PDA

Volledige versie bekijken : Vervoer België-Val Thorens

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 11:36
Hey,

Wij zouden in de krokusvakantie naar Val Thorens willen gaan. We gaan wss via halloween.be een reis boeken met een groep van ong 20 man en die bus vertrekt de vrijdagvond. Maar wij zijn met 4 of 5 man die als enige de zaterdagochtend nog een examen hebben, en dus kunne we nie mee met die bus.

We hebben al gekeken voor treinen, en in principe is dit mogelijk, probleem is echter dat we dan de zondag moeten vertrekken rond de middag en dat we daar pas 's avonds aankomen en das dus eigelijk een verloren dag.

Ideaal zou zijn dat we de zaterdagavond nog met een bus die niet helemaal vol zit meekunnen die ons dan afzet in Valtho. Kheb al wa gezocht op internet maar voorlopig vind ik ni echt veel..

Is er iemand die hier ne goeie site weet, want de meeste organisaties geven enkel volledige paketten (dus met hotel enz) en geen busritten apart..

Met de auto mogen we niet gaan aangezien mijn ouders dat niet willen :p

Greetz

LeSec
16 oktober 2007, 14:42
Probeer toch nog eens te zagen bij uw ouders of je niet met de wagen mag...
Hoe lang heb je je rijbewijs al?

Meestal liggen de wegen er vrij goed bij, vorig jaar lagen ze er zelfs onberispelijk bij..
Kmocht toen ook nog niet omdat ik nog maar half jaar rijbewijs had, maar achteraf bekeken was dat echt geen probleem geweest, au contraire. Volgende keer rij ik met de wagen, tis en blijft het makkelijkste om er te geraken imo en goedkoper dan die schandalig dure nachttreinen en al :s

Wover
16 oktober 2007, 14:44
Treinen zijn inderdaad geen optie, want die vertrekken ook altijd vrijdagavond of zaterdagochtend. De dienstregeling van de "Bergland Express" van www.ttconline.nl is wel nog altijd niet bekend, maar dat zal waarschijnlijk ook wel vrijdag of zaterdagochtend zijn.

Dan heb ik eens gekeken om een combinatie vliegtuig + trein. Met ryanair kan je tot Grenoble geraken, en van daaruit is het nog 2 uurtjes met de trein.

Vertrek van de vlucht 's zaterdags om 15.30, aankomst 17.05 en voor de terugkomst is het zaterdag om 17.30, aankomst in charleroi 19.05.

Prijs van de vlucht zal incl kosten waarschijnlijk rond de €70-€80 per persoon liggen, maar dat hangt af van welke datum jullie gaan natuurlijk ;).

Prijs van de treinen ken ik ook niet, maar de dienstregelingen kan je opzoeken op http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn? of http://www.voyages-sncf.com/ .

Grtz!

Wover
16 oktober 2007, 14:45
tis en blijft het makkelijkste om er te geraken imo en goedkoper dan die schandalig dure nachttreinen en al :s

Ik geloof dat de prijs voor een ticket heen- en terug voor de treski rond de €100 ligt. Met de auto zal het al snel oplopen tot €200 ;).

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 15:07
heb mijn rijbewijs pas een maand, maar ik zou niet rijden, maar een vriend van mij die zijn rijbewijs twee maanden heeft.. mijn ouders zeggen dat het toch nog een TE grote verantwoordelijkheid is om met 4/5 man in de auto te vertrekken.. nog een argument van hen: we hebben de zaterdagmorgen ons laatste examen en dus denk ik da we nogal vermoeid gaan zijn

denk ni dak me den auto ga mogen gaan..

idd, die nachttrein is ook de vrijdagavond dat die vertrekt dus geen optie :s en de thalys vertrekt zaterdagmorgen dus das ook wel kut

vliegtuig is misschien een optie, maar kheb al gekeken en voor de heenvlucht zou dit misschien uitkomen (half 4 de vlucht, 5u toekomen, pakt dan nog 2 uurtjes trein en zijn er dan nog bussen naar Valtho? denk het niet), da betekent dus da we in de loop van zondagmiddag toekomen en da we nog ne nacht in moutiers moeten overnachten.. en zeker voor de terugvlucht er is enkel nen terugvlucht op zaterdag 9 februari en die vlucht is om half 6 wa betekent da we de zaterdag nie meer kunnen skiën

dus een bus zou nog altijd ideaal zijn, da moe toch mogelijk zijn.. niet alle maatschappijen hun bussen naar Val thorens zitten toch vol en er zijn toch massas bussen die de zaterdagavond vertrekken?

