PDA

Volledige versie bekijken : TK/TR: Powerbook G4 12inch = 350 euro!

Powerbookg4
3 oktober 2007, 00:13
Hallo,

Ik heb eventueel onderstaand powerbookje te koop.

Apple G4 867 Mhz
640 Mb ram
Bleutooth
40 GB
Superdrive (software problemen mee: verdere uitleg zie hieronder)
Batterij = OK (80% resterend)
Airport Extreme
QWERTY toetsenbord.

De powerbook is gebruikt dus heeft hij ook gebruikerssporen (krasje op de onderkant,... maar geen deukjes!)

De superdrive is een bekend probleem... De superdrive is niet stuk maar door een update van apple werpt de drive (UJ-815) alle CD's en DVD's terug uit.
Dus Tiger zou eraf moeten maar daar de superdrive niet werkt is dit een probleem. Een externe brander ofzo zou hiervoor een oplossing bieden.

Meer info vind je hierover op internet... Ik zelf ben nog een oplossing aan't zoeken, maar moest het opgelost raken stijgt mijn prijs een klein beetje.

Verder ook een zwarte Tucano second skin hoesje, oplader, originele DVD's,...

De laptop is echt een lichtgewicht en is superhandig om overal mee te nemen.

De laptop is nog steeds ideaal voor tekstverwerking,muziek, foto's , flimpjes bewerken, en vooral om presentaties te geven!

Gaat weg omdat ik nog een zware Dell notebook heb en de mobiliteit van de powerbook niet meer nodig heb...

Kan ook geruild worden tegen een HTC S710 gsm of een witte macbook (met opleg langs mijn kant => moet wel wit zijn want deze is dan voor men vriendin :D ) Een witte iMac is tevens een optie!

barongizmo
3 oktober 2007, 09:16
Als je dat superdrive probleem opgelost krijgt bied ik onmiddellijk 350 euro afgehaald, mits ik ook eerst foto's kan zien (zelfgemaakte!)

Powerbookg4
3 oktober 2007, 11:23
Als de superdrive opgelost raakt stijgt de prijs natuurlijk wat :p

350 is meneemprijs zo, want het probleem is oplosbaar!

Nicky1411
3 oktober 2007, 11:32
en wat als gij opstart met de cd van 10.3 of 10.4 erin en bij het opstarten op c duwt...
werkt dat dan?

grtz

Powerbookg4
3 oktober 2007, 13:17
Nee,

Het probleem zit erin dat er een foutieve firmware over de superdrive is geschreven (die apple origineel heeft uitgegeven). Ik had overlaatst en perfect werkende gevonden maar ik heb er gisteren een andere overgesmeten (officiele door apple herkend) en sinds gisteren doet hij terug hetzelfde. Ik ben die oude firmware aan het zoeken maar ik vind hem niet meer terug op het net :s

Als je op internet zoek dan zie je dat dit een probleem is van apple zelf en waar zelfs macbooks en macbooks pro door getroffen worden...

Ik heb er vandaag geen tijd meer voor maar morgen ga ik nog wat verder zoeken.

fromalk
3 oktober 2007, 13:35
ik heb serieuse interesse.

interesse in ruil met nokia 6630 met nog enkele maanden garantie? Mits opleg, nokia is in 100% nieuwstaat.

kan je voor fotos zorgen? De cd's van tiger zitten erbij neem ik aan?

MVG

Powerbookg4
3 oktober 2007, 15:49
Ik heb enkel de officiele dvd's die er bij waren, Tiger is wel voorgeïnstalleerd.

Morgenavond kan ik voor foto's zorgen want ik ben net mijn auto gaan wegbrengen, dus ik blijf vandaag bij mijn vriendin. Geen zin om te veel te "lijnen" (= uw garantie om te laat te komen :p ).

Sorry geen interesse in die nokia tenzij je iets hebt met Wifi ingebouwd zoals een htc S710, Tynt,...

schep
3 oktober 2007, 17:32
bod 250

gravendelver
3 oktober 2007, 17:53
275 excl

Powerbookg4
3 oktober 2007, 20:08
Wat erbij zit is het volgende:

- 512 mb Kingston Ram (Speciaal voor Powerbook G4 staat er trouwens op = levenslange garantie dacht ik DDR 333)
- Mini VGA naar VGA
- Tucano: Zwarte met aan de zijkant donkergrijs/groen second skin hoesje
- Oplader
- De aiport kaart is er ook bij (was niet standaard)
- originele Dvd's

Het toestel is vooral gebruikt in de audio-wereld daardoor is er zelden op dit toestel getypt geweest met als gevolg dat het toetsenbord niet is afgesleten!

De bovenkant en toping case zien er nog tamelijk goed uit, onderkant is wat bekrast, maar geen deukjes in de hoeken van de laptop.

Foto's volgen normaal gezien morgen avond.

350 euro is de meeneemprijs voor de powerbook in de staat dat hij zich nu is...

Ruilvoorstellen zijn altijd welkom...

Powerbookg4
3 oktober 2007, 20:26
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=3515530

Op bovenstaande link is het probleem met de superdrive omschreven.

Sommigen krijgen hem dus weer werkend... Alleen heb ik spijtig genoeg geen tijd en vooral geen geduld hiervoor :p

SyRuS.be
3 oktober 2007, 20:28
Ik vrees eigenlijk dat er niet echt een fix voor is als ik de apple topics doorlees, best wel erg :s

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1013920&tstart=0
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1029762

Had hij azerty geweest had ik nog interesse gehad wel tho

gravendelver
3 oktober 2007, 20:59
Intresse in een ruil met een beamer?

Phreak-
3 oktober 2007, 21:28
edit: had een bod geplaats onder voorbehoud maar zie nu pas dat het qwerty is dus trek mijn bod in..

mijn excuses hiervoor

Powerbookg4
3 oktober 2007, 21:58
Ik vrees eigenlijk dat er niet echt een fix voor is als ik de apple topics doorlees, best wel erg :s

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1013920&tstart=0
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1029762

Had hij azerty geweest had ik nog interesse gehad wel tho

De topics die jij aanhaalt gaan wel over macbooks en macbooks pro...

Maar er is iets gelijkaardigs aan de gang met de powerbooks die uitgerust zijn met de UJ-815 en UJ-816, al zijn er hier wel mensen bij die erin slagen om hem werkend te krijgen.

P.S. eergisteren heeft hij dus nog werkelijk gewerkt.

Qwerty is idd even wennen maar het is wel veel handiger als je veel getallen moet intypen... Nooit de shift inhouden om een getal of punt te typen...

Powerbookg4
3 oktober 2007, 22:02
Intresse in een ruil met een beamer?

Wat voor beamer?

Powerbookg4
4 oktober 2007, 23:03
http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=93747

Hier staan foto's...

Heb al meerderen geïnteresseerden voor mijn vraagprijs...