PDA

Volledige versie bekijken : Problemen met verkoop :(

Koen69
13 november 2007, 15:31
Hallo,

ik heb via de forum mn laptop verkocht , ik en koper (Anjooh) hadden hiervoor een overeenkomst getekend:)

Maar nu beweert hij dat ik hem nog een extra HD moet opsturen omdat hij het opgeschreven staan heeft op blad :s Maar dat heeft hij ZELF nadien wrs bijgeschreven !

Ik heb hem alles gegeven en nu zegt hij dat hij de recherche van Gent heeft gecontacteerd en dat hij mn IP heeft van telenet :s ik heb ADSL van belgacom ...

Wat moet ik doen??

Tits
13 november 2007, 15:33
Hallo,

ik heb via de forum mn laptop verkocht , ik en koper (Anjooh) hadden hiervoor een overeenkomst getekend:)

Maar nu beweert hij dat ik hem nog een extra HD moet opsturen omdat hij het opgeschreven staan heeft op blad :s Maar dat heeft hij ZELF nadien wrs bijgeschreven !

Ik heb hem alles gegeven en nu zegt hij dat hij de recherche van Gent heeft gecontacteerd en dat hij mn IP heeft van telenet :s ik heb ADSL van belgacom ...

Wat moet ik doen??

Ge hebt toch beiden een overeenkomst? Wat staat der op de jouwe?

cG`
13 november 2007, 15:50
Normaal heb je inderdaad allebei een exemplaar, zijnde een examplaar waar beide handtekeningen origineel opstaan (of via zoiets dat doordrukt) zodaning dat zulke aanpassingen nadien niet meer kunnen gebeuren.. Maar of dit verplicht is en dergelijke dat zal je aan de mensen van rechten ofzo moeten vragen :)

-Incubus-
13 november 2007, 15:58
die is aan het bluffen
Niks doen tenzij ge een officieel document krijgt van de recherche.
Probeer hem af te schrikken door te zeggen dat je hem gaat aangeven voor schriftvervalsing. (maak hem eventueel wijs dat je vader advocaat is ofzo)

fromalk
13 november 2007, 16:56
die is aan het bluffen
Niks doen tenzij ge een officieel document krijgt van de recherche.
Probeer hem af te schrikken door te zeggen dat je hem gaat aangeven voor schriftvervalsing. (maak hem eventueel wijs dat je vader advocaat is ofzo)

alsof hij dit niet gaat lezen :D

nuja; je hebt normaal gezien toch een dubbel voor jezelf? ... case closed dan :p

Koen69
13 november 2007, 17:29
Probleem is , voor mij hoefde die contract niet dus ik heb hem ergens gelegd en ik weet niet meer waar...

Ik denk dat hij idd bluft want hij beweert dat de politie mn IP heeft via telenet... Ik heb ADSL en zit meestal zelfs op een openbaar WIFI netwerk ( hogeschool)

stijn87
13 november 2007, 17:36
Maar je hebt dus een papier waar die harde niet bij opstaat (wel kwijt, maar het is er). Zeg hem gewoon dat die harde schijf niet op het contract staat. En van die IP's is wss dikke bullshit.

Tits
13 november 2007, 18:37
Ge moet zo'n contract wél bijhouden hé;)

Indien je dat contract nog hebt is er geen enkel probleem. Ge schrijft der gemakkelijker iets bij dan iets weg te doen. Is normaal op 1 of andere manier ook zichtbaar dat er iets is bijgeschreven.
Indien je geen contract hebt zit ge met een probleem moest der ook een rechter tussen komen.

bartje_n
13 november 2007, 19:09
als jij het contract hebt geschreven wat hij bezit en hij schrijft er iets bij dan zien ze dat, als hij dat contract heeft geschreven is dat ongeldig want het contract wat hij heeft moet geschreven zijn door u en het contract wat gij hebt moet geschreve zijn door hem dit om zoiets te voorkomen
de politie zal ook zomaar niet aan u ip adres komen hoor

Koen69
13 november 2007, 19:46
IKhad het getypt , heb zelfs de contract niet meer op laptop staan, omdat mn laptop eergisteren gecrasht is ( ja ik ben alels kwijt en zelfs alels voor school :()

Nouja , hij klinkt ongeloofwaardig, voor een harde schijf gaat een recherche er niet tussen komen ( wat kost nou zo een harde schijf? rond de 70e maar?)
Kdenk dat de politie iets btrs te doen heeft:)

Ik heb hem gevraagd om da verhoor in te scannen en door te sturen , maar hij zei dat hij me geen gunst zou doen :)

Dj Aero
13 november 2007, 20:03
lol, zoek dat contractje, vind je het niet, wacht gewoon tot je iets officieels hoort buiten dreigementen! dit is gewoon dikke bullshit :D

fromalk
13 november 2007, 20:42
Vraag alvast voor een foto / scan van het contract en doe alsof ge uw kwijt zijt, als ge het dan terug hebt confronteerd ge hem der maar bij.

en die internet politie maak u daar maar geen zorgen om vooraleer die iets gedaan hebben gekregen van dit kalliber ;)

edit; geef ineens ook maar ne negatieve itrader achteraf ;)

Koen69
13 november 2007, 23:07
Hebk al hem gevraagd .... Hij reageert er niet op :)
Zelfs niet van het verhoor ( wrs dikke bullshit)

Als ik het niet voor volgende woensdag opstuur dan zal ik wel wat meemaken zei hem hehe:)

Kijk maar eens zijn voroge verkopen, hij verkocht zelfs vorig jaar opeens 10tallen IDE en SATA schijven , goed onder de prijs van de winkels ( riekt als een oplichter...)

Firefoxbt
13 november 2007, 23:32
bovenop het feit dat schriftenvervalsing niet zo moeilijk na te gaan zal zijn, zal er voor 70euro wrs geen procedure gestart worden lijkt mij :p .

longpatje
14 november 2007, 08:02
als je zeker bent van je zaak, ga dan zelf naar de politie en dien klacht in tegen hem wegens schriftvervalsing en poging tot oplichting/chantage en bedreigingen.
Zal dan wel rap gedaan zijn :lol:

Tomski
14 november 2007, 08:07
als je zeker bent van je zaak, ga dan zelf naar de politie en dien klacht in tegen hem wegens schriftvervalsing en poging tot oplichting/chantage en bedreigingen.

inderdaad, dan is het meestal veeeeeeeeeeeeeeeel minder :lol:

linux
14 november 2007, 08:56
haha, die denkt effe snel geld te verdienen, bah van zo'n mensen begin ik echt spontaan te kotsen :puke:

w00tw00t
14 november 2007, 09:07

²nd
krijgt em koekje van eigen deeg ma dan geen gebluf nietmeer :p

UnD3RD0G
14 november 2007, 10:39
ik snap tegenwoordig niet meer met welke arogantie / lef mensen steeds meer en meer voor de dag durven te komen...
bestaan er dan geen mensen meer die eerlijkheid normaal vinden ( zeker bij het zakendoen )

piotke
14 november 2007, 13:04
- Anjooh is een zeer te vertrouwen persoon, niets dan goede ervaringen mee, en heeft een positieve ervaring hier om dit forum.

- overigens, zelfs in jouw verkoop thread bied je 2 hdd's in die laptop aan. Dan moet je achteraf niet aankomen met het exuus; "je hebt al genoeg gehad voor je geld"

Door hier van te tak te komen maken, en mensen in een zwart daglicht te plaatsen geraal je er niet. Jij beweerd dat hij dat erbij geschreven heeft, je kan het tegendeel bewijzen door jouw exemplaar te geven. Want momenteel ben jij het die hier aan het oplichten is. Overigens, bijgeschreven. Ga gerust naar de politie, ik denk dat Anjooh dit zeker gaat doen. Een geschrift deskundige zal het bekijken en dan weet je meteen of het bijgeschreven is....

Overigens, bij een getypend contract valt dat snel te bekijken en te regelen. Nu, dara dienen eenmaal contracten oor, om mensen in te dekken tegen soort volk als jouw.

@ de anderen, mensen, deze kerel zit hier een maandje op het forum, verkoopt laptops die nie tde zijne zijn, en komt hier mensen zwatmaken. Zouden jullie niet eerst 2 keer nakijken voor jullie Anjooh meteen beschuldigen ?

breugiek
14 november 2007, 16:40
- Anjooh is een zeer te vertrouwen persoon, niets dan goede ervaringen mee, en heeft een positieve ervaring hier om dit forum.

- overigens, zelfs in jouw verkoop thread bied je 2 hdd's in die laptop aan. Dan moet je achteraf niet aankomen met het exuus; "je hebt al genoeg gehad voor je geld"

Door hier van te tak te komen maken, en mensen in een zwart daglicht te plaatsen geraal je er niet. Jij beweerd dat hij dat erbij geschreven heeft, je kan het tegendeel bewijzen door jouw exemplaar te geven. Want momenteel ben jij het die hier aan het oplichten is. Overigens, bijgeschreven. Ga gerust naar de politie, ik denk dat Anjooh dit zeker gaat doen. Een geschrift deskundige zal het bekijken en dan weet je meteen of het bijgeschreven is....

