ook niet té zwaar (geen trektochten ofzoiets).

Als iemand zich geroepen voelt, zeg dat dan even hieronder! Plannen kan nog achteraf, al zal dat relatief snel moeten gebeuren.

Greenie
8 juli 2013, 23:07
Laat gerust detail plannen horen als jullie gaan :)
Ik ga ook eens werk maken van er eentje te plannen volgend jaar :D

lantaarnpaal
8 juli 2013, 23:21
Ik zou niet in de zomer gaan als ik u was. Kheb al vaak gehoord dat het dan gewoon veel te warm is

Naradia
8 juli 2013, 23:37
Laat gerust detail plannen horen als jullie gaan :)
Ik ga ook eens werk maken van er eentje te plannen volgend jaar :D

Idd, qua prijs ook enzo, lijkt me interessant om te weten :)