PDA

Volledige versie bekijken : Jeugdhuis en jij

lttuvix
4 september 2007, 22:29
Omdat ik zo af en toe in siggies zie over mensen die in jeugdhuizen werken vroeg ik me af wie in welk jeugdhuis zit en welk verhaal ze hebben :)

Ik zal bij het mijne beginnen

Toen ik 17 jaar was begon ik het geweldige idee te hebben om een jeugdhuis op te starten omdat de jeugd in zonhoven naast de danscafé's weinig hadden te doen. Dus begon ik als snotter die dacht dat het allemaal op 1 2 3 geregeld ging zijn het eventjes "regelen". Ik ging naar de jeugddienst en riep "ik wil een jeugdhuis en ik wil dat nu !"
Ik werd uitgenodigd op een vergadering want ik was blijkbaar niet de enigste, de uitbaters van vroeger wouden het ook weer openen. Alsook men beste kameraden er toen heel veel hoop in hadden gingen we er allemaal naar toe. Het probleem was echter dat het jeugdhuis open mocht op afspraak dat er geen bier gedronken mocht worden. Een hele resem protest acties en stuff maar helaas het heeft allemaal niets uitgehaald.

De mensen die het weer opnieuw wouden openen hadden er plots geen goesting meer in en naarmate ik moeite deed en bleef vragen achter het jeugdhuis gaven men vrienden de hoop ook op. Ik als sloeber die altijd zo koppig is heb nadien +-3 jaar gezaagd achter dat jeugdhuis totdat ze plots een inzinking kregen waarop ze zeiden "als je ons kunt aantonen dat de jeugd een jeugdhuis nodig heeft" zullen we erover nadenken.

Ik natuurlijk zo blij als iets begon overal reclame te maken om mails te sturen naar de jeugddienst waarop ze meer dan 100 mails kregen met titels als "wij willen het jeugdhuis open zien" "jeugdhuis nu" "jeugdhuisssss!!!!!!!" "frank heeft tetten"

Goed de gemeente gaf ons plots een kans en ze zeiden 2 woensdag per maand mogen jullie open zijn, als jullie kunnen bewijzen dat jullie genoeg dingen doen alsook het volk ervoor krijgt dan zullen we denken om da ook in het weekend open te laten houden.

Waarop ik en de jeugddienst in volle teugen met workshops zijn begonnen, ze waren niet WAUW (twas een woensdag namiddag what did you expect) maar er was volk, en van die volk kwam positieve feedback en van het 1 kwam het ander. We mochten enkele vrijdag in de maand open gaan.

Men vrienden die de hoop op hebben gegeven heb ik weer wat moed in gepraat en ze waren terug. Onze eerste interesses waren enkele fuifjes te organiseren, wat naam bekendheid te maken. Het liep wel goed en van enkele vrijdagen werd het elke vrijdag (het had wel veel energie en moeite gekost maar we waren er geraakt !) Toen hadden we enkele optredens georganiseerd en daar kwam een pak volk af en tentakel begon interesse te hebben om een clubcircuit te houden, zo zijn we stillekes aan meer en meer geliefd geworden door de mensen van de gemeente buiten af die ons daardoor meer en meer begonnen te steunen.

Nieuwe gemeenteraad nieuwe schepenen
Het grote probleem was (en is nog steeds) dat het een gemeentelijk jeugdhuis is en dat we niets kunnen zonder hun toestemming (dus als we een hamer willen kopen moeten we eerst wachten op de goedkeuring van de schepencollege en da duurt weken en weken en ...) waardoor we ons eigen VZW wouden ( en nog steeds willen) opstarten. De schepenen had grote plannen maar toen hij het allemaal moest voorstellen aan de schepencollege was het al wat minder. Hij heeft wel een enorme som doorgekregen voor onze PA installatie. Nu zijn we elke vrijdag EN zaterdag open alsook we onze eerste festival achter ons hebben, dat een groot succes was. Ondertussen waren enkele kern leden verhuisd en hadden ze het te druk waardoor ze weggingen en we werden vergezeld van nieuwe kern leden, nieuwe geesten en nieuw bloed. En zo bloeit het n8w8 jeugdhuis elke week een beetje verder :)
Het begon als iets wat ik wel zag zitten, ma elke keer word het meer en meer een verslaving :) de grootste reden is voor mij nog steeds een jongeren punt maken voor inlichting indien ze in problemen zitten, en dat is iets waar ik nog steeds voor aan het werken ben ;)