Overigens, bij een getypend contract valt dat snel te bekijken en te regelen. Nu, dara dienen eenmaal contracten oor, om mensen in te dekken tegen soort volk als jouw.

@ de anderen, mensen, deze kerel zit hier een maandje op het forum, verkoopt laptops die nie tde zijne zijn, en komt hier mensen zwatmaken. Zouden jullie niet eerst 2 keer nakijken voor jullie Anjooh meteen beschuldigen ?

Hier kan ik piotke 100% in bijstaan!

Koen69
14 november 2007, 16:51
Ik ben mn copy aan zoeken maar ik vind ze niet :( IKZELF heb de contract getypt :) Als er dus met pen iets bijgeschreven dan is dat zeker niet door mij ;) Ik heb hem al gevraagd zijn contract in te scannen en te sturen en dan kunnen we het zelf zien he :) MAAR hij gaat er niet op in :) Ik heb hem zijn 2HD's meegegeven stond in contract !!!! Laat hem dat inscannen he!!!

Koen69
14 november 2007, 16:52
Ik wil gwn het contract zien :) Dan zien we of het erin staat of niet !

En ik denk dat hem zevert over de IP adres :)

Ik heb adsl en dus een DYNAMISCHE IP, en hij zegt dat hem al bij recherche is gaan aankloppen en bij TELENET ( sinds wanneer biedt telenet ADSL :s?) Als hem gwn contract inscant ,zullen we zien wie de oplichter is :)

longpatje
14 november 2007, 17:22
@ Piotke : ff lezen he, ik beschuldig niemand, ik heb erbij gezegd : 'als je zeker bent van je zaak'.
Niet meer en niet minder.

piotke
14 november 2007, 19:22
Ik ben mn copy aan zoeken maar ik vind ze niet :( IKZELF heb de contract getypt :) Als er dus met pen iets bijgeschreven dan is dat zeker niet door mij ;) Ik heb hem al gevraagd zijn contract in te scannen en te sturen en dan kunnen we het zelf zien he :) MAAR hij gaat er niet op in :) Ik heb hem zijn 2HD's meegegeven stond in contract !!!! Laat hem dat inscannen he!!!

Je wordt zenuwachtig, veel smileys en uitroeptekens, alsook meerdere posts meteen achter elkaar :)

Als jij dat contract ook gehad hebt, dan moet je je niet druk maken als dats er idd ook opstond. Waarom zou hij nog de moeite moeten doen om dat voor je in te scannen, als jij volgens Anjooh een belofte niet nagekomen bent...

Als jij safe zit volgens jouw, chill dan en laat maar komen eh. Overigens, ook al is het maar 70 euro zoals jij zegt, politie maakt er toch werk van. Sedert enige tijd is er een politie cel die zich met voornamelijk zo'n zaken bezighoudt...

fromalk
14 november 2007, 19:27
k heb het eerder vandaag ook eens opgezocht en heb ook geen klagen over de koper en pioteke raakt wel enkele goede items.

Je mening over die ip's
denk je dat het algoritme waarin jou een dynamisch ip wordt toegewezen op welk tijdstip niet wordt onthouden door je ISP, overigens zeg je op school op internet te zitten, welke school is dat dan? Scholen kunnen intern ook nagaan wie wanneer welk ip had (nuja onze school toch :p).

Nuja swoit degene die het contract in zijn bezit heeft zal in elk geval aan het langste eind kunnen trekken, zolang jij het jouwe niet hebt sta je nergens

mvg stijn

Anjooh
14 november 2007, 19:39
Goedenavond iedereen.

Ik zie dat er al veel reacties zijn gevallen op een thread die Koen 69 heeft geopend. Blijkbaar zijn er al die gereageerd hebben zonder het ander verhaal te horen.

Koen 69 verkocht dus een laptop in naam van zijn vriend die bleek een ongeval te hebben en dus dringend geld nodig had (hij lag blijkbaar in het ziekenhuis).
Ik heb dus geboden en we spraken dus de prijs van 700 euro af. We wisselen elkaars telefoonnummer en bellen elkaar om een aantal zaken te bespreken. Hij vertelt mij dus dat de tweede harde schijf van de laptop (dus die 160GB) wel los wordt meegeleverd en dat ik zelf moest inbouwen. Bleek dat Koen69 tamelijk gehaast was om de laptop te verkopen. We spreken zaterdagvoormiddag af aan het station van Genk om 10h.
(ik ben van Gent, hij is van Genk dus meer dan anderhalf
uur enkele rit).
Eens daar toegekomen blijkt dat de laptop dan toch niet in nieuwstaat was zoals in zijn thread besproken maar zaten er zware krassen in het deksel. Maar aangezien ik meer dan 3 uur in de wagen moest zitten voor die laptop heb ik er geen probleem van gemaakt met het gedacht om dan later een nieuwe cover ervoor te kopen (anders had ik mijn brandstof voor niets verreden).
Ik start die laptop en op eerste zicht is alles ok. Ik kan die niet uitvoerig testen omdat bleek dat hij nog een trein moest zien te halen. Toen meldt hij mij dat hij de HD van 160GB vergeten is en dat hij die in de wagen van een vriend vergeten was. Maar hij ging die zeker dezelfde middag nog opsturen (blijkbaar werkt de post tot s'middags in Genk). Nu, ik vertrouw hem en betaal hem het overeengekomen bedrag, hij had papieren opgemaakt
in het dubbel met alle gegevens, die we samen hebben afgetekend en waar ik op beide exemplaren heb genoteerd dat de HD van 160GB ging nagestuurd worden.
Dinsdag stuur ik hem een PM om te vragen als hij die al had opgestuurd naar mij.

Dit is zijn antwoord :
Hoi, ik had geen tijd sorry, ik ga ze morgen opsturen, het spijt me, Heb het al verpakt !
Dan is het alweer een paar dagen stil en stel ik hem opnieuw de vraag.
Dan reageert hij heel afwezig en valt hij precies uit de lucht.

Zijn antwoord :
Alles zat erbij toch hoor? Anders moet je aan de eigenaar vragen , zijn adres en naam staan er op
Ik vraag hem dan beleefd wat er juist gaande is en dat ikwel degelijk een schijf mankeer en dat ik zelfs op de overeenkomsten die opmerking had gemaakt.

Dit is zijn antwoord :
AHA jnoteerde zelf iets op onze overeenkomst ,dus nadien , dan kon je evengoed erbij zetten dat ik je nog 1000euro moet betalen
voor 700e heb je al je deel gehad, is nieuw nog steeds 1200euro ofzo en was wel in nieuwstaat ,zelf ondertekend!!!

DIT IS MN LAATSTE PM !

Ondertussen blijkt dat de laptop serieuze mankementen heeft zoals constant uitvallen om onduidelijke redenen (na anderhalve week is het mij dus nog niet gelukt om een OS op te zetten omdat die midden de install uitvalt), er zijn toetsen die gewoon uitvallen (heb ik Loctite moeten gebruiken...),...
Maar dat wil ik zelfs nog door de vingers zien omdat ik toen al wist dat ik voor dat gedeelte serieus opgelicht werd en dat ik mij eigenlijk niet had mogen laten opjagen door hem tijdens onze ontmoeting en ik die véél langer
moest getest hebben.
Maar ik kan er niet tegen dat iemand mij dan nog eens extra in de zak probeert te zetten.
Ik heb dus een mod aangesproken, ik ben al bij de politie geweest (en ja, voor een HD van 70 euro....) en die hebben dus al alle info die nodig is. Op aanraden van de politie moest ik hem nog een weekje tijd geven om op eigen initiatief zijn fout recht te zetten. Dus heb ik hem anderhalve week tijd gegeven (tot volgende week woensdag dus). Ik heb hem dit dus per PM gemeld en plots begon hij anders te "praten". Zo van : je hebt toch alles al gehad, kan je mij uw contract doormailen want ik ben de mijne kwijt, je probeert mij op te lichten....
Allemaal foefjes om zich in te dekken als het zover komt.
Maar er zijn een aantal feiten en tegenstrijdigheden in zijn verhaal die al gerapporteerd zijn.
Hij heeft dus echt nog een kans om alles recht te zetten, maar wel VOOR woensdag.

Ik heb natuurlijk nog extra teksten maar die ga ik niet in de thread openbaar maken. En in navolging van Gamer die een principekwestie heeft gemaakt van zijn zaak, doe ik hier net hetzelfde en maak ik er een erezaak van, 70 euro of niet.

@ de anderen, vinden jullie het ook niet vreemd dat hij plots zijn contract 'kwijt' is??? Ik heb de mijne nog hoor !!

