PDA

Volledige versie bekijken : Toshiba M10 met slechte sensor

Red_Alien
20 oktober 2007, 19:50
De sensor die de ventilator aanstuurt heeft het begeven en dit kan opgelost worden door een brugje te leggen, maar hier durf ik zelf niet aan beginnen.

Toshiba Satellite Pro M10
1.3ghz intel centrino
wireless/lan
512 mb ddr ram
40gb hd (nog geen jaar oud)
geforce 4 go
cd-rw/dvd
scherm met native resolutie van 1600*1200 !! (mss ideaal voor high res modproject)
XP - licentie
(aangekocht via signpost)

Indien er geen interesse is in het volledige toestel mag er op stukken geboden worden, voorkeur gaat natuurlijk naar iemand die het toestel wil repareren.

Gamer
20 oktober 2007, 19:52
Maar de laptop werkt nog ?
interesse, richtprijsje ?

Red_Alien
20 oktober 2007, 19:54
Ja, de laptop werkt nog perfect maar zonder die ventilator zou ik die niet starten, je ziet na een minuut dat de grafische chip warm komt.

Gamer
20 oktober 2007, 19:55
€ 100 ?
graag een richtprijs.

Red_Alien
20 oktober 2007, 19:59
Ik denk dat het toestel in stukken zal verkocht moeten worden... meeneem 200 voor het geheel.
ik zeg dit omdat ik liever geen klachten krijg achterna dat er geen leven meer in te krijgen is.

Gamer
21 oktober 2007, 01:11
Tja, welke sensor is kapot hé :)
Klaarblijkelijk is het de grafische kaart die fouten geeft, en niet de koeler.
Een grafisch kaartje kan perfect werken zonder koeler voor enige tijd.

Red_Alien
21 oktober 2007, 01:19
Ja, die werkt ook... voor enige tijd. Als er geen luchtverplaatsing is komt die te warm en zie je verkleuringen en na een tijdje artifacts.

(daarom mss best in stukken buitendoen hé :))

Fishie
21 oktober 2007, 01:31
Als het inderdaad de graca is kan dit eigenlijk makelijk verholpen worden.

De Geforce 4 go is een MXM module graca en kan dus relatief makelijk vervangen worden.

piotke
21 oktober 2007, 18:46
Die vga kan evengoed onboard ingebakken zijn. Lijkt me sterk dat ze zo'n budget kaartje als MXM gaan zetten op zo'n laptopke.

niettegenstaande, bod van 110 euro

Red_Alien
21 oktober 2007, 20:05
vga kan vervangen worden.

Hier halen ze er zo eentje uit.
http://www.irisvista.com/tech/laptops/Toshiba-Satellite-Pro-M10/replace-laptop-motherboard-3.htm stap 25

110€ vind ik zeer weinig

lollerdelol
22 oktober 2007, 20:28
150? ^^ das al wel redelijk veel voor zeg maar een defecte laptop

Red_Alien
22 oktober 2007, 20:40
ik ben wat aan het rondkijken om iets te doen met dat scherm, dus mocht iemand interesse hebben in het moederbord, cpu, ram, wifi, hd voor een car-pc ofzo dan zou die voorkeur krijgen. 150 is te weinig voor het geheel sorry.

benwake
23 oktober 2007, 00:02
de graka is niet onboard, blijkbaar geen problemen met de graka zelf maar met de ventilator die eropzit.
Die draait niet meer, daardoor wordt de kaart warm en geeft hij artifacts.
Moest hij degelijk gekoeld worden zou hij geen problemen geven...
http://users.skynet.be/benwake/uhu.jpg

Dat heb ik ervan verstaan, zit ik juist ?

Als dat zo is, wil ik tot Roeselare komen, ff testen en evt kopen aan 200€

Laat je me snel iets weten, kben morgen ietske dichter bij u dus zou het morgen al willen doen ...

