PDA

Volledige versie bekijken : Verkopen op het forum en erbuiten

sarnath
14 september 2007, 13:06
naar aanleiding van een discussie ontstaan in dit topic : http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=525401
wil ik het eens hebben over het verkopen hier op het forum.
Wat ik hier al vaak heb gezien en ook zelf heb gedaan is iets verkopen en eventueel elders aanbieden, zoals op tones of vriendenkring.

Telkens als ik buiten het forum een bod kreeg meldde ik dit netjes hier in de thread zodat men hiervan op de hoogte is.

Dit lijkt me toch logisch of niet? Zolang je het maar vermeld hier in de thread, dat als je een beter bod krijgt buiten het forum je toch niet gaat blijven vasthouden aan een lager bod hier op het forum, of zit ik fout?

Kunlun
14 september 2007, 13:55
Ik vind het idd logisch dat je vermeldt of je bieding ook ergens anders staat. Anders krijgen de mensen hier geen eerlijke kans.

PsYmon
14 september 2007, 13:56
Beetje makkelijke manier om de prijs (al dan niet kunstmatig) op te drijven. Hoe controleer je zoiets dan?

NoizeSuppressor
14 september 2007, 15:11
ja dat klopt, ge hebt van die grapjassen die hier kapaza biedingen vermelden...

1/ ge kunt dat makkelijk zelf plaatsen een kapaza bod
2/ 80% van alle biedingen gaan toch niet door (funbiedingen, kapaza is er vol van)

Als iemand afkomt met heb een bod van zoveel op kapaza, wel verkoop het daar dan maar.

longpatje
14 september 2007, 15:16
ja dat klopt, ge hebt van die grapjassen die hier kapaza biedingen vermelden...

1/ ge kunt dat makkelijk zelf plaatsen een kapaza bod
2/ 80% van alle biedingen gaan toch niet door (funbiedingen, kapaza is er vol van)

Als iemand afkomt met heb een bod van zoveel op kapaza, wel verkoop het daar dan maar.

Nu ben je behoorlijk aan het melken hoor.
Je kan hier evengoed twee of meerdere accounts hebben en zo de prijzen opdrijven en als ik zie hoeveel biedingen hier niet door gaan zit je niet zover van kapaza af :D

sh0s
14 september 2007, 15:58
Prijs opdrijven of niet, als de koper mee wil gaan in de hogere prijs wil dat zeggen dat de koper deze hogere prijs wil betalen voor het product. Als de verkoper zijn prijs dan kunstmatig te veel opkrikt zal de koper afhaken en zit de verkoper met niks want er was nooit een andere bieder dus wat maakt het uit...

sarnath
14 september 2007, 18:41
Prijs opdrijven of niet, als de koper mee wil gaan in de hogere prijs wil dat zeggen dat de koper deze hogere prijs wil betalen voor het product. Als de verkoper zijn prijs dan kunstmatig te veel opkrikt zal de koper afhaken en zit de verkoper met niks want er was nooit een andere bieder dus wat maakt het uit...

awel ja tis dat wat ik bedoel, dan zit ge uw eigen ramen in te gooien

PsYmon
14 september 2007, 18:50
Als je zelf fake boden kan plaatsen kan je ze evengoed annuleren he.

'Bieder op kapaza laat niets meer van zich horen'
'Geen reactie meer van member X. Goed terug te koop'

Daarvoor hoef je geen criminal mastermind te zijn me dunkt.

easypanic
14 september 2007, 19:47
Kben in feite blij dat je deze thread start :). Ik wou ook wat meer duidelijkheid.

Kheb eventjes naar de regels gekeken:

9.) Er worden geen boden via PM/E-mail/chat gedaan. Transacties buiten het forum mag als je de thread up to date houdt met de boden.

Dit is eigenlijk ook een beetje dubbelzijdig hé. Niemand mag emailen maar je moet gewoon je thread updaten met het bod dat je ontvangen hebt...
Soit, ik maak me er niet meer druk in, een mod moet hier (eindelijk) maar wat duidelijkheid in scheppen.