Maar indien hij niet bijdraait zal hij wel moeten beseffen dat ik er niet mee zal ophouden, nogmaals : ik maak er een erezaak van om zulke ettertjes als hem te bannen.
We kunnen ze missen als de pest op deze forum !!

Maar nogmaals, hij kan het allemaal nog rechtzetten maar indien ik niets ontvang tegen woensdag, heeft hij dus prijs (met of zonder zijn contract !!)

@ Piotke en Breugiek, bedankt om niet zomaar te reageren en te beseffen dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn.

Grtz aan de rest

fromalk
14 november 2007, 19:43
Je hebt die pm's ook nog? dan zou k na dit gelezen te hebben toch je geld gewoon terugvragen voor die schijf en eventueel een klacht neerleggen.

Toen k las 'station van genk' wist k al genoeg ;)

nuja swoit.

Koen69 k hoop dat je je contract nog vind anders heb je geen punt

Anjooh
14 november 2007, 19:43
Zoals Piotke aanhaalt, is er dus inderdaad een cel die zich met niets anders dan deze zaken bezighoudt.
En zij trekken zich dus geen zier aan over welk bedrag het gaat.

fromalk
14 november 2007, 19:46
kan je voor de duidelijkheid je contract inscannen?

Langs de andere kant; mss beter niet anders maakt hij een andere en aapt hij je handtekening na.

piotke
14 november 2007, 19:53
Daar bestaan van die mensen voor die zich met handschrift herkenning bezig houden, de originele van Anjooh, alsook die van zijn pas, en hetgeen Koen probeert te fabriceren, en hij kan er een sanctie bijkrijgen wegens schriftvervalsing.

Anjooh
14 november 2007, 19:53
Hij heeft het contract 100% zeker, of hij heeft het in 1000 stukken gescheurd en in zijn open haard gegooid.

Nu, volgens de politie is dat geen probleem vooral omdat ik eerst naar de politie ben geweest en men dit scenario hadden voorzien. dus ...

Wat het station betreft, hij had mij gezegd dat hij daar niet ver van woont en men best daar afspreekt. Dus wist ik van niets anders dan dat we daar gingen afspreken voor mijn gemak (omdat ik de streek niet ken, als herkenningspunt dus) en dat we daarna naar zijn huis gingen gaan.
Maar bleek dat hij die toen meehad en dat hij nog weg moest, hij moest nog een trein halen ...
Vandaar de afspraak aan het station. Anders had ik er ook niet op ingegaan.
Vooral zo ver van huis

Koen69
14 november 2007, 20:00
KIJK SCAN ME U COPY IN AUB!!! Ik heb ondertussen zoveel verkocht en ik ben er zeker van dat ik jouw de HD heb meegegeven want heb hier echt NIX liggen meer !

ALs het op jouw contract staat en ik dus de mijne niet meer vind dan zal ik jou ervoor vergoeden!

AUB voor de 100e keer scan het in en bezorg me het via PM!

*Mercenary*
14 november 2007, 20:05
You got my support Anjooh ;)

Wat piotke hier op pagina 1 typte was ook zowat mijn 1e idee.

Jij hebt goede iTrader, +2 jaar lid,...

Hij is 1 week lid, verkoopt voor iemand anders ma weet met moeite over wat het gaat, verkoopthread staat vol onduidelijkheden en wazige uitleg ivm doos/factuur...

Ga er maar mee door, zeker nu ik uw verhaal hoor, Gamer heeft duidelijk een goed voorbeeld gezet!

Anjooh
14 november 2007, 20:10
Zowel Gamer als Hungry hebben een goed voorbeeld gesteld

Ik stel voor dat men meer zulke threads opent en het kaf van het koren scheidt !!!

Mij eerst zwart maken (metafoor want ik ben bruin :D ) hopende om zich in te dekken tegen wat zal komen als ik niet vergoed ben tegen woensdag

Thx voor de support guys !!!

Koen69
14 november 2007, 20:13
Ik heb je een PM gestuurd, sinds ik mn stomme contract niet kan vinden , en jij jouwe nog hebt ( aub stuur me het op :)) dan zalk jouw vergoeden, want heb er totaal geen zin in , en het is in jouw voordeel dat ik mn contract niet vind :)

Hatchetman
14 november 2007, 20:15
Hallo,

Wat moet ik doen??

Na Anjooh zijn kant ook te horen kan ik u maar 1 ding aanraden en dat is geef die koper waar hij recht op heeft.
Zie uw fout in want als je dit gaat laten aanslepen zou je wel eens voor een verrassing kunnen komen te staan van de gerechtelijke opvolging.

Anjooh
14 november 2007, 20:17
Ik ga mijn PM's hier niet openbaar maken die ik hem nu stuur, want iedereen krijgt de kans om een fout recht te trekken.

Maar je kent de condities en die zijn niet bediscuteerbaar.

Tevens moet je stoppen met vragen naar een kopij van het contract want je weet perfect wat erop staat en hoe die er uit ziet want je hebt die zelf opgemaakt.

En je mag van geluk spreken dat ik het laat rusten wat de klotestaat van de laptop betreft. Hij is net niet goed genoeg om hem integraal in de vuilbak te smijten. Hij valt om de zoveel tijd uit en mijn potje Loctite is al bijna op van toetsen te lijmen.

Koen69
14 november 2007, 20:18
Ik ga hem ook vergoeden, goeie les voor mij , HOU JE CONTRACT ALTIJD BIJ :)

Ik heb geen andere keus :)

Kwil hem vergoeden voor 50e ( nieuwe kost 90e, laptop kostte nieuw 1400e en verkocht aan 700e , dus 50% van aankoopbedrag )

Heb hem gePM'd

Koen69
14 november 2007, 20:24
@ Anjooh , ik geef je een whitelist wanneer je het geld ontvangen hebt en het HIER meldt zodat er achteraf niet gezegd kan worden dat je toch nix ontvangen hebt !

Kwil u 55e teruggeven das al over de 50% van een nieuwe HD

Hatchetman
14 november 2007, 20:26
Ik ga mijn PM's hier niet openbaar maken die ik hem nu stuur, want iedereen krijgt de kans om een fout recht te trekken.

Maar je kent de condities en die zijn niet bediscuteerbaar.

Tevens moet je stoppen met vragen naar een kopij van het contract want je weet perfect wat erop staat en hoe die er uit ziet want je hebt die zelf opgemaakt.

En je mag van geluk spreken dat ik het laat rusten wat de klotestaat van de laptop betreft. Hij is net niet goed genoeg om hem integraal in de vuilbak te smijten. Hij valt om de zoveel tijd uit en mijn potje Loctite is al bijna op van toetsen te lijmen.

Als het echt zo erg is zou ik toch even verder kijken wat je kan doen.
700 euro voor iets wat langs geen kanten correct werkt is toch wel een beetje te!
Weet natuurlijk niet wat er mogelijk is omdat je hem eerst had kunnen testen maar je weet nooit.

Koen69
14 november 2007, 20:28
Met anjooh overeengekomen om hem morgen 60e te sturen en dan is het afgesloten als hij meldt dat hij zijn geld in ontvangst genomen heeft !

Kzal hem daarna een whitelist geven :)

Is het OK voor je Anjooh?

Anjooh
14 november 2007, 20:35
Dat is het probleem, ik moest die testen op de achterbank van mijn wagen, need I say more ....

Is natuurlijk mijn fout uiteindelijk omdat ik nog steeds de persoon ben die het geld overgemaakt heb, maar niettemin doe je zoiets niet.
Ofwel smijt je hem weg, of vertel je de echte staat van de laptop.
Nu, er verder over neuten heeft geen zin.

We zijn dus via PM overeengekomen dat ik vrijdag mijn geld heb.
Ik zal iedereen op de hoogte houden van het verloop.

Nogmaals wil ik iedereen danken die NIET begon zijn zegje te doen zonder het ECHTE verhaal te kennen. Ik hoop echt dat er meer van deze threads worden geopend om tot een utopische situatie te komen dat het nier meer hoeft!!

Grtz

Koen69
14 november 2007, 20:37
Kheb via paypal geld overgemaakt naar een vriend , die zal ddl het geld op je rekening storten en dan zalk een screenshot door hem laten nemen :)

Kzal het sturen naar Anjooh via PM ( gelieve dit niet openbaar te maken ,is een rekening van hem en is alleen bedoeld voor jou Anjooh )

Anjooh
14 november 2007, 20:38
Tuurlijk doe ik zoiets niet.

Ik hou iedereen op de hoogte hier

Anjooh
14 november 2007, 20:41
Ah voor ik het vergeet (ook iets dat in het contract stond) :

ik wil tegen vrijdag een kopij van de factuur in mijn mailbox, die ging je mij ook nog opsturen voor de garantie.

Dan pas heb ik alles dat je mij beloofd hebt en die bij de deal hoorden en is de zaak gedaan voor mij.

