PDA

Volledige versie bekijken : Vraag verzending, verkoop airsoft wapen

peterderoo
5 september 2007, 17:53
hello,

ik heb hier een airsoft pistooltje liggen van de kermis, er is op geboden via kapaza MAAR die persoon woont in nederland. Nu was mijn vraag: mag ik dergelijk plastieken onschuldig pistool opzenden naar nederland?

mvg

Dreamlinkertje
5 september 2007, 22:51
Hey peter,
ik heb het vorig jaar verzonden via de post en het was aangekomen.
Maar of het legaal is kan ik niet bevestigen.

(uit intresse omdat ik er veel van weet: welk merk was het airsoft wapen ?)

Trench
5 september 2007, 23:17
kermis, dus geen topkwaliteit lijkt me :)
Maar zo'n vrage stel je toch beter ff in het postkantoor zelf? of bellen naar het postkantoor. Ik zou eigenlijk niet wete of het legaal is of niet. In het begin zou ik denke dat het mag, maarja er kunnen altijd regeltjes zijn op geweer achtige vormen :)

=CID=Drone
6 september 2007, 00:11
airsoft wapens zijn in alle vormen verboden bij wet in nederland ( hoe stom da ook mag zijn ) :)

Trench
6 september 2007, 12:37
wow echt? kun je daar geen vergunning voor hebben dan?
Buh, dat dat verbode zou zijn in nl vind ik toch maar raar (het kan hoor :))
Maar de meeste van die geweren kunnen niet echt veel schade aanrichten.
Natuurlijk als je in iemand zn oog schiet wel

=CID=Drone
6 september 2007, 12:41
het komt hem in NL op aan dat die nie veel schade zoude kunne aanrichte, het komt er op neer dat het meestal ( nie de kermis brol :p ) om echte 1:1 replica's gaan die "misbruikt" zoude kunne worden en als echt zoude kunne worde aanschouwd met alle gevolge van dien ( hollandse flikke zijn nu eenmaal niet zo slim he :lol: )

Trench
6 september 2007, 12:59
dus als ge een airsoft gun in de vorm van een banaan maakt is het ok! :)

peterderoo
8 september 2007, 14:15
héhé, nja.. bij de post werken 2oudere dames, jaar of 45.. die geen ballen ervan weten.. En ik verzend hem dan liever dat niemand het weet dan dat heet het postkantoor op de hoogte is van mijn uitzonderlijke verzending :d

=CID=Drone
8 september 2007, 14:33
dus als ge een airsoft gun in de vorm van een banaan maakt is het ok! :)

in theorie wel :p

Trench
8 september 2007, 21:13
wie zet het effe in praktijk om :)

Spectre
8 september 2007, 21:14
volgens mij heb jij het op een BBgun en niet op een airsoft wapen hoor
zou straf zijn

=CID=Drone
9 september 2007, 01:47
BB gun of airsoft wapen zijn hetzelfde Spectre :)

Spectre
9 september 2007, 05:16
airsoft werkt op luchtdruk dacht ik en BB niet

bartje_n
9 september 2007, 09:39
ge hebt ook airsoft wapens met een spanveer maar idd een airsoft wapen kost meer dan 300€ een da pistoolke kost 10€

Terrorist_Hell
9 september 2007, 11:00
Verzend dat gewoon, niemand gaat je postpakket openen hoor, 't is binnen de Europese Unie. Verpak 't goed zodat 't niet rammelt.

peterderoo
9 september 2007, 12:08
uhu, kzalt erop wagen, in elk geval zal er geen tegenadres te vinden zijn ;)

Trench
9 september 2007, 12:31
tegenadres=afzender?
Euhm, ik zou net wel een afzender erop zetten.
Want als het niet zou mogen, zou ik denken dat de post dat gewoon terugstuurd naar de afzender... (het is niet dat het ECHT heel illegaal is zoals drugs ofzo he)

Fatalix
9 september 2007, 21:25
Is verschil tussen BBgun en Airsoft pistol ofcourse.

Airsoft = of electrisch (aeg), of green gas, of spring. meestal zijn pistolen op gas tho. Anyway, is in NL zowieso verboden, in elke vorm (omdat ze niet van het echt te onderscheiden zijn...zucht).

peterderoo
10 september 2007, 22:15
tegenadres=afzender?
Euhm, ik zou net wel een afzender erop zetten.
Want als het niet zou mogen, zou ik denken dat de post dat gewoon terugstuurd naar de afzender... (het is niet dat het ECHT heel illegaal is zoals drugs ofzo he)

als het niet zou mogen zend de post het misschien wel terug met een bijgevoede boete van de politie of laat het pakketje gewoon in beslag nemen (op google staan duistere verhalen van boetes tot 3000€....)

vinteg
14 september 2007, 14:15
niet doen. vriend van me heeft destijds een boete van om en bij de 800€ gekregen hiervoor :)

hia_da
1 oktober 2007, 22:27
in nederland zijn gewoon replicas verboden of het nu iets afvuurt of niet maakt geen verschil