Dus ik vraag me af wat jullie verhaal is achter jullie jeugdhuis

Spectre
4 september 2007, 22:32
we hebben er geen ^^
geen nood aan ook met de jeugd van tegenwoordig

Blood_Raven
4 september 2007, 22:34
"frank heeft tetten":rofl:
Soz, ik zit in geen jeugdhuis.
De chiro primeert hier in de geburen.

lttuvix
4 september 2007, 22:36
hoezo heen nood aan? er zijn er veel die dat gezegd hebben toen we begonnen nooit gesnapt eigenlijk

Karre
4 september 2007, 22:36
Frank heeft tetten? :wtf: Leg uit :p

lttuvix
4 september 2007, 22:37
oh simpel, we waren zo de mails aan het nalezen op de jeugddienst en zon kameraad "das wel saai he altijd dezelfde titel" en de volgende dag kwam da binnen en ge zag die kameraad al fluitend van niks wetend afkomen :p

potte
4 september 2007, 23:29
zelf ben ik kernlid van het jh in Beerse, de korridor
we bestaan in oktober 2 jaar ...

Chizm
4 september 2007, 23:37
Ons jeugdhuis hier in Temse is best wel plezant, ook vrij veel open. Alleen jammer dat het soms wel wat weg heeft van een "clique", dus altijd dezelfde mensen enzo...

lttuvix
4 september 2007, 23:49
is het een gesloten groepke of een open?

bij ons ist ook wel zo dat iedereen altijd gezellig bij elkaar zit ma da komt gewoon omdat mensen die er nog nooit zijn geweest meteen erin worden gesleurd hehe

Darkness
4 september 2007, 23:51
hier hing/hangt in alle jeugdhuizen op 1 na al het krapuul tussen 15 en 30 rond, waardoor wij als jeugdigen onze kop daar vroeger nooit hebben laten zien... spijtig ma wat wilt ge.

Matt.
5 september 2007, 00:03
Hier ook medewerker in 't jeugdhuis. Altijd open op vrijdag en zaterdag. Om de twee weken de donderdag voor spellekesavond en ook vrij veel in de vakantie als er iets te doen is. Zondag ook veelal als er een activiteit is. Soms ook activiteiten door de week. Ons jeugdhuis is ook een VZW. Draait goed, als er een optreden gepland is zit et boemvol, dan moet ge u echt naar binnen wurmen. :p
Wij mogen wel bier enzo verkopen, een jeugdhuis zonder bier is dan ook minder populair denk ik. Op een goeie avond bedraagt de omzet iets rond de €500-750. Met optredens enzo gaat dat soms boven de €1000 op een avond. Nuja, veel winst wordt daar niet op gemaakt, alles is vree goedkoop, en het geld dat we overhouden wordt gebruikt voor activiteiten of reparaties enzo.
De meesten zijn hier eind de tienerjaren, begin de jaren 20. Ons jeugdshuis bestaat ondertussen al 26jaar.

PolletPoulet
5 september 2007, 03:39
ik zat in kerngroep van jeugdhuis topya maar het is daar volledig naar de sjaak aan het gaan.
alle mensen die bij hun verstand waren en vree cava kerels/kerelinnen waren zijn eruit en er zitten alleen nog debielen in.

nadat ik LANG in de kerngroep had gezeten, super veel gedaan voor het jeugdhuis en toestanden. ben ik een maand geschorst omdat ik zo zat als iets mijne naam tegen de gevel had gepist.

zonder pardon hup maand schorsing.

echt nen hoop randdebielen die ni weten waar ze aan begonnen zijn nu dat ze oorlog hebben verklaard met de oude kerngroep door die schorsing.

J-man
5 september 2007, 14:56
hier hing/hangt in alle jeugdhuizen op 1 na al het krapuul tussen 15 en 30 rond, waardoor wij als jeugdigen onze kop daar vroeger nooit hebben laten zien... spijtig ma wat wilt ge.
Groot gelijk

VinceFeet
5 september 2007, 14:58
zelf ben ik kernlid van het jh in Beerse, de korridor
we bestaan in oktober 2 jaar ...