Koen69
14 november 2007, 20:47
Ik heb je een screenshot gestuurd :) en tis dus betaald !!!

Koen69
14 november 2007, 20:51
@Anjooh , ik heb de factuur zelf nog steeds niet... Ik heb je juist een vergoeding gegeven en de laptop was wel in goeie staat! Heb je zelf getest , als je het mss laten vallen hebt ondertussen ,daar kank nix aan doen he kerel...

Alsk de factuur heb ,stuur ik het echt op ! Maar ik heb just de moeite gedaan om je te vergoeden omdat ik mn contract niet vond en ik dus nix als tegenbewijs heb ! Aub he...

Garantie zal je via de serienummer hebben ,dus geen nood aan factuur, maar alsk het heb , scan ik het graag voor je in :)

Tits
14 november 2007, 20:57
Eind goed, al goed! Groepsknuffel!

Koen69
14 november 2007, 21:04
Ohja , http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=534981

Hier zie je dat hij de meeneemprijs bood , maar in werkelijkhied gaf hij me maar 700e , kijk maar de contract na ;) Hier zie je dat hij ook niet "eerlijk" is, Hij belde me en bood me 850e aan en zei dat hij op forum ging schrijven dat hij 850 bood zodat er later geen discussies meer waren. via pm zei hij dan opeens 700e en ik ging maar akkoord dan nja ik had topic al afgesloten en wou hem geen slechte naam geven ...
Dan benk eens goed voor hem en dan nog doet hij zo ;)

@anjooh je hebt nu je geld, ik had je al een plezier gedaan en laat me nu met rust...

breugiek
14 november 2007, 21:12
Ik heb je een PM gestuurd, sinds ik mn stomme contract niet kan vinden , en jij jouwe nog hebt ( aub stuur me het op :)) dan zalk jouw vergoeden, want heb er totaal geen zin in , en het is in jouw voordeel dat ik mn contract niet vind :)

Dit is net zo goed als schuld bekennen... als jij recht in je schoenen staat, dan zou je Anjooh NOOIT vergoeden... net zoals Anjooh recht in z'n schoenen staat!!

Het is idd in jou nadeel dat je het contract niet vind, doch na al enkele keren zaken gedaan te hebben met Anjooh, weet ik 110% zeker dat hij in eer en geweten handelt!

Of bezorg hem die schijf waar hij recht op heeft, of vergoed hem die schijf... op aanraden van mij en nog enkele andere leden/vrienden van Anjooh, zal hij hier mee doorgaan ivm de ccu (computer crime unit) en zal je hier dus strafrechtelijk voor vervolgd worden! Je zal je hiervoor moeten verantwoorden voor een rechter, en dit zal op je strafblad komen!

Dus denk nogmaals na met wat je bezig bent, en maak niemands reputatie stuk om jou geweten te sussen!

my2cents

Breugiek

longpatje
14 november 2007, 21:18
Wat een klucht :-)
de ene betaald de andere een andere prijs als in topic afgesproken voor materiaal dat volledig niet overeenstemt met de beschrijving.
En dan komt er ruzie van ?
Strange :D

sorry voor m'n sarcasme

Koen69
14 november 2007, 21:19
@ breugiek Ik heb hem al vergoedt !!! Vrijdag zal het hopelijk op zijn rekening staan :)

Sjeezes man .... Lees voor je antwoordt, als hij zijn geld heeft dan was het voor hem afgesloten :)

Gamer
14 november 2007, 21:24
Rare thread als je het mij vraagt.

Koen69
14 november 2007, 21:28
@Gamer Tis al opgelost :)

breugiek
14 november 2007, 21:30
@ breugiek Ik heb hem al vergoedt !!! Vrijdag zal het hopelijk op zijn rekening staan :)

Sjeezes man .... Lees voor je antwoordt, als hij zijn geld heeft dan was het voor hem afgesloten :)

1) ik was mijn reply nog aan het typen toen jij al antwoodde;
2) Ik heb hem al vergoedt is zonder T !
3) Ik hoop voor voor Anjooh dat hij zijn centen krijgt en dan zal dit idd afgesloten zijn voor hem

Trench
14 november 2007, 21:31
afgesloten wel ja, maar als de laptop vol mankementen zit..
En blijkbaar wist Koen daarvan, en verzon hij een uitvlucht zodat Anjooh de laptop niet goed kon testen..

Koen69
14 november 2007, 21:44
@Trench laptop was in orde, en was geen uitvlucht , hij moest ze niet kopen, maar hij kocht het dus...

Vindt het wel ferm van Anjooh , op forum deed ik hem nog een plezier om hem voor 700e te verkopen en hij 850e op forum bood...

Maarja , is een wijze les voor mij , zodra hij zijn geld heeft , is het afgesloten en ga ik niet meer in op zijn verzoeken!

Koen69
14 november 2007, 21:48
@ Iedereen nog :

Een Vriend vanop msn heeft in mn plaats het geld gestort en me een screenshot bezorgt !

Hier is de link en tis hiermee dus gesloten !!!

http://img240.imageshack.us/my.php?image=naamloos1wl7.jpg

piotke
14 november 2007, 22:01
Best wachten tot het op de rekening staat en we confirmatie van Anjooh hebben.

Betreffende dat bieden, dat was na onderling overleg blijkbaar, jij hebt uiteindelijk wel ingestemd met de 700 euro eh..

Koen69
14 november 2007, 22:02
@ anjooh nog van toetsen lijmen ... uhmm wrs heb je ze zelf losgepeutert anders had je het bij aankoop wel gezien... Je gaat de mensen toch niet wijsmaken dat je uren moet testen om te zien of er toetsen los waren... je bent echt een beetje veel misbruik aan maken van je luxe omdat ik mn contract gedeelte niet vind... en dat de laptop niet werkt zoals behoren zei je pas dagen achteraf , dus je kon in tussen tijd het al 1000 keer laten vallen hebben, bij wijze van spreken... Dat had je al dan NA 1 DAG moeten melden bij mij en hadden we wel iets kunnen afspreken, maarja...

U geld is gestort volgens screenshot en vrijdag hoop ik dat je confirmeert dat je het ook hebt ...

Voor mij is de zaak gesloten en ga ik nog van de rest van mn avond genieten bye !

Koen69
14 november 2007, 22:04
@piotke ja ik ken er niet veel van en hij bleef me wijsmaken dat ik het anders toch niet verkocht kreeg en toen dacht ik ale dan ... wou hem een pleziertje doen omdat ik niet veel tijd heb en hij mij de garantie gaf dat hij hem zou komen halen...

longpatje
14 november 2007, 22:20
Betreffende dat bieden, dat was na onderling overleg blijkbaar, jij hebt uiteindelijk wel ingestemd met de 700 euro eh..

@ Piotke ; als je een prijs afspreekt en naderhand behoorlijjk wat minder betaald omdat het materiaal niet overeenkomt met beschrijving (beschadiging, hdd niet bijgeleverd ,factuur niet bijgeleverd ....) maar toch nog het materiaal koopt, wil volgens mij zeggen dat koper duidelijk op de hoogte was dat laptop niet in perfecte staat was, maar toch nog dacht een goed koopje te doen ;) En dat is blijkbaar tegengevallen.
Imo zijn verkoper en koper zijn beide in de fout gegaan. Maar ieder zal er wel zijn eigen uitleg aan geven :p
Ik weet nu niet wanneer koper laptop heeft afgehaald, maar thread is ondertussen al wel twee weken oud.
Achteraf elkaar de zwarte piet doorspelen is mss de normaalste zaak, maar kan beter buiten het forum uitgevochten worden.

Koen69
14 november 2007, 22:23
@longpatje I second that, ik heb hem zijn geld laten sturen via een vriend en hij zal het vrijdag hebben, bij mij was nix met de laptop , stond zelfs engelstalige vista op , die er pas was opgezet :) MET originele Licentie, als het niet werkte zoals Anjooh zegt , dan ligt het wrs aan hem...

Maar zaak is gesloten in mn ogen , ik heb hem een vergoeding gegeven waar hij mee akkoord ging, als hij vrijdag zijn geld heeft, geefk hem nog een whitelist ( ook al doe ik het met tegenzin ) en dan is het DEFINITIEF AFGESLOTEN !!!!

Anjooh
14 november 2007, 23:06
@ Longpatje : voor de zoveelste keer, niet reageren voor je het verhaal niet op zijn geheel kent. Als je deze thread gevolgd hebt, zou je beter moeten weten. Ik heb inderdaad teveel vertrouwen gegeven aan de verkeerde persoon.

