PDA

Volledige versie bekijken : huwelijksreisje

TitaTovenaartje
15 oktober 2007, 16:42
Hallo

17 mei ga ik trouwen :hug:
Aangezien we ook pas een lening zijn aangegaan voor ons app, is ons budget beperkt.
Maar toch zouden we iets willen doen. Hoeft niet speciaal buitenland te zijn.
We hadden al ingedachte van een hotelletje te huren met sauna (thermea 2000).
Maar ik ga liever op verlof.

Is het te doen in mei kwa prijzen voor een weekje zuiden (griekenland, spanje,...)?
Geen speciaal land alla jamaica, thailand,domenicaanse,...

gr wij

Defees
15 oktober 2007, 17:34
canarische eilanden?

w00tw00t
15 oktober 2007, 17:52
Macedonie. Mooie stranden en niet zo duur

DJDM
15 oktober 2007, 18:14
Proficiat ! Wij zijn dit jaar op 25 mei getrouwd :)

Wij hebben +- hetzelfde gehad. Wij zijn aan't bouwen dus veel kosten en door mijn werk kon ik in die periode maar max 1 weekje vakantie krijgen.

Hangt der natuurlijk van af welk soort vakanties ge graag doet, wij zijn toen een week naar Normandië / Bretagne geweest. Een echte aanrader. Heel mooi, romantisch en veeeeeel te zien. Wel aan te raden om me de wagen te gaan zodat ge daar ook ewa kunt rondcruisen :)

Succes! :-)

Vantham
16 oktober 2007, 12:31
normandië en de loire vallei zijn zeker de moeite als je het wat budgettair wil houden. wij hebben dat gedaan met een tent (géén huwelijksreis, die was naar mexico en zwaar de moeite) en de campings vallen in die streek over het algemeen mee. de prijzen van hotels of chambres d'hotes ken ik niet

wij hebben zo alle grote kastelen in de L vallei bezocht en dat was leuk, enkele grotten bezocht en daar wijn gekocht

Bigbuddha
16 oktober 2007, 16:32
Loire vallei heb ik ditjaar ook gedaan. Valt mee, maar meer als wijn en chateaux is het ook niet. En goedkoop vond ik dat zeker niet. Frankrijk is zowiezo niet van de goedkoopste en die chateaux al zeker niet. De wijn dan weer wel ;)

Ik zou een lange citytrip doen naar Lissabon bv. Leuke, gezellige, relaxe stad. Ook veel goedkopen in vergelijking met barcelona, madrid, parijs, ...

moehaa!
16 oktober 2007, 18:02
normandië en de loire vallei zijn zeker de moeite als je het wat budgettair wil houden. wij hebben dat gedaan met een tent (géén huwelijksreis, die was naar mexico en zwaar de moeite) en de campings vallen in die streek over het algemeen mee. de prijzen van hotels of chambres d'hotes ken ik niet

wij hebben zo alle grote kastelen in de L vallei bezocht en dat was leuk, enkele grotten bezocht en daar wijn gekocht

Ik denk niet dat een camping iets iets is om huwelijksnachten op te vieren:)

TitaTovenaartje
16 oktober 2007, 18:47
Camping zou niet veel uitmaken. Maar op huwelijksreis mag het net ietsje meer zijn he ;)
Normandie wil ik nu nog niet doen. Ik wil gaan op de 70jarige leeftijd van D-day.

Lissabon ga ik zeker eens checken.
Merci voor de resons

|nfected
16 oktober 2007, 19:11
Wat is uw budget ongeveer? En lissabon zou ik niet aanraden, al paar keren geweest en ik kan het niemand aanraden. Ook trouwens veel kans dat ge overvallen wordt :)

3 keren geweest, 2 keren voor het werk en de 1ste keer voor citytrip. En de 1ste en derde keer ben ik overvallen geweest. 1maal op klaarlichte dag en 1 maal in de vooravond, dus ze zijn niet zo bang. Mijn nicht heeft daar haar zomervakantie doorgebracht en zij is ook overvallen geweest :)

Dus als ge daar gaat stappen niet teveel in uw portefeuille steken :)

Wat heb je het liefst van vakantie? Zon, aktief, citytrip?

PapaGanz
16 oktober 2007, 19:33
Lissabon is super om uit te gaan voor een paar dagen ofzo :).
Een vriend van mij is daar ook overvallen, maar hij zat dan ook in een steegje waar er toevallig een grote negerbende passeerde :p
(We hebben wel alles terug gekregen en ff later zaten die negers in een combi ;))

d2itemnet
16 oktober 2007, 20:14
Barcelona is ook leuk hoor, leuk hotelletje en niet zo duur is Tryp apollo

kisthechef
16 oktober 2007, 22:36
Porto > Lissabon, trouwens.

Veel mooier, interessanter, veiliger, ...
Goedkoper ook wss, al weet 'k dat niet zo goed (toen ik er was was het nog met m'n ouders op reis).

pieta
22 oktober 2007, 13:26
mijn zus is een pâar geleden ook getrouwd, en is toen naar zweden gegaan, zij waren ook aant bouwen dus zijn ook nei 'voluit' gegaan.

zij kwamen aan in een huisje naast een rivier, en daar moest ge vb om de 2dagen met een bootje roeien naar het volgende huisje enz... leek me ehct wel sjiek om te doen...

TitaTovenaartje
22 oktober 2007, 15:59
heb je daar niet meer info over?

Asserti
22 oktober 2007, 18:29
thermae 2000 is fijn. Ben er in september 2 dagen geweest met vriendin

Dakantochnie
22 oktober 2007, 19:19
Ik zou naar Parijs gaan. Niet te ver, niet te duur, prachtige (romantische) stad en heerlijk qua sfeer zowel overdag als 's nachts.

ComputerVISTA
23 oktober 2007, 02:26
Ik zou naar Parijs gaan. Niet te ver, niet te duur, prachtige (romantische) stad en heerlijk qua sfeer zowel overdag als 's nachts.

Just spijtig dat het er zo nen doordrongen urinegeur heeft, dat is wel in elke grootstad maar daar viel het me laatst toch enorm op.

Voor de rest zou ik ook Parijs kiezen, en 't is nie ver :)

mobman
23 oktober 2007, 16:05
www.orionbb.com

Kdenk dat dit wel nog in je budget zal passen?

TitaTovenaartje
25 oktober 2007, 19:31
prachtig mobman

dat zie ik dus al helemaal zitten
straks eens aan de vriendin laten zien
merci :love:

oei, juist gezien. Is van hieruit 1200 km
is iets te ver voor met de auto voor ons, en vlieger hoeft niet

mobman
28 oktober 2007, 20:49
tita, mijn tante doet dat dus open met haar dochter.

Voor 50euro vlieg je naar Nice en st paul de vence is daar vlakbij... ;)

en anders heb ik niet direct idee'tjes :p