PDA

Volledige versie bekijken : Klassiekers gezocht

Licargon
18 oktober 2007, 21:54
We moeten voort school 4 romans lezen vant jaar, mijnen eerste was al meteen Schuld en Boete van FM Dostojewski, en aangezien ik nog meer klassiekers wil lezen en nie echt in die wereld thuis ben: Suggesties? Boeken die iets of wa spannend zijn krijgen de voorkeur natuurlijk ;)

potte
18 oktober 2007, 22:17
De avonden - Gerard Reve
Veel van de boeken van Harry Mulisch
De Bijbel
Er zijn zoveel klassiekers ....

Tweak37
18 oktober 2007, 22:20
Het proces van Kafka. Klassieker met een vreemd soort spanning zal ik maar zeggen.
Honderd jaar eenzaamheid van Marquez.
Of nederlandstalig: De ontdekking van de hemel van Mulisch.

Zo maar eventjes 3 OERklassiekers! :D

moehaa!
19 oktober 2007, 00:05
-Animal Farm of 1984 van George Orwel
1984 heeft naast zijn bekende aanklacht en moraal ook nog een spannend verhaal met een heel goed einde.

-De leeuw van Vlaanderen

-Max Havelaer

-Lord of the Flies van Golding

etc...

Er zijn er zoveel

Feignasse
19 oktober 2007, 00:20
Moeten het per se klassiekers zijn? Want tbh vind ik dat een slechte reden om een boek te lezen. Neem nu Max Havelaar, inderdaad een klassieker met relevantie, maar imo amper te lezen. Idem met bvb Heart of Darkness van Conrad.

Om maar te zeggen dat er dus ook een hoop (meer) hedendaagse literatuur de moeite waard is. Momenteel ben ik bvb aan het lezen in "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa, en het bevalt me uitstekend. Andere suggesties: Arnon Grunberg (Blauwe Maandagen, De Asielzoeker, Tirza ...), AFTh van der Heijden (Vallende ouders, Advocaat van de hanen, ...), Michel Houellebecq (Elementaire deeltjes, Mogelijkheid van een eiland - al zijn die natuurlijk beter in het Frans), Jeroen Brouwers (Geheime Kamers, Zomervlucht, Bezonken rood), enz enz.

moehaa!
19 oktober 2007, 00:55
Moeten het per se klassiekers zijn? Want tbh vind ik dat een slechte reden om een boek te lezen. Neem nu Max Havelaar, inderdaad een klassieker met relevantie, maar imo amper te lezen. Idem met bvb Heart of Darkness van Conrad.

Om maar te zeggen dat er dus ook een hoop (meer) hedendaagse literatuur de moeite waard is. Momenteel ben ik bvb aan het lezen in "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa, en het bevalt me uitstekend. Andere suggesties: Arnon Grunberg (Blauwe Maandagen, De Asielzoeker, Tirza ...), AFTh van der Heijden (Vallende ouders, Advocaat van de hanen, ...), Michel Houellebecq (Elementaire deeltjes, Mogelijkheid van een eiland - al zijn die natuurlijk beter in het Frans), Jeroen Brouwers (Geheime Kamers, Zomervlucht, Bezonken rood), enz enz.

Dat is zeker waar voor verscheidene boeken, maar sommigen zijn zelfs nu nog goed leesbaar en zelfs gewoon erg goed.

-etienne-
19 oktober 2007, 12:31
- het verdriet van Belgie
- Catch 22

Arifiene
19 oktober 2007, 22:21
De duivelsverzen -Rushdie...

Boris Barowski
20 oktober 2007, 02:18
de ontdekking van de hemel door mullisch kan ik alleen maar aanraden
volgende da ik ga lezen is tirza, van grunberg

Raukaris