Hij zit hier te lullen over prijzen??
De prijs die ik betaald heb was telefonisch overeengekomen nog voor ik de staat van de laptop heb gezien. Dit betekent dat ik niet plots minder heb betaald omdat de laptop krassen enz... vertoonde. Hij wou die gewoon zo snel mogelijk verkopen, omdat die vriend blijkbaar héél snel geld nodig had.
En blijkbaar kon de prijs daarvoor aangepast worden.
Dus @ Koen69 ik kan je enkel de raad geven om dit maar vlug stil te leggen want je doet echt je best om iemand af te breken die je net volledig ten onrechte hebt beschuldigt, en waar je net schuld hebt bekent door mij dan toch een terugbetaling te doen.

Dus stop met te lullen over hoe ikzelf toetsen heb losgepeuterd, die 1000 keer heb laten vallen enz....
Mocht ik u zijn, ik zou mij zelfs zo weinig mogelijk laten horen en terug in mijn schulp kruipen en wachten van er weer uit te komen tegen dat de meesten dit hier vergeten zijn.

JIJ bent wel de oplichter, wat hoop je te bereiken met uw posts???
Een beetje sympathie van sommigen??

Grtz

Anjooh
14 november 2007, 23:08
@longpatje I second that, ik heb hem zijn geld laten sturen via een vriend en hij zal het vrijdag hebben, bij mij was nix met de laptop , stond zelfs engelstalige vista op , die er pas was opgezet :) MET originele Licentie, als het niet werkte zoals Anjooh zegt , dan ligt het wrs aan hem...

Maar zaak is gesloten in mn ogen , ik heb hem een vergoeding gegeven waar hij mee akkoord ging, als hij vrijdag zijn geld heeft, geefk hem nog een whitelist ( ook al doe ik het met tegenzin ) en dan is het DEFINITIEF AFGESLOTEN !!!!

Het is maar afgesloten als ik de factuur krijg zoals op het contract sprake van is. En ik ben de enige van de 2 die een whitelist verdient want ik ben wel mijn deel van de afspraak nagekomen

smason
14 november 2007, 23:28
Sedert enige tijd is er een politie cel die zich met voornamelijk zo'n zaken bezighoudt...
Idd, die mannen komen één van dees seminarie geven op school :D

@Anjooh , ik heb de factuur zelf nog steeds niet... Ik heb je juist een vergoeding gegeven en de laptop was wel in goeie staat! Heb je zelf getest , als je het mss laten vallen hebt ondertussen ,daar kank nix aan doen he kerel...
Klassieker.

@ anjooh nog van toetsen lijmen ... uhmm wrs heb je ze zelf losgepeutert anders had je het bij aankoop wel gezien...
:ironic:

Th0masSss
14 november 2007, 23:34
@Anjooh: zou ook doorgaan tot ik factuur had, tgaat hier toch over wat geld....

Koen69
14 november 2007, 23:41
Ik heb nix schuld bekend maar ik heb de contract niet dus welke keuze hebk dan???? Is mn eigen domme fout ,had het goed moeten bewaren anders zagen we het want jij durft het nog steeds niet in te scannen ! Heb je wat dan te verbergen??

Jij hebt vrijdag je geld en dan is het voor mij afgesloten !!! Ik heb factuur niet gevonden maar ben ze morgen nog es zoeken !

Hungry®
14 november 2007, 23:59
@ Piotke ; als je een prijs afspreekt en naderhand behoorlijjk wat minder betaald omdat het materiaal niet overeenkomt met beschrijving (beschadiging, hdd niet bijgeleverd ,factuur niet bijgeleverd ....) maar toch nog het materiaal koopt, wil volgens mij zeggen dat koper duidelijk op de hoogte was dat laptop niet in perfecte staat was, maar toch nog dacht een goed koopje te doen ;) En dat is blijkbaar tegengevallen.
Imo zijn verkoper en koper zijn beide in de fout gegaan. Maar ieder zal er wel zijn eigen uitleg aan geven :p
Ik weet nu niet wanneer koper laptop heeft afgehaald, maar thread is ondertussen al wel twee weken oud.
Achteraf elkaar de zwarte piet doorspelen is mss de normaalste zaak, maar kan beter buiten het forum uitgevochten worden.

ik vind dit wel correct wat er geschreven wordt. Er is zoveel op de achtergrond dat het een zaak wordt dat ze maar beiden moeten uitklaren zonder dit forum te betrekken.
In het beste geval wordt het materieel terugbezorgd aan verkoper en betaalt verkoper de prijs terug die koper betaald heeft. Thats my opinion.
En whitelist of blacklist is in deze niet toepasselijk en nog minder relevant vermits er varianten zijn ingebouwd die de oorsponkelijke verkoop compleet veranderen. Just my 2cents.
mvg.

Koen69
15 november 2007, 00:05
ik vind dit wel correct wat er geschreven wordt. Er is zoveel op de achtergrond dat het een zaak wordt dat ze maar beiden moeten uitklaren zonder dit forum te betrekken.
In het beste geval wordt het materieel terugbezorgd aan verkoper en betaalt verkoper de prijs terug die koper betaald heeft. Thats my opinion.
En whitelist of blacklist is in deze niet toepasselijk en nog minder relevant vermits er varianten zijn ingebouwd die de oorsponkelijke verkoop compleet veranderen. Just my 2cents.
mvg.

Ik heb van hem toenstrx via PM afgesproken dat alsk hem een vergoeding voor de HD betaal dat het dan gedaan is ... ik heb de PM neem gerust een screenshot als het moet. Dus voor mij is het afgehandeld nu hij zijn geld vrijdag heeft :) .

@Anjooh jij breekt me ook af, je zei nooit via PM dat de knoppen los waren , pas in dit TOPIC zeg je het opeens... Raar dat je 2 weken niet echt klaagde maar ja ik heb je het geld gestuurd , zoals afgesproken op PM en voor jouw was het dan ook afgesloten :)

Koen69
15 november 2007, 00:12
hier een deel uit de PM van daarstraks :

ik stuurde :
OK kzal u 60euro sturen

Kun je me je exacte adres geven?

Is het dan allemaal afgelopen als je vrijdag je geld hebt? Want ben het beu aan geraken...

Laat je het dan rusten als ik je betaal?

En hij:
Mar***- ***
Luc******* 17

Ik laat het dan rusten en trek de aanklacht in bij de politie. Laat het een goede les zijn qua eerlijke verkoop.

DUS ZODRA HIJ HET GELD HEEFT , IS HET GEDAAN , WANT DAT ZIJN WE NU OVEREENGEKOMEN DAARSTRAX :)

ik reageer niet meer op dit topic tenzij hij het geld niet ontvangen heeft ( vrijdag ten laatste hopelijk )

Hungry®
15 november 2007, 00:18
goed hé, dan mag deze soap dicht. Regel jullie spullen onder elkaar en geen deal, contacteer een mod.

linux
15 november 2007, 09:12
@ Anjooh, sorry voor overhaaste reactie, Koen69 is duidelijk in fout en was al op voorhand van plan u op te lichten en heeft zeer bewust zijn factuur "kwijtgespeeld". mabon, nu weten we hier allemaal dat we daarmee geen zaken moeten doen :)

bartje_n
15 november 2007, 20:36
ik zou het niet laten rusten, hij heeft u dik in het zak gezet voor dat geld, je had beter 200€ meer betaald voor een nieuwe want nu heb je niks

Koen69
15 november 2007, 20:47
ik zou het niet laten rusten, hij heeft u dik in het zak gezet voor dat geld, je had beter 200€ meer betaald voor een nieuwe want nu heb je niks

Hij heeft het zelf getest goedgekuerd ... Normaal zal er iets in contract staan dat de koper de staat goedkuert waarin het zich bevindt, bij mij werkte alles perfect , ik heb zelfs wat aleveringen van Familily guy erop gekeken... En de toetsen ... zoals ik al zei , die waren in orde, want als je een laptop opent en je typt ff dan zie je toch of ze los zijn of niet, kweet niet wat hij naderhand ermee gedaan heeft, zijn ook mn zaken niet meer, maar hij komt er pas mee af na meer als een week...

Vriend van mij meldde juist dat 60e van zijn rekening weg is dus het is dus betaald en ik heb de voorwaarde van Anjooh wat die me via meegaf, voldaan!

Kben vandaag nog es gaan zoeken achter mn contract maar tevergeefs :( Alsk het vind dan laat ik het ddl scannen...

Nu nog alleen bevestiging dat hij het ontvangen heeft :)

Trench
15 november 2007, 21:21
oplichters zijn er overal. Je mag het zoveel ontkennen als je wil, maar ik ben er 85% zeker van dat je wist dat de laptop niet 100% in orde was/is.
Het is allemaal wel héél toevallig anders, die toetsen los, niet eens normaal windows kunnen installeren..

tarske
15 november 2007, 21:35
Ik heb deze zaak ook eens grondig nagekeken:

@Koen69
Gezien deze thread en uw beschuldigingen aan Anjooh wou ik effe reageren met wat opzoekwerk dat ik verricht heb:

Eerst en vooral start je een thread met melding dat je een laptop verkoopt die in perfecte staat is en bla bla bla !
Uit DEZE THREAD (http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=534984) die jij gepost hebt met uw dubbelaccount blijkt dat je al goed op de hoogte was van het probleem met de laptop,het is exact het probleem dat uw koper beschrijft,uitvallen laptop !