Grtz

piotke
23 oktober 2007, 10:50
Ik weet niet of jullie het beseffen, maar als deze kaart artifacts geeft ben je wel gekloot eh. De koeler is enkel voor de cpu. ok, die zal wel wat warmte uit de laptop weghalen, maar heus niet genoeg om de vga te koelen.

In dit geval wijzen artifacts om beschadigde of corrupte core/ram va nde VGA kaart.

benwake
23 oktober 2007, 10:56
Ik weet niet of jullie het beseffen, maar als deze kaart artifacts geeft ben je wel gekloot eh. De koeler is enkel voor de cpu. ok, die zal wel wat warmte uit de laptop weghalen, maar heus niet genoeg om de vga te koelen.

In dit geval wijzen artifacts om beschadigde of corrupte core/ram va nde VGA kaart.

als hij opstart zoals het moet, zonder artifacts etc maar enkel na een tijdje artifact geeft door te warmte... (wat eignl kan want ventilator draait niet)
Die warmte moet juist getest worden dmv progje/externe windows/tempmeter

Gamer
23 oktober 2007, 15:00
hoh, toen ik de eerste grafisch kaart verving van mijn inspiron was ik vergeten de koeler terug aan te sluiten, en ik kon een half uurtje gamen voor ik de melding kreeg dat mijn GPU te heet werd.
Een 7800GO GTX geeft wel wat meer warmte af dan een 440MX denk ik.
In windows mag noch de cpu noch de GPU melding geven van hitte, omdat deze niet kan gegenereerd worden zonder belasting.
Mijn idee is de GPU defect en niet de koeler.

benwake
23 oktober 2007, 15:14
hoh, toen ik de eerste grafisch kaart verving van mijn inspiron was ik vergeten de koeler terug aan te sluiten, en ik kon een half uurtje gamen voor ik de melding kreeg dat mijn GPU te heet werd.
Een 7800GO GTX geeft wel wat meer warmte af dan een 440MX denk ik.
In windows mag noch de cpu noch de GPU melding geven van hitte, omdat deze niet kan gegenereerd worden zonder belasting.
Mijn idee is de GPU defect en niet de koeler.

tgrootste probleem voor mij is dat ie ver woont, anders had ik wel willen testen en dan wisten we het meteen
ik denk dat ik ga moeten afhaken, ik geraak nooit tot in Roeselare :/

successor
23 oktober 2007, 15:15
een 4200 wordt redelijk warm , en jouw 7800GO heeft een koeler die een heel stuk groter is dan er op die 4200 steekt.

ik denk dat je alleen kan zien of dat het geheel werkt als je de laptop zelf in je handen zou hebben. de kaart kan kapot zijn, maar ze kan ook veel te warm worden, het is allemaal gevoelig aan interpretatie van je fouten die je krijgt.

Gamer
23 oktober 2007, 16:57
Als een koeler geen warmte kan afgeven in een lapop (waar hij al niet al te groot is) speelt dit geen rol.

piotke
23 oktober 2007, 17:16
Overigens, deze vga is aan passief geval, dus hogere temps zouden niets mogen uitmaken.
Verder zorgt de cpu koeler zo goed als voornamelijk voor de koeling van de cpu en niet van de omgeing, geen airflow in zo'n bakje. Dus lijkt me dat de core of ram toch corrupt te zijn :)
Nu, bodje van 175 euro :)

successor
23 oktober 2007, 17:18
mja ik ken nog iemand met een FX5700 of 5500 , da weet ik ni zeker op een MXM kaartje , als er iemand interesse heeft kan hij mij PMen voor die mens zn mailadres.

Red_Alien
23 oktober 2007, 18:56
niemand interesse in het systeem zonder het scherm?

Gamer
24 oktober 2007, 13:52
Niet echt, wat ben je met een laptop zonder scherm ?

bikkerss
28 oktober 2007, 23:48
pm send