PDA

Volledige versie bekijken : [TK]vista home premium

BF2142
15 september 2007, 13:33
heb dus een vista home premium liggen doe hem weg omdat ik een ultimate heb kunnen kopen.
het gaat hier om de oem versie dus geen twee dvds eentje .
heb gene meeneem prijs dus bieden maar ik kijk zelf wel of ik het genoeg vind

ashraa
15 september 2007, 14:13
oem mag je toch niet doorverkopen zonder het desbetreffende mobo erbij?
of vergis ik me hierin?

Jo-z
15 september 2007, 14:16
idd oem-versies zetten zich normaal gezien vast op de hardware van eerste installatie

BF2142
15 september 2007, 15:20
euh heb die nie gekocht samen met ne pc maar dus apart.
dus wat jullie zeggen klopt van geen kanten.

XerberuZ
15 september 2007, 16:02
wa dat zij zeggen klopt wel

die oem versie mag niet appart verkocht worden .
moet gekocht worden met een stuk interne hardware en moet om volledig legaal te zijn met aankoop bewijs licentie en cd bij die hardware bijblijven waar het mee aangekocht is

BF2142
16 september 2007, 13:19
blijkbaar hebben jullie het allemaal mis heb deze vista gekocht toen hij pas uit was en was niet samen met een onderdeel van een pc zat in een doosje met de serial erop dus snap echt nie hoe jullie erop komen dat het samen met een stuk gekocht is

BlaCkBirD
16 september 2007, 13:24
blijkbaar hebben jullie het allemaal mis heb deze vista gekocht toen hij pas uit was en was niet samen met een onderdeel van een pc zat in een doosje met de serial erop dus snap echt nie hoe jullie erop komen dat het samen met een stuk gekocht is

OEM of langweg Original Equipment Manufacturer, houd dus in dat je ENKEL EN ALLEEN deze versie mag kopen als je een nieuw systeem koopt, los mag dit NIET verkocht worden.

Indien deze verkocht word is hij net zo illegaal als een gedownloade versie.

thorgal0319
16 september 2007, 13:28
Klopt niet helemaal mensen.

Laatste dat ik gehoord heb is dat M$ toestaat OEM's te gebruiken als zogenaamde "System Builder", maw elkeen die zijn pc zelf in mekaar steekt. Een van de voorwaarden is wel dat dat binnen de 6 maanden na aankoop van de OEM licentie gebeurt. Met OEM heb je geen recht op support (je bent immers een system builder), en mag dezelfde licentie later niet meer op een andere pc geïnstalleerd worden.

Of aan deze voorwaarden voldaan is hier : indien TS de licentie zelf al gebruikt heeft niet, anders misschien wel.

BlaCkBirD
16 september 2007, 13:31
ja en hij heeft hem gekocht dus heeft em bepaalde tijd om hem te gebruiken, doorverkopen mag echter niet

BF2142
16 september 2007, 16:10
idd moet jullie gaan gelijk geven heb met mensen van microsoft gepraat mag niet verkocht worden nu de winkel van waar ik hem heb zijn lincentie wordt ingetrokken hebben met de naam en het adres gevraagd en ze gingen er ook voor zorgen dat ik dan wel dus een orginele versie krijg aangezien ik het aankoops bewijs nog heb

Kwertie
16 september 2007, 21:42
Ik sluit deze dan voorlopig, je mag gerust een nieuwe thread starten als je de originele retail versie hebt :).