Ten tweede stond in uw thread duidelijk vermelding van 2 harde schijven dus als je er dan uiteindelijk maar 1 meegeeft weet je dat daar later problemen van komen.
Wanneer de koper u hier dan over aansprekkt kom je met allerlei smoesjes af van de goedkope prijs laptop en ....
Dit is niet volgens jullie afspraak maar uiteindelijk zeg je dat je niet meer weet waar je de harde schijf gelegd of gelaten hebt en wil je de koper vergoeden met 60 euro.
Wel aan de hand van DEZE LINK (http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=535504) weet ik waarom je die schijf niet meer kan vinden,ik kan je wel zeggen dat je dus eigenlijk 80 euro aan anjooh moet !

Je zegt ook steeds opnieuw dat je adsl hebt en dus een DYNAMISCHE IP,denk je dat wij dat niet kunnen zien dan ?
Als Anjooh zegt dat hij al bij recherche is gaan aankloppen en bij TELENET dan is uw antwoord van "sinds wanneer biedt telenet ADSL" nutteloos,lees de vraag opnieuw en dan zal je beseffen dat 9lives nog steeds in beheer van telenet is zoals vroeger telenet games forum !

Als jij echt denkt dat de internet politie maar lichtjes over zulke zaken gaat moet ik u helaas teleurstellen,al is het bedrag maar 10 euro ze moeten een onderzoek instellen bij elke gegronde klacht.

Bovenstaande tekst beschrijft duidelijk uw eerlijkheid en dan heb je nog het lef om een thread te starten over uw koper die met een defecte laptop overblijft,als ik in zijn positie was kon jij die laptop terug nemen en met vergoeding van alle door mij gemaakte onkosten !

Wat de vermindering van prijs betreft ben ik het met jullie beiden oneens,jij zegt dat het met reden van mindere staat ter plaatse beslist is en hij zegt dat jij snel uw geld wou,gezien ik jullie telefoongesprekken niet kan/kon volgen ga ik mij daar dus niet over uitspreken.

Mvg

fromalk
15 november 2007, 22:08
het is mss de eerste keer maar k ben het 100% eens met tarske, en indien anjooh kan bevestigen dat het dezelfde laptop is dan vind ik het echt laag... Als het bij mij was vroeg k men geld volledig terug en kon ge uwen rommel komen halen, ik hoop^voor anjooh dat er iets in de overeenkomst staat zoals; ik verkoop ... in nieuwstaat/werkende staat/zonder mankementen en dat hij er ook verder bij gaat

Anjooh
15 november 2007, 22:40
@ Linux : je kan niet weten welk plezier het mij doet door je te excuseren.
De meesten hebben al hun steen gegooid maar vinden het niet belangerijk om daar even op terug te komen. Bij deze een dikke merci.

@ Koen69 : nee, ik heb nog steeds uw geld niet ontvangen.
Maar dankzij het prachtig opzoekwerk van Tarske zal je niet toekomen met uw 60 euro. Na dit schandalig verhaal gelezen te hebben, ben ik aan het koken van woede. Je mag uw laptop komen ophalen en je mag mij terugbetalen (inclusief mijn brandstof).
En héél snel zelfs, indien ik dit weekend mijn geld niet terugheb, ga ik dit gewoon aangeven. Nogmaals bedankt Tarske voor het opzoekwerk!

Ik ga dit niet lang laten rekken, aan u de keuze....

Koen69
15 november 2007, 22:46
@ Linux : je kan niet weten welk plezier het mij doet door je te excuseren.
De meesten hebben al hun steen gegooid maar vinden het niet belangerijk om daar even op terug te komen. Bij deze een dikke merci.

@ Koen69 : nee, ik heb nog steeds uw geld niet ontvangen.
Maar dankzij het prachtig opzoekwerk van Tarske zal je niet toekomen met uw 60 euro. Na dit schandalig verhaal gelezen te hebben, ben ik aan het koken van woede. Je mag uw laptop komen ophalen en je mag mij terugbetalen (inclusief mijn brandstof).
En héél snel zelfs, indien ik dit weekend mijn geld niet terugheb, ga ik dit gewoon aangeven. Nogmaals bedankt Tarske voor het opzoekwerk!

Ik ga dit niet lang laten rekken, aan u de keuze....

HET IS NIET HETZELFDE LAPTOP !!! Ik heb hier nog een HP staan !!! EN bij deze was het probleem STOF!!! ik heb het ontstofd en nu werkt het terug naar behoren !!!!! Er staat nix bij in die thread over een HP Pavilion ! Ik heb hier een HP liggen ook een duo 2 core

ANJOOH lees u contract na ! je hebt het aanvaardt in de staat waarin het zich bevindt en je ging ermee akoord alsk je 60e gaf voor de HD !!! JE KRIJGT je geld NIET volledig terug, want je hebt zelf gezien met je eigen ogen dat het goed werkte en je was er tevreden over want hoorden toen DAGENLANG nix van U !!! Ik heb die laptop verkocht aan jou en heb jou nu die extra HD vergoedt !!

Son Gokou
15 november 2007, 22:46
Nu om mij niet te moeien. Ik zie niet in hoe je je geld gaat terug krijgen van Koen69. Ok hij is zwaar de mist in gegaan en heeft gelogen en bedrogen. Maar hier je volledig geld terug krijgen is niet zo makkelijk. Politie zal niet rap in grijpen en advocaat is niet goedkoop

Koen69
15 november 2007, 22:50
als hij zinn conteract naleest , staat er in alsk me nog kan herinneren,dat hij de voorwerp goedkuert in de staat waarin hij zich bevindt !!! Hij werkte nog!!! Hij heeft het zelf opgestart en bekeken voor meer als 25min !!! Ik heb je HD vergoed die ik normaal met je meegaf !!! Je zei dat je hiermee akkoord ging !!! Ik ga met de rzest niet mee akkoord en als je de contract naleest dan zal je zien dat je zelf de laptop aanvaardde in de staat waarin het zich op dat moment bevond !!!!

En scan nu eindelijk eens die verdomde contract in !! Dan kan de rest eens mee oordelen !!

Hungry®
15 november 2007, 23:15
waarom moest er eigenlijk een contract gemaakt worden? Spullen die hier verkocht worden moeten deftig werken, tenzij een eventueel defect in de startthread expliciet wordt vermeld.

Eigenlijk zou koper van verkoper een papier moeten krijgen dat het toestel 100 percent werkt verdorie indien er dan toch een papier wordt opgesteld. Hier wordt nu de koper blijkbaar bewust misleid.

piotke
15 november 2007, 23:16
Ik denk dat Anjooh het eens serieus mag overwegen om die klacht grondig te laten neerleggen bij de politie. Want het spelleke dat Koen 69 aan het spelen is met zijn dubbelaccounts is verre van koosjer.

Koen69
15 november 2007, 23:18
Hij wou een contract hebben... en het werkte deftig !! Hij heft ze zelf ongeveer 25min getest en goedgekuerd en dan heeft hij het betaald...

ALs je een 2dehandse auto koopt van particulier, en de dag erop sta je in panne, dan ben je er zelf verantwoordelijk voor he...

Hij was er heel enthousiast over , maar had zijn HD nog niet , en bij deze hebk het betaald en nu wilt hij ALLES terug?

ZO werkt dat niet, hij doet wat hij niet laten kan, als hij contract naleest zal er wrs iets instaan van " In de staat waarin het zich bevindt, en de koper gaat hiermee akkoord" En van die toetsen is BULLSHIT, das toch het eerste wat je opvalt he,als je het bekijkt? :s

piotke
15 november 2007, 23:19
ALs je een 2dehandse auto koopt van particulier, en de dag erop sta je in panne, dan ben je er zelf verantwoordelijk voor he...

Hangt er vanaf wat de oorzaak is, zijn het verborgen gebreken dan zeker niet uiteraard.

Koen69
15 november 2007, 23:21
Hier waren geen gebreken :) Hij test ze zelf uit en HIJ wou een contractje ...

Hij heeft ze ter plaatste getest, hij zei ik neem het en hij betaalde me , ik heb hem niet verplicht om het te kopen he...

Art
15 november 2007, 23:24
Hungry®: Bij een object van een hoge waarde zou ik toch ook altijd een contract tekenen.Waar in de staat beschreven staat en ook eventueelextras en de prijs die moet betaald worden.Dit met handtekening van beide partijen op beide kopien.

