PDA

Volledige versie bekijken : Cirque Du Soleil

Gromme
11 november 2007, 13:21
Ik ga nu voor de eerste keer naar Cirque Du Soleil - Varekai met de vriendin. Het lijkt me toch iets dat je moet gedaan hebben als je wat smaak voor cultuur hebt.

Zijn er al mensen gaan kijken en wat zijn de meningen?

Dillyracer
11 november 2007, 13:50
Ben woensdag gaan kijken en het was zeker de moeite waard, vooral de Russian Swings op het einde :)

Bose
11 november 2007, 14:35
Heb horen zeggen dat het echt wel de moeite was. Is alleen wel prijzig niet?

Gromme
19 november 2007, 19:18
Heb mijn ticketten in ieder geval binnen gekregen.

SpArdA
19 november 2007, 19:50
Worth every penny imo.
Prachtige muziek & sfeer, mooie & originele acts, alles geniaal uitgevoerd, ...
Je gaat je een ander mens voelen als je buitenkomt, trust me. :p

Ik zou de show graag nog een keer willen zien.

*FiReStOnE^-*
19 november 2007, 22:20
Met onze studentenclub kunnen we der voor 40€ naartoe, ben serieus aan't twijfelen om het te doen.

Ouders zijn al eens naar Alegria geweest van Cirque Du Soleil en zeiden echt dat het ongelofelijk was. Kans zit erin dat ik ook ga

SweetEmmaRose
19 november 2007, 22:31
Wij gaan deze donderdag :)

Tah_b00nz0r
19 november 2007, 22:37
wil ook graag gaan ma 70€ vind ik wel prijzig voor ne werkzoekende :p

men ouders zijn 2 weke terug geweest en twas de moeite zeide ze ja

SkateDivision
19 november 2007, 22:43
ik ben vorige week zondag geweest met de vriendin. Zéker de moeite waard! Het is idd iets wat je gezien moet hebben. De sfeer alleen al :)

Gromme
20 november 2007, 00:02
Tot nu toe hoor ik niets dan goeds hierover. Er moeten toch mensen zijn die een andere mening erop nahouden hé?

Bose
20 november 2007, 00:42
Tot nu toe hoor ik niets dan goeds hierover. Er moeten toch mensen zijn die een andere mening erop nahouden hé?

euh? wilde nu van iemand horen dat het schijt was ofzo?

Gromme
20 november 2007, 00:44
Nee, natuurlijk niet. Maar je zou al bijna denken dat het perfect is in wat het doet. Een film kan ook bvb. geen 10/10 scoren. Kritieken zijn er altijd en misschien is dat niet altijd slecht.

Ik kijk er in ieder geval wel naar uit natuurlijk.

Genius
20 november 2007, 19:57
Wel, ik ben ook gaan kijken. Maar vond Allegria dan toch dat ietsje beter. Waarom? Geen idee, thema sprak mij meer aan. En muziek vond ik dan weer veel beter.

Maar, ge zult u zeker en vast niet vervelen.

Cygnus-ß °|X1|°
25 november 2007, 13:25
ik vond dat zeer goed.

SweetEmmaRose
25 november 2007, 16:53
Donderdag geweest dus, was er nog nooit naartoe geweest. Maar twas zeker indrukwekkend en plezant. Het was iets minder dat er nen gigantisch fatzak voor mij ging zitten, zucht. Ook zaten we meer naar de rand toe, waardoor het effect van het opkomen van de personages minder was.
Als ik nog is zou gaan zou ik gewoon de duurste plaatsen deruit kiezen. Spijtig dak met cheapo's moest meegaan :)
De zang was echt indrukwekkend, kad eerst ni door dat het allemaal live was.
Zeker genoeg afwisseling tussen de acts, op geen enkel moment had ik de gedachte dat het nu wel genoeg was van 1 bepaald ding.
Geen spijt van :)

Sir.Killalot
25 november 2007, 18:21
Net de laatste 2 tickets voor deze vrijdag zien verdwijnen, bugger :(

nixie
27 november 2007, 16:15
Alegria was machtig...
ik droom er nog van

Savage
27 november 2007, 22:13
@topicstarter: dus moest ik het niet doen, heb ik minder begrip van cultuur? Gevaarlijk terrein lijkt me :)

Anyhow, ik las hier ergens het woord "cheapo's". Als ik op onderstaande link kijk, dan leid ik daaruit af dat de plaatsen die een beetje zicht op het geheel geven cat.1 of cat.2 zijn. Aan prijzen van 59 tot 69 euro (+ 5 euro weekendtoeslag) lijkt me dit niet bepaald een goedkoop grapje. Vermoedelijk zal de persoon in kwestie in een lagere categorie gezeten hebben, maar dan begint het nog aan 25 euro (met de leuke vermelding beperkt zicht). Ik bedoel maar: als je als student, zoals mezelf, iets dergelijks wil meemaken, dan betaal je jezelf blauw. 25 euro zonder eventueel een versnapering, voor een beperkt zicht (schandalig m.i.) vind ik meer dan genoeg voor enkele uurtjes vluchtig (in de zin van "niet tastbaar") entertainment. Zelfs als je als volwassene dit met enkele kinderen wil doen, ben je een hele hap uit je budget kwijt.

http://www.cirquedusoleil.com/CirqueDuSoleil/nl/showstickets/varekai/tickets/Antwerp_details.htm

Mij lijkt het vooral een sterke marketingtruk om het als iets unieks te verkopen, niet?

Gromme
27 november 2007, 22:38
@topicstarter: dus moest ik het niet doen, heb ik minder begrip van cultuur? Gevaarlijk terrein lijkt me :)

Mijn God. :wtf:

H3li0s
27 november 2007, 23:28
Ik ben dus die "cheapo". €38 is ni cheap en meer zou ik er ni aan gegeven hebben. Tis het extra geld ni persé waard (in functie van u zicht dan). Show was heel mooi maar herinner me percies toch da Allegria spectaculairder was. Maar kwas mr heel jong toen dus het kan puur aan de leeftijd gelegen hebben.

SweetEmmaRose
28 november 2007, 00:49
Ik ben dus die "cheapo". €38 is ni cheap en meer zou ik er ni aan gegeven hebben. Tis het extra geld ni persé waard (in functie van u zicht dan). Show was heel mooi maar herinner me percies toch da Allegria spectaculairder was. Maar kwas mr heel jong toen dus het kan puur aan de leeftijd gelegen hebben.

Maar mijn cheapo :hug:

Kunlun
29 november 2007, 00:01
Kom juist terug van Varekai :)

En ik moet zeggen, het was elke cent waard :) Prachtige acts, goede sfeer en mooie bijhorende muziek!

Ben ook naar Allegria en Quidam geweest en ben nog niet teleurgesteld geweest :D

Hop naar de volgende!

PineMangoes
30 november 2007, 13:06
Mijn mening over cirque de soleil wordt perfect samengevat door South Park (http://southpark.comedycentral.com/videos.jhtml?videoId=103427&episodeId=103573) :).