PDA

Volledige versie bekijken : Fietsen in de Pyreneeën

*FiReStOnE^-*
29 oktober 2007, 21:33
Hallo mede-forumgangers,

Vorig jaar heb ik hier net dezelfde vraag gesteld over fietsen in de Alpen, en heb daarop veel nuttige reply's gehad, dus vraag ik hier nog eens hetzelfde, maar dan gaat de vraag over de Pyreneeën.

Ben dus vorig jaar en twee jaar geleden in respectievelijk franse alpen en dolomieten gaan fietsen en ja.. verlengd wegens succes, volgend jaar zou ik graag met mijn maat naar de Pyreneeën gaan (ook de pyreneeëncols spreken nu eenmaal tot de verbeelding van elke wielerfan).

Er zijn er natuurlijk heel veel (denk maar aan de Tourmalet, Plateau de Beille, Luz Ardiden, Aubisque, Soulor, Peyresourde, Aspin, Hautacam) maar ik weet niet of het realistisch is om die allemaal te beklimmen.

We zouden ong 9 dagen fietsen (zoals vorig jaar) en we moeten ons geen zorge maken over conditie of ervaring, dat komt in orde. Vorig jaar hebben we 6 dagen gefietst met bagage (en oa cols als glandon, madeleine, colombière gedaan) en 4 dagen zonder (bv alpe d'huez en joux-plan).

Maar dit jaar zou ik graag een vaste verblijfcamping hebben (dus niet elke dag de tent afbreken en met de bagage rijden) aangezien dit heel wat tijd en moeite kost en natuurlijk met bagage is het enorm zwaar een col oprijden..

Heeft iemand ideetjes voor dorpkes? Ik had al gedacht aan Argelès-Gazost (richting Tourmalet, Aubisque, Luz Ardiden), iemand die hier nog voorstellen heeft?

Merci op voorhand,

Andreas:)