PDA

Volledige versie bekijken : 3 dagen londen

S.conceiçao7
15 september 2007, 13:34
wat moet ik zoal bezoeken?

en ist waar zijn da daar zotte prijzen, a la:

5,5 euro voor een cola
35 euro voor een biefstuk friet :cry:

mja met de eurstar en 3 overnachtingen plus ontbijt liggen we aan 260 euro de man, das wel vrij goedkoop zo dacht ik :baard:

maar de rest hé... :wtf:

Reptiel
15 september 2007, 14:04
ik ben 3 jaar geleden eens geweest, en het was wel duur hoor, alles in het algemeen.
Ik dacht voor een pint 3pond (5€) en 1 x biefstuk friet gaan eten, was wel lekker maar het was toch wel 22pond dacht ik (+-30€)
En reken dan nog de entre's bij bezienswaardigheden.

Het goedkoopste was ook ons verblijf :p

Nuja, London moet je toch eens gedaan hebben, prachtige stad toch wel

Equino
15 september 2007, 14:32
Bwa, veel grote museums en al zijn gratis.
De rest is wel duur, eten, drinken enz...

Vorig jaar geweest voor 4 dagen, prachtige stad :)

Piejie
15 september 2007, 15:21
Deze vakantie ook nog eens geweest met een paar vrienden voor een paar dagen. Zoek eens op "Londen" op dit forum, genoeg threads over deze stad en wat je allemaal kan doen.

S.conceiçao7
15 september 2007, 16:45
mja moest da eten zo duur zijn, ga ik wel elke dag in een quick of mcdonalds gaan eten daar, hopelijk is da daar ook :)

Bubba
15 september 2007, 16:48
mja moest da eten zo duur zijn, ga ik wel elke dag in een quick of mcdonalds gaan eten daar, hopelijk is da daar ook :)

Nee, in londen hebben ze gene mcdonalds ze. Zo'n klein stadje... :p

Conqie
15 september 2007, 20:20
mcdonalds past hun prijzen toch aan naargelang de omgeving, in Krakow (Polen) was het fantastisch goedkoop tegen over in Belgie

FroFro
15 september 2007, 20:50
Idd, McDonalds in Londen is een pak duurder als hier ze :) Daar wassek toch snel 10 euro kwijt, in Berlijn 5 fzo :p

wecker
15 september 2007, 21:35
*big ben
*british museum
*tower of london
*london dungeon
*the globe
*hard rock cafe
*madame Tussauds
*....

knight-k
15 september 2007, 21:51
De pizza hut was wel redelijk goedkoop voor wat ge kreeg. En McDonalds is idd duurder.

gravendelver
16 september 2007, 05:16
Zeker dat McDonalds er duurder is? Een large menu met sauce erbij kost hier ook al een goede 7 euro. In Rome was dit ook zoveel, en Rome is voor de rest ook niet bepaald goedkoop.

In de VS is het dan terug spotgoedkoop, een large menu heeft daar een groter pak frieten, een 1l drink en gratis sauce voor maar 5,5 usd (minder dan 4 euro). Prijzen verschillen wel onderling, maar blijven altijd goedkoop. edit -> bewijs (http://img146.imageshack.us/img146/1074/mcdonaldsuf3.jpg):p

soupii
16 september 2007, 10:05
In de pizza hut heb ik 5.78 pond betaald voor een pizza buffet en botomless drink (zo noemde dat daar).

_lorre
16 september 2007, 13:11
Ik ben 2 jaar geleden ook geweest was idd duur het eten. Maar dan hebben we ergens een klein restaurantje gevonden en daar was het eten niet zo duur en heel lekker :).

GaMe®
16 september 2007, 13:54
Ik ben in London eens naar de musical Fame gaan kijken.
Ja, ik weet wat je nu denkt: "een musical :wtf: ", ik dacht net hetzelfde, maar mijn god, dat was echt prachtig.

Zeker en vast meer dan de moeite waard!! Dat is echt iets dat je moeilijk kan vergeten, een unieke ervaring!

Edit: dat was toen in het Aldwych Theatre dacht ik..

S.conceiçao7
16 september 2007, 14:47
*big ben
*british museum
*tower of london
*london dungeon
*the globe
*hard rock cafe
*madame Tussauds
*....

leuk !
maar wat ik me vooral af vraag is : kan je dat allemaal te voet doen, of moet je telkens bussen nemen?
dus ligt alles beetje dicht bij mekaar int centrum daar, of is da centrum echt te groot, en moet je telkens openbaar vervoer nemen?

grungywout
16 september 2007, 14:49
Een dagticketje van de tube kopen en je kan overal geraken waar je wil, te voet is meestal toch net iets teveel van het goede (hangt ervan af waar ge moet zijn natuurlijk). En dingen zoals madame Tussauds en london dungeon zou ik gewoon schrappen want die zijn schandalig duur, de meeste museums zijn wel gratis

GaMe®
16 september 2007, 15:13
Een dagticketje van de tube kopen en je kan overal geraken waar je wil, te voet is meestal toch net iets teveel van het goede (hangt ervan af waar ge moet zijn natuurlijk). En dingen zoals madame Tussauds en london dungeon zou ik gewoon schrappen want die zijn schandalig duur, de meeste museums zijn wel gratis

En Tussauds was gewoon niet fijn omdat het er letterlijk stampvol zat van het volk..

