PDA

Volledige versie bekijken : Reservering hotel.. Te vertrouwen?

Ruben182
12 november 2007, 19:08
Hoi,

Mijn moeder had via de flair een hotel gevonden waar ze geïnteresseerd in was.
Nu had ze hier een mailtje naar gestuurd en een mail terug gekregen, waarin ze de gegevens voor de visa-kaart vragen.
Is dit te vertrouwen?

Dit is het mailtje:

Bonjour,

I’m sorry but i don’t speak nederlands.

We still have room available from 07/02/08 to 08/02/08 (1 nights). The FLAIR rate is 60 euros per night for a double room.

If you are interested by this offer, please confirm by sending us a credit card number and its validity date, as a guarantee.

Don’t hesitate to contact us for further information.

Adrien

Speedy
12 november 2007, 19:15
Hoi,

Mijn moeder had via de flair een hotel gevonden waar ze geïnteresseerd in was.
Nu had ze hier een mailtje naar gestuurd en een mail terug gekregen, waarin ze de gegevens voor de visa-kaart vragen.
Is dit te vertrouwen?

Dit is het mailtje:

mm Kvind da toch maar raar ze... Eerst: Bonjour, dan int engels en dan "nederlands" :oink:
Zeg da je mss een voorschot wilt betalen via overschrijving, dan eens zien wat zijn reactie is.

Iconz
12 november 2007, 20:49
Niet doen imo,
doe wat speedy77 zegt.

gravendelver
12 november 2007, 21:23
Bel ze eens, dan weet je zeker dat je met het hotel te maken hebt. Ik zie er niet direct een gevaar in hoor, is vrij normaal bij een reservering...

Wover
12 november 2007, 21:29
VISA gegevens zijn inderdaad normaal bij een reservering, maar de professionaliteit van de email lijkt inderdaad wel beneden alle peil, dus ik zou eerst nog enkele mailtjes sturen om te toetsen met wat voor mensen je te maken hebt ;).

Ruben182
12 november 2007, 21:30
Jup ik had ook al gezegd dat ze eens moest bellen erheen.
Zal ze dat morgen eens laten doen :)

fromalk
12 november 2007, 22:29
is normaal dat ze voor creditcard gegevens vragen zover ik weet.

Dat is voor de no shows tegen te gaan, anders kan een hotel altijd volgeboekt zitten zonder dat er iemand komt opdagen :D

Nu voor het via mail te doen vind ik ook maar bizar

MVG Stijn

schep
12 november 2007, 23:24
idd als ge dan nie opdaagt kunnen ze zo toch het geld recupereren

en trouwens, als ge wordt opgelicht is het bij visa toch zeer gemakkelijk om je geld te recupereren, die willen hun reputatie niet op het spel zetten.

blackrabbit
12 november 2007, 23:45
Inderdaad heel normaal.
Welk hotel is het?

fromalk
13 november 2007, 12:18
ook even voor de duidelijkheid;

de kosten van de kamer worden dus niet (of slechts 50%) aangerekend op die kaart doorgaans, vraag dat best ook even na. Ik heb ook al schoon gestaan zo in Parijs dat bleek dat de kamer nog voor 50% diende betaald te worden waar ik dacht dat alles al op mijn visa was aangerekend :p

MVG Stijn

blackrabbit
13 november 2007, 13:52
ook even voor de duidelijkheid;

de kosten van de kamer worden dus niet (of slechts 50%) aangerekend op die kaart doorgaans, vraag dat best ook even na. Ik heb ook al schoon gestaan zo in Parijs dat bleek dat de kamer nog voor 50% diende betaald te worden waar ik dacht dat alles al op mijn visa was aangerekend :p

MVG Stijn

Even de FEITEN leveren:
hoeveel er wordt aangerekend op voorhand hangt van het hotel en de gekozen prijs af.

Geef je geen cc, dan zullen ze wellicht wel een reservering maken maar met een 4PM (doorgaans) cancellation policy. Maw: kom je na dat uur aan, is je kamer mogelijk aan iemand anders verkocht. Geef je een cc of andere garantie (bvb wire transfer), dan ben je zeker van je kamer.

Maw: kijk de voorwaarden na, maar als je zeker wil zijn van je kamer/reservering, geef dan sowieso een cc.

count3rkill3r
13 november 2007, 19:54
hotels en overschrijven k zou er ni zo mee beginnen

hebbe zelf al is me een paar maten een hotel gereserveerd voor me oudjaar in antwerpen
kwamen daaraan en ze wisten zogezegd van niks tss daar stonden we
een paar maand later kwam er een brief aan met de rekening van DAT hotel

ze konden toch ferm men kloten kussen ze
de pummels

BiZi
18 november 2007, 13:37
Ik werk voor 5 hotels in Antwerpen, persoonlijke gegevens opvragen via mail is normaal.

VISA gegevens worden meestal enkel ter krediet gebruikt. Moest de gast niet opdagen zonder te verwittigen, kan het hotel de kamerkost recupereren.
Bij check-in kan u het hotel altijd verwittigen liever cash te betalen ipv met credit card.

Betaling met overschrijving zou ik ook afraden (indien je over een visa beschikt). Het wordt heel zelden gebruikt + er kan serieuze verwarring ontstaan met de boekhouding.