PDA

Volledige versie bekijken : weer een garantieprobleem

nOOb 001
24 november 2007, 19:40
Ok, mijn gsm'ke is weer kapot
het gaat om een K700i ja, een tepelphone zoals er hier wel is gezegd is
nuja, de tepel is kapot :D

ik heb hem vorige week, teruggekregen uit garantie, en is nu terug kapot
toen ik hem binnendeed had ik nog 7 weken garantie, ze hebben juist lang genoeg gewacht met hem terug te geven, ik heb hem teruggekregen uit de garantie periode

nu, dit is niet zo erg, want op het gerepareerde onderdeel heb ik toch terug 90 dagen garantie

dus ik ga naar daar, ze kennen dat niet van die 90 dagen (belcompany mechelen, sinds de laatste maanden werkt daar niemand meer die er iets van kent), maar uiteindelijk laat ik ze toch bellen naar hun tussenpartij met proassist (het reparatie bedrijf) die zegt dat ze gewoon een reparatie moeten aanvragen, en dat de tussenpersoon het wel zou regelen, dat het onder garantie gerepareerd zou worden
Ik krijg dus het papier te zien waar ik moet tekenen, dat ik voor de reparatie mijn toestel binnedoe, staat daar op, max reparatie kost kan oplopen tot 127,53 euro
Dat wil ik natuurlijk dus niet tekenen, want wil daar niet zoveel aan geven, terug een over en weer gebel moet de tussenpersoon bij proassist
en ik moet dat tekenen, of mijn gsm kan niet binnengedaan worden.
na veel gezever van mijn kant zegt de tussenpersoon dat ze proassist ging contacteren, en dat ik maandag moest teruggaan en dat ze dan misschien een oplossing hebben

Nu, als ze maandag geen oplossing hebben voor mij, dan ontzeggen ze mij toch een recht, tenzij ik een oneigenlijk contract teken, wat mij in een benadeelde positie kan plaatsen
dus, als ze geen oplossing hebben, welke stappen kan ik dan ondernemen?

sry voor de hele boterham dak hier getypt heb, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

cG`
24 november 2007, 21:30
Ben je er zeker van dat je geen 7 weken garantie meer hebt, ik zou het in ieder geval toch niet logisch vinden dat de periode waarin hij gerepareerd werd meetelt als "opgebruikte" garantie.

nOOb 001
24 november 2007, 21:36
idd, daar kan ik ook eens achter horen

nu op de joystick heb ik sowieso terug 90 dagen garantie, dus daar zijn geen problemen mee, maar dat laatste kan ik natuurlijk ook eens nakijken

nOOb 001
25 november 2007, 11:26
niemand die mij nog wat tips kan geven?
kmoet als ze mij morgen geen oplossing geven, toch weten wat zeggen/ eisen

bartje_n
25 november 2007, 11:50
hoe oud is de gsm want garantie is 2 jaar en niet 1 jaar zoals vele winkels zeggen

nOOb 001
25 november 2007, 12:47
hij is 2 jaar
daar hebben ze geen problemen van gemaakt

D-Three
25 november 2007, 22:27
Eens uw verhaal doen op telecomforum: http://www.telecomforum.be/. Daar zitten wat mensen die werken bij Belcompany en The Phone House en zo. Misschien kunnen die je wat verder helpen.

nOOb 001
30 november 2007, 23:55
bedankt voor de link

dankzij verko daar, heb ik onmiddelijk een nieuwe gsm gekregen, geen gezever meer met eerst nog opsturen ofzo