Strawberry
16 september 2007, 16:07
hangt er vanaf wat je graag doet
grootste stad van europa
je hebt er dus alles,
naast de gewone toeristische dingen, van de hipste uitgaansbuurten en winkels zijn in londen
Ik zit er 4 maand maar moet nog vertrekken dus weet nog niet zoooveel
als je uit de toeristenzone gaat, let wel op wie je scheef bekijkt
vriendin van me heeft er deze zomer een week in de ghetto gewoond
niet normaal, geweerschoten en alles
ook in de superhippe niet toeristische uitgangsbuurten kan het allemaal erg snel gaan
lopen u omver, argumenten voor niks
london baby ...

nuja west end/piccadilly zijn ook al fun maar duur ja

robincop
16 september 2007, 18:27
Ik ben 3 weken geleden voor een week naar London gegaan, konden wel overnachten in het appartement vna de zus van een vriend, dus daar al geen geld aan moeten uitgeven. Maar London is echt wel schijteduur. Je kan zowat rekenen dat alles wat hier een euro kost, daar een pond is, dus 50% duurder is niet overdreven.
Wat je wel kan doen, is iets buiten het centrum gaan eten. Wij zaten even buiten het centrum (een goei 10 min met de bus, Hackney), en daar zijn er massa's goedkope fastfood huizen. Verwacht u niets fantastisch lekkers, maar eten dat je toch een paar keer in de week kan binnenkrijgen om te overleven :). Voor de rest heb ik daar voornamelijk broodjes enzo gegeten. Hebben af en toe eens op prijslijsten van restaurants gekeken, soms valt het inderdaad nog mee, anders is het meestal wel gigantisch duur (toch voor een paar studenten).
Ook museums of bezienswaardigheden die niet gratis zijn, zijn relatief duur. We hebben toch een 14 pond neergelegd voor de Tower te bezoeken (is wel de moeite, kijk ook wanneer de rondleidingen met de Yeomen Warders plaatsvinden. Is gratis en die mannen zijn behoorlijk grappig). Verder is het British Museum en Tate Modern zeker de moeite (en gratis).
Voor het vervoer hadden wij een Oyster Card voor een week gekocht. Was een 20 pond ofzo, maar dat haal je er zeker uit. Kan je elke bus/metro nemen zonden bijkomende kosten. Elke dag minstens 2 keer de bus en 2 keer de metro genomen, dan geraak je wel uit je kosten. Weet wel niet of die maar voor enkele dagen ook wordt verkocht.

S.conceiçao7
16 september 2007, 20:05
"Een dagticketje van de tube "

noem mij wereldvreemd, maar wat is "de tube"? :)

grungywout
16 september 2007, 20:21
De londense metro

stijn87
17 september 2007, 16:32
De tube is denk ik de metro.
Je kunt ook 3-dagentickets kopen voor de metro, kost zo'n 20 pond. De metro is wel het handigste vervoermiddel, zeer snel en je geraakt er overal mee.
Je moet ook zien dat je een kaart van Londen hebt anders loop je hopeloos verloren :p

Spectre
17 september 2007, 17:04
de metro fcourse ^^

Firestyler
17 september 2007, 18:23
als je de vlieger neemt naar heathrow zie je volledig londen vanuit de lucht, allé ik heb zo londen volledig gezien van reuzenrad tot dat paasei, tot de londonbridge, big ben, voetbalstadion...

darkarchangel
17 september 2007, 18:40
ik ben vorig jaar naar londen en geweest en in november ga ik terug .Ik vind het een enorme leuke stad , maar het is enorm duur! wij gaan meestal voor 2nachten en op die 3dagen ben ik wel meestal 250 euro kwijt gewoon aan eten en drank.
Voor vervoer is de metro inderdaad superhandig maar te voet zijn de meeste dingn ook wel te doen als je graag wandelt natuurlijk , en je ziet ook wel meer van de stad zelf.
De meeste dingen die je kan bezoeken zijn hier al opgenoemd ga ik dan ook niet herhalen.
Wat ik nog als leuke tip kan meegeven is , ga ook eens in kroegen binnen die niet te toeristisch zijn , altijd leuk sfeertje

als het u te duur blijkt te zijn een goed alternatief , berlijn

J-man
23 september 2007, 21:28
Ik ben deze vakantie een paar dagen naar Londen geweest. (rondtrekken door UK), overnachting gedaan bij mijn broer die daar woont.
Camden town is ook zeker de moeite waard naar mijn mening.("goedkoop" eten ge kunt afpingelen op die kraampkes).

Oyster card kopen is 3 pond vermijd 's ochtends het spitsuur anders loopt u oyster card prijs op. Voor 3 dagen zult ge er minstens 15 pond moeten opzetten.

Timmie
23 september 2007, 22:50
Ik ben in London eens naar de musical Fame gaan kijken.
Ja, ik weet wat je nu denkt: "een musical :wtf: ", ik dacht net hetzelfde, maar mijn god, dat was echt prachtig.

Zeker en vast meer dan de moeite waard!! Dat is echt iets dat je moeilijk kan vergeten, een unieke ervaring!

Edit: dat was toen in het Aldwych Theatre dacht ik..
Dat heb ik ook al eens gedaan :)

Stond er ook nogal sceptisch tegenover, maar echt waar: wat een spektakel!

Dat was hét hoogtepunt van mijn bezoek aan Londen.

Spineless
5 oktober 2007, 19:09
londen is wel duur maar je kan er op sommige plaatsen wel goedkoop ete, voor 11 pond (+-) kan je eten op restaurant. wij zijn vorig jaar ook naar londen geweest en wij moesten dat opzoeken enzo. kheb daar nog een papierke van, ma da ligt VER weg bij mijn spullen van vorig jaar. :p