PDA

Volledige versie bekijken : TK: notebook memory DDR2 2gb (667 Mhz) = één latje!!! & 1 GB (667 Mhz) tevens 1 latje

Powerbookg4
16 oktober 2007, 21:17
Hallo,

Ik wou mijn dell XPS upgraden, hiervoor had een een setje van 4 GB gekocht... Maar mijn dell is blijkbaar beperkt en ziet maximaal 3,25 GB... Ligt dus aan mijn notebook en niet aan het geheugen!

Dus bied ik het volgende aan:

- één latje van 2 GB DDR2 PC 5300, 667 mhz. Dit latje is een keer uit de verpakking geweest en een keer opgestart en na 3 minuten weer uitgezet. (geheugen komt via apple winkel en is levenslange garantie op). werkt 100% zeker in apple ;)

- één latje van 1 GB met dezelfde specs. Dit latje komt uit mijn XPS en is ongeveer 11 maanden oud, maar is niets mis mee.

Vraagprijzen:

- 2 GB: 110 euro (verzend ik liefst niet... is tamelijk duur geheugen!)
- 1 GB: 35 euro (inclu eventuele verzending)

Latjes kunnen hier getest worden voor je ze koopt... Werken ze niet in je laptop even goede vrienden ;)

P.S. iemand van mijn vriendenkring is geïnteresseerd in de 2 latjes, maar staat nog niet vast.

Merken van de latjes:

- 2 GB = Micron (origineel apple)
- 1 GB = Nanya (origineel dell)

Powerbookg4
16 oktober 2007, 21:44
Ik wil ook 2 latjes van 2 GB verkopen maar dan tegen een goede prijs...

Foto's op aanvraag!

vinnieman
16 oktober 2007, 21:59
OT: "Maar mijn dell is blijkbaar beperkt en ziet maximaal 3,25 GB" => ligt aan je OS, niet aan je laptop...

Powerbookg4
16 oktober 2007, 22:43
Daar zeg je wel iets... indien dat zo is hou ik het latje... Indien niet hou ik het bij...

Powerbookg4
16 oktober 2007, 23:07
even rondgesuft en juist het tweede latje er nog eens ingestoken.

Bios zegt:

4096 mb memory installed
3327 MB memory available

Dus mijn chipset van mijn laptop kan dit maximum aan...

Daarom heb ik er nu een latje van 1 GB in zitten en eentje van 2 gb...

Wie intresse moest hebben voor de 2 van 2 GB is ook mogelijk mits deftig bod dan...

Micron is kwalitatief vergelijkbaar met kingston en geeft ook levenslange garantie... Dit geheugen is niet vergelijkbaar met cheap memory!

Op onderstaande link vind je de advertentie op 2dehands + foto's:

http://www.2dehands.be/2gb-so-dimm-ddr2-667mhz-29395351.html

Ik ga dus mij 6 gb ram als volgt verkopen:

- een setje van 2 x 1 gb
- een steje van 2 x 2 gb
- één latje van 1 gb en ééntje van 2 gb (appart ook mogelijk maar dan moet de 2 GB eerst weg zijn)

Powerbookg4
17 oktober 2007, 14:06
Even een update en hierbij ook een uuup :)

Ik heb besloten om waarschijnlijk alleen de 2 latjes van 1 gb te verkopen.
Ik wil niet te veel verlies maken op mijn dure upgrade... en als ik in de snelle toekomst nog een laptop moest kopen, kan ik het nog steeds gebruiken...

Dus prijs voor de 2 latjes van 1 GB = 75 euro

Nanya stond op de 6de plaats van de top 10 geheugenproducenten eind 2005. En geeft bijgevolg ook levenslange garantie op hun geheugen...

Senti
17 oktober 2007, 15:36
Hey,

Ik heb interesse in 1 of 2 latjes....
bod 2 latjes 50 €..... wat denk je ?
laat iets weten via mail op paul (a) burnhout.be

thnx

crashbe
17 oktober 2007, 16:26
bod van 55€incl op de 2x1GB
Indien het werkt op een iMac c2d

Powerbookg4
17 oktober 2007, 16:53
Imac weet ik niet 100 % zeker, afhankelijk van welk model... Alu of wit...

Ik ga het nog even open staan. Liefst had ik er 75 voor gehad maar we zien nog wel ;)

Foto's

http://www.kapaza.be/detail/popup.cfm?6926332.jpg
http://www.kapaza.be/detail/popup.cfm?6926332_2.jpg

Bod van 35 euro op een latje via intermactivity!

Powerbookg4
17 oktober 2007, 21:41
even een uuup.

Ik ben weer van gedacht veranderd... 1 latje van 1 gb is zo goed als verkocht voor 35 euro. Op notbookforums hebben ze gezegd dat het snelheidsverlies van niet dual channel zo goed als nihil is... Amper 1% en dat je dat in de praktijd niet voelt.

Hierbij heb ik dan nog 1 latje van 2 gb in de aanbieding... Bieden maar zou ik zeggen... Maar met 95 euro zou ik wel vrede kunnen nemen.

Ik ga 3 GB in mijn laptop houden omdat zo'n dell maar HARDWARE matig 3,25 gb ondersteunt, dit heeft niets te maken met het besturingssysteem... Dit kan je best even opzoeken, indien je het niet gelooft ;) Wel oppassen dat je niet met hetzelfde probleem zit...

BeePke
18 oktober 2007, 15:18
Heb je een TurboCache-graka, misschien gebruikt die wel de resterende 0,75Gb?

Powerbookg4
18 oktober 2007, 15:33
Nee, een 7900 gs met 256 mb vast... Kan wel geheugen in beslag nemen d.m.v. nieuwe drivers maar dat is het niet...

even een paar citaten:
"It can address a total of 32bits of address space (4GB)... but all the devices in the system must also be mapped into that same 32bit address space... so that's why you can only use ~3.25Gig of ram (the system needs to be able to see the video card ram among other things).

the 965pm chipset supports 36 bits of addressing, so all 4gig of ram can be addressed while leaving plenty of space to map all the rest of the system components. (36 bits is enough for ~65 billion addresses rather than only 4 billion)

Note however, that this does not imply that the 965pm can address 64Gig of ram, it's still limited to supporting 4GB because it can only address 1Gbx16rowsx2DIMMS=4GB per the limitations of the memory controller (not the chipset proper).

This is admittedly information very difficult to glean from the intel datasheets...

Hope tat explanation helps"

"ah this is bullshit, you would assume since dell sell the system with 2x2g, and their specs say it supports total 4g, the ****ing chipset would indeed support it. how ****ing lame.

So the only answer if you want a laptop to support 4g is move to santarosa and onwards.

/pissed."

Powerbookg4
18 oktober 2007, 17:00
Boden momenteel:

2 keer 35 euro op de latjes van 1 GB. Dus het ziet er naar uit dat ik de 4 gb in mijn laptop ga late zitten... Ik heb toch dell even gemaild... Zien wat ze mij te vertellen hebben!

kibo
18 oktober 2007, 18:37
Thread gesloten op aanvraag,
verkoper gaat zich verder informeren bij Dell.
(mss in het vervolg eerst informeren en dan verkopen)