PDA

Volledige versie bekijken : Radioboeken, boeken in .mp3

PureFun
1 november 2007, 15:03
http://www.radioboeken.eu

Gratis te dlen 'boeken' van belgische/nederlandse auteurs voorgelezen in het nederlands. Eén boek duurt ongeveer 30 minuten. Verwacht natuurlijk niet de laatste harry potter in mp3. Vind het best interessant om vb tijdens het pendelen met openbaar vervoer naar te luisteren voor lezers die hoofdpijn krijgen van lezen in trein/bus.

Een selectie van de 40+ beschikbare boeken :

Anne Vegter
Odin slaapt
Anne Vegter, schrijfster van kinderboeken, gedichten en toneelstukken, doet in haar radioboek Odin slaapt het relaas van een jonge vrouw die zich zorgen maakt over de problematiek van opgroeien in een multiculturele stad, waarvoor Rotterdam model staat.

Tommy Wieringa
Complex A
Complex A is het Radioboek van Tomnmy Wieringa. Over de lotgevallen van een kleine zaakvoerder die in China wordt opgepakt en afgevoerd voor economische zwendel. Hij belandt in een onduidelijke, kafkaëske situatie.

Stefan Hertmans
Ster der Verlossing
Dichter, romancier en essayist Stefan Hertmans schreef Ster der Verlossing, een Radioboek waarin we naar het einde van de planeet worden gevoerd. Nu de dagen van onze aarde geteld zijn, reageert de massa met hysterie of gelatenheid. Sommigen zijn uitzinnig van angst, anderen feesten zich de dood in of beleven een laatste romance.

ironhorn
1 november 2007, 15:23
zelf luister ik ook wel eens naar boeken (audiobooks), maar dan eerder van de discworld reeks (hoewel daar blijkbaar iets mee scheelde) of world war z (die ik nu tevens ook in boekvorm gekocht heb)

voor lange ritten kan het handig zijn

Bubbling Zombie
1 november 2007, 16:08
ben al even geabbonneerd op de podcast -> check zeker de radioboek van Tommy Wieringa - Complex A , Saskia De Coster (ok, mijn grote liefde, maar kom, dat telt even niet mee) - Een krokodil aan de tong trekken, Oscar van den boogaerd - wij zijn allemaal astronauten, Tom Naegels - Arusha .

Maar de rest is ook wel ok :)

nonkel wulle
4 november 2007, 23:58
Mick Foley heeft zelf zijn boek ingesproken. Heerlijk om te luisteren!

weirdo
7 november 2007, 23:57
weet er iemand ook een site voor engelstalige boeken in audiobook vorm. Mag in het Engels bij voorkeur eig. En nog liever gratis bij voorkeur, dus vooral klassiekers.

Timmie
8 november 2007, 03:28
Net Wie dronk Hector Hernandez van Dimitri Verhulst geluisterd.

Leuk verhaal :)

Gromme
21 november 2007, 21:28
Hoe verkrijg je dan bvb. een audiobook van Harry Potter? Moet je dat ergens kopen?

En hoe is dat practisch gedaan? Verschillende stemmen etc...?

Timmie
21 november 2007, 22:39
Niet alle boeken zijn in audio versie verkrijgbaar he. Meestal zijn dat podcasts of gewoonweg cd's.

Gromme
21 november 2007, 23:59
Waar kan je een lijst daarvan vinden?

En podcasts waar staat dat eigenlijk precies voor?

Bubbling Zombie
22 november 2007, 23:25
http://www.boekencast.be/ (check vooral HELP)

Gromme
22 november 2007, 23:53
Bekeken.

Maar ik kan daar niet echt podcasts/boeken op vinden precies hé? In de zin van fantasieverhalen dan.

Gromme
23 november 2007, 00:07
http://www.the-leaky-cauldron.org/

Via deze site heb ik nu een paar podcasts kunnen downloaden.
Zo meteen in bed eens beluisteren, vroeger een paar afleveringen gevolgd maar al snel gemist.

Nu wel toevallig dat ik dat op die site had gevonden dus weet niet hoe je dat op een andere site kan vinden + deze bieden het gratis aan maar misschien via andere sites anders podcasts betalende zijn.

Bubbling Zombie
23 november 2007, 00:07
Bekeken.

Maar ik kan daar niet echt podcasts/boeken op vinden precies hé? In de zin van fantasieverhalen dan.

neen, maar daar stond het begrip podcast wel uitgelegd natuurlijk :)

Je moet maar eens googlen op audiobooks.

Adrn
25 november 2007, 21:14
weet iemand toevallig een goede site met gratis audioboeken (liefst non-ficie met bv geschiedenis/filosofie etc.)

Gromme
27 november 2007, 00:20
Zoek ook nog altijd een gratis audioboek (fantasy,...)