PDA

Volledige versie bekijken : London discos?

w3bb3r
13 september 2007, 21:36
yu

we gaan dus met een bende naar London gaan.. om te feesten natuurlijk
maar ook wat om te chillen overdag hé ..

nu zitten we met een probleem.
niemand is al naar london geweest..

Is het daar wat goed qua uitgaans leven?
weet iemand toevallig een goede danscafé / discotheek?

alvast bedankt!
Greetz Lawrence

Piejie
13 september 2007, 21:55
Loop 's avonds gewoon eens rond in West End, Soho. Als je daar niks kan vinden zal je nergens iets vinden :p

Hou er rekening mee dat de meeste clubs met lijsten werken.

Flipkikker
13 september 2007, 22:07
Ministry of Sound, Fabric,
tot dusver mijn kennis van londen :s

Ben er in beide nog niet geweest, maar zou heel graag es gaan feesten in Fabric

w3bb3r
13 september 2007, 22:14
18+ ? of niet :p

we hebben nl. 3 17-jarigen in onze groep van 10

Piejie
13 september 2007, 22:22
Jep, hou je in de meeste gevallen maar klaar om je paspoort te tonen...

killgore
13 september 2007, 22:26
18+ ? of niet :p

we hebben nl. 3 17-jarigen in onze groep van 10

Toen we in edinburgh naar een café gingen dat wat later openwas (dat noemden ze al een "club") stonde er al 2 kleerkasten klaar om pass te vragen :).

Zou het mij dus niet wagen.

Op studiereis int 5e middelbaar ook uit ne londense pub gegooid, nie eens alcohol besteld :(.

Flipkikker
13 september 2007, 22:53
Ow, ik vrees dat jullie een grote teleurstelling tegemoet gaan als jullie geen 18 zijn :x
Dan zou je beter nog een jaartje in België blijven :-\

deathdevil
13 september 2007, 23:47
Ik denk trouwens ook dat jullie daar niet zullen mogen drinken..alcoholgebruik is in Engeland toch slechts vanaf 21 niet?

Bubba
13 september 2007, 23:50
Ik denk trouwens ook dat jullie daar niet zullen mogen drinken..alcoholgebruik is in Engeland toch slechts vanaf 21 niet?

18 denk ik ze.

Ben er zo'n 3 jaar geleden geweest in het 6de middelbaar. Was nog geen 18 maar ne kerel van 20 uit onze klas mocht wel bier gaan halen dusja, zal wel 18 zijn.

Morre1977
13 september 2007, 23:51
Fabric ! no doubt !!!
Turnmills cava ook nog.

Spliffsnatcher
14 september 2007, 01:21
the end (club van mister c)
fabric
turnmills

enz.... West End is gewoon goeie buurt om op gang te gaan, ga ook langs een paar record stores daar liggen voldoende flyers.

anyway, je gaat toch overal worden buitengezet, deels omdat ge nog geen 21 bent, deels omdat je blijkbaar alleen met venten op stap gaat.

En oh ja Londen is duur, zeker de clubs verwacht u aan 10 euro voor een pint

Marly
14 september 2007, 02:20
10 euro voor één pint ?

Das wel heel veel. Dan zitten die clubs vol rijke snobs waarschijnlijk.

Chimaera
15 september 2007, 02:03
camden town is ook altijd wel iets te doen, is int noorden van londen

Dakantochnie
15 september 2007, 02:33
10 euro voor één pint ?

Nog nooit in Zwitserland geweest zeker? ;)
Daar is 't €25 voor een pint als je wat exclusiever gaat.

Marly
15 september 2007, 03:59
Idd ben daar nog nooit geweest.

Strawberry
16 september 2007, 17:22
london kan je ook makkelijk een pint van 30 euro vinden hoor

Er zijn ook nog hippe niet toeristische uitgangbuurten
ken de namen van de straten niet van buiten
kweet enkel dat de mensen daar enorme egos hebben
u heel de tijd omver lopen, argumenten voor niks
iets goedkoper wel, zijn de buurten waar de studenten uitgaan niet de toeristen
zoek wat over nu rave clubs en ge vindt het wel
fashionista buurt

neomitochondria
16 september 2007, 19:17
10 euro voor één pint ?

dat zijn dan wel 1/2l mag ik hopen:confused:

-etienne-
18 september 2007, 17:10
In Picadilly circus is er ook heel wat te doen. Makkelijk meer dan 10 discotheken niet al te ver van elkaar. Ik heb er één gedaan maar vond deze nogal duur en niet geweldig sfeervol.