Misschien es naar een reisbureau gaan?

PapaGanz
16 oktober 2007, 15:20
Ga je iemand die 2 maand zijn rijbewijs heeft (dus 2 maand Belgische rijervaring) de Alpen laten oprijden?

psyko-monchske
16 oktober 2007, 15:23
idd, vorig jaar daar geweest en kmoet zeggen, ik zou er niet graag rijden hoor

Wover
16 oktober 2007, 15:52
Ga je iemand die 2 maand zijn rijbewijs heeft (dus 2 maand Belgische rijervaring) de Alpen laten oprijden?

Dat lijkt me ook wel absoluut af te raden, tenzij je al minstens 10 000km hebt gereden ofzo, je denkt als je je rijbewijs hebt dat je fantastisch kan rijden, maar na een paar maanden merk je al dat je eigenlijk nog veel fouten maakte toen je pas reed...

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 16:01
awel ja, ikzelf zou het wel vertrouwen aangezien die gast eigenlijk al een jaar rijdt (waarvan dus nog maar 2 maanden alleen) en in mijn ogen rijdt die zeer goed.. maarja mss benk daarin wa naïef en hebben mijn ouders gelijk..

maar tgaat toch ni mogen van hun en dus zoek ik nog altijd naar oplossingen: heb al verschillende touroperators gemaild en hopelijk komt er iets uit de bus:s

PapaGanz
16 oktober 2007, 17:03
Kerel, een berg oprijden is totaal iets anders dan op de autostrade rijden hoor :)

Artic*
16 oktober 2007, 18:46
Wat je ook eens kan doen is kijken naar andere organisaties die reizen organiseren naar Val Thorens en vragen of er nog plaatsen vrij zijn in de bus. Mss eens bij skikot horen.

ShadesOfJae
16 oktober 2007, 18:49
Wat je ook eens kan doen is kijken naar andere organisaties die reizen organiseren naar Val Thorens en vragen of er nog plaatsen vrij zijn in de bus. Mss eens bij skikot horen.

Dat is nu net zijn plan, denk ik :p

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 18:54
yep, heb al mail naar verschillende organisaties gestuurd (oa skikot) maar wss kunnen die pas erges in januari zeggen of ze nog plaats hebben.. dusja kzou graag iets meer zekerheid hebben he :p

Wover
16 oktober 2007, 21:18
Je kan ook altijd aan je prof/docent vragen om je examen vroeger/later te doen ;).

Of gaat het om middelbare studies? (=> die hebben toch geen examens zaterdags)

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 21:46
Nee tgaat inderdaad om uniefstudies maar we zijn met 700 in ons richting en das denk ik onmogelijk om da te verleggen aangezien iedereen da op't zelfde moment heeft!

denkimi
16 oktober 2007, 22:47
ik zou zelf rijden moest ik u zijn. de enige manier om goed te leren rijden is door in moeilijke situaties te rijden. er zal toch ooit een eerste keer moeten zijn dat ge in de bergen rijdt.

desnoods halverwege (of na een aantal kilometer) eens afwisselen van bestuurder zodat ge fris blijft

*FiReStOnE^-*
16 oktober 2007, 22:50
is net het probleem, mag niet van mijn/onze ouders.. :(

Wover
16 oktober 2007, 23:18
Nee tgaat inderdaad om uniefstudies maar we zijn met 700 in ons richting en das denk ik onmogelijk om da te verleggen aangezien iedereen da op't zelfde moment heeft!

Bwa, ne maat van mij heeft vorig jaar in Leuven een examen laten verzetten voor alleen hem, en hij deed biomedische ;).

PapaGanz
16 oktober 2007, 23:21
Reizen zijn wel geen geldige redenen hoor :p

Japser
17 oktober 2007, 14:49
Kerel, een berg oprijden is totaal iets anders dan op de autostrade rijden hoor :)

groot gelijk
als ge da elk jaar ziet me die bussen op den berg..
Ik zou het zeker ni graag doen

Artic*
17 oktober 2007, 16:37
Als ge echt niks vind vraagt of ze het ni zien zitten om u te brengen :D dan zen ze zeker da ge goed aankomt.

*FiReStOnE^-*
17 oktober 2007, 17:59
hahah :p denk et ni :)

mijn vader eeft keer zitte bellen met bepaalde autobusbedrijven en die zeggen dat zo goed als alle bussen vertrekken op vrijdagavond.. en dat we wss geen bus gaan vinden

wa er dan wel een optie is, is om half 3 den tgv nemen vanuit brussel naar lyon en vanuit lyon naar moutiers met den gewone trein, dan zijn we rond 10 in moutiers. dan zullen der wel geen busse meer naar boven rijden en overnachtn we daar een nachtje en nemen we 's morgens den eersten bus naar boven en alst meezit kunne we tegen zondagmiddag op de latten staan!

Wover
18 oktober 2007, 00:06
hahah :p denk et ni :)

mijn vader eeft keer zitte bellen met bepaalde autobusbedrijven en die zeggen dat zo goed als alle bussen vertrekken op vrijdagavond.. en dat we wss geen bus gaan vinden

wa er dan wel een optie is, is om half 3 den tgv nemen vanuit brussel naar lyon en vanuit lyon naar moutiers met den gewone trein, dan zijn we rond 10 in moutiers. dan zullen der wel geen busse meer naar boven rijden en overnachtn we daar een nachtje en nemen we 's morgens den eersten bus naar boven en alst meezit kunne we tegen zondagmiddag op de latten staan!

Dat gaat u wel veel geld kosten. Een gewoon biljet voor een TGV van zo'n lange duur kan wel heel duur uitvallen. Die nachttreinen zijn zo goedkoop omdat ze redelijk traag zijn en redelijk weinig comfort bieden, maar met de TGV ben je in 3-4u in Zuid-Frankrijk met hoog comfort ;). Ik geloof dat het goedkoopste biljet €63.5 enkele reis kost, maar je moet maar eens op de NMBS website zien, daar staan brochures van TGV Zuid-Frankrijk.

psyko-monchske
18 oktober 2007, 09:38
ik weet dat skikot vorig jaar zaterdag een bus inlaste voor de personen die zaterdag nog examens hadden... weet niet of dat dit jaar ook zo zal zijn

*FiReStOnE^-*
18 oktober 2007, 13:55
@Woverke, idd, heb eens uitgerekend en dat zou op 75€ komen om die zaterdag in moutiers te graken (dan hebben we nog geen vervoer naar valthorens zelf). Maar omdat mijn ouders de situatie begrijpen en omdat ze zeker willen dak ni me den auto ga willen ze da betalen.
#psyko-monchske: heb al gemaild naar skikot en die zeiden dat er bij hen geen bussen reden de zaterdag :(

psyko-monchske
18 oktober 2007, 14:01
@Woverke, idd, heb eens uitgerekend en dat zou op 75€ komen om die zaterdag in moutiers te graken (dan hebben we nog geen vervoer naar valthorens zelf). Maar omdat mijn ouders de situatie begrijpen en omdat ze zeker willen dak ni me den auto ga willen ze da betalen.
#psyko-monchske: heb al gemaild naar skikot en die zeiden dat er bij hen geen bussen reden de zaterdag :(

mja, raar, vorig jaar was ik via het vrg met skikot naar daar gegaan, en kon je of vrijdag of zaterdag vertrekken.