Hungry®
14 september 2007, 20:18
t zou simpel zijn als er enkel op dit forum mag verkocht worden. Niet op de achtergrond. Dit forum is tenandere bekend om zijn betere (lees hogere prijzen) wat is dan het probleem eigenlijk?

Je hoeft gewoon te kiezen, hier en niet elders. Punt.

longpatje
14 september 2007, 20:25
@ hungry, als je ze strikt wil werken (hier en niet elders) dan moet er eerst maar voor gezorgd worden dat bieden = kopen.

NoizeSuppressor
14 september 2007, 20:29
@ hungry, als je ze strikt wil werken (hier en niet elders) dan moet er eerst maar voor gezorgd worden dat bieden = kopen.

meeneemprijs is kopen hier he, en ge kunt feedback laten dus wat iemand hierboven zei dat er zoveel deals niet doorgaan, das absoluut niet waar hier vind ik...

longpatje
14 september 2007, 20:38
@ noizesuppressor : dat is dus meeneemprijs, akkoord, maar hoeveel mensen bieden hier op twee of drie threads met ramlatjes of graka'sof ... ?
En dan kijken ze wel hoe het loopt en trekken ze hun bod in als ze het in een andere thread 1 euro goedkoper vinden.
Of 'bod onder voorbehoud' ?? Ofwel bied je ofwel bied je niet he.

Ik kan begrijpen dat je een bod intrekt als het te lang duurt, maar dat gebeurt nogal snel hier :-)

Massman
14 september 2007, 21:47
Als koper zeg je gewoon: "Geen boden onder voorbehoud + bieden = betalen"

Indien er toch geannuleerd wordt => negatieve feedback.

gerco
15 september 2007, 20:42
Als koper zeg je gewoon: "Geen boden onder voorbehoud + bieden = betalen"

Indien er toch geannuleerd wordt => negatieve feedback.

² + dat er ook een infraction mag voor gegeven worden, er zijn er veel die (ik trouwens ook niet echt) het niet erg vinden om met iemand zaken te doen die al enkele positieve of zelfs geen positieve iTraders heeft maar toch 1 of enkele negatieve die alleen met dit te maken hebben dus het intrekken van boden. Dus echt gestrafd wordt je hier niet voor want de meeste vinden een negatieve iTrader dan nog niet zo erg dus dan denk'k dat 'r maar beter een infraction wordt aangegeven en je dus op den duur zal moeten oppassen om niet gebanned te worden.

tarske
20 september 2007, 21:12
Eerst en vooral,een bod onder voorbehoud dat bestaat hier niet,zo een bod is niet geldig,gebruik uw gezond verstand en zie je u al naar een autogarage of whatever gaan en een contract opmaken met de verkoper onder voorbehoud van,ik dacht het niet dus hier is dat niet anders !
Indien iemand onder voorbehoud bied dan noteer je dat niet,simpel want bieden hier is kopen en iemand die wil gokken op meerdere threads zoals hier aangehaald is altijd de verliezer dus of je doet een normaal bod of je zwijgt,een bod onder voorbehoud bestaat niet !

Ten tweede wat betreft het melden van een bod hier gekregen op andere sites,...,momenteel kan het nog voor sommige sites en kan je uw thread hier up to date houden maar het is algemeen geweten dat kapaza en anderen vol met funbieders zitten dus beslis zelf of je dat risico wil lopen,persoonlijk ben ik ook voorstander van enkel verkoop op dit forum toe te laten maar zeg eerlijk,wie heeft nog nooit iets verkocht waarvoor ineens een vriend binnenstapt met interresse ?
Om alles mooi in perfect waterdichte regels te kunnnen gieten moeten we meer dan 1 bijbel gaan schrijven dus dat is echt niet zo evident en gezien we de regels zo beknopt mogelijk willen houden zijn suggesties steeds welkom.

Hopend dat dit antwoord aan jullie verwachtingen voldoet.