We zijn ook ergens in de week in Kingston uitgegaan in oceana ( of oceanus) waar het student night was met zeer student-vriendelijke prijzen qua inkom en drank en super goede sfeer. Daar was het maar €2 voor een halve liter bier, wat echt wel cheap is voor Londen. Een aanrader!

slimfit
18 september 2007, 18:30
Uitgaan in londen is niet echt ideaal voor jullie, zeker als sommige nog geen 18 zijn :x en idd de drankprijzen zijn duur, dat varieert tssn de 15 tot 30 euro per pint...

Chimaera
18 september 2007, 18:35
in engeland drinkt men inderdaad "pints" wat neerkomt op een halve liter
kan je die bedragen niet uitgeven eraan raad ik je aan te gaan waar de jeugd zit. Camden town vond ik heel leuk maar is een ietswat alternatievere buurt waar vooral rock enzo de bovenhand heeft. Ook overdag is het de moeite langs te gaan tussen de gothic rommelwinkeltjes waar overal wel cannabisspulle ligge en funky outfits

D3C0Y
18 september 2007, 19:06
18 denk ik ze.

Ben er zo'n 3 jaar geleden geweest in het 6de middelbaar. Was nog geen 18 maar ne kerel van 20 uit onze klas mocht wel bier gaan halen dusja, zal wel 18 zijn.

de legale leeftijd om te drinken daar is weldegelijk 21 ze, die kerel van 20 zal er wss wel ouder voor zijn leeftijd hebben uitgezien (of toch al zeker volwassener dan jullie)

Piejie
18 september 2007, 19:42
Van waar haal je dat het 21 zou zijn? Is toch 18?

bloodoo
21 september 2007, 22:20
18 in uk , 16 in sommige restaurants
21 is in de US

Spliffsnatcher
22 september 2007, 16:22
Officieel is het in de UK 18. Maar veel Londense nightclubs hanteren 21. Dit om jonge slungeltjes buiten te houden.

Het is dus zoals overal in de wereld eerder op uiterlijk selecteren en een paar regels achter de deur houden. Zorg gewoon dat je er wat deftig uitziet en niet als een 16 jarige nerd met puisten tot achter zijn oren.

Kan je discriminerend vinden, maar ik vind het ergens wel verstaanbaar

dendaak
22 september 2007, 17:42
Hmzz...

*~ tast eens achter zijn oren... ~*

russian
22 september 2007, 17:54
18 in uk , 16 in sommige restaurants
21 is in de US

In de States is het ook afhankelijk van waar je je begeeft hoor. Maar idd... En op terrasjes mag je veelal gewoon geen alcohol drinken :D.

ClayDavis
22 september 2007, 18:47
regels zijn grappig ^^

Engeland kampt met een geweldig groot binge-drinking probleem

(ja Belgie ook maar toch een pak minder)

Laurens100
22 september 2007, 19:58
Ik vind het wel raar dat je in de VS al vanaf 16 jaar mag rijden, en pas vanaf 21 alcohol mag drinken.
Met een auto kun je meer schade aanrichten dan met alleen alcohol toch?

Snowpanther
22 september 2007, 20:05
Als je ziet hoeveel tieners daar gaan werken is het niet te verbazen dat je daar vanaf 16 een rijbewijs mag hebben. + van alcohol sterven uw hersens af, van autos niet :D

Laurens100
22 september 2007, 20:09
Als je ziet hoeveel tieners daar gaan werken is het niet te verbazen dat je daar vanaf 16 een rijbewijs mag hebben. + van alcohol sterven uw hersens af, van autos niet :D

Mja ik denk dat gasten van 16 toch meer de neiging hebben om roekeloos te rijden? Het is voor iets dat de verzekeringen hier duurder zijn voor jonge gasten.

ComputerVISTA
22 september 2007, 20:32

Mannekes van 16 zijn imo niet verstandig genoeg om een voertuig te besturen... zie ik genoeg als ik rondom mij kijk of mezelf als voorbeeld neem op die leeftijd, en dan heb ik het wel over het gros van die leeftijd.

En voor zover ik weet mogen die dan wel niet over de 100 km/h gaan en niet op autosnelwegen.

Preske
22 september 2007, 21:51

dan hebde jeremy clarckson nog nooit bezig gezien ^^

powaaaaaaaaaah

killgore
22 september 2007, 22:43
Officieel is het in de UK 18. Maar veel Londense nightclubs hanteren 21. Dit om jonge slungeltjes buiten te houden.