De Korridor, daar zit ik soms ook nog wel is. Nu al ff niet meer geweest (herexamens) maar naar 't schijnt staat er ne pool nu? :p

Arifiene
5 september 2007, 15:39
Ik heb daar geen nood was, er was er vroeger 1 in men straat, bennek zelden geweest. Vooral de alternatiever types hangden daar rond, wij gingen gwn uit met vrienden :).
Leuk wel voor de mensen die daar wel noog aan hebben.

zarathustra
5 september 2007, 16:14
ik zat in kerngroep van jeugdhuis topya maar het is daar volledig naar de sjaak aan het gaan.
alle mensen die bij hun verstand waren en vree cava kerels/kerelinnen waren zijn eruit en er zitten alleen nog debielen in.

nadat ik LANG in de kerngroep had gezeten, super veel gedaan voor het jeugdhuis en toestanden. ben ik een maand geschorst omdat ik zo zat als iets mijne naam tegen de gevel had gepist.

zonder pardon hup maand schorsing.

echt nen hoop randdebielen die ni weten waar ze aan begonnen zijn nu dat ze oorlog hebben verklaard met de oude kerngroep door die schorsing.

wacht even, degenen die tegen gevels pissen zijn in uw verhaal niet de randdebielen? O_o

EternalSilence
5 september 2007, 16:30
ikzelf ben naar het JH in waregem getrokken toen ik 17jaar was.
het jeugdhuis in mijn thuishaven stond nogal gekend om een drugskot, met de nodige razzia's tot gevolg :x
dus naar het JH in Waregem gegaan: Den Uitvlucht.

daar werk ik nu al een jaar als vrijwillige tapper, en miss ga ik volgend jaar in het bestuur, als ik nog ergens een beetje vrije tijd vind.

na veel gezever zijn mijn maten ook tapper geworden, en zijn wij zo de nieuwe jonge garde (20 jarigen :p) ons het jeugdhuis volk.
want daar zitten voornamelijke oud studenten, of studenten die nog een jaar te gaan hebben voor ze afgestudeerd zijn.

ook ligt dat jeugdhuis tss de velden bijna, maw: als ge het niet weet liggen, dan vinde het nie :crazy:

potte
5 september 2007, 17:37
De Korridor, daar zit ik soms ook nog wel is. Nu al ff niet meer geweest (herexamens) maar naar 't schijnt staat er ne pool nu? :p

Inderdaad, staat er nog maar pas

Chizm
5 september 2007, 18:10
bij ons ist ook wel zo dat iedereen altijd gezellig bij elkaar zit ma da komt gewoon omdat mensen die er nog nooit zijn geweest meteen erin worden gesleurd hehe

Bij ons juist omgekeerd, ge moet echt wel zelf iemand aanspreken enzo, uw eigen wa promoten, eer ge u er thuis voelt.

Hier is de website voor wie geïnteresseerd is:http://www.jocdenartist.be/index2.html

Cueb-
5 september 2007, 18:13
Ik ben nu bezig aan mijn 2de werkjaar in de kern van 1 van de 2 jeugdhuizen in Lokeren. Het jeugdhuis bestaat al 24 jaar, en is in principe een 'parochiaal jeugdcentrum'. Maw dat wij ook gebonden zijn aan de parochie, hetgeen soms wel eens voor frustraties kan zorgen. Een voorbeeld: Vorig jaar gingen we nieuwe vloeren krijgen, die er dan ook uiteindelijk gekomen zijn, maar het was wel met enkele maanden vertraging. Dit komt omdat aannemer toch een contract heeft met de parochie, dus kan hem het wat schelen wanneer hij het doet. Zelfde nu met een nieuw podium dat er al een maand moest liggen. Soit,dit terzijde, voor de rest laat de parochie ons ons ding doen. Het jeugdhuis ligt ook vlak in het centrum, dus hebben we ook wel regelmatig klachten van nachtlawaai :vaak bij feestjes -> muziek, of soms zelfs op gewone avonden -> straatlawaai van mensen die buiten staan te roken ! Die rookwet volgen wij redelijk streng op, het volk blijft erdoor niet weg, maar het volk gaat gewoon opsplitsen : een deel buiten en een deel binnen, hetgeen ik wel erg vind, want er gaat een groot deel van de gezelligheid verloren zo. Nu mijn verhaal : Ik ging vanaf het vierde middelbaar elke vrijdag om 4 uur na school naar ginder, een pintje drinken. Aangezien het JH in het centrum gelegen is, is het dan altijd bomvol, aangezien alle scholieren hetzelfde idee hebben. Nu in die begintijd zat ik altijd zo in een hoekje met mijn vrienden, van ons pintje te drinken. In het vijfde middelbaar ging ik ook al vaak eens de vrijdagavond en de zaterdagavond. Toen kwam er ook een dartbak in het JH. Toen ik ben beginnen darten, heb ik veel mensen van de oudere garde leren kennen, onder andere vrienden van vrienden die in de kern zaten, alsook de voorzitter enzo. Toen die mij op een avond vroeg of ik de volgende avond wou tappen, heb ik direct toegezegd. Dat was dus mijn eerste keer achter de toog. Naarmate het jaar vordere leerde ik meer en meer volk kennen van de kern, mede doordat een van mijn beste vrienden in de kern zat. In het zesde middelbaar zei die mij dat de kern mij al een tijdje in de gaten aan het houden was om in de kern te komen, en ik viel van mijn stoel eigenlijk. Ik had ten slotte nog niet zo heel veel gedaan, wel vaak geholpen enzo, maar niet echt *woow*. Maar ik dus vrij blij, want hij had eraan toegevoegd dat ze vonden dat ik een persoon was waar ge altijd op kunt rekenen, en een harde werker *stoefstoef* :D
Soit, niet veel later hebben ze mij dus gevraagd om derin te komen, en ik zit er de dag van vandaag nog steeds, en ik amuseer wel te pletter !

Voorts nog even reclame maken voor de 60 uren : Sinds jaar en dag organiseren wij het laatste weekend van oktober dus de 60 uren. Wij zijn dan open van vrijdag 4 uur in de namiddag tot de nacht van zondag op maandag tot int laat. Hebben altijd rijkelijk gevuld programma, met vette dj's, optredens en tal van nevenactiviteiten ( kicker-, darts- en boardingtoernooi, quiz, kroegentochten, ... ) Meer info volgt nog op de site of op de myspace. ( zie sig ) :D

^MystiQ
5 september 2007, 20:57
Wij hebben hier een jeugdhuis maar daar zit altijd schraal volk en dus gaak er nooit meer naar toe :D

Joown
5 september 2007, 21:11
ik ben medewerker in ons jeugdhuis spiraal in rijkevorsel.
Kben tapper en help mee met promo (flyeren, affiches,...)
We hebben ongeveer iets van een 60 actieve leden
Wij zijn een vrij tot zeer groot jeugdhuis waar er elke maand iets te doen is. Vorig jaar zijn we uitgekozen tot beste jeugdhuis van het jaar.

We hebben meerdere feestgelegenheden zoals bassment in motion ( elke eerste vrijdag van de maand) waar bekende nationale en internationale dj performen.
Andere feestconcepten zijn playground, full bass ahead, club 99, broadminded...
Ons jeugdhuis heeft een wall of fame op "U" tegen te zeggen (voor een jeugdhuis).
http://www.jhspiraal.be/website/walloffame.php

mja, wat meer te zeggen?! Komt is kijken en dan zal je zien dat er een lekker feest-underground(letterlijk en figuurlijk dan. We zijn gelegen in de kelder van het centrumzaal te rijkevorsel) sfeertje er hangt. :)

ClayDavis
5 september 2007, 21:30
Het jeugdhuis in Zele is een beetje aant uitsterven denk ik. 3 jaar geleden zat het elke fuif goed vol, elke woensdag een beetje vol, elke vrijdag stampvol etc. toen zijn er allerhande problemen begonnen (sfeerverandering, vechtpartijtjes, ook veel mensen dat de fase "jeugdhuis" skippen en rechtstreeks naar een café / andere gemeenten) en ging het een beetje bergaf. Ik krijg de indruk dat het ondertussen terug een beetje verbeterd is. Wat wel degoutant is bij ons is dat je als er geen fuif is je om 3u word buitengesmeten op een zaterdag. Dusja waarom nog naar het jeugdhuis gaan je vliegt daar toch maar buiten ^^

Cueb-
5 september 2007, 21:40
3 uur ? Bij ons ist half 2 muziek af. En niemand vindt dat erg, dan gaan we gewoon naar ergens anders :)

deyoeri
5 september 2007, 22:14
Ik zit niet in het bestuur in het jeugdhuis hier, maar bon, ben er tamelijk goed gekend en heb er ook een hele hoop vrienden.
Jeugdklup De Rimpel, in Duisburg. Zit meestal wel wat volk, vooral op vrijdag zit het vaak stampvol, donderdag en zaterdag iets minder, tenzij er iets te doen is natuurlijk.
'k zit er elke week en amuseer er mij ook goed. Er komt geen "sfeerverpestend" volk zoals in sommige andere jeugdhuizen in de streek, veel feestjes etc. en iedereen is er vriendelijk tov nieuwe mensen als deze zich dan ook openstellen, wat ze niet altijd doen.

deyoeri
5 september 2007, 22:15
3 uur ? Bij ons ist half 2 muziek af. En niemand vindt dat erg, dan gaan we gewoon naar ergens anders :)

Hier duurt het zolang diegene die openhoudt het beu is of iemand van het bestuur aanwezig is :p Wat tot vijf uur kan zijn bv :)

Hannibal
5 september 2007, 23:11
Zelf al 5 jaar lid ondertussen van Jeugdhuis 't Slot in Wortel. Leider van de jeugdraad wel geen lid van het bestuur die vergaderingen vallen altijd samen met m'n voetbal trainingen. Jeugdhuis bestaat volgend jaar maar liefst 40 jaar. Met veel vallen en opstaan. Grootste evenment bij ons is de Kermis 5 dagen aan een stuk genieten van live optredens, DJ sets en heel veel drank natuurlijk :).

Matt.
6 september 2007, 00:23
Bij ons zoiezo open tot 3h. Als diegene die openhoudt langer wil, mag dat. Het gebeurt soms dat we open zijn tot 8h 's ochtends ook ze. Maar das uitzonderlijk. Meestal sluiten we wel om 3h. Das dan ook 2h30 vat af, 3h muziek uit. Dan zijn ze allemaal wel gauw buiten.
Wij hebben een honderdtal actieve leden, waarvan een 30-40 die je op iedere activiteit wel vindt. Betrekkelijk populair dus.

lttuvix
6 september 2007, 13:19
hmmm hier toch maar vragen dan

ik ben dus bezig met een piratenparty te organiseren (dresscode: pirate) en ik wou dan een folksband uitnodigen ma gezien de prijs dat ze vragen :help: ga ik gewoon met cd's/dj's werken peins ik, ma kent niemand goede muziek in de genre van piraten? dus zo zacht folk naar wat harder ? en ja de soundtrack van pirates of carribean had ik al aan gedacht :p

@ pollet hehe als leiding moogt ge bij ons ook zulke stoten uithalen ze (ma liefst nie op ons eigen gebouw pissen :D) ma als ge dienst hebt moet ge ook wel daadwerkelijk nuchter genoeg blijven (ook wel beke logisch) alsk bedenk wat stoten ik heb uitgehaald bij de opdrachtenfuif hehe....

deyoeri
6 september 2007, 18:05
hmmm hier toch maar vragen dan

ik ben dus bezig met een piratenparty te organiseren (dresscode: pirate) en ik wou dan een folksband uitnodigen ma gezien de prijs dat ze vragen :help: ga ik gewoon met cd's/dj's werken peins ik, ma kent niemand goede muziek in de genre van piraten? dus zo zacht folk naar wat harder ? en ja de soundtrack van pirates of carribean had ik al aan gedacht :p

@ pollet hehe als leiding moogt ge bij ons ook zulke stoten uithalen ze (ma liefst nie op ons eigen gebouw pissen :D) ma als ge dienst hebt moet ge ook wel daadwerkelijk nuchter genoeg blijven (ook wel beke logisch) alsk bedenk wat stoten ik heb uitgehaald bij de opdrachtenfuif hehe....

Toestanden à la flogging molly en dropkick murphy's mss, heb dat ergens altijd al wat piratenachtig gevonden :p

lttuvix
6 september 2007, 22:52
ja ma die cd's en nr's zijn heel populair en altijd wel vrij swingend

der zijn ook zo heel chill nrkes, beetje zoals je in de middag naar de irish pub zou gaan bv da muziek zoek ik ook

xDama
6 september 2007, 22:59
Elk weekend ben ik wel present in het jeugdhuis Zenith in DMD. Loze fuifjes, optredens, andere dingen... Ik zal er wel passeren.

En binnenkort zetel ik in het bestuur wss, dus pret gegarandeerd ^^

h0pje
6 september 2007, 23:01
Jeugdhuis bij ons is een gesloten clubje van KSA en Chiroleden maar da kan mij niets schelen want ik ga daar toch nooit :p

russian
6 september 2007, 23:57
Elk weekend ben ik wel present in het jeugdhuis Zenith in DMD. Loze fuifjes, optredens, andere dingen... Ik zal er wel passeren.

DMD? De kindercreche in Dendermonde :p?

Leuk om te horen dat dat nog bestaat! Ik ben er wel reeds net geen 15 jaar meer geweest :p.

0m3g4
7 september 2007, 00:02
ik ben medewerker in ons jeugdhuis spiraal in rijkevorsel...

yep yep... vetste jeugdhuis ever imo... t'is een eer om er in't bookingagency van te zitten =) morgen trouwens Bassment met Octave One; ik ben benieuwd! maar waar ik vooral naar uitkijk is de Bassment van 5 october; Ben Long returns! dat wordt knallen ;)

in ons jeugdhuis in zoersel zijn we tegenwoordig ook op de goede weg, onlangs 5 jaar geworden en de DJ raad is in een positieve zin aan het groeien. Residency daar is nog niet wat het is in bv JH Spiraal maar zoals gezegd zijn we naar de goeie kant aan het evolueren. Ik ben er zeker van dat we meer prominenter zullen worden naarmate het bestuur wordt hervormd en we meer verantwoordelijkheid krijgen. Er staan ook enkele goeie feesjes aan te komen dus ik zie de toekomst rooskleurig.

ClayDavis
7 september 2007, 08:46

Wij redeneren dan dat we van den eerste keer gewoon ergens anders kunnen gaan zitten :)

Busdriver?
7 september 2007, 12:25
Ik heb daar geen nood was, er was er vroeger 1 in men straat, bennek zelden geweest. Vooral de alternatiever types hangden daar rond, wij gingen gwn uit met vrienden :).
Leuk wel voor de mensen die daar wel noog aan hebben.

de dwarskop? was toch totaal nie voor alternatiever types.. :P
wel wa "krapuul" achtige types vaak echter

ben eigenlijk zelden naar jeugdhuizen gegaan, heel vroeger de dwarskop voor ek 16 was (in brugge) en eens met een maat in kortemark
ergens vindek het wel "spijtig" dattek dat niet meer gedaan heb vroeger, nja

Kid_C
7 september 2007, 13:43
JH De Pit in koksijde. Soms leuke dingen te doen en soms leuk volk, het hangt echt af van de dag/het volk of het er leuk is of niet.

22 september stonerrockavond, ik kijk al uit. :)

webster
7 september 2007, 19:01

Bwa, zenith is soms wel tof, ma zo graag kom ik er nu ook weer niet, alleen moest er in zep niets te doen zijn of verjaardagsfeestje of gewoon iets speciaal ( zoals Tropical, 100-dagen fuif etc )
oja, dieje Marc van de zenith vind ik trouwens nen dikken eikel

in grembergen ook JH, namelijk de Snuffel, vanavond Kermisfuif (met happy-hour !) en morgen snuffelrock met red zebra en nog wa groepkes
jammer genoeg zit daar vooral chirovolk van grembergen en echt wel zowa een clique, kom er niet zo graag
alleen voor snuffelrock dan

in baasrode is er dan ook iets, de Fluks ofzo, ma das te ver dus daar kom ik niet en da zal het zowat zijn in mijn regio

Cueb-
8 september 2007, 12:03
De snuffel is wel gezellig, al 2 keer geweest tijdens promotoers, vond het daar altijd wel gezellig :)

cuda
8 september 2007, 12:34
Jh tijl in diest, best een tof jeugdhuis
laatste tijd kom ik er wel niet meer veel maarja :)

DBK
8 september 2007, 12:39
hier zijn de meeste jeugdhuizen naar mijn mening bezet door zo margi's en stoners. buiten de Qbus in aartselaar, daar kwam ik vroeger soms en da was wel plezant :)

sneax
8 september 2007, 16:08
omdat ik zo zat als iets mijne naam tegen de gevel had gepist.

Allé jong daarvoor een maand geschorst? Als da al nimeer mag ... belgie is zowat het wildpis-land bij uitstek, tis bijna ons niet geadverteerde nationale trots!

Slayerbe
8 september 2007, 21:33
Heb 2 jaar in de crew gezeten van JH Ifigineia, das activiteiten plannen en tappen etc. Dat 2e jaar zat ik ook nog in de raad van bestuur voor belangrijke beslissingen te nemen, zorgen voor tappers enzo. Ben nu wel terug uit het bestuur gestapt.
Mijn jeugdhuis is zo'n 38jaar oud en heeft de laatste jaren altijd rond de 350-400leden.
Het had toen ik begon wel min of meer de naam van drugskot maar dat is de afgelopen jaren enorm verminderd door een streng beleid ivm drugs.

lttuvix
12 september 2007, 23:29
vrijdag onze eerste vrije jamsessies, iedereen is welkom om te spelen en kijken... benieuwd wa da gaat geven :)

ChevaL
13 september 2007, 23:46
Bij mij dicht zijn er 3 jeugdhuizen

1 in Lochristi: De Lodejo (http://www.lodejo.be/), plezante jeugdhuis maar ik hoor meer en meer alleen maar negatieve dingen erover ( geldproblemen etc, niet goed geslaagde fuiven ), spijtig want het is nog gezellig daar.

1 in Oostakker: Maeghergoet (http://www.maeghergoet.be/mainpage.html), als er daar iets te doen is vindt je bijna iedereen uit Oostakker daar, plezant ook :)

1 in Destelbergen: Den Draai (http://www.dendraai.be/), ook vree plezante jeugdhuis, onlangs werd de MiniRock Rally daar gehouden.

Ik ga niet zoveel naar jeugdhuizen maar als er eens iets leuk te doen is ga ik met mijn maten er wel eens naartoe.

Razzia
14 september 2007, 00:06
Jeugdhuizen zijn chill, hier in Bilzen is het perfect gelegen. Uber chillplaats ^^

Proto
15 september 2007, 13:53
Take a chill pill, phill ^^

XoN`-
16 september 2007, 20:19
JH de NOK (vosselaar), 2de oudste jeugdhuis van belgië (na JH spiraal), dit is ons 36ste jaar!

Ik ben zelf verantwoordelijke vr WG promo/muziek & organiseer activiteiten
Kzit nog id Raad v Bestuur & jeugdraad

Onlangs nog een festival georganiseerd met ons JH (sven van hees, milow, percussive etc...), twas een schot id roos, +- 2000 man \0>)

@ JH spiraal: beste jeugdhuis van het jaar was wel hier id regio é, ni over gans belgie :p
But then again, elle JH rockt idd wel, kom er vaak (bim's), nu al lang geleden, ik w8 tot ben long ;)
Hoop dat het nog beter ga worden dan in januari!

http://jhdenok.be
http://myspace.com/jhdenok

Cheerz!

Hannibal
17 september 2007, 00:56
JH de NOK (vosselaar), 2de oudste jeugdhuis van belgië (na JH spiraal), dit is ons 36ste jaar!

Ik ben zelf verantwoordelijke vr WG promo/muziek & organiseer activiteiten
Kzit nog id Raad v Bestuur & jeugdraad

Onlangs nog een festival georganiseerd met ons JH (sven van hees, milow, percussive etc...), twas een schot id roos, +- 2000 man \0>)

@ JH spiraal: beste jeugdhuis van het jaar was wel hier id regio é, ni over gans belgie :p
But then again, elle JH rockt idd wel, kom er vaak (bim's), nu al lang geleden, ik w8 tot ben long ;)
Hoop dat het nog beter ga worden dan in januari!

http://myspace.com/jhdenok

Cheerz!
't Slot bestaat anders al 38 jaar ;)

XoN`-
17 september 2007, 14:07
Inmiddels bestaat 't Slot al 35 jaar en dit werd natuurlijk uitbundig gevierd.

;)

bron: http://www.het-slot.be/

MitCh
17 september 2007, 19:06

;)

bron: http://www.het-slot.be/Is het binnekort geen nokfest?

XoN`-
17 september 2007, 19:13
yup :)

Sat. 22 september: NOKfest

Thurisaz
Moker
Natrach
Fall out

Starts @ 19u
Damage: 5EUR/6EUR

viewer
17 september 2007, 23:23
hier zijn de meeste jeugdhuizen naar mijn mening bezet door zo margi's en stoners.

ja da is bij ons ook wel zo. We komen daar ooit met de ksj, eigenlijk wel een tof caféke hoor. Alleen geen plezant volk meestal, nuja...

Gromme
18 september 2007, 00:45
ik ben medewerker in ons jeugdhuis spiraal in rijkevorsel.
Kben tapper en help mee met promo (flyeren, affiches,...)
We hebben ongeveer iets van een 60 actieve leden
Wij zijn een vrij tot zeer groot jeugdhuis waar er elke maand iets te doen is. Vorig jaar zijn we uitgekozen tot beste jeugdhuis van het jaar.

We hebben meerdere feestgelegenheden zoals bassment in motion ( elke eerste vrijdag van de maand) waar bekende nationale en internationale dj performen.
Andere feestconcepten zijn playground, full bass ahead, club 99, broadminded...
Ons jeugdhuis heeft een wall of fame op "U" tegen te zeggen (voor een jeugdhuis).
http://www.jhspiraal.be/website/walloffame.php

mja, wat meer te zeggen?! Komt is kijken en dan zal je zien dat er een lekker feest-underground(letterlijk en figuurlijk dan. We zijn gelegen in de kelder van het centrumzaal te rijkevorsel) sfeertje er hangt. :)

Dan ken jij Riema wel?

Sir.Killalot
18 september 2007, 01:18
Ik ken hier in de buurt niet echt deftige jeugdhuizen, probleem is ook dat mijn kameraden nogal ver uiteen wonen.. en ni echt veel goesting hebben in die dingen.
Jammer :( maar zo alleen durf ik ook geen jeugdhuis binnen te stappen :unsure:

lttuvix
18 september 2007, 12:46
das het net, veel mensen durven de eerste stappen niet te zetten terwijl het de bedoeling van een jeugdhuis is om iedereen te doen ammuseren. De sfeer moet dus open zijn... jammer da veel mensen op da vlak nie echt sociaal te noemen zijn :)

Joown
18 september 2007, 15:47
Dan ken jij Riema wel?

jup :)... wel nie mega goe.

Kowlier
21 september 2007, 00:24
JH t'axiedent in deerlijk, 20 meter van mijn deur, en ik vraag mij af of ze eigelijk ooit es open zijn... er is daar nu es niets te doen :| de vaste klanten (een stuk of 20 mensen), maar meer niet. als het al open is, that is...

Shyheim
21 september 2007, 10:25
hier zijn de meeste jeugdhuizen naar mijn mening bezet door zo margi's en stoners.

lol, bij ons ook. anti-globalisten, anarchisten en hippies pur sang. GA KEER WERKEN JA

Hannibal
21 september 2007, 10:26

;)

bron: http://www.het-slot.be/
Site is dan ook al 3 jaar oud ;).
Uiteindelijk was het op 25 januari ’69 dat hobbyclub Het Slot zijn deuren opende voor jongens vanaf 15 jaar.
bron: http://www.het-slot.be pagina: info ;).

EternalSilence
21 september 2007, 10:50
vandaag een envellop gekregen met daarin 2 gratis drankkaartjes voor in JH: Den Uitvlucht (waar ik lid van ben).

dit omwille van mijn verjaardag (is een soort verjaardagsgeschenk)
ik ben wel verjaart op 21/8.
ze zijn dus een maand te laat, maar goed :p

lttuvix
21 september 2007, 19:23
stoch mooi doom, iets doen voor de leden :)

ElBramo
21 september 2007, 21:43
we hebben er geen ^^
geen nood aan ook met de jeugd van tegenwoordig
Wij hebben wel een jeugdhuis, maar het volk dat ge daar vindt is altijd hetzelfde en vrij marginaal imo.

EternalSilence
21 september 2007, 21:47
stoch mooi doom, iets doen voor de leden :)

ja welja , tuurlijk is dit mooi :p
zeg ik ook niet.

dat is zoiets wat ze niet hoeven te doen, en toch doen ze het.
het is wel alleen maar geldig als je een betalend lid bent he ;)
dus als je een lidkaart hebt gekocht (van 5€)