En koen69, jij raakt u contract al veel te vlug kwijt.Niet moeilijk om dat met een magneet aan de frigo deur of desnoods met klein beetje plakband.Een contract dat houd je bij en raak je in dit geval blijkbaar heel handig kwijt.
En af te leiden uit u taal ook en na de reply van tarske lijkt het meer dat jij de boel hier serieus hebt willen oplichten.
En op de reactie van de staat ,wist je er zelf maar al te goed van dat deze niet 100% in orde was en ook niet vermeld in dat contract waarschijnlijk.

Anjooh
15 november 2007, 23:27
@ Koen69, ik heb net uw PM beantwoord en heb als laatste zin geschreven dat je nu eindelijk mag stoppen met liegen.
25 minuten getest???? de laptop had net de tijd gekregen om Vista op te starten. ik moest mij haasten want jij moest (zogezegd) een trein halen.
Om terug te keren naar de kapotte toetsen, je vertelde eerder dat ik maar pas na 2 weken dit aanbreng. Mijn PM vergeten (of misschien al gewist) waar ik je vraag als de laptop bij u ook uitviel??? en dat er toetsen loskwamen???
Ik heb die PM nog hoor, dus zit er maar niet mee in ;)

Dus voor de laatste keer : stop met liegen !!!

Ik heb mijn eisen kenbaar gemaakt per PM, je hebt bitter weinig tijd om het goed te maken.

En vergeet maar uw redenering van 'de staat zoals die zich bevindt'.
Lol, je hoopt toch niet om je daarop te kunnen beroepen???

Hungry®
15 november 2007, 23:32
Hungry®: Bij een object van een hoge waarde zou ik toch ook altijd een contract tekenen.Waar in de staat beschreven staat en ook eventueelextras en de prijs die moet betaald worden.Dit met handtekening van beide partijen op beide kopien.

Zou jij een aankoop bezegelen als koper wanneer verkoper schrijft: Verkocht in de staat waarin die zich bevindt en gekend door de koper? Dat risico wik ik wel lopen als het gaat over een klein bedrag, maar dat is hier het geval niet.

Een dergelijke formule is altijd in het nadeel van de koper.

Anjooh
15 november 2007, 23:34
Jij wil je dus echt beroepen op die ene regel : 'in de staat zoals hij zich bevindt' maar ik heb al lang prints afgedrukt waar je duidelijk spreekt van een laptop in 'nieuwstaat' en je herhaalt dit ook in een aantal PM's.
Dus reken daar niet echt op hoor.....

Anjooh
15 november 2007, 23:37
Zou jij een aankoop bezegelen als koper wanneer verkoper schrijft: Verkocht in de staat waarin die zich bevindt en gekend door de koper? Dat risico wik ik wel lopen als het gaat over een klein bedrag, maar dat is hier het geval niet.

@ Hungry : ik heb tot 3 prints waar hij eigenhandig typt dat de laptop zich in nieuwstaat bevindt. dus zal dit niet helpen hoor in zijn verdediging... (heb mij ondertussen al geïnformeerd hoor bij de juiste mensen)

Art
15 november 2007, 23:37

Die verwoording aanvaard ik dan ook niet.Maar eerder een duidelijke omschrijving ervan en er ook laten bijzetten dat indien de staat niet is zoals beschreven dat je al je geld terug krijgt.Anders zou ik het al niet meer kopen.
Als ze niet akkoord gaan , weet je al dat er iets mis mee is.

linux
15 november 2007, 23:38
mja Anjooh nu niet om moeilijk te doen maar een contract getekend door beide partijen is wel bindend, die pm's zijn dan volgens mij van mindere waarde...

Koen69
15 november 2007, 23:40
Het is ook in nieuwstaat! Maar in contract staat ook bij in de staat waarin het zich bevindt!!! En er staat zelfs bij dat jij het nakijkt en goedkeurt ofniet soms??
Het is NIET nieuw he! Wel in nieuwstaat!! En alles werkte en STOP jij met liegen , je hebt het zeker langer getest , nu ga je zeggen dat je 50seconden getest hebt? :s

Ga je gang Anjooh, ik reageer niet meer op jouw verzoekjes !

Hungry®
kijk Anjooh, hij verkoopt dus als tussenpersoon die laptop voor die vriend die in het ziekenhuis ligt hé. Die laptop is dus zijn eigendom niet, ik zou je de raad willen geven om hem eens te vragen wie eigenlijk de echte eigenaar is van deze laptop. Eigenlijk moest er een contract gemaakt worden tussen de echte eigenaar en jij. Heb je de factuur van die laptop gekregen? Of enig document van oorsprong?

Hatchetman
mja Anjooh nu niet om moeilijk te doen maar een contract getekend door beide partijen is wel bindend, die pm's zijn dan volgens mij van mindere waarde...

Die pm's en mails en w/e worden net zogoed betrokken in de zaak,het is internet oplichting after all.

Anjooh
15 november 2007, 23:46
kijk Anjooh, hij verkoopt dus als tussenpersoon die laptop voor die vriend die in het ziekenhuis ligt hé. Die laptop is dus zijn eigendom niet, ik zou je de raad willen geven om hem eens te vragen wie eigenlijk de echte eigenaar is van deze laptop. Eigenlijk moest er een contract gemaakt worden tussen de echte eigenaar en jij. Heb je de factuur van die laptop gekregen?

Nee, maar ik vermoed dat hij die ook niet heeft.
Feit is dat hij die wel aan mij heeft verkocht en hij zich maar moet verantwoorden voor de afkomst van de laptop.
Na de post van Tarske waar er duidelijk te zien is dat hij wist dat die laptop defect was en dat hij hem in zijn thread dan als nieuw verkoopt, zal hem niet helpen zelfs met het contract. trust me, heb het net gevraagd.
Als iets verkocht wordt met iets in de zin van 'gekende staat, staat zoals die zich bevindt,...' en er zijn serieuze tekortkomingen of men kan aantonen dat er wel degelijk sprake is van oplichtingen, dan kan het contract nietig verklaard worden en kan men de verkoper zwaar pakken op nalatigheden of fraude. (ik heb dit net nog gevraagd aan de juiste personen)
Ik ga hier zeker mee doorgaan.

piotke
15 november 2007, 23:48
kijk Anjooh, hij verkoopt dus als tussenpersoon die laptop voor die vriend die in het ziekenhuis ligt hé. Die laptop is dus zijn eigendom niet, ik zou je de raad willen geven om hem eens te vragen wie eigenlijk de echte eigenaar is van deze laptop. Eigenlijk moest er een contract gemaakt worden tussen de echte eigenaar en jij. Heb je de factuur van die laptop gekregen? Of enig document van oorsprong?

Hoe zeker ben je van het verhaaltje van die vriend ? Na alle zever dat er tot nu toe uitgekomen is ?

Koen69
15 november 2007, 23:49
De vraag over die ene laptop was een T5300 , wat in de jouw zit is een T5600 !!!

Het is dus NIET zelfde laptop

Hungry®
15 november 2007, 23:49
hij zal zich ZEKER moeten verantwoorden ivm herkomst van die laptop.

Ik zou in geen geval een dergelijke prijs betalen Anjooh zonder dat ik van die laptop enig document van herkomst zou meekrijgen.

Anjooh
15 november 2007, 23:50
Lol, in het contract is sprake van een T5300 ....

Koen69
15 november 2007, 23:52
Ja ik kan me vergissen he op contract ... ik heb af en toe een andere laptop en meestal is het een HP ...

Maar heb ondertussen wel 2 andere laptop gehad en verkocht!En nee bij hun waren geen problemen!

Anjooh
15 november 2007, 23:52
hij zal zich ZEKER moeten verantwoorden ivm herkomst van die laptop.

Ik zou in geen geval een dergelijke prijs betalen Anjooh zonder dat ik van die laptop enig document van herkomst zou meekrijgen.

@ Hungry : 200% correct, echter handelde ik ter goeder trouw (ten onrechte achteraf gebleken en ongelofelijk naief) en ik had net meer dan anderhalf uur in de wagen gezeten en dan redeneer je al eens anders dan het zou moeten

Koen69
15 november 2007, 23:54
@Anjooh het waren 2 verschillende laptoppen! voor de zoveelste maal ! Er is totaal geen verband tussen die 2 laptops , in de topic staat ook nix vermeldt dat het om een HP PAVILION ging! Veel geluk maar want ik ga niet in om u voorstel, je kloeg pas over de laptop na meer als een week... Als je het van dag 1 deed, kreeg je je geld terug !

Anjooh
15 november 2007, 23:59
As you wish, maar denk aub niet dat ik het hierbij ga laten.
je zal sneller merken dat het menens is dan je denkt.

good luck in ieder geval !

Koen69
16 november 2007, 00:01
pffff heb genoeg van die zever !!!

Ik heb jouw al 60e vergoedt... dus nog 640e , als je ze deze weekend brazngt dan krijg je dat geld !! en nee ik vergoed je brandstofkosten niet , tis te nemen of te laten of anders ga je maar door met je zaak want heb hier echt geen zin meer in, want je aanvaarde zelf de laptop in de staat waarin het zich bevond...
EN leeg je PM eens, ik kan je helemaal niet PM'en

das_dan_kleer
16 november 2007, 00:06
Anjooh ik zou deze gast is goed op zen plaats zetten, ook al nu hij hier toegeefd dat hij op 3 weken 3 laptops verkoopt (wordt als handel gezien waar belastingen moet op betaald worden en garantie moet op gegeven worden door een zakelijke verkoper) en dan wss nog allemaal zonder fakturen en waar hij zelf niet van weet welke cpu enz er in zit.
Zoon kerels hangen zichzelf door hun uitleg alleen al aan de galg.
Ik zou het hier niet bij laten. Als hij deze latops als tussenpersoon verkocht heeft voor zen vriend van int ziekenhuis en dan de komende 14 dagen nog 2 van hun dan heeft hij wel een grote vriendenkring binnen het ziekenhuis, hij kan al niet meer onthouden welke laptop van wie geweest is.
Als je zeker bent van je stuk gewoon er een proces van maken, nu moet de verliezer toch de advocaatkosten van de winnaar bijbetalen dus je hebt weinig te verliezen.

Anjooh
16 november 2007, 00:08
LOL, ik moet die brengen ????

je kent de condities, te nemen of te laten

Ik heb er 20 euro aan toegevoegd voor mijn brandstof (3h rijden) wat nog veel te weinig is gezien de huidige brandstofprijzen (maar dat zal jij ooit wel eens weten als je uw rijbewijs haalt en een auto koopt) En de 20 euro voor de schijf.

Nogmaals te nemen of te laten, het interesseert mij verder geen reet wat je er aan toe te voegen hebt als het geen afspraak is wanneer je die brengt.

En de reden waarom mijn mailbox vol was, is omdat ik een shitload aan PM's aan het bewaren ben....

Koen69
16 november 2007, 00:09
Kkan het je niet brengen want heb geen vervoer, als je ze komt halen ,heb je morgen je geld terug ! 640e dus

Koen69
16 november 2007, 00:10
Wat 20e voor schijf? ik koop alles terug over... dus 700e was ALLES samen , ik heb jouw al 60e gegeven...

dus dan 640 euro en ik zal je 20e extra geven sinds ik GEEN vervoer heb tot daar bij jou !!!

Anjooh
16 november 2007, 00:11
dan moet je maar de trein nemen naar Gent, je moest toch vorige keer ook dringend een trein nemen???
Ik wil nog afspreken een effort doen en komen naar het station van gent, maar meer doe ik niet meer.

Jij moet maar zelf je shit opkuisen en je kent het bedrag

Koen69
16 november 2007, 00:11
In die 700e zat de prijs in van 2HD's erbij he !

Ik heb jouw 60e gestort zal hopelijk morgen op je rekening zichtbaar zijn dus dan nog 640e

Koen69
16 november 2007, 00:12
Anjooh ik kan niet tot bij jou man !!!
Dan doe je wat je niet laten kan , ik wil je alels terugbetalen, ik zal je dan ipv 640e , 670e geven ,das dan 30e extra !

Anjooh
16 november 2007, 00:13
@ das dan kleer : da's echt wel de bedoeling, zo'n arrogantie ...

Anjooh
16 november 2007, 00:14
Anjooh ik kan niet tot bij jou man !!!
Dan doe je wat je niet laten kan , ik wil je alels terugbetalen, ik zal je dan ipv 640e , 670e geven ,das dan 30e extra !

Dan doe ik idd wat ik niet laten kan.
Als je uw gat verbrandt.....

Koen69
16 november 2007, 00:15
@Anjooh , ik zal vervoer zoeken tot bij jou maar ik moet jou dan alleen maar 640e nog want die 60e is al naar je gestort! is dat een deal dan?

Kkan een auto lenen zaterdag en kzal rond 12u aan station van gent zijn is dat ok? PM me je gsm nummer dan kunnen we morgen afspreken waar en hoe ok?

das_dan_kleer
16 november 2007, 00:16
@ Anjooh : niet rond de pot draaien, gewoon effe zeggen waar hij voor zou komen te staan

Anjooh
16 november 2007, 00:17
zaterdagmiddag om 12h station Gent voor 640 + 20 + 20 : 680

begin zelfs niet over het bedrag, dit staat zelfs niet ter discussie !

Koen69
16 november 2007, 00:18
wrm 20 en 20??? ik snap niet warm je extra 20e wilt vor de HD??? ik neem toch ALLES TERUG VOOR DE BEDRAG DAT IK JOUW GEVRAAGD heb???? dus 700e !!! en 60e staat al morgen op je rekening!!!

Koen69
16 november 2007, 00:19
Kkom naar jowu adres dat gaat sneller , en kwil dat je dat ddl op forum zet dat ik het ben komen brengen en dat je mooi je geld terug hebt!!

Anjooh
16 november 2007, 00:25
Het wordt dus het station van Gent (jij hoeft niet bij mij thuis te komen) en het wordt dus de 640 + 20 brandstof + 20 euro winst van die tweede HD die je niet verdient

wat die 20 euro betreft die ik extra vraag (dat is uw winst uit de verkoop van de tweede schijf) : ik gun ze je niet en ik weet niet als er een soort van donatiesyteem bestaat voor de mods (om een pint te pakken of zo) maar als dat bestaat mag men mij dat doorgeven, ik zal die er zeker opzetten want ik moet ze niet hebben aangezien ik ze dan niet eerlijk verdiend heb.
Maar jij nog minder !

Dan heeft niemand van ons 2 die 20 euro.

Koen69
16 november 2007, 00:32
ik heb ze niet verkocht aan 20e , ik heb ze geruild :) vraag maar aan koper !!! ik heb een Beamer van hem gekocht en moest hem 410e + die HD terwaarde van 50e omdat da het hoogste bod was... Bij jou was ik ook van de meeneemprijs afgegaan en bij hem dus ook.. dus NIX 20e extra.

Ik wil ze terug in de toestand zoals ze was dus met windows vista Engels erop zoals ik ze je toen verkocht heb ! En ook de doekje, de remote, de laadkabel en dat was het dan zeker?

En hou met de slijmen bij de mods.. 20e donatie... ik betaal jou gwn 660e en je laat zien dat er windows vista Engels opstaat zoals ik ze het aan jou gaf !! Want je zegt zelf dat windows opstartte en dus nu zal het ook moeten starten !

660e aan station van gent Zaterdag om 12u , gelieve me u gsm nummer te PM'en dan belk jouw voor ik vertrek zodat ik niet voor niets tot daarachter ga !

Ben nu slapen

Anjooh
16 november 2007, 00:46
het zal dus zijn met de onderdelen zoals beschreven, maar de Vista staat er niet op geïnstalleerd omdat uw leuke laptop steeds uitvalt tijdens de installatie, dus ik laat het aan u over om de install te doen.
het is je blijkbaar al eerder gelukt om verder te geraken dan mij !
natuurlijk krijg je de dvd erbij, alsook de lader enz....

verdere afhandeling via pm

@ Tarske / Art : kunnen jullie dit tijdelijk sluiten, ik meld jullie per PM zaterdagmiddag als het geld overgemaakt is.

Want ik ben het beu dat hij een toontje slaat alsof ik de persoon ben die hier de schuldige is.

Art
16 november 2007, 00:56
Thread word gesloten zodat koper/verkoper hier het op hun eigen gaan oplossen zonder tussenkomst van sommige hier.
Laat het ons weten hoe het hier afloopt.

tarske
17 november 2007, 12:51
Ik doe deze effe terug open op vraag van Anjooh omdat hij hier wil melden hoe het afgelopen is !
Dus bij deze kunnen zowel Anjooh als Koen69 nog effe replyen alvorens ik deze thread definitief sluit,dit lijkt me fair voor beide partijen.
(Ik wil dus enkel reacties zien van Anjooh en Koen69 )
Mvg

Anjooh
17 november 2007, 13:14
Thanks Tarske

Ik wil dus melden dat Koen69 hier net geweest is en mij volledig vergoed heeft, inclusief de brandstofkosten.
Ik heb hem alles teruggegeven wat van hem is.

Bij deze is de kous af wat de zaak betreft.
Ik voel mij serieus bedrogen, maar alles is achter de rug nu.
Eind goed, al goed.

Ik wil wel de mensen bedanken die mij geholpen hebben en de andere wijzen op het feit dat je best wacht om een mening te hebben tegen dat je beide versies gehoord hebt. Uiteindelijk was er maar 1 persoon die zich geëxcuseerd heef achteraf voor zijn eerdere uitlatingen. Bedankt daarvoor....

Grtz

Koen69
17 november 2007, 13:45
Bij deze wilk melden , dat Anjooh zijn geld en vergoeding voor brandstof heeft gehad en ik mn laptop trg heb:)

Ik heb wrs woensdag de factuur in mn handen en dan ga ik het laten maken door HP

Bye