Het is dus zoals overal in de wereld eerder op uiterlijk selecteren en een paar regels achter de deur houden. Zorg gewoon dat je er wat deftig uitziet en niet als een 16 jarige nerd met puisten tot achter zijn oren.

Kan je discriminerend vinden, maar ik vind het ergens wel verstaanbaar

idd, persoonlijk vind ik het ook normaal.

En een pint is 568ml iirc, dus meer als een halve liter, maar reken idd maar op zotte prijzen in londen. Het is sowieso al duurder in GB (ware na 4 uur op een studentecafé al is 60-80 pond kwijt :/, me 4 man, tege studentekorting en we dronke nie bijzonder snel), wat verwacht je dan van exclusieve clubs.

russian
22 september 2007, 22:45
Ik vind het wel raar dat je in de VS al vanaf 16 jaar mag rijden, en pas vanaf 21 alcohol mag drinken.

Wagen is nodig om naar school te kunnen é schat. Dat gezien de afstanden. Snelheidslimieten liggen er ook veel lager, veelal geraak je niet uit je tweede of je hebt een trooper achter je gat hangen. Dus mjah np.

Anendel
6 oktober 2007, 14:12
Back on topic?
Nog meer tips voor leuke, ook wat alternatieve plaatsen? Het eerste weekend van November ga ik ook naar Londen, voor optreden van The Cinematic Orchestra; maar zou graag nog wat meer zien uiteraard :-)
Ben oud genoeg om overal binnen te mogen :p

MilM
6 oktober 2007, 19:24

Tjah, er zijn wel meer rare zaken in de US.
In de cafés van NY is het zelfs wettelijk verboden te dansen :p

russian
6 oktober 2007, 19:32
Tjah, er zijn wel meer rare zaken in de US.
In de cafés van NY is het zelfs wettelijk verboden te dansen :p

Afhankelijk van het type vergunning is dat in België ook het geval hoor :p.

MilM
6 oktober 2007, 20:11
Afhankelijk van het type vergunning is dat in België ook het geval hoor :p.
Dat denk ik niet.
Het kan eventueel wel zijn dat de eigenaar in bv een restaurant mss niet wil dat er gedanst wordt (omdat er geen plaats is) en dat hij het recht heeft om zijn klanten dansen te verbieden.

Maar het verbod op dansen in cafés en restaurants in NY is echt wel uniek in de westerse beschaving.

russian
6 oktober 2007, 20:20
Dat denk ik niet.
Het kan eventueel wel zijn dat de eigenaar in bv een restaurant mss niet wil dat er gedanst wordt (omdat er geen plaats is) en dat hij het recht heeft om zijn klanten dansen te verbieden.

Maar het verbod op dansen in cafés en restaurants in NY is echt wel uniek in de westerse beschaving.

Is wel zo --BPA kan voorzien dat dansen niet mag. Ik was ergens waar de politie kwam vaststellen dat er werd gedanst (mocht niet).

Strawberry
6 oktober 2007, 22:41
hoxton/shoreditch "shoho" zou er ook wat moeten zijn
ben er nog niet geweest maar staat next op het programma
komen wel geen toeristen, wel artsty denk ik

camden vind ge heel snel flyers enz voor feesjes
als ge van alternativere dingen houdt

dit weekend in brixton rondgehangen
niet echt iets interessants tegengekomen
alles is er wel heel goedkoop

de pints en prijzen vind ik nog meevallen als ge u best wat doet
tot nu toe ben ik nog niet aan meer als 3 geraakt ...
ook omdat ik niet in mn hometown ben wil ik zo zat niet worden
en woon hier met nog wat mensen en geen zin om hier de boel onder te kotsen
sigaretten zijn wel afschuwelijk duur, heb eens 9 euro voor 20 betaald in Londen

ook een polish vodka party gedaan, wel niet in london zelf

wel vervelend dat ze echt overal uw id vragen
ben dat echt niet gewoon
als ge veel verplaatst moet ge die op uw voorhoofd vastnieten

en ja de engelsen drinken serieus en ze beginnen er vroeg aan
was een soort receptie in schoolverband 1u in de namiddag
twas niet veel soeps en dan is mn klas gewoon een paar bakken bier gaan halen om in de klas op te zuipen
elke uitstap zijn we rond 1u vrij, that meens GET WASTED