PDA

Volledige versie bekijken : Katten op een hoog appartement

SHIGSY
6 september 2007, 16:48
Geen idee waar te plaatsen, vrije tijd en lifestyle dan maar... Als excuus gebruik ik dat katten altijd aan het luieren zijn in hun vrije tijd en zodanig propere viervoeters zijn, dat er wel een lifestyle-gebeuren in de kattenwereld moet zijn.

Enfin, ik woon sinds kort op een redelijk groot appartement op de vijfde verdieping met een terras aan en ik zou graag terug twee poezen willen. Ik krijg overal wel te horen dat het best kan zonder een tuin mits de nodige investeringen. Zijn er mensen met katten op een hoog appartement die wat ervaringtips willen delen?

S.conceiçao7
6 september 2007, 16:58
ja mijn vriendin heeft 3 katten op haar ruim dak apartement.
is zeker doenbaar, die dieren zijn wel zo slim om nie naar beneden te springen hoor :)

TOCA
6 september 2007, 17:04
Als een kat niet gewend is om buiten rond te lopen kan je ze binnen houden.Maar als ze al buiten gelopen hebben is het een hel om die beesten binnen te laten blijven.
Dus koop kittens die het buitenleven niet gewoon zijn

Genius
6 september 2007, 17:27
Als een kat niet gewend is om buiten rond te lopen kan je ze binnen houden.Maar als ze al buiten gelopen hebben is het een hel om die beesten binnen te laten blijven.
Dus koop kittens die het buitenleven niet gewoon zijn

Gho, da hangt dan weer van kat tot kat af denk ik. De vorige overburen van mijn vriendin hebben 2 katten. Deze beesten hebben 7j binnen gezeten. Nu zijn ze al een jaar verhuisd naar een woning met tuin. Katten gaan een uur of 3 à 4 buiten en daarna roepen ze ze binnen. Beesten klagen nooit dat ze terug buiten willen.

S.conceiçao7
6 september 2007, 17:31
. Beesten klagen nooit dat ze terug buiten willen.

jah die gaan het je ook moeilijk kunne vertellen vrees ik :crazy:

Genius
6 september 2007, 17:55
zucht, ge kunt dan wel zien of een kat buiten wilt of ni...

skelly_king
6 september 2007, 17:55
Ik woonde op het 4e verdiep en 'k had ook een kat, twas wel een huiskat en nooit problemen mee gehad :D ze had wel een heel slecht evenwicht , als ze zo op de rand van de zetel zat viel die eraf enzo. Was dan wel altijd spannend als we zo zagen dat ze op de balustrade zat....

sneax
6 september 2007, 18:25
als ze zo op de rand van de zetel zat viel die eraf enzo. Was dan wel altijd spannend als we zo zagen dat ze op de balustrade zat....

haha ik zie het al voor mij

Arifiene
6 september 2007, 18:42
My my hier gaan we weer hoor.

Ja het is mogelijk, neem 2 kattens of kittens die vooral rustig van karakter zijn en best nog niet buiten gezeten hebben.
Ge kunt uw balkon eventueel 'afzetten' met kippengaas zodat ze zeker niet naar beneden vallen (info over hoe dit te doen : www.kattenplaza.nl =>forum).
En ik zie dat ge van Gent zijt, dus ik ga even reclame maken (ja ik mag dat, want het dient een goed doel :tongue:). In de noodopvang kat zoekt thuis (te Gent) hebben ze momenteel kittens (en natuurlijk ook volwassen en halfwassen katjes). http://www.katzoektthuis.be . Dit zijn gedumpte katjes of kittens van zwerfkatten die worden herplaatst (enkel gevaccineerd, en de mama zetten we gesteriliseerd terug tenzij ze tam genoeg is om zelf te herplaatsen). Note: niet alle kittens staan al op de site wegens pas binnen of pas oud genoeg om te herplaatsen, voor info kan je vrijblijvend eens mailen (of contact opnemen met mij via pm -again vrijblijvend).
Denk er natuurlijk goed over na, een huisdier is een grote stap :).

Ble$$ed^
6 september 2007, 18:51
op een hoog appartement hebde al minder kans da ze onder nen auto loopt :) De kans dat ze op een auto valt stijgt dan natuurlijk weer wel

Lon$daLe
6 september 2007, 18:56
op een hoog appartement hebde al minder kans da ze onder nen auto loopt :) De kans dat ze op een auto valt stijgt dan natuurlijk weer wel

droog :rofl: ( ja is nie grappig maar de manier waarop het leest is gwn droog )

R-evolution™'
9 september 2007, 17:53
als ge er zeker van wil zijn, koop dan amerikaanse kruloor katten.
ras katten met fantastisch karakter, normaal laat men die niet buite in belgie, ze zijn heel rustig maar soms toch ook wel ff speels. heeeeeel sociaal en heel lief.

SHIGSY
11 september 2007, 23:01
@Arifiene: Ik zal één van de komende dagen wat vragen via PM opsturen.

Afgelopen weekend al achter het materiaal gegaan, nu nog de viervoetige pluisjes vinden. Er is dit weekend trouwens een kijkdag in het Gentse dierenasiel waar we zeker al een kijkje gaan nemen maar de kans op kittens lijkt me daar klein.

Hopelijk niet depressief buiten komen...

Arifiene
12 september 2007, 09:38
@Arifiene: Ik zal één van de komende dagen wat vragen via PM opsturen.

Afgelopen weekend al achter het materiaal gegaan, nu nog de viervoetige pluisjes vinden. Er is dit weekend trouwens een kijkdag in het Gentse dierenasiel waar we zeker al een kijkje gaan nemen maar de kans op kittens lijkt me daar klein.

Hopelijk niet depressief buiten komen...

Hoi,
Geen probleem hoor, vraag maar raak.
Het asiel van Gent is elke dag open hoor :). Er zitten momenteel weinig kitens (toch alleszins vorige week), en dat op een moment waar iédereen overstelpt wordt door kittens. Reden? Alles wat een beetje angstig lijkt, alles wat 1 keer niest, dat gaat er allemaal aan. Gent moet zowat het enige asiel zijn in oost-Vlaanderen die àltijd plaats heeft voor nieuwkomers.
(Ik ben er zelf al wat zieke en angstige katjes gaan redden van de spuit, die zijn overigens allemaal goed gekomen).
Ik heb het dus persoonlijk niet zo voor het asiel van Gent, omwille van voorliggende redenen. Niettemin: Goed dat je daar 2 sukkeltjes wil weghalen.
Sta sterk in je schoenen, anders neem je ze allemaal mee ;).

BlaDe
12 september 2007, 09:58
zoals gij bij het shoppen? :p

w00tw00t
12 september 2007, 10:08
In Rusland hadden we appartement op 6de verdiep. Ons kat is wel ne keer na beneden gevallen maar had niks buiten blessures aan zen potjes. Ma em gleed uit bij de vensterbank dus twas niet vrijwillig. Voor de rest altijd al katten gehad die we niet buitenlieten. Zoals TOCA zei: als ze de buitenwereld niet kennen dan gaan ze ook niet willen ontsnappen :)

Arifiene
12 september 2007, 10:33
zoals gij bij het shoppen? :p

Me niet plagen eh :p

Scope015
16 september 2007, 12:24
hey,
het is vooral belangrijk dat de aard van de katten die je in huis neemt rustig zijn, die zijn gebonden met het ras van je kat(voor de zekerheid zou ik een ras nemen)
je hebt katten die heel gelukkig waar ze heel de dag rustig kunnen zitten en je hebt katten die er doodongelukkig van zouden worden om heel de dag op een appartement te zitten.
op wikipedia hebben ze een mooi rassenoverzicht met hun karaktereigenschappen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kattenrassen
succes!

TheFallen
16 september 2007, 13:57
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nebelung

lijken mij zeer mooie en aangename diertjes:love:

Kr|stof
16 september 2007, 18:23
Mijn zus zit ook op het 5de met 2 katten die gewoon zijn van buiten te gaan.
Heel af en toe gaat ze daar es mee wandelen, ja wandelen :p.

Maar voor de rest is da zeker geen probleem, ook omda ze met 2 zijn :)

snake880
16 september 2007, 19:14
Mijn zus zit ook op het 5de met 2 katten die gewoon zijn van buiten te gaan.
Heel af en toe gaat ze daar es mee wandelen, ja wandelen :p.

Maar voor de rest is da zeker geen probleem, ook omda ze met 2 zijn :)
Toch niet met zo'n zielige leiband?

exploder
16 september 2007, 19:49
Gho, da hangt dan weer van kat tot kat af denk ik. De vorige overburen van mijn vriendin hebben 2 katten. Deze beesten hebben 7j binnen gezeten. Nu zijn ze al een jaar verhuisd naar een woning met tuin. Katten gaan een uur of 3 à 4 buiten en daarna roepen ze ze binnen. Beesten klagen nooit dat ze terug buiten willen.

Toch logisch? Ze hebben 7jaar binnengezeten ervoor...

Arifiene
16 september 2007, 20:23
Toch niet met zo'n zielige leiband?

Da is helemaal ni zielig, als ge dat van kleinsaf doet zijn ze dat meestal gewoon.
Ik doe da ook met mijn oudste kat. Die weet dat, die gaat zelfs aan de deur staan miauwen dat het allemaal wat vlugger mag...

Terror Factor
16 september 2007, 20:41

Die en http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_Birmaan zijn echt prachtige katten.

Een neef van mij heeft zo een Heilige Birmaan, schoon beestje, en heel rustig. En die blauwe oge, wow :love:

SideShow
20 september 2007, 09:26

Damn, echt liev :hug:

Babs
20 september 2007, 14:49
Hoooh die heilige Birmanen zijn echt om voor te smelten. Zo zachte en zachtaardigen poezen. Echt pracht van katten :love: