PDA

Volledige versie bekijken : citytrip naar Parijs voor minderjarigen ?

matthias
10 september 2007, 00:19
Hey,
voor mijn vriendin haar verjaardag had ik haar graag verrast met een paar dagen shoppen in Parijs tijdens de kerstperiode.
of eender welke stad eigelijk waar je prachtige kerstmarkten hebt.
Nu, wij zijn beiden nog minderjarig (beiden 17 jaar) en bij deze vroeg ik me af of dit eigelijk wel mogelijk is voor dan naar het buitenland te reizen ?
moest iemand hier wat meer informatie over hebben zou ik dit zeer erg apprecieeren. Heeft iemand er trouwens een gedacht van wat mij dit ongeveer zou kosten ?
Alvast bedankt

mvg
matthias

Arifiene
10 september 2007, 10:34
Zorg gwn dat je beiden een toelating van je ouders op zak hebt voor de zekerheid. Normaal kijken ze daar niet achter.
Citytrip => kosten afhankelijk van waar je gaat + wanneer+ hoelang. Ik heb 170 euro betaald voor 3 dagen Parijs :).

Netrem
10 september 2007, 14:58
op het gemeentehuis een papierke halen, en dat laten onderteken/invullen door uw ouders (weinig kans dat er iemand gaat achter vragen, maar je weet dat je iets tegenkomt).

En je zal goed moeten zoeken naar iets goedkoop, wil je niet te ver van het centrum van parijs zitten :)

Timmie
10 september 2007, 15:09
Ik heb daar nooit problemen mee gehad, op één keer na.
Dat was in Gibraltar, op eindejaasreis. De Spaanse grenspost liet minderjarige personen (ik was op dat moment nog maar 17) niet door (kwestie van de Britten een beetje te treiteren).
Voor gewone reizen hebt ge dat normaal niet nodig, maar voor de zekerheid kunt ge altijd zo'n toelating van uw ouders gaan halen.

Wid@ker
10 september 2007, 22:55
Als ge kerstmarkten zoekt: Aken heeft er naar 't schijnt een hele grote en mooie.
Maar als ge met uw vriendin gaat zou 'k u precies toch Parijs aanraden :p

Brazuca
11 september 2007, 09:13
Ik ben deze zomer voor 3 dagen alleen naar Parijs gegaan, en heb toen in een jeugdhotel gelogeerd. Alles tesamen (Thalys, entree fees, jeugdhotel, eten (niet uitgebreid ofc)) kwam het op ongeveer 150€ (80€ heen en terug met Thalys).
Als ge meer wilt weten of het jeugdhotel kunde mij gerust een PM sturen.

marcel
11 september 2007, 10:36
Als ge kerstmarkten zoekt: Aken heeft er naar 't schijnt een hele grote en mooie.

Keulen ook dacht ik

iig, minderjarig reizen wordt steeds meer gedaan

Tweak37
11 september 2007, 16:13
op het gemeentehuis een papierke halen, en dat laten onderteken/invullen door uw ouders (weinig kans dat er iemand gaat achter vragen, maar je weet dat je iets tegenkomt).

En je zal goed moeten zoeken naar iets goedkoop, wil je niet te ver van het centrum van parijs zitten :)

Parijs is echt niet zo duur hoor, valt goed mee, er is natuurlijk ook een enorme keuze aan slaapgelegenheden.

Plut0r
13 september 2007, 23:25

Ik heb da vorig jaar gedaan met school enzo en da is toch wel het laatste da ik zou doen met mijn vriendin hoor zo'n vuile stad en raar volk wel goeie jenevers :D

slimfit
18 september 2007, 18:34
Die van keulen is idd schoon :) beter als die van aken :D ; die van parijs zou'k niet weten :(

Jonathan
22 september 2007, 23:41
minderjarig -> naar sluis met de fiets en de tent ! :P

Tha_nOn
23 september 2007, 12:42
zie voor last minutes \o\ (en smilys met de thalys,zijn de goedkoopste ticketten en komen slechts 14 dagen op voorhand beschikbaar ofzo) hotel ofzo kunt ge mss best iets verder pakken van gare du nord ofzo, kvermoed dat dat wat scheelt in de prijs (metro is er fantastisch, voor de metro kunt ge trouwens een carnet van 10 ticketjes kopen, allemaal